Bu hafta motor sürerken dik durma konusunda epey zorlandım.
Dik duruyorum, bir dakika sonra kendimi göbek öne doğru çıkmış ve omurga yamulmuş şekilde buluyorum.
Nedir bu işin sırrı? Sürekli dik durmamız mı lazım? Nasıl başaracağız?
Bu hafta motor sürerken dik durma konusunda epey zorlandım.
Dik duruyorum, bir dakika sonra kendimi göbek öne doğru çıkmış ve omurga yamulmuş şekilde buluyorum.
Nedir bu işin sırrı? Sürekli dik durmamız mı lazım? Nasıl başaracağız?
barkın abi de zaten biraz kanbur durun diyordu. yada kambur
Arkaya yaslanamadigimiz icin dik durmak yorucu oluyor.
En güzeli racing göbeği depoya yatırıp yol almak yormaz muhtemelen
Yapacak bir şey yok Racing kullanıyorsanız isteseniz de dik duramazsınız zaten, yatın depoya . Modele göre değişiyor. Scooterlar bir miktar daha rahat.
Ben dik otururken rahat süremiyorum, hakimiyetim düşüyor gibi. Kambur dururken kollarınız da daha gevşek duruyor. Motosiklet sürerken bacaklarımız ve bileklerimiz dışında her yerimizin gevşek olması gerekiyor. Sırtımız da dahil diye düşünüyorum. Sırta ya da karına takılan korse tarzı bir şey düşünebilirsiniz, belinizdeki yükü azaltmak için.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:21 ----------
Racing varsa, normal pozisyonda dik dururken elleriniz gidona daha zor yetişiyor. Ancak depoya yatarken sırtınızı dik tutabilirsiniz, hem kasis ve bozuk yollardan geçerken eğik pozisyonda geçtiğiniz için darbeleri tüm gücüyle sırtınıza almazsınız.
adama bak utanmasa racing en rahat motosiklet türü diyecek laa
Racing de çare yok, kambur durmak zorundasınız, aksi halde düzgün bir kontrol sağlayamazsınız (gidonu sıkma, dirsekleri bükememe vs den dolayı).
Spor olmayan kullanımlarda ve trafikte bu kambur duruş adamı oldukça yorar. O yüzden yalan yok, eğer vücut pozisyonum düzgün olsun, spor sürüş yapayım demediğiniz anlarda göbeği depoya yaslamak sizi dinlendirir. Hele ki kısa boylu ve göbekli biri için.
Tabi racing var, racing var. Yamaha nın gerek R6 gerek R1 (özellikle son kasa) modelleri çok daha yarış odaklı oldukları için işkence kat sayıları da daha fazladır. İtalyan racing modelleri için de durum benzer.
Hacı abim, kıstırıyorsun depoyu bacaklarının arasına. Bütün hayatın ona bağlıymış gibi de bırakmıyorsun. O zaman beden olması gerektiği gibi ortopedik şekilde motora yerleşiyor. Başta zor gelecek ama hatırladığın an tekrar tekrar depoyu bacaklarınla sıkınca bir yerden sonra doğal refleks( yanlış kelime farkındayım ama Afyon patlamadı. ) olacak ve sürekli öyle oturacaksın
Çok dik oturmak motorun titreşimi ve yoldan gelen titreşimi ile birlikte omurilik disklerine daha çok zarar veriyor diye biliyorum.Biraz kambur durmak omurlar için daha sağlıklı.Yada ben öyle biliyorum.
Ooo, hoş geldin...
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:39 ----------
Doğrudur, ideali hafif öne eğik ve hafif kambur sürmektir ki çukur tümsek vb. yol kusurları yüzünden gelen şoklar omurgaya dik olarak etki etmesin... Hafif öne eğik kullanmak kolları da gevşeteceği için (omuzları düşürmekle birlikte) hakimiyet açısından ek bir olumlu etkisi de var.
Hoşbulduk abi
Walla zor gelse de belime yediğim her darbeyi ben daha çok hissediyorum (malum 2.dereceden fıtık ameliyatlıyım.) hemen farkına varıp, düzgün oturma pozisyonuna geçiyorum.
İnsanoğlunun zorları kolay, imkansızları da mümkün kılma gibi bir sihiri var. Bu sihirin adı da “Azim”dir
Racing’den daha konforsuz bir motor türü yoktur heralde. İki büklüm durmaktan ne sırt kalıyor ne boyun.
Motor üzerinde dimdik durmak mantıklı değil bence hafif kambur durmak daha sağlıklı yoldaki bozukluklarda daha az yük biniyor omurgalara. Baston yutmuş gibi Dimdik durmaya çalışınca yoldaki her çukuru her tümseği omurgasında hissediyor insan.
http://www.altinelbiseliadam.com/motosiklette-oturus-pozisyonu/
http://www.altinelbiseliadam.com/kasis-ve-cukurlardan-gecerken-motorda-nasil-oturmaliyiz/
http://www.altinelbiseliadam.com/skuter-kullanmak/
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)