Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motorsiklet aküyü şarj etmiyor. BMW R60/7

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Mart 2016
    Herkese merhaba. bmw r60/7 motorsikletim var. 12 küsürlerde seyrediyor.

    Diyot tablası, sarj dinamosu ve şarj rolesini oto elektrikçiye götürdüm fakat herhangi bir sorun olmadığını söylediler. Kontroller sonrasında sorun olmasa dahi parçalar bozulmuş olma ihtimali var mıdır?

    Ya da başka bir yerde sorun aramalı mıyım ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Statör ve konjektör bulunuyorsa motorunuzda bir kontrol etmek gerekli olabilir. Geçen benim de benzeri başıma geldi, statördeki sargılar yanmış, mecburen yeniden sardırdım.

  3. #3
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    http://www.lamaneta.org/manuales/man...les%204536.pdf

    Galiba "şarj röleşi" dediğiniz voltaj ayarlayıcı parça(voltage regulator).
    Sizinki mekanik mi?
    Akünün şarj olabilmesi için, motor çalışırken yaklaşık 14V-14.5V civarında olması gerekir.
    Motor çalışırken gerilim ölçümü yaptınız mı?

  4. #4

    Üyelik
    28 Mart 2016
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.lamaneta.org/manuales/man...les%204536.pdf

    Galiba "şarj röleşi" dediğiniz voltaj ayarlayıcı parça(voltage regulator).
    Sizinki mekanik mi?
    Akünün şarj olabilmesi için, motor çalışırken yaklaşık 14V-14.5V civarında olması gerekir.
    Motor çalışırken gerilim ölçümü yaptınız mı?
    Evet voltaj ayarlayıcıdan bahis ediyorum. Götürdüğüm motorcu ölçümleri yaptı ve 12 küsürlerde seyir ettiğini söyledi. Dediğiniz gibi 14lerde seyir etmesi gerekiyormuş. Bu parçaların hepsini Bostancu oto sanayide bir marş dükkanına götürdüm ve ölçümler sonrasında bunlarda sorun olmadığını söylediler.

    Acaba ölçümde belirli bir sorun gözükmeyip parçalarda sorun olabilir mi diye düşünmüyor değilim.

  5. #5
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Akünüz eski mi? Başka bir aküde denediniz mi?

  6. #6
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı zeuces adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet voltaj ayarlayıcıdan bahis ediyorum. Götürdüğüm motorcu ölçümleri yaptı ve 12 küsürlerde seyir ettiğini söyledi. Dediğiniz gibi 14lerde seyir etmesi gerekiyormuş. Bu parçaların hepsini Bostancu oto sanayide bir marş dükkanına götürdüm ve ölçümler sonrasında bunlarda sorun olmadığını söylediler.

    Acaba ölçümde belirli bir sorun gözükmeyip parçalarda sorun olabilir mi diye düşünmüyor değilim.
    Hocam parçalar farklı yapılarda olabilir. Bobin kendine has değerlerini herkes bilmeyebilir. her bobinin ohm değeri farklıdır. Yüzeysel bakıp sadece kaçak testi veya kopukluk testi yaptıysa sargının arızalı veya verimsiz olup olmadığını anlayamaz.

    Götürdüğünüz oto sanayici dışında bir de bunlarla ilgilenen has marş motoru bakım ve tamiratı yapan yerler var oralara da götürebilirsiniz.


    Ya da multimetreyi alıp kendiniz de bakabilirsiniz. Size kalmış.

  7. #7
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Seramik; ben alternatör de soruna en son bakardım.
    Arkadaşımda 77 Model R100RS var. Geçenlerde tesisatında bir sorun oldu, kablolarda yanıklar vardı, toparladık.
    Motorda saçmalık çok ama kırk küsür senelik motor, bazı elektrik aksamı çok sağlam gibi. 450-500W. alternatör var, düşün.

  8. #8
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Seramik; ben alternatör de soruna en son bakardım.
    Arkadaşımda 77 Model R100RS var. Geçenlerde tesisatında bir sorun oldu, kablolarda yanıklar vardı, toparladık.
    Motorda saçmalık çok ama kırk küsür senelik motor bazı elektrik aksamı çok sağlam gibi. 450-500W. alternatör var, düşün.
    Emre hocam onları artık sayma gereği düşünmüyorum. Elbetteki öncelik kablolar ve tesisat.

    Artık onlara bakmadan burada konu açılıyorsa. Biz kimseye yardımcı olamayız.

    "Armut piş ağzıma düş" olmaz haliyle.
    emremm bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    28 Mart 2016
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam parçalar farklı yapılarda olabilir. Bobin kendine has değerlerini herkes bilmeyebilir. her bobinin ohm değeri farklıdır. Yüzeysel bakıp sadece kaçak testi veya kopukluk testi yaptıysa sargının arızalı veya verimsiz olup olmadığını anlayamaz.

    Götürdüğünüz oto sanayici dışında bir de bunlarla ilgilenen has marş motoru bakım ve tamiratı yapan yerler var oralara da götürebilirsiniz.


    Ya da multimetreyi alıp kendiniz de bakabilirsiniz. Size kalmış.
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .

    Ustam kablolara baktı ve herhangi bir sorun görmedi. Bostancı oto sanayide bulunan "Öztürk Oto" diye bir yere götürdüm. Öncesinde marş motorumu burada tamir ettirmiştim. Sarj, Marş ve Dinamo yazıyor tabelalarında. Başka götürebileceğim bir yer var mı bilemedim.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)