Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

versys 650 - CB 500 X karşılaştırması

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    gokhan85 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2020
    Şehir
    Pendik/İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBR1000RR
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu aşırı tehlike yaratır. İyi ki başıma gelmedi şimdiye kadar
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizde on saniye boyunca tıkırtılar devam eder demedik zaten, iki tekerin kilitlenmesi sonucu, durmanın gerçek olmadığını anlamak için hidr. basıncını bir kere bıraksa durmadığını anlayacak.
    Anlamak için örnekle sorayım. Diyelim ki yokuş aşağı iniyorken kombine frenle durduk. Eğer abs gerçekten durup durmadığımızı anlamak için freni salsa motosiklet tekrar hareket edecek. Sonra tekrar fren, tekrar hareket. Eğer doğru anladıysam, bu sistem çalışmaz gibi geldi.

    Gerçi muhtemelen bu tarz bir önlem markalar düşünmüştür bir nedenle verimli görmemişlerdir. Çalışsa bile sonuçta her duruşta ABS yi devreye sokmuş olacak.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı gokhan85 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlamak için örnekle sorayım. Diyelim ki yokuş aşağı iniyorken kombine frenle durduk. Eğer abs gerçekten durup durmadığımızı anlamak için freni salsa motosiklet tekrar hareket edecek. Sonra tekrar fren, tekrar hareket. Eğer doğru anladıysam, bu sistem çalışmaz gibi geldi.

    Gerçi muhtemelen bu tarz bir önlem markalar düşünmüştür bir nedenle verimli görmemişlerdir. Çalışsa bile sonuçta her duruşta ABS yi devreye sokmuş olacak.
    Hidrolik basıncını düşürmek derken motoru salacak da demedik. Çok kısa zamanda anlaşılır motorun durup durmadığı, milisaniyeler süresinde..
    -----
    Peki size bir soruda ben sorayım, çok kaygan bir yolda mesela yola mazot dökülmüş ve panikle fren sıktınız. İki tekeri de kilitlediniz.
    ABS ünitesi burada nasıl davranır, çalışma nasıl olmalı? Motosiklet nasılsa durdu diye ABS çalışmayı bıraksın mı?

  3. #23
    gokhan85 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2020
    Şehir
    Pendik/İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBR1000RR
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu aşırı tehlike yaratır. İyi ki başıma gelmedi şimdiye kadar
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hidrolik basıncını düşürmek derken motoru salacak da demedik. Çok kısa zamanda anlaşılır motorun durup durmadığı, milisaniyeler süresinde..
    -----
    Peki size bir soruda ben sorayım, çok kaygan bir yolda mesela yola mazot dökülmüş ve panikle fren sıktınız. İki tekeri de kilitlediniz.
    ABS ünitesi burada nasıl davranır, çalışma nasıl olmalı? Motosiklet nasılsa durdu diye ABS çalışmayı bıraksın mı?
    İşte o zaman hayatın adil olmadığını anladığımız an : )

    Traction kontrollünün, Abs liye göre, Abs linin Abs size göre yaşamayı daha fazla hakkettiği an (maalesef)

  4. #24
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Aklıma BMW'nin aptal servo fren sistemi geldi. Az kalsın amel defterini kapatıyorduk.

  5. #25
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Neden maalesef?
    Mazot dökülmesi gibi çok kaygan durumlarda da ABS ünitesi bu sorunu çözebilir. Aracın durup durmadığını kontrol edebilir, ABS delikli disk sensörlerinden gelecek bir-iki veya daha fazla hız sinyaline bakacak ve ABS çalışmaya devam edecektir.
    Hidrolik basıncını ayarlayan, sizin tabirinizle tıkırtıları sağlayan valfler oransal çalışabilir. Yani aç-kapa yapmazlar.

  6. #26
    gokhan85 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2020
    Şehir
    Pendik/İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBR1000RR
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu aşırı tehlike yaratır. İyi ki başıma gelmedi şimdiye kadar
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neden maalesef?
    Mazot dökülmesi gibi çok kaygan durumlarda da ABS ünitesi bu sorunu çözebilir. Aracın durup durmadığını kontrol edebilir, ABS delikli disk sensörlerinden gelecek bir-iki veya daha fazla hız sinyaline bakacak ve ABS çalışmaya devam edecektir.
    Hidrolik basıncını ayarlayan, sizin tabirinizle tıkırtıları sağlayan valfler oransal çalışabilir. Yani aç-kapa yapmazlar.
    Dediğiniz gibi ABS kaygan yolda elimizdeki en önemli silah olabilir (traction kontrolde dahili abs sistemine sahip). Traction kontrolü ABS ile kıyaslarken maalesef dememin sebebi; iki tekerlek kilitlenince ABS nin devre dışı kalacağı tezi (okuduğum kadarıyla söylüyorum, bu benim tezim değil). Viraj+kaygan yol olunca ABS de bir yere kadar kurtarıyor ve traction kontrole olan ihtiyaç ortaya çıkıyor.

    Bir de malum bazı durumlarda hiçbir sistem kullanıcıyı kurtaramıyor. Zira ABS kaymayı engellemek için freni aç kapa yapıyor. Bu da çok kaygan yollarda fren mesafesini inanılmaz uzatıyor. Yine de ABS cadde kullanımında hayat kurtarır (Off road kullanımında tavsiye edilmez, tabi off road a özel bir ABS sistemi icat edilmediyse).

    Burqya kadar zaten hemfikir olduğumuz konular fakat, bahsettiğiniz hidrolik sistemin aç kapa olarak değil de, oransal valf mantığıyla çalışınca artısı ne olur onu anlayamadım.

  7. #27
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı atillatopal9 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    anlamadığım nokta şu,
    honda da tek disk var, kawasaki de çift disk var. ikisi de absli ve freni honda daha iyi tutuyor. benim bildiğim kawasaki brembo kullanıyor, çift disk var ve abs olan motorun bu şekilde olması çok enterasan.
    birde stoppie konusunda eğer fren yavaş yavas sert sıkılırsa stoppie de yapıyor absli motorlar
    kawasaki de nissin kullanıyor. ama şundan sebeb olabilir
    versys in aks aralığı çok kısa
    baya kısa kalıyor.
    arka teker arka koltuğun neredeyse ilerisinde gibi
    bunun yüzünden motor istemediğim yerlerde tekere gelebiliyor.
    hatta versys grubunda tura giden arkadaş arka çanta ve yan çantaları yüklemiş yengeyide almış gezerken
    virajda bile ön tekerin havalandığını hissediyordu.

    atillatopal9 bunu beğendi.
    since 1987

  8. #28
    TOTEMONS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    1991 MODEL MZ 251-YAMAHA MT-125-2014CBR500R-CBF150
    2 sayfa da 30 a yakın yorum var

    2 farklı modelin karşılaştırması var ama okurların hiçbir kazanımları yok

    Yurdum insanı işte versys neden stoppie geldi?

    Kawasakiye yazın be kardeşim konuyu kirletmeyinki motorseverlerin ve model takibi yapanlara faydanız olsun biraz

    Her konuda stoppie yok wheelie yok tank slapper türkçe konuşun anlıyalım biraz yaw )

  9. #29

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kawasaki de nissin kullanıyor. ama şundan sebeb olabilir
    versys in aks aralığı çok kısa
    baya kısa kalıyor.
    arka teker arka koltuğun neredeyse ilerisinde gibi
    bunun yüzünden motor istemediğim yerlerde tekere gelebiliyor.
    hatta versys grubunda tura giden arkadaş arka çanta ve yan çantaları yüklemiş yengeyide almış gezerken
    virajda bile ön tekerin havalandığını hissediyordu.

    https://i.hizliresim.com/rAjoPy.jpg
    Evet ya; kendisi bir adventure motor ama aks aralığı benim naked kadar. Versys 650: 1415mm, CB500F: 1410mm. Arada sadece 5mm fark var... Şehir içinde süper kıvraklık verir ama yüksek ağırlık merkezi ve yükle birlikte hoş sonuçları olmaz.

    Karşılaştırma için;
    - NC750X 1535mm (120mm - 12cm daha uzun)
    - VStrom 650 1560mm (145mm - 14,5cm daha uzun)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:51 ----------

    Alıntı TOTEMONS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 sayfa da 30 a yakın yorum var

    2 farklı modelin karşılaştırması var ama okurların hiçbir kazanımları yok

    Yurdum insanı işte versys neden stoppie geldi?

    Kawasakiye yazın be kardeşim konuyu kirletmeyinki motorseverlerin ve model takibi yapanlara faydanız olsun biraz

    Her konuda stoppie yok wheelie yok tank slapper türkçe konuşun anlıyalım biraz yaw )
    Aslında özünde saçma bir inceleme / karşılaştırma olduğu için bunları konuşmasak bile bir kazanımı olmayacak...

    Kimin aklına neden CB500X ile Versys'i karşılaştırmak gelir anlayamadım gerçekten
    Justforfun bunu beğendi.

  10. #30
    atillatopal9 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2014
    Şehir
    İST/SANCAKTEPE
    Motosikleti
    Suzuki V-Strom DL650
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kawasaki de nissin kullanıyor. ama şundan sebeb olabilir
    versys in aks aralığı çok kısa
    baya kısa kalıyor.
    arka teker arka koltuğun neredeyse ilerisinde gibi
    bunun yüzünden motor istemediğim yerlerde tekere gelebiliyor.
    hatta versys grubunda tura giden arkadaş arka çanta ve yan çantaları yüklemiş yengeyide almış gezerken
    virajda bile ön tekerin havalandığını hissediyordu.

    https://i.hizliresim.com/rAjoPy.jpg
    bunu bilmiyordum öğrendiğim iyi oldu valla, ben de çok dağ bayır gezmeyen birisiyim, virajlarda böyle beni riske atacaksa ayvayı yedik bi ara çok düşündüm özellikle sarı renk yeni kasalar çok hoşuma gidiyor

  11. #31
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı atillatopal9 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bunu bilmiyordum öğrendiğim iyi oldu valla, ben de çok dağ bayır gezmeyen birisiyim, virajlarda böyle beni riske atacaksa ayvayı yedik bi ara çok düşündüm özellikle sarı renk yeni kasalar çok hoşuma gidiyor
    adı versys yani versatile system yani çok yönlü sistem
    her yola geliyor ama tek sürücüysen
    şehir içi kıvraklığı çok iyi. aralardan vızır vızır kaçıyorum küçük motor gibi
    uzun yolda da çok iyi

    amaaaaa arkaya yükleri yüklemeye başlayınca işler değişiyor.
    artçı olarak benden ağır kişiyi alırsam
    hatta benden ağır olmasını geçtim. arkaya 90 kilo ve üzeri biri binerse yokuşta ve kalkışta işler değişebiliyor

    90 kiloya yakın birini almıştım arkaya. gazı açarken teker havalanıyordu. o yüzden gaz kontrolünü iyi yapmak gerekiyordu
    since 1987

  12. #32

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    Kimin aklına neden CB500X ile Versys'i karşılaştırmak gelir anlayamadım gerçekten
    (CB500X de Türkiye'ye geliyor olsaydı) Her şey göz önüne alındığında, Versys'in bariz üstünlüğüne rağmen, (böyle saçma bir karşılaştırmada) aralarında 100 kere seçim yapsam 99 seferinde CB500X'i seçerdim bu arada; tüm ihtiyaçlarım için çok yeterli ve Kawasaki (hangi modeli olursa olsun) Türkiye'de alınacak bir marka değil... (O Versys'i seçtiğim bir sefer de "beşer şaşar" payı )

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:05 ----------

    Korlas Korlas duyuyor musun? Akıllı olursan pazar payını güzel büyütebilirsin. 102.000'e Tracer 700 veya 118.000'e Tracer 900 alacağıma her seferinde 122.000'e Multistrada 950 alırım. Böyle devam, hatta biraz daha rekabetçi olun fırsat çıkmışken...

  13. #33
    Metela - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 2019
    honda cb 500 x 'in teknik özelliklerini bilmediğim için sorayım bu mukayese doğru mu? İtalyanca herhalde bir şey anlamadığım için de video neyi amaçlıyor onu da anlamadım? Bilen aydınlatsın.

    Bana göre versys ile doğru düzgün karşılaştıralacak tek motor tracer 700. tenere 700 bile karşılaştırılmaz çünkü klasmanı farklı.

  14. #34
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı Metela adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    honda cb 500 x 'in teknik özelliklerini bilmediğim için sorayım bu mukayese doğru mu? İtalyanca herhalde bir şey anlamadığım için de video neyi amaçlıyor onu da anlamadım? Bilen aydınlatsın.

    Bana göre versys ile doğru düzgün karşılaştıralacak tek motor tracer 700. tenere 700 bile karşılaştırılmaz çünkü klasmanı farklı.
    alt yazıyı açtım gene bişe anlamadım ama şöyle bişey olabilir
    yapıları gereği ikiside şehir içinde de kıvrak basit kullanıma sahip uzun yolda da rahatlık olarak birbirine yakın olabilirler.
    performans odaklı karşılaştırma olmayabilir
    since 1987


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)