Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

versys 650 - CB 500 X karşılaştırması

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    bir tarafta türkiyeye gelmeyecek bir motor olan honda cb 500 x
    diğer tarafta artık sadece sipariş üzerine gelecek olan versys 650

    yalnız fren testinde kawasaki beni şaşırttı. aynı tepkiyi bana hiç göstermedi

    sadomazo bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Ben ciddiye alamadım; 0-100 7sn çok fazla; 5,5-6sn arası olmalı. 44m fren mesafesi de oldukça kısa geldi bana; 250ms tepki süresi dahil tam 1G'ye tekabül ediyor. Çok çok iddialı...

  3. #3
    Remzidemir41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Kawasaki neden stopie ye geldi ? Ağırlık merkezi ile mi alakalı yoksa abs ile mi ?

  4. #4
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Remzidemir41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kawasaki neden stopie ye geldi ? Ağırlık merkezi ile mi alakalı yoksa abs ile mi ?
    Sanırım bu Versys in Abs siz modeli , o yüzden fren mesafesi de daha uzun olabilir..500X de abs var sesi duyuluyor..

  5. #5
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    versys te abs li. videonun başında gözüküyo

  6. #6

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    alakasız bir test açık ara bir üst segment versys cb500 kıyaslanmaz bile.fren testinde arkadaş anlatıyor ama bir gariplik var.asfalt kalitesi evet 10 numara ordaki ama 2 kere üst üste stopie geliyor enteresanmış.sizde de warsa çok kaliteli bir asfaltta deneyin derim tabi dikkat edin
    Justforfun bunu beğendi.

  7. #7
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Öyle bir asfalt görmedim ben daha Türkiye'de. 😂

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Ooooo bu nasil karsilastirma ,kawasaki ye buyuk hakaret..heavy industry ciler rahatsiz ;)

  9. #9
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    ABS'de stopie olmaz diye biliyorum. Bajaj da bile var bu önlem.

  10. #10

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    ABS'li arkadaşlar, videonun en başında KLE 650 kameranın önünden geçerken çamurluk bağlantısı üzerinde ABS harfleri görünüyor. Stoppie yapmaması lazım ama gerçekten; sistem bozuk veya sigortadan iptal edilmiş olabilir...

  11. #11

    Üyelik
    23 Şubat 2015
    Motosikleti
    1970 Triumph Tr6
    ön preload'ı biraz arttırp, geri sekmeyide yarım tur sıkılaştırınca ön dalma azalıyor.Fabrikasyon yumuşak ince ayar iyi gidiyor,yüke göre.

  12. #12
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    ışıklarda dururken biraz hızlı daldım. tam durmaya yakın arka tekeri biraz kaldırdım. daha fazla yapamam ama benden bu kadar :D

  13. #13
    gokhan85 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2020
    Şehir
    Pendik/İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBR1000RR
    ABS de stoppie konusunun biraz yabancı forumlarda araştırdım ve Versys 650 kullanan birinin yorumunu özetle paylaşayım.

    Versys 650 doğası gereği çok stoppie ye yatkın bir motosiklet değil. Fakat kasıtlı olarak stoppie denemesi yapınca (lastikler ısınmış, asfalt düzgün, panik olmayan sert frenajla) ABS arka tekerin kalkmasına izin veriyor. Bununla birlikte normal trafik koşullarında yapılan sert fenalardayım motosiklet zaten yapısı gereği stoppie eğilimine girmiyor.

    Bunun dışında bir iki dipnot ekleyelim. Sadece ABS li motosikletlerle traction kontrollü motosikletler birbirine karıştırılmamalı. Bir diğer nokta ise kombine frenle, ön ve arka tekerlekler birlikte kitlenirse, sistem motosikletin durduğunu zannederek, ABS yi devreye sokmayacaktır
    atillatopal9 bunu beğendi.

  14. #14
    atillatopal9 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2014
    Şehir
    İST/SANCAKTEPE
    Motosikleti
    Suzuki V-Strom DL650
    anlamadığım nokta şu,
    honda da tek disk var, kawasaki de çift disk var. ikisi de absli ve freni honda daha iyi tutuyor. benim bildiğim kawasaki brembo kullanıyor, çift disk var ve abs olan motorun bu şekilde olması çok enterasan.
    birde stoppie konusunda eğer fren yavaş yavas sert sıkılırsa stoppie de yapıyor absli motorlar

  15. #15
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı atillatopal9 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    anlamadığım nokta şu,
    honda da tek disk var, kawasaki de çift disk var. ikisi de absli ve freni honda daha iyi tutuyor. benim bildiğim kawasaki brembo kullanıyor, çift disk var ve abs olan motorun bu şekilde olması çok enterasan.
    birde stoppie konusunda eğer fren yavaş yavas sert sıkılırsa stoppie de yapıyor absli motorlar
    ABS devreye sokulmadığında evet oluyor. Ancak abs devreye girecek şekilde fren yapınca stoppie izin vermemesi lazım.

  16. #16
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABS devreye sokulmadığında evet oluyor. Ancak abs devreye girecek şekilde fren yapınca stoppie izin vermemesi lazım.
    Bazı marka-modellerde bu sorunla karşılaşıldı. 10kmS altında ABS devre dışı kalabiliyor.
    ___
    Ayrıca yukarıda da yazılmış. İki tekerin fren yaparak kilitlenip, dönüşünün durması ABS in devre dışı kalmasına neden olabiliyor.

  17. #17
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABS in devre dışı kalmasına neden olabiliyor.
    Bu aşırı tehlike yaratır. İyi ki başıma gelmedi şimdiye kadar

  18. #18
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu aşırı tehlike yaratır. İyi ki başıma gelmedi şimdiye kadar
    Çok rastlanan bir durum değil, iki teker kilitlense bile durma gerçekleşti denemez.
    ABS bir süre daha kesintili hidrolik basıncını devam ettirerek sorunu aşabilir.

  19. #19
    gokhan85 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2020
    Şehir
    Pendik/İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBR1000RR
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok rastlanan bir durum değil, iki teker kilitlense bile durma gerçekleşti denemez.
    ABS bir süre daha kesintili hidrolik basıncını devam ettirerek sorunu aşabilir.
    Bu şekilde olsa her tam duruşunuzda, tıkırtılar duymaya devam ederdiniz ki bu sinir bozucu olurdu. Bu duruma tedbir olarak, ivme sensörleriyle donatılmış traction kontrollü motosikletler tam duruş ile iki tekerin kilitlenmesi arasındaki farkı tespit edebilir. Belki de traction kontrollü makinelerde abs bu şekilde çalışıyordur, incelemedim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:14 ----------

    Alıntı atillatopal9 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    anlamadığım nokta şu,
    honda da tek disk var, kawasaki de çift disk var. ikisi de absli ve freni honda daha iyi tutuyor. benim bildiğim kawasaki brembo kullanıyor, çift disk var ve abs olan motorun bu şekilde olması çok enterasan.
    birde stoppie konusunda eğer fren yavaş yavas sert sıkılırsa stoppie de yapıyor absli motorlar
    Disk sayısı, caliper markası gibi faktörler, bazen tek başına tüm fren performansını göğüsleyemeyebiliyorlar. Disk çapı, disk ve balata alaşımı, şasi-süspansiyon geometrisi, süspansiyon kalitesi, ağırlık, lastik ve belki başka faktörleri de dikkate alınca sonuç değişmiştir belki de. Belki de karşılaştırma taraflıdır ki bunu belirlemek çok güç. Belki bilirsiniz geçmişte Honda nın bir takım manipülasyonlarına şahit olduk.

    Bir de, teknoloji hiç bir zaman sürüş tekniği gelişimine alternatif olmamalı. Mesela motosiklette abs olması, bizim tekniğine uygun fren yapmıyor olmamıza mazeret olmamalı. Her zaman doğru olanı yapıp, bu güvenlik sistemlerinin "gerektiğinde" devreye girmesini beklemek en doğrusu

  20. #20
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı gokhan85 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu şekilde olsa her tam duruşunuzda, tıkırtılar duymaya devam ederdiniz ki bu sinir bozucu olurdu. Bu duruma tedbir olarak, ivme sensörleriyle donatılmış traction kontrollü motosikletler tam duruş ile iki tekerin kilitlenmesi arasındaki farkı tespit edebilir. Belki de traction kontrollü makinelerde abs bu şekilde çalışıyordur, incelemedim.[COLOR="Silver"]
    Bizde on saniye boyunca tıkırtılar devam eder demedik zaten, iki tekerin kilitlenmesi sonucu, durmanın gerçek olmadığını anlamak için hidr. basıncını bir kere bıraksa durmadığını anlayacak.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)