Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI

Motor kullanırken omurga sağlığı hakkında.

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Bu hafta motor sürerken dik durma konusunda epey zorlandım.

    Dik duruyorum, bir dakika sonra kendimi göbek öne doğru çıkmış ve omurga yamulmuş şekilde buluyorum.

    Nedir bu işin sırrı? Sürekli dik durmamız mı lazım? Nasıl başaracağız?


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    barkın abi de zaten biraz kanbur durun diyordu. yada kambur

  3. #3
    vandamme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hero Hunk 150
    Arkaya yaslanamadigimiz icin dik durmak yorucu oluyor.
    En güzeli racing göbeği depoya yatırıp yol almak yormaz muhtemelen

  4. #4
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    barkın abi de zaten biraz kanbur durun diyordu. yada kambur
    Sürekli kambur durmak tehlikeli değil mi?

  5. #5
    Ali Mert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2019
    Motosikleti
    Razore 100
    Yapacak bir şey yok Racing kullanıyorsanız isteseniz de dik duramazsınız zaten, yatın depoya . Modele göre değişiyor. Scooterlar bir miktar daha rahat.
    Ben dik otururken rahat süremiyorum, hakimiyetim düşüyor gibi. Kambur dururken kollarınız da daha gevşek duruyor. Motosiklet sürerken bacaklarımız ve bileklerimiz dışında her yerimizin gevşek olması gerekiyor. Sırtımız da dahil diye düşünüyorum. Sırta ya da karına takılan korse tarzı bir şey düşünebilirsiniz, belinizdeki yükü azaltmak için.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:21 ----------

    Racing varsa, normal pozisyonda dik dururken elleriniz gidona daha zor yetişiyor. Ancak depoya yatarken sırtınızı dik tutabilirsiniz, hem kasis ve bozuk yollardan geçerken eğik pozisyonda geçtiğiniz için darbeleri tüm gücüyle sırtınıza almazsınız.

  6. #6
    snappy x - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    adama bak utanmasa racing en rahat motosiklet türü diyecek laa

  7. #7
    gokhan85 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2020
    Şehir
    Pendik/İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBR1000RR
    Racing de çare yok, kambur durmak zorundasınız, aksi halde düzgün bir kontrol sağlayamazsınız (gidonu sıkma, dirsekleri bükememe vs den dolayı).

    Spor olmayan kullanımlarda ve trafikte bu kambur duruş adamı oldukça yorar. O yüzden yalan yok, eğer vücut pozisyonum düzgün olsun, spor sürüş yapayım demediğiniz anlarda göbeği depoya yaslamak sizi dinlendirir. Hele ki kısa boylu ve göbekli biri için.

    Tabi racing var, racing var. Yamaha nın gerek R6 gerek R1 (özellikle son kasa) modelleri çok daha yarış odaklı oldukları için işkence kat sayıları da daha fazladır. İtalyan racing modelleri için de durum benzer.

  8. #8

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Hacı abim, kıstırıyorsun depoyu bacaklarının arasına. Bütün hayatın ona bağlıymış gibi de bırakmıyorsun. O zaman beden olması gerektiği gibi ortopedik şekilde motora yerleşiyor. Başta zor gelecek ama hatırladığın an tekrar tekrar depoyu bacaklarınla sıkınca bir yerden sonra doğal refleks( yanlış kelime farkındayım ama Afyon patlamadı. ) olacak ve sürekli öyle oturacaksın
    KırmızıGrom bunu beğendi.

  9. #9
    gokhan85 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2020
    Şehir
    Pendik/İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBR1000RR
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hacı abim, kıstırıyorsun depoyu bacaklarının arasına. Bütün hayatın ona bağlıymış gibi de bırakmıyorsun. O zaman beden olması gerektiği gibi ortopedik şekilde motora yerleşiyor. Başta zor gelecek ama hatırladığın an tekrar tekrar depoyu bacaklarınla sıkınca bir yerden sonra doğal refleks( yanlış kelime farkındayım ama Afyon patlamadı. ) olacak ve sürekli öyle oturacaksın
    : ) Belli bir yaştan sonra, fren-viraj hariç sürekli dizi sıkı tutamıyorsun ; )

  10. #10
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Şehir
    İzmir
    hele bir de kilo varsa daha da zor oluyor

  11. #11
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK502
    Çok dik oturmak motorun titreşimi ve yoldan gelen titreşimi ile birlikte omurilik disklerine daha çok zarar veriyor diye biliyorum.Biraz kambur durmak omurlar için daha sağlıklı.Yada ben öyle biliyorum.

  12. #12

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2016 CB500F
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hacı abim, kıstırıyorsun depoyu bacaklarının arasına. Bütün hayatın ona bağlıymış gibi de bırakmıyorsun. O zaman beden olması gerektiği gibi ortopedik şekilde motora yerleşiyor. Başta zor gelecek ama hatırladığın an tekrar tekrar depoyu bacaklarınla sıkınca bir yerden sonra doğal refleks( yanlış kelime farkındayım ama Afyon patlamadı. ) olacak ve sürekli öyle oturacaksın
    Ooo, hoş geldin...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:39 ----------

    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok dik oturmak motorun titreşimi ve yoldan gelen titreşimi ile birlikte omurilik disklerine daha çok zarar veriyor diye biliyorum.Biraz kambur durmak omurlar için daha sağlıklı.Yada ben öyle biliyorum.
    Doğrudur, ideali hafif öne eğik ve hafif kambur sürmektir ki çukur tümsek vb. yol kusurları yüzünden gelen şoklar omurgaya dik olarak etki etmesin... Hafif öne eğik kullanmak kolları da gevşeteceği için (omuzları düşürmekle birlikte) hakimiyet açısından ek bir olumlu etkisi de var.

  13. #13

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ooo, hoş geldin...
    Hoşbulduk abi

    Walla zor gelse de belime yediğim her darbeyi ben daha çok hissediyorum (malum 2.dereceden fıtık ameliyatlıyım.) hemen farkına varıp, düzgün oturma pozisyonuna geçiyorum.

    İnsanoğlunun zorları kolay, imkansızları da mümkün kılma gibi bir sihiri var. Bu sihirin adı da “Azim”dir

  14. #14

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    Alıntı vandamme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkaya yaslanamadigimiz icin dik durmak yorucu oluyor.
    En güzeli racing göbeği depoya yatırıp yol almak yormaz muhtemelen
    Racing’den daha konforsuz bir motor türü yoktur heralde. İki büklüm durmaktan ne sırt kalıyor ne boyun.

    Motor üzerinde dimdik durmak mantıklı değil bence hafif kambur durmak daha sağlıklı yoldaki bozukluklarda daha az yük biniyor omurgalara. Baston yutmuş gibi Dimdik durmaya çalışınca yoldaki her çukuru her tümseği omurgasında hissediyor insan.

  15. #15
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    http://www.altinelbiseliadam.com/motosiklette-oturus-pozisyonu/

    http://www.altinelbiseliadam.com/kasis-ve-cukurlardan-gecerken-motorda-nasil-oturmaliyiz/

    http://www.altinelbiseliadam.com/skuter-kullanmak/


    ANES MOTOR

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)