Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Şasisi kaynaklı motosiklet

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Italian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Motosikleti
    Xmax 250 2016
    Geçmiş olsun, tecrübeli değilim ama birçok custom motor yapanlar şasiyi falan kendileri üretiyor yani tahminimce iyi bir kaynakla yapılır diye düşünüyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Biraderim her türlü kaynak yapılır lakin kaynak ustasının tecrübesi burda öne çıkıyor , adamlar 2,5 ton offroad araçlarının şaselerine bile kaynak yapıyor , ralli araçlarına güvenlik kafesi kaynakla bağlanıyor , 20 takla atıyorlar kaporta yamuluyor şase eskisinden sağlam duruyor , motosiklet konusunda tecrübeli biri o şaseyi geometrik ölçülerinden kaçırmayacak şekilde kaynatırsa eskisinden güzel olur sıkma canını..
    Italian bunu beğendi.

  3. #23
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)
    Alıntı EMRE1919 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yamaha bayini aradım sordum şaşi değişikliği yapabilir miyiz diye. öncelikle mt-25 2016 siyah yeni şasinin fiyatı 8600 tl ve şuan türkiyede yok. Yurtdışından spariş edilecek ve pandemiden dolayı üretim azaldığı için ne zaman geleceği bilinmiyor. Şasi geldikten sonra montajı için 1000-1500 tl kadar ücret ödenmesi gerekiyor. Bununlada bitmiyor, şasi montajından önce trafikten şasi numarası bastırmak gerekiyor. Yeni şasi numarasını ruhsata işletip daha sonrada yeniden muaene ettirip vize alınması gerekiyor. tahminimce şasi gelse bile 1 ay evraklarla uğraşıcam ve toplam maliyetide 13000 tl yi geçecek. Yani arkadaşlar doğru söylüyor şasi değişimi neredeyse imkansız.
    Sizin model MT25, illa ki kaza yapıp perte çıkan vardır; ikinci el şasi baktınız mı?
    Italian, fz6_fazer ve cıbılduck bunu beğendiler.
    "Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"

  4. #24

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Alıntı Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşin gerçeği alüminyum şasi olmadıkça, kaynak da yapılır , yamuksa düzeltilir de .. öyle de kullanan çok insan var .. teorik olarak illa eskisi gibi olmaz ancak ben bir şey olanı da görmedim .. hatta Maslak'da şasi kaynak ve düzeltme yapan bir dükkan vardı, belki de hala vardır ..
    Forumda çokca alüminyum şasi için kaynka olmaz deniliyor,Hatta hatırlıyorum rahmetli AEA Barkın'ın benzer şekilde yorumu vardı,sonra benzer düşüncede olanların sayısı giderek arttığını gözlemledim.Söylediği kısmen doğruydu.Alüminyum doğrudan kaynak yapılmaz.Kaynak öncesi ve sonrası ısıl işleme tavlamaya ihtiyacı vardır.İnternette yurtdışında yapılmış örneklerini görüyorum,her marka,model alüminyum şasinin neredeyse fabrikasyon şekilde tamirini yapıyorlar.
    MT25'in şasi pekala tamir edilebilir.şasi tamiri yapan yerler var.Alüminyum olmadığı için maliyeti daha az olacaktır.Motoru şasi'den ayırmanız gerekir sonrasında korozyon koruması.
    fazil bunu beğendi.

  5. #25
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Forumda çokca alüminyum şasi için kaynka olmaz deniliyor,Hatta hatırlıyorum rahmetli AEA Barkın'ın benzer şekilde yorumu vardı,sonra benzer düşüncede olanların sayısı giderek arttığını gözlemledim.Söylediği kısmen doğruydu.Alüminyum doğrudan kaynak yapılmaz.Kaynak öncesi ve sonrası ısıl işleme tavlamaya ihtiyacı vardır.İnternette yurtdışında yapılmış örneklerini görüyorum,her marka,model alüminyum şasinin neredeyse fabrikasyon şekilde tamirini yapıyorlar.
    MT25'in şasi pekala tamir edilebilir.şasi tamiri yapan yerler var.Alüminyum olmadığı için maliyeti daha az olacaktır.Motoru şasi'den ayırmanız gerekir sonrasında korozyon koruması.
    Dediğin muhtemelen doğrudur, ben AEA dan ziyade bir ara şasi (kuyruk) düzeltme işimiz olmuştu, hangi yapan yeri arasam " alüminyum değilse yapılır " demişti, varsa da ben İstanbul'da yapana ya da yapmaya hevesli olana denk gelmedim.

    Yapan ustaların yanına gittiğimde de hepsi " alüminyum ise olmaz " dediler .. bildiklerim yaşadıklarımdan ibaret diyelim .. yoksa istersen .. elbet olur heralde ..

    Bahsettiğim yeri de buldum, sanırım hala aktif ; http://www.bilgemotor.com.tr/Sase-Duzeltme-Gorselleri

    Özellikle şu inanılmaz bir örnek, hurdacıya versen almaz, adamlar düzeltmiş, sonra kim bilir " hasar kayıtsız " diye kimse satıldı ; http://www.bilgemotor.com.tr/motosik.../honda/cbf-650
    maktama, skucukyazici ve fz6_fazer bunu beğendiler.
    Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]

    Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]

  6. #26

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Gökhan_Aygün
    http://www.bilgemotor.com.tr/motosik.../honda/cbf-650

    Motoru gördüm İçim bir tuhaf oldu,Dediğin gibi hasarsız diye satılır o motor.Benim kastettiğim bu değil mesela ;dediğin gibi kuyruk bağlantısı kırılmış,zncir maşayı yemiş,şasiyi bir cisim ezmiş veya kesmiş adamlar onun tamirlerini yapmış.Benim de başıma benzer bir durum geldi.maşada çatlak vardı.tuzla'da haddeleme ile birlikte kaynak yapıldı.

  7. #27

    Üyelik
    14 Ağustos 2020
    Şehir
    Mersin/Silifke
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Hocam sağolun içimi rahatlattınız. iki yıl filan sorunsuz kullanıyımda sonra ölü fiyatına gitsin 2-3 bin zarar ediyim önemli değil. Dediğim gibi kaza yapmamasına rağmen böyle bir çatlak oluştu ve ustaların söylediğine göre bakımda civatalarının kontrol edilmemesinden kaynaklandığını belirttiler. Ki bende belirtmiştim çatlak halde servise giderken civatalar düştü çatlak yırtığa dönüştü.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:12 ----------

    Hocam sormak istedim. hemen üye oldum 3 gün bekledim ama admin geç onayladığı için ben motoru aldıktan sonra ancak onay alıp konu açabildim. çok masraf ettim son kuruşuma kadar harcadım motoru alabilmek için. tamiri bitti gidip alacagım yarın. inşallah sıkıntı çıkmazda 2 sene kullanabilirim. özel serviste yapıldı evet. çünkü yamaha bayiyi aradığımda yapamayız dedi buradaki bayi. yinede motosikleti aldıktan sonra götürüp bi gösterecegim yamaha servisine.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:15 ----------

    Çok teşekkür ederim içimi rahatlattın. Tamiri yapan ustaya özellikle söyledim kaynakçı iyi olsun masraftan kaçmayalım diyeç ilk işinin olmadığını daha öncede çoğu kez suzuki motorsikletlerin şasi kaynağını yaptırdığını söyledi. yarın gidip alıyım fotograflarını sizlerle paylaşırım.

  8. #28
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Arkadaşlar canınızı sıkmak istemeyiz veya kimseye karşı değiliz ama Profesyonel kaynak yapan Türkiye de kaç tane yer vardır!

    Profesyonellik tanımı burada şöyle:

    Kaynak yapılacak malzeme için kataloğa bakılır, Malzemenin cinsine göre (Karbon oranı nedir, içindeki malzemelerin % desi) uygulama şartları ve hangi kaynak ile hangi kaynak telinin uygulanacağı belirlenir.

    Kaynak şartlarına uygun olarak malzeme Temizlenir kaynak ağızları açılır.

    Malzeme ısıtıcılar ile istenilen sıcaklığa kadar ısıtılır. (belirli ısı aralığı)

    Sonra "Usta" kaynakçımız gelir onu bir güzel kaynatır.

    Sonra kaynak için röntgen çekilir ve kaynağın sağlıklı olup olmadığına bakılır.

    Sağlıklı kaynak onayı alındıktan sonra geri kalan boyama işlemi ile iş sonlandırılır.

    Bunun haricindeki işlemlere İnsan hayatını emanet edebilecek misiniz?

    Yapılmaz diye birşey yok ama Türkiye de kaç tane yapan yer var böyle. Bulabilirseniz ne kadar güzel.

    Ama esnafımız malum, insanımız malum. Hadi diyelim size bir şey olmadı. Bundan 5 sene sonraki kullanıcıya da bu kaynaktan dolayı bir şey olmayacağını garantileyebilir misiniz?

    Bunu vicdanınız kaldırır mı!

    Not olarak da Kimseyle tartışmak için bu cevabı vermedim kimseye de bir itirazımız yok. Ucunda insan hayatının olduğu bir işte hiç bir zaman kolay ve ucuza kaçılmaz. Söylemek istediğimiz bundan ibaret.
    Italian, ellaksakir, NERO2810 ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  9. #29

    Üyelik
    14 Ağustos 2020
    Şehir
    Mersin/Silifke
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Seramik peki öneriniz nedir? ne yapılması gerek sizce?

  10. #30
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı EMRE1919 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Seramik peki öneriniz nedir? ne yapılması gerek sizce?
    Ben olsam en önce çıkma şasi bakardım. Perte çıkmış ama şasesi sağlam motorlar illaki vardır.(ruhsatlı)

    2. olarak da yukarıda anlattığım tipte bir kaynakçı arardım. (Arayan illa ki bulur)

    En son olarak da şasi alırdım.

    Hocam beni yanlış anlamayın. Kesinlikle zorluk olsun istemem. Ama kaynak hataları yüzünden işyerimizde yakınımızda ölen insanlar oldu.

    Umarım kendimi ifade edebilmişimdir.
    Italian bunu beğendi.

  11. #31

    Üyelik
    14 Ağustos 2020
    Şehir
    Mersin/Silifke
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Hocam nereden bulabiliriz çıkma şasiyi? nerede aramam gerekiyor. internete yazdım çıkmadı.

  12. #32
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı EMRE1919 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam nereden bulabiliriz çıkma şasiyi? nerede aramam gerekiyor. internete yazdım çıkmadı.
    Bu konudaki iyi olabilecek yer Facebook çok kazalı motorunun parçalarını satan var.

    Ama dikkat edin evraksız bir şey almayın ve dolandırılmaya karşı dikkatli olun. Ek olarak Yediemin satılık açık arttırmalarına ve ilanlarına bakın.

    Açıkcası zor bir süreç biraz araştırma ve emek istiyor. Sabırla araştırın mutlaka bulacaksınız.

  13. #33

    Üyelik
    14 Ağustos 2020
    Şehir
    Mersin/Silifke
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    teşekkür ederim.

  14. #34
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı EMRE1919 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam nereden bulabiliriz çıkma şasiyi? nerede aramam gerekiyor. internete yazdım çıkmadı.
    Sahibinden'de pert motor satıyorlar arada.Google'da çıkmayabiliyor her zaman

  15. #35

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Emre1919
    Senin motor bağlantı kulakları kırık değil mi?

    Seramik

    profesyonellik diyerek temel kaynakçı bilgilerini paylaşmışsın ,ölümü de işin içine katınca ikna etmek mümkün oluyor.kaynak radyografisini görünce hem allak hem bullak oldum Yalnız merak ettim.Yurtdışımda bir çok motosiklet ve otomobil imalathanesi gördüm hiçbirinde radyografi cihazı görmedim.Adam drag aracı şasisi hazırlıyor. demek ki bu cihaz ulaşılabilir değil.Kafamda deli sorular? Urfa'da 1.5m -2m çaplı boruların seyyar cihazla kontrol edildiğimi dr gördüm.Anlattığın prosedür yanlış mı?Kesinlikle değil.Teorik bilginin ,Mantığın ve Pratğin önüne geçmemesi gereken durumlara örnekler verdim.



    Çıkma şasi mevzusuna gelince
    seni bekleyen bürokrasi;
    faturalı şasi alınır ,teknik üni ye gidilir.muayene sonrası rapor hazırlar.raporla noter'e gidilir yeni şasi no verilir.sonra şasi numarası yazan yerler vardır.şasi numarası yazdırılır.muayene istasyonunda kontrol edilir .alınan belge ile en son tekrar noter'e gidilerek yeni şasi no yazılı ruhsat alınır.

  16. #36
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Emre1919
    Senin motor bağlantı kulakları kırık değil mi?

    Seramik

    profesyonellik diyerek temel kaynakçı bilgilerini paylaşmışsın ,ölümü de işin içine katınca ikna etmek mümkün oluyor.kaynak radyografisini görünce hem allak hem bullak oldum Yalnız merak ettim.Yurtdışımda bir çok motosiklet ve otomobil imalathanesi gördüm hiçbirinde radyografi cihazı görmedim.Adam drag aracı şasisi hazırlıyor. demek ki bu cihaz ulaşılabilir değil.Kafamda deli sorular? Urfa'da 1.5m -2m çaplı boruların seyyar cihazla kontrol edildiğimi dr gördüm.Anlattığın prosedür yanlış mı?Kesinlikle değil.Teorik bilginin ,Mantığın ve Pratğin önüne geçmemesi gereken durumlara örnekler verdim.



    Çıkma şasi mevzusuna gelince
    seni bekleyen bürokrasi;
    faturalı şasi alınır ,teknik üni ye gidilir.muayene sonrası rapor hazırlar.raporla noter'e gidilir yeni şasi no verilir.sonra şasi numarası yazan yerler vardır.şasi numarası yazdırılır.muayene istasyonunda kontrol edilir .alınan belge ile en son tekrar noter'e gidilerek yeni şasi no yazılı ruhsat alınır.
    Hocam Evet Pro diyerek temel kaynakçı uygulaması paylaştım fakat kaç tane kaynakçı gördünüz malzemenin cinsine göre elektrot kullanan?

    Ben sadece ağır sanayide gördüm.

    Malzemeye tamam bu çelik diyerek genel elektrot kullanmak doğru mu! tabiki de değil.

    Ölümü elbette işin içine katacağız. Motoru ayakta tutan tek ve yegane şey şasi değil mi!
    Bu arada amacımın neden ikna etmek olduğunu belirttiğinizi pek anlayamadım .Buradan herhangi bir çıkarım yok çıkarım olsaydı ikna etme yöntemine başvurabilirdim.

    Doğru yöntemi kulanan olmayınca böyle durumlarda insanın kafasının allak bullak olması normal değil mi!
    O yapılan kaynağın düzgün olup olmadığını nasıl anlayacaksınız.

    Ve kesinlikle kaynak röntgeni öyle ulaşılamaz bir şey değil. Şirketi arıyorsunuz şu kadar kaynak kontrolüm var diyorsunuz. Gelip röntgenleri alıp gidiyorlar. Bu kadar basit. Zaten cihazın alınmasına gerek yok. Kutu gibi bir cihazla gelip resimleri alıp gidiyorlar.

    Hocam gördüğünüz şeyler yani yapılan şeyler doğruluğunu nasıl anlarsınız. Yaptılar olmuş diyerek mi?

    Ülkemizde kazalarda bilir kişi işin içine ne zaman giriyor. Kaç tane kazada gördünüz ciddi inceleme ve ciddi bilirkişi.
    Belki kazaların bir kısmı böyle şaseli kaynaktan meydana geldi bilebilir miyiz bunu. Elbette bilemeyiz.

    Teorik bilgi dediniz. Anlattığım şeyler teorik bilgi değil günden güne yapılan ilgilendiğimiz işler.

    Ve hiç kaynak kırığı gördünüz mü veya nasıl çatladığını veya sıkıntılı bir kaynağın ne kadar kolay parçalandığını.

    Hocam bizim sanayimizin çoğu zaten en başından beri yanlış yapıyor. Sadece onlar ve Biz bunlara alıştığımız için bize Normal Ve doğru geliyor.

    Çıkma şasi bürokrasi engellerini saymışsınız. Canınız mı daha mı değerli o bürokrasi. Evet yine insan hayatını örnek veriyorum çünkü İnsan ve canlı hayatından daha değerli bir şey yoktur.
    Verecek çok örnek var ölümlü örnekler ama kimsenin canını sıkmak istemiyorum.

    Teorik ve pratik birbirinden ayrılmaz ayrılamaz bunu unutmayalım. Bu yüzden zaten makineleri ve parçalarını yurtdışından alırız ve yurt dışı ürünlerine güveniriz. Çünkü bizi yarıyolda bırakmazlar. (Gerçekten çok üzücü bir durum bu)

    Fazla uzattım ve kopuk kopuk olaylar yazdım kusura bakmayın. O kadar çok anlatılması gereken şey var ki...

  17. #37
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Emre1919
    Senin motor bağlantı kulakları kırık değil mi?

    Seramik

    profesyonellik diyerek temel kaynakçı bilgilerini paylaşmışsın ,ölümü de işin içine katınca ikna etmek mümkün oluyor.kaynak radyografisini görünce hem allak hem bullak oldum Yalnız merak ettim.Yurtdışımda bir çok motosiklet ve otomobil imalathanesi gördüm hiçbirinde radyografi cihazı görmedim.Adam drag aracı şasisi hazırlıyor. demek ki bu cihaz ulaşılabilir değil.Kafamda deli sorular? Urfa'da 1.5m -2m çaplı boruların seyyar cihazla kontrol edildiğimi dr gördüm.Anlattığın prosedür yanlış mı?Kesinlikle değil.Teorik bilginin ,Mantığın ve Pratğin önüne geçmemesi gereken durumlara örnekler verdim.



    Çıkma şasi mevzusuna gelince
    seni bekleyen bürokrasi;
    faturalı şasi alınır ,teknik üni ye gidilir.muayene sonrası rapor hazırlar.raporla noter'e gidilir yeni şasi no verilir.sonra şasi numarası yazan yerler vardır.şasi numarası yazdırılır.muayene istasyonunda kontrol edilir .alınan belge ile en son tekrar noter'e gidilerek yeni şasi no yazılı ruhsat alınır.
    Trafiğe çıkmıcak araçta şasiye kaynak yapmak çok bi sıkıntı yaratmaz bence.Sonuçta kaza yapsan bile en fazla bi lastiğe vurup durursun.Trafikte kaza yapınca kamyon lastiğinin altında durursun herhalde

  18. #38

    Üyelik
    14 Ağustos 2020
    Şehir
    Mersin/Silifke
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Alıntı RoofRoof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Trafiğe çıkmıcak araçta şasiye kaynak yapmak çok bi sıkıntı yaratmaz bence.Sonuçta kaza yapsan bile en fazla bi lastiğe vurup durursun.Trafikte kaza yapınca kamyon lastiğinin altında durursun herhalde
    Yazar burda ne anlatmak istemiş? Amaç neymiş bu yorumu yazmaktaki?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:41 ----------

    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Emre1919
    Senin motor bağlantı kulakları kırık değil mi?

    Seramik

    profesyonellik diyerek temel kaynakçı bilgilerini paylaşmışsın ,ölümü de işin içine katınca ikna etmek mümkün oluyor.kaynak radyografisini görünce hem allak hem bullak oldum Yalnız merak ettim.Yurtdışımda bir çok motosiklet ve otomobil imalathanesi gördüm hiçbirinde radyografi cihazı görmedim.Adam drag aracı şasisi hazırlıyor. demek ki bu cihaz ulaşılabilir değil.Kafamda deli sorular? Urfa'da 1.5m -2m çaplı boruların seyyar cihazla kontrol edildiğimi dr gördüm.Anlattığın prosedür yanlış mı?Kesinlikle değil.Teorik bilginin ,Mantığın ve Pratğin önüne geçmemesi gereken durumlara örnekler verdim.



    Çıkma şasi mevzusuna gelince
    seni bekleyen bürokrasi;
    faturalı şasi alınır ,teknik üni ye gidilir.muayene sonrası rapor hazırlar.raporla noter'e gidilir yeni şasi no verilir.sonra şasi numarası yazan yerler vardır.şasi numarası yazdırılır.muayene istasyonunda kontrol edilir .alınan belge ile en son tekrar noter'e gidilerek yeni şasi no yazılı ruhsat alınır.
    Hayır, motor bağlantı noktalarında kırık vb yok. sıkıntı şaside sadece.

  19. #39
    joshua - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250 (2016) KLR 650 (2006)
    öncelikle yapılması gereken maliyet yüksek ama motoru Yamaha servisine emanet edip şasiyi değiştirmek, kaynakla tamir yoluna gidilecekse de, kaynak yapacak olan kişinin şasi malzemesini iyi tanıması gerekir, kaynak yapılacak malzemenin türüne göre kaynak yöntemi ve kullanılacak kaynak ekipmanı vardır, önüne gelen her metali penseye 2.5 elektrot takıp kaynak yapamazsın, yaptığını sanırsın doğru sonuç alamazsın, şasi malzemesi alaşımlı olabilir öncelikle servisten belki malzeme bilgisine ulaşabilirsin, malzemeden yola çıkıp kaynak metodu seçilir ve bu şekilde şasi kaynak edilirse sağlıklı olur, kaynak üzerine derin bir bilgim yok, kaynak veya metalurji mühendisi arkadaşlar daha iyi bilgi verebilir.

  20. #40
    Av.Rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2020
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mt-25 Abs
    Şaseye kaynak yapılır. İyi bir şaseci işi halleder. Yukarıda arkadaşlarda yazmış. Ufacık bir kesik oluşmuş. Bi şey değil.
    Çok kafaya takan biriysen ikinci el çıkma satan forumlarda, malum sitede oluyor. Parçacılara da haber sal. Kovala uygun fiyata yakalarsın.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)