Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Yokuş aşağı inerken kompresyonun önemi

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Alıntı Ali Mert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış, ilk dik yokuşta deneyin. Hafif eğimli yokuşlarda farketmemiş olabilirsiniz. Ön tarafın etkisi azalır arkanın etkisi artar. Ama bu demek değil ki arka fren %80, ön fren %20.
    Yokuş aşağı inerken %50 %50 gibi düşünün frenleri. Normal şartlarda ise zaten fren yaptığınız anda ön tekere ağırlığın %80'i bindiği için fren gücünün çoğu önde olur.

    Yine de motosiklet sürerken fren gücünün çoğunluğu her zaman ön frendedir, dediğim şey sadece yokuş aşağı inerken arka frenin gücü artıyor. Bir yokuş belirleyin ve arka freni kitleyene kadar bir kaç kez sonuna kadar basın, düz yola kıyasla daha çok basmanıza rağmen daha zor kitlediğinizi farkedeceksiniz. Sonra ön fren ve arka fren aynı anda kullanın, bir kaç denemede bulunmanız size zaten frenleri ne oranda kullanmanız gerektiği hakkında bir fikir verecektir.
    fizikçiler şaşkın


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #42
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom / Piaggio Medley
    Alıntı Ali Mert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .......yokuş aşağı inerken arka frenin gücü artıyor......
    Biraderim yabancı bir kaynaktan yanlış bir çevirme okumuş olabilirmisin ?

    fren sisteminde ön ve arka farketmez hiçbir şartta güç artmaz maksimum kapasite kullanıma hazırdır , tersine siz mevcut gücü aşırı kullanırsanız sınırlandırılır..

    eğer fren gücünden değilde tekerleklerin tutuş kabiliyetinden bahsediyorsan , yokuş inerken ağırlık transferi öne kayar ve arka lastik daha az tutunur dolayısıyla daha çabuk kaymaya başlar , dediğin gibi arka fren gücü artsaydı çok daha kötü olurdu..

    mesela dik bir yokuş tırmanırken durduğunuzu düşünün , hele birde yolcunuz varsa ön teker tutunamaz arka frenle ancak motor sabitlenebilir..

  3. #43
    Ali Mert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2019
    Motosikleti
    Razore 100
    Alıntı yokon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fizikçiler şaşkın
    fozokçolor şoşkon

    Kardeşim, yokuş aşağı inerken ağırlık önden arkaya geçiyor demiyorum. trail açısının azalmasıyla ön frenin gücü azalıyor, arka frene düşen tutuş gücü azaltıyor diyorum. Sen ön frene bastığında, ön süspansiyon çöker, ağırlık öne geçer dolayısıyla fren gücünün çoğu ön frene geçer. Yokuş aşağı giderken trail açısının azalmasıyla ön frende tutuş azalıyor.
    Okuduğunu anlayabildiğin zaman tartışalım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:20 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biraderim yabancı bir kaynaktan yanlış bir çevirme okumuş olabilirmisin ?

    fren sisteminde ön ve arka farketmez hiçbir şartta güç artmaz maksimum kapasite kullanıma hazırdır , tersine siz mevcut gücü aşırı kullanırsanız sınırlandırılır..

    eğer fren gücünden değilde tekerleklerin tutuş kabiliyetinden bahsediyorsan , yokuş inerken ağırlık transferi öne kayar ve arka lastik daha az tutunur dolayısıyla daha çabuk kaymaya başlar , dediğin gibi arka fren gücü artsaydı çok daha kötü olurdu..

    mesela dik bir yokuş tırmanırken durduğunuzu düşünün , hele birde yolcunuz varsa ön teker tutunamaz arka frenle ancak motor sabitlenebilir..
    Fren gücünden kasıt, tutuş gücü evet, balataların uyguladığı güçten bahsetmiyorum tabii ki de...
    Yokuş yukarı frene bastığında hiç ön tekerin kaydı mı? Çok zor. Tutuş gücü hayli hayli artıyor çünkü. Frene bastığın anda ağırlık çok daha kolay bir şekilde ön tekere geçiyor, yokuş yukarı giderken ön frenin tutuşu artar. Siz motosiklet duruyormuş gibi düşünüyorsunuz. Motosiklet duruyorken, yokuş yukarı fren gücü arkadadır. Ağırlık orada çünkü... Yokuş yukarı hareket halindeyken fren yaptığınızda ise durum farklı, motosikletin ivmelenirken kazandığı enerji ön tekere aktarıldığı için ön tekerin çekiş gücü artar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:34 ----------

    Alıntı mustafaat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön tekerin kaymasını ya da motosikletin ağırlığını iyice öne yığmasını istemiyoruz bu sebeple motor freni, vites freni, arka fren gibi tüm unsurları kullanarak ön tarafın iş yükünü mümkün olduğunca azaltmak işimize geliyor.
    Yokuş yukarı arka tekeri, yokuş aşağı ön tekeri (daha fazla) tutar, merkeze yakın taraf neresiyse oradan daha sıkı çektiğini düşünün.
    İlk anlattığınız kısımlar doğru. Fren yapınca ağırlık öne transfer olur, dolayısıyla fren gücü de öne transfer olur. Bence benim yazdığımı anlamadığınız için bana bunu anlatmaya çalışıyorsunuz ama benim bahsettiğim şey bu değil.
    Yokuş yukarı motosikleti ön freni çekip arkaya kaydırabiliriz.Çünkü bu durumda motosiklet hareket halinde değildir ve ağırlık transferi sadece motorun ve sizin ağırlığınızdan ibaret. Ve benim bahsettiğim şeyle alakası yok, çünkü ben motosikletin önü yokuş aşağı bakıyorken inmekten bahsediyorum. Araba değil bu, bisiklet de değil. İki tekerin trail açısı aynı değil.
    Bakın:

    Ön tekerin yere yaptığı açıya bakın. Bu açı ile lastiğin yere değen noktası arasındaki mesafeye trail deniyor. Ön süspansiyon çöktüğünde(fren yaptığınızda) bu mesafe azalıyor. Eğer ön teker dümdüz inseydi süspansiyon çöktüğünde trail eksiye düşerdi. Böyle eğimli olması aynı zamanda takla atmamızı ve motorun stabilizasyonunu sağlıyor.

    Benim bahsettiğim şey, ön tekerin yaptığı bu açının yokuş aşağı inerken ve çıkarken farklı olması. Dolayısıyla hareket halindeyken yokuş aşağı ön tekerin bu açı ile sağladığı fren avantajı azalıyor. Yokuş yukarı artıyor. Ancak yine de her durumda hareket halinde fren gücününün en az yarısı ön tekerdedir, çünkü ağırlık transferi var. Ama dediğim bu etki en fazla %30'luk bir etki. Yokuş aşağı inerken ön fren tutmuyor demedim asla.




    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:53 ----------

    resimler çıkmamış
    https://photos.app.goo.gl/fRFzXuhmvrAj8EJE9
    https://photos.app.goo.gl/HmZ4baThCpd2mAXv8
    https://photos.app.goo.gl/tPQVFdvsUTbegAAMA
    İşi bilen bir fizikçi netleştirse iyi olurdu, ya da bir bilgisayar simülasyonu yapıp denemek lazım

  4. #44

    Üyelik
    28 Temmuz 2020
    Arazide yokuş aşşağı inişlerde arka freni tamamen sıkarım taa ki motosikletin dengesi bozulana kadar bu böyle devam eder. Denge bozulunca freni bırakır motosikleti düzeltir tekrar arka fren sıkarım.

    Ön freni tamamen yavaşlatmak için tadında kullanırım. Tabi bu arazi lastikleri ve araziye uygun motosikletler için geçerli. Genelde uzun ve dik inişlerde motosikleti stop edip boşta bu şekilde inerim.

    Asfalttaysa uygun viteste kompresyon + tatlı tatlı ön fren her işinizi görür.


    ANES MOTOR
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)