Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Mt-09 titreme

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Motosikleti
    YZFR25
    Alıntı Mertx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar arkadaşlar

    2019 Mt-09 sahibiyim. Henüz 8300 KM'de. Son 1000 kmdir titreşim söz konusu. Servise danıştığımda herhangi bir problem olmadığını söyledi!? Fakat sağ ayak peg ve gaz kolu tarafında bariz şekilde titreşim var. 4 bin devirde başlıyor. 1000 km önce son hıza kadar titreşim söz konusu değildi. Yağını kontrol ettim sorun yok eksilme vs. Rodaj bakımında da Motul 7100 10w40 kullanmıştım serviste. Zincir çok bol veya çok gergin durumda da değil orta düzeyde. Böyle bir durumla karşılaşan var mı acaba ? Yardımcı olabilecek varsa sevinirim.


    Edit: 10 bin bakımında tekrar Motul 7100 kullanmayı düşünüyorum. Ayrıyeten 10 bin bakımda 33 kontrol/ayar ve senkronizasyon gösteriyor bakım tablosunda. Titreşime faydası olacak mı bakacağız o zaman artık.

    Tekeriniz düz bassın.
    Senkronun titreşime faydası olur fakat 10bin kmde titreşimi değiştirecek kadar bi senkron kaçıklığının olacağını sanmam. 20 bin kmdir 3 yağ değişimimdede motul 7100 10w40 kullanıyorum. 4. Yağ değişimimde Yamalube 10w40 full sentetik koydurdum. Ben buraya uzun uzun yazmak istemiyorum. Yamalube koyun abi motul furyası almış başını gidiyor. Şanzumanım bozuk/hasar almış sanıyordum 10 bin km dir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    tanermavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900
    Alıntı furkansevke adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senkronun titreşime faydası olur fakat 10bin kmde titreşimi değiştirecek kadar bi senkron kaçıklığının olacağını sanmam. 20 bin kmdir 3 yağ değişimimdede motul 7100 10w40 kullanıyorum. 4. Yağ değişimimde Yamalube 10w40 full sentetik koydurdum. Ben buraya uzun uzun yazmak istemiyorum. Yamalube koyun abi motul furyası almış başını gidiyor. Şanzumanım bozuk/hasar almış sanıyordum 10 bin km dir.
    2015 Tracer 900 var, 1. - 2. viteslerde düşük devirde motor sanki bir ileri bir geri oluyor.. 3500 devirden sonra ise normal herşey. Bunu neden yapar?

  3. #23
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    Alıntı furkansevke adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senkronun titreşime faydası olur fakat 10bin kmde titreşimi değiştirecek kadar bi senkron kaçıklığının olacağını sanmam. 20 bin kmdir 3 yağ değişimimdede motul 7100 10w40 kullanıyorum. 4. Yağ değişimimde Yamalube 10w40 full sentetik koydurdum. Ben buraya uzun uzun yazmak istemiyorum. Yamalube koyun abi motul furyası almış başını gidiyor. Şanzumanım bozuk/hasar almış sanıyordum 10 bin km dir.
    bende o yüzden dedim mt07 face sayfasında motul ile ilgili olumsuz yazan çok belki yağ ile alakalıdır
    Sevmek için yaşlanmayı,frene basmak için yolun bitmesini bekleme..

  4. #24

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Adamlar hava soğutmalı motora bile 6.000km bakım aralığı koymuş, siz su soğutmalı motora 10.000 uzun, 5.000'de değiştirin diyorsunuz. Komik valla...

  5. #25
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı tanermavi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2015 Tracer 900 var, 1. - 2. viteslerde düşük devirde motor sanki bir ileri bir geri oluyor.. 3500 devirden sonra ise normal herşey. Bunu neden yapar?
    zincirin bozuk biraderim , yer yer uzamış baklalar nedeniyle düşük hızlarda yazdığın gibi hissettirir..

  6. #26

    Üyelik
    19 Temmuz 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM Duke 250
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zincirin bozuk biraderim , yer yer uzamış baklalar nedeniyle düşük hızlarda yazdığın gibi hissettirir..
    Aynı şey başıma gelmişti, zincir farklı yerlerden uzayınca hiçbir ayar yapmak mümkün olmuyor. Zincir dişliyi bir sıkıp bir saldığı içinde sallantı oluyordu. Ama bu makinenin her yerinde hissedilen bir durum. Değiştirince düzeldi ama tabi ki servisteki yetkili kişilerin incelemesi daha sağlıklı olacaktır motoru görmüyoruz sonuçta.

    Yağ konusuna gelecek olursam (ki tamamı şahsi fikrimdir, kesimden kesime değişir.) ben markaya takılmıyorum, üretici yarı-sentetik 15w50 önerdiyse bilindik markalardan (bu castrol, motorex, motul, ipone, petronas vb. olabilir) o değerlerde yağ kullanmayı tercih ediyorum. Sonuçta firmalar arasında yağ teknolojisinde atla deve fark yok.

    Bakım aralığına gelecek olursak, üretici 7500km dediyse 7499km'de değiştirmem bırakın 3000 km de değiştirmeyi.
    Bu çakallığı beşyolda eses moto vardı ktm bayisi olan, motora bakım yaparken fabrika 7500 diyor ama sen 3000 de getir diye söylemişti, ben de fabrika ne yazıyorsa onda getiririm önceden getirmenin sizden başka kimseye faydası yok demiştim. Nitekim birçok farklı kullanıcı da bu arkadaşları şikayet edince spormoto KTM yetkili bayiliğini onlardan aldı.

    Sürekli redline giden taşıt kaç binde değiştirirsen değiştir patlar. Kendinizi kandırmayın.

    Üretici düşünmüyor mu bu araç şehir içinde gidecek, uzun yol yapacak, yeri gelecek zorlanacak diye ? Kafasına göre veri paylaşmıyor motor üreticileri.

    O yüzden yağı bakım aralığı ne öneriyorsa onda değiştiririm, erken değiştirenin kendi parasıdır karışamam o da bana karışamaz sonuçta.
    Work Hard, Stay Humble

  7. #27
    BAIIHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2008
    Şehir
    İst
    Motosikleti
    CB1000R
    Alıntı tanermavi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu saydığınız yağlar iyimi kötümü etki ediyor anlayamadım?
    Birde senkron ayarında bu sagdaki vidayı da kurcalamıştim ben, vakumetre değeri kaç olmalı?
    İyi. Zaten bunlar fiyatına göre de en pahalı yağlar aslında. 7100, 5100, ester-tech, rs4000 gibi aynı markalara ait orta seviye yağlar hep 20-30 lira fazla verseydim dedirtti. Katana ile rs4000 arasında göstergede aynı şartlarda 8 derece sıcaklık farkı okudum. Keza 300v ile 7100 ve 5100 arasında da benzer. Şimdiki motosikletimde nano-tech kullanıyorum. Ne olduğunu bilmediğim servis yağına oranla 6c sıcaklık farkı gördüm. Sesi ve vites geçişleri de daha tatmin edici. Ayrıca daha uzun süre dayanıyor sıcakla daha iyi baş ediyor. 40 liralık castrol gibi (yenileri serisi daha iyi) 1000km sonra köpek dişlerini ezip kırıyormuş hissi yaşamıyorum.

    Kullanım kılavuzunda belirtilenler asgari. Yamaha SJ dedi diye motul 3100 koyacak da değilim 100.000 liralık motosiklete.

    Fabrika çıkışında 2.2 geliyor. 2.3, 2.4 gibi eşitlediğim de oldu. Aslında burada verilen bir değer yok. 3. silindir nerede ise oraya doğru eşitlemek öneriliyor fakat bir noktadan sonra mecburen sağdaki vidayı da çevirmeden de eşitlenemezmiş gibi bir durum oluşabiliyor. Aslında bu da çok önemli değil, motor sıcakken 2.2 - 2.4 civarına eşitlerseniz tatmin edici sonuç alırsınız zannediyorum. Yine servis kitapçığına göre motor soğukken yapılması gerekiyor bu ayarın. Şahsi tecrübem sıcak yapılmasının daha iyi sonuç verdiği yönünde.

    https://youtu.be/-4lS4pWuUEE "Most owners skip it, thinking it simply doesn't need to be done. What they don't know is how it can calm down high frequency vibrations, making for a much more pleasant ride."

    Oraya kadar inmişken 20000km üzerindeyse bujileri de değiştirin. Hava filtresi için dediğim gibi istanbul'da 10000kmyi beklemeyin.

    Şunu da ekleyeyim 40000km görünen üst kapak bakımını da 32000de yaptım. Sebebi 20000kmde yapanların bile tüm egzoz valflerinin töleranslar dışına çıkması ve silkeleme şikayetleri yaratmasıydı. Stok egzozla dahi 32000de tüm egzoz valfleri ayrı telden çalar hale çoktan gelmişti.

    Ayrıca bu motosiklette silkeleme kronik. ECU flash, egzoz ve hava filtresi ile regülasyonlardan kurtulmanız gerekiyor tam anlamı ile yumuşatmak için. Euro4 ve devasa katalizör alt ve orta devirde gücü çok dengesiz hale getiriyor. 2,4 ve 8000 devirde gücün bu kadar dengesiz gelmesinin sebebi de bu. Gaz kolu %80 açık veya 8000 devire kadar motosiklet kendini sürekli sıkıyor. 6000 devir 6. viteste ani gaz açmada yürüyemiyor bile.

    Toparlayayım;

    Silkeleme hali kronik. Düzelmesi için motorun haritalandırması, o2 sensörü ve closed loop gibi özelliklerinin değiştirilmesi/kapatılması gerekiyor. Keza hava alış verişini de egzoz ve hava filtresi ile rahatlatmanız lazım.

    Zincir veya yürür ile ilgili bir sorundan kaynaklanmıyorsa senkron ve egzoz valflerinin speclerin dışına çıkması ise bu kronik sorunu şikayet boyutuna taşıyor.

    Ben bu maliyetlere değer bir motosiklet olduğunu düşünmediğimden, kn hava filtresi ve boosterplug gibi idareten çözümlere ek 8-10000kmde senkron ayarını yapıp, her senkron ayarında da hava filtresini temizleyip buji değiştirerek bu sorunun üstesinden geldim. Evet silkeliyordu, ama o kadar silkeleme aşağı yukarı her motosiklette mevcut sanırım.

    Yazdıklarım yatırım tavsiyesi değildir. Yanlış bilgiler içerebilir. Şahsi tecrübedir. Buna dayanarak paranızı harcarken farkında olun

  8. #28

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Alıntı fb__ömer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Siz değişin kardeşim kitabına göre. Benim param değersiz. Sokağa atıcam. O yüzden erken değişicem motorun yağını.
    istediğini yapabilirsin... kimseyi ilgilendirmez.

  9. #29
    Kargaburun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2005
    Motosikleti
    '15 MT-07 ABS Race Blu
    Mt-07'de senkron ayarı yaptıktan sonra sol pegteki titreşim bariz azalmıştı bende.

  10. #30

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Motosikleti
    YZFR25
    Alıntı tanermavi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2015 Tracer 900 var, 1. - 2. viteslerde düşük devirde motor sanki bir ileri bir geri oluyor.. 3500 devirden sonra ise normal herşey. Bunu neden yapar?
    Zincir diycem ama sadece 1. 2. viteste düşük devirde diyosunuz. O zaman zincir değildir. Ama zincirden kaynaklı olupta yüksek viteslerde hızlı gittiğiniz için farketmiyor olaiblirsiniz.

    Sizin problem bende bi fikir yaratmıyor. Ama benim motorumda 9bine kadar titremezken 9 10 bin arasında aşırı titriyor 10.500 devirden sonra 14 e kadar titreşim bidaha yok :D

    Düşük devirde hissetmenizden yola çıkarak aklıma tek gelen zincirden sonra senkron. Zincir mi senkron mu derseniz kabaca boştayken devir ibresindeki oynamayı takip edebilirsiniz. veya boşta 3500 devirde sabit tutun ibre sabit durabiliyor mu ? İbrenin oynaklığı çok şeyden olabilir ama senkron bozuksa oynar.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)