bir tarafta türkiyeye gelmeyecek bir motor olan honda cb 500 x
diğer tarafta artık sadece sipariş üzerine gelecek olan versys 650
yalnız fren testinde kawasaki beni şaşırttı. aynı tepkiyi bana hiç göstermedi
bir tarafta türkiyeye gelmeyecek bir motor olan honda cb 500 x
diğer tarafta artık sadece sipariş üzerine gelecek olan versys 650
yalnız fren testinde kawasaki beni şaşırttı. aynı tepkiyi bana hiç göstermedi
Ben ciddiye alamadım; 0-100 7sn çok fazla; 5,5-6sn arası olmalı. 44m fren mesafesi de oldukça kısa geldi bana; 250ms tepki süresi dahil tam 1G'ye tekabül ediyor. Çok çok iddialı...
Kawasaki neden stopie ye geldi ? Ağırlık merkezi ile mi alakalı yoksa abs ile mi ?
versys te abs li. videonun başında gözüküyo
alakasız bir test açık ara bir üst segment versys cb500 kıyaslanmaz bile.fren testinde arkadaş anlatıyor ama bir gariplik var.asfalt kalitesi evet 10 numara ordaki ama 2 kere üst üste stopie geliyor enteresanmış.sizde de warsa çok kaliteli bir asfaltta deneyin derim tabi dikkat edin
Öyle bir asfalt görmedim ben daha Türkiye'de. 😂
Ooooo bu nasil karsilastirma ,kawasaki ye buyuk hakaret..heavy industry ciler rahatsiz ;)
ABS'li arkadaşlar, videonun en başında KLE 650 kameranın önünden geçerken çamurluk bağlantısı üzerinde ABS harfleri görünüyor. Stoppie yapmaması lazım ama gerçekten; sistem bozuk veya sigortadan iptal edilmiş olabilir...
ön preload'ı biraz arttırp, geri sekmeyide yarım tur sıkılaştırınca ön dalma azalıyor.Fabrikasyon yumuşak ince ayar iyi gidiyor,yüke göre.
ışıklarda dururken biraz hızlı daldım. tam durmaya yakın arka tekeri biraz kaldırdım. daha fazla yapamam ama benden bu kadar :D
ABS de stoppie konusunun biraz yabancı forumlarda araştırdım ve Versys 650 kullanan birinin yorumunu özetle paylaşayım.
Versys 650 doğası gereği çok stoppie ye yatkın bir motosiklet değil. Fakat kasıtlı olarak stoppie denemesi yapınca (lastikler ısınmış, asfalt düzgün, panik olmayan sert frenajla) ABS arka tekerin kalkmasına izin veriyor. Bununla birlikte normal trafik koşullarında yapılan sert fenalardayım motosiklet zaten yapısı gereği stoppie eğilimine girmiyor.
Bunun dışında bir iki dipnot ekleyelim. Sadece ABS li motosikletlerle traction kontrollü motosikletler birbirine karıştırılmamalı. Bir diğer nokta ise kombine frenle, ön ve arka tekerlekler birlikte kitlenirse, sistem motosikletin durduğunu zannederek, ABS yi devreye sokmayacaktır
anlamadığım nokta şu,
honda da tek disk var, kawasaki de çift disk var. ikisi de absli ve freni honda daha iyi tutuyor. benim bildiğim kawasaki brembo kullanıyor, çift disk var ve abs olan motorun bu şekilde olması çok enterasan.
birde stoppie konusunda eğer fren yavaş yavas sert sıkılırsa stoppie de yapıyor absli motorlar
Bu şekilde olsa her tam duruşunuzda, tıkırtılar duymaya devam ederdiniz ki bu sinir bozucu olurdu. Bu duruma tedbir olarak, ivme sensörleriyle donatılmış traction kontrollü motosikletler tam duruş ile iki tekerin kilitlenmesi arasındaki farkı tespit edebilir. Belki de traction kontrollü makinelerde abs bu şekilde çalışıyordur, incelemedim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:14 ----------
Disk sayısı, caliper markası gibi faktörler, bazen tek başına tüm fren performansını göğüsleyemeyebiliyorlar. Disk çapı, disk ve balata alaşımı, şasi-süspansiyon geometrisi, süspansiyon kalitesi, ağırlık, lastik ve belki başka faktörleri de dikkate alınca sonuç değişmiştir belki de. Belki de karşılaştırma taraflıdır ki bunu belirlemek çok güç. Belki bilirsiniz geçmişte Honda nın bir takım manipülasyonlarına şahit olduk.
Bir de, teknoloji hiç bir zaman sürüş tekniği gelişimine alternatif olmamalı. Mesela motosiklette abs olması, bizim tekniğine uygun fren yapmıyor olmamıza mazeret olmamalı. Her zaman doğru olanı yapıp, bu güvenlik sistemlerinin "gerektiğinde" devreye girmesini beklemek en doğrusu
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)