Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

2000 model BMW R1100RT

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    BU yukarıda bahsettiğin arkadaşın bmw ile ilgili yorumlarına senin 1000 rr ve insigna yorumlarına da katılıyorum evet doğru
    fakat afrika twin 750 nin yaptığı yolu süper tenere 750 de yapar çift silindir yakıt olarak afrikadan 1 lt fazla yakar ama o yolu yapar daha önce 4 yıl 660 kullandım yamaha nın blok ve birleşenlerin oluşturduğu motosikletler honda dan daha sağlam daha kemikli özellikle enduro lar
    Yamahanın sorunu şu ; """o dömelerde yeterli yedek parça gelmedi uydur kaydır işler ile motorlar yürütüldü ,"""Araçlar uydur kaydır işçilik ve parça yüzünden sıkıntılı oldu... Ama honda parçası her zaman vardı, Zaten yapmaz demedim şüpheli olur dedim digerleri gibi haddin den fazla güç var veya dayanıksız demedim.
    İtlik mesai ili bir iştir , sabah erken kalkmak gerek.

    If you try and fail, congratulations. Most people don't even try.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    fearlesboyy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2007
    Motosikleti
    YAMAHA MT
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bahsedilen motoru bilmiyorum ama kuru debriyajlı gs lerde debriyaj balatasını değiştirmek için motor komple sökülüyordu.
    basit bi işlem için motoru ameliyat masasına yatırabilirler.
    sadece bu yurtdışı gezisi için demiyorum.
    yurtiçinde bile gezerken sorun çıkartsa ağlatabilir seni
    arkadasım söktürdü resmen motor ortadan ıkıye ayrıldı komple söküldü hem parça hem işçilik normal bütceli bir kullanıcı için biraz fıyatları yüksek.

  3. #23
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    Alıntı serif abi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yedek lastik taşısın yedek kayış taşısın yedek konketör taşısın yedek piston silindir ,şanzıman dişliside taşısın hahaha oldu olacak
    HAtta yedek motor taşısın nasıl fikir ama

    Kayış sistemi süper ötesi ultrosonik otesi bir şey olsaydı ,BMW yeni motorlarında günlük kulanılan motorlarında endruo motorlarında kullanırdı her halde.. Avantajları var da negatif tarafları var ... Bana saçmala demişsin ama ben avatajlı taraflarınıda yazdım , senin gibi malımın aşığı değilim ..
    Avantajlı tarafı şudur zincire göre ankara istanbul yaparsın tekrar istanbul ankara yaparsın ne yağlama ile ugraşırsın ne bir şey ile ayrıca SESİZDE OLUR ..Ama zincire de bir otomatik yağlayıcı koyar isen kayışlı sisteme çift vurur tek sayar (İŞLEV-FAYDA OLARAK)...

    Sonuçta farklı amaçlar farklı kullanıcılar için farklı sistemler geliştiriliyor ,hiçbirisi digerine göre tam manası ile üstün değildir, BİZ MUHENDİSLER , kullanım şartlarına göre parça ve malzeme dizaynı yaparız , Ama yine de sanayi de olsun tr bol miktarda bilgisi olmayan fikri olan cahiller de azımsanmayacak miktarda var ,her tarafı parıl parlayan krom dolu bir motor a zincir koymazsın herhalde minimum yağ pislik olsun istersin..

    Sen bana tel jantlı Cross Demiyorum ha arazi kabiliyetli olan endruo motorlarda kayış aktarma göstersene kaç tane model bulabileceksin , Bu motorları her halde senin tabirin ile SAÇMALMAYAN MÜHENDİSLER yapıyordur. 5 tane örnek göster 1985 model 2020 ye kadar üretilmiş her model alabilirisin 100 tane üretici 35 yılda 5 tanede mi yapmamışlar TEL jantlı arazi kabiliyeti olan motor...

    MErak ile bekliyorum hangi modeller miş GÖSter hadi hodri meydan ....Bizde ögrenmiş olalım.

    Öncelikle; 1 f800s, 1 f800st, 1 f800gt sahibi olmuş biri olarak söyleyebilirim ki süper. ben f800s ile 2.5 ay avrupa ve balkanlar turu yaptım. f800 gt ile rusya'ya kadar gittim. Zincir yağlama, temizleme derdi olmadan rahat rahat gittim.

    Avantajları var, dezavantajları da var. Yukarıdaki arkadaşın dediği gibi "kayışta kayıpsız güç" konusu doğru değil. En kayıpsız aktarımı yapan zincirdir. Daha sonra şaft ve kayış aynı koltuğu paylaşır.

    Kayış sistemi ciddi anlamda güzel bir sistem. Motosikletlerin çoğunda kullanılmama sebebi maliyet. Kayışlar zincirlere göre daha hafif olsa da onları çeviren kasnaklar daha ağırdır. Ayrıca dişlilerde oynama yapılması daha zordur. Ön dişli büyültme küçültme olayı kısıtlıdır. BMW'nin kullandığı kasnaklar moderndir, ince CNC işlemleri gerektirir. Öyle zincir dişli gibi kolay üretilmiyor bu kayış sistemleri. Ayrıca kayışlar kevlardan üretilen kaliteli bir malzeme olsa da, yüksek güç üreten motorlarda kullanılması kesinlikle uygun değildir. Zincir bile zarar görüyorken kayış kopar gider.


    Avantajlarına gelirsek, zincir koparsa kaza yapma ihtimali var. Kaza yapmasanız bile bloğa falan gelirse, motoru ele alma durumu söz konusu. Kayışta böyle bir şey yok. Daha önce kayış koparmış biri olarak söylüyorum, koptuğundan bile haberiniz olmuyor. Ben şanzıman bozuldu sandım motor gitmeyince, meğersem kayıp kopmuş. Kayış kolay kolay kopmaz. BMW 60 bin kmde bir değişim öneriyor fakat motor hiç kullanılmasa bile yerinde 60 ay durduğunda, kayış özelliğini yitirdiği için değişmesi gerekir. Değişimi kolaydır ama kesinlikle koptuğunda yolda bırakır. "Zincir kayışa çift vurur tek sayar" bence doğru değil. 60 bin kmye kadar en az 3 set zincir dişli değişimi gerekir. Benim kullanımımla 4 kez değişmesi gerekir. Yağlama ve temizleme masrafını söylemiyorum bile. Kayış parasını çok çok rahat çıkaran bir sistem. Tabii ki amaç önemli. Kullanım amacına göre kayışlı veya zincirli motor seçmelisin.

    Arkadaşın sorusuna cevap verirsek tekrardan; ben Avrupa tarafına rahat rahat böyle motorlarla gittim fakat asla doğuya kayışlı bir motorla gitmezdim. Zincirli bir motorda zincir kopsa bile en kötü dişlileri birbirine kevlar iple bağlar, cırtla bağlar devam edersin. Ama kayışta edemezsin. Oralarda kayış bulmakta zor. Kayış taşımak da mantıklı değil, yer kaplayan bir şey sonuçta.
    tommygun bunu beğendi.

  4. #24

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle; 1 f800s, 1 f800st, 1 f800gt sahibi olmuş biri olarak söyleyebilirim ki süper. ben f800s ile 2.5 ay avrupa ve balkanlar turu yaptım. f800 gt ile rusya'ya kadar gittim. Zincir yağlama, temizleme derdi olmadan rahat rahat gittim.

    Avantajları var, dezavantajları da var. Yukarıdaki arkadaşın dediği gibi "kayışta kayıpsız güç" konusu doğru değil. En kayıpsız aktarımı yapan zincirdir. Daha sonra şaft ve kayış aynı koltuğu paylaşır.

    Kayış sistemi ciddi anlamda güzel bir sistem. Motosikletlerin çoğunda kullanılmama sebebi maliyet. Kayışlar zincirlere göre daha hafif olsa da onları çeviren kasnaklar daha ağırdır. Ayrıca dişlilerde oynama yapılması daha zordur. Ön dişli büyültme küçültme olayı kısıtlıdır. BMW'nin kullandığı kasnaklar moderndir, ince CNC işlemleri gerektirir. Öyle zincir dişli gibi kolay üretilmiyor bu kayış sistemleri. Ayrıca kayışlar kevlardan üretilen kaliteli bir malzeme olsa da, yüksek güç üreten motorlarda kullanılması kesinlikle uygun değildir. Zincir bile zarar görüyorken kayış kopar gider.


    Avantajlarına gelirsek, zincir koparsa kaza yapma ihtimali var. Kaza yapmasanız bile bloğa falan gelirse, motoru ele alma durumu söz konusu. Kayışta böyle bir şey yok. Daha önce kayış koparmış biri olarak söylüyorum, koptuğundan bile haberiniz olmuyor. Ben şanzıman bozuldu sandım motor gitmeyince, meğersem kayıp kopmuş. Kayış kolay kolay kopmaz. BMW 60 bin kmde bir değişim öneriyor fakat motor hiç kullanılmasa bile yerinde 60 ay durduğunda, kayış özelliğini yitirdiği için değişmesi gerekir. Değişimi kolaydır ama kesinlikle koptuğunda yolda bırakır. "Zincir kayışa çift vurur tek sayar" bence doğru değil. 60 bin kmye kadar en az 3 set zincir dişli değişimi gerekir. Benim kullanımımla 4 kez değişmesi gerekir. Yağlama ve temizleme masrafını söylemiyorum bile. Kayış parasını çok çok rahat çıkaran bir sistem. Tabii ki amaç önemli. Kullanım amacına göre kayışlı veya zincirli motor seçmelisin.

    Arkadaşın sorusuna cevap verirsek tekrardan; ben Avrupa tarafına rahat rahat böyle motorlarla gittim fakat asla doğuya kayışlı bir motorla gitmezdim. Zincirli bir motorda zincir kopsa bile en kötü dişlileri birbirine kevlar iple bağlar, cırtla bağlar devam edersin. Ama kayışta edemezsin. Oralarda kayış bulmakta zor. Kayış taşımak da mantıklı değil, yer kaplayan bir şey sonuçta.
    Zincir çift vurur tek sayarı gözünüzden kaçmıştır (Otomatik yağlama var ise dedim)
    Otomatik yağlama var ise ben hala ısrarcıyım kayışa çift vurur tek sayar, Bu donanım yoksa kayışında avajtalı oldugu çok fazla nokta var.
    60 Bİn km de üç kez zincir değiştirmezsiniz yok öyle bir şey .. Benim motorun üstünde hala orjinal zincir var 30 bin km üzerinde ve o kadar çok düzenli bakmam..Bu da yanlış bilgi..
    Şöyle düşün eski arabalar triger sistemi kayışılı bazı arabalarda zincirli ...
    Eski
    Kayışılar için (90K 5 YIL ) değişim öneriyorlar yada hangisi önce biter ise ..
    Zincir de ise 180 K yada 10 YIL değişim öneriyorlar yada hangisi önce biter ise..
    YEni
    Gerçi yeni nesiller bu değerler arttı KM ler (kayış 120 K oldu ) Zİncir ise artık 250 K veriliyor ..

    Senin dediğin gibi değil aynı şartlarda kayışın ömrü yarı yarıyadır.

    Diyeceksin ki şimdi bana aşagı yukarı kayışlı motosiklet de zincirlide 30 K civarı değişim yapıyoruz , hani yarı yarıya idi bak aynı km lerde ..Ben ne dedim aynı şartlarda dedim ..
    Şimdi ilk başa geri dönelim
    Zincirli triger setleri motorun içindedir motor yagından içindedir sürekli yağlanır yagsızlıkdan bozulma diye bir şey olmaz. Kayışda motorun içinde değil ama muhafazalı toz pis almayan bir yerdedir..

    Şimdi gelelim konumuza motosiklet de ki zincire;
    Eger otomatik yağlama sistemi kurar isen çok HP li motorlardan bahsetmiyorum NC gibi ,V-strom gibi motorlar da zincir çok rahat 60 K ları rahatlık ile görür, Sizin dediğiniz gibi masaraflıda olmaz kışın 70-90 numara yag yazında 110-130 numara yağ ile yağlanır 15-20 K da anca 1 litre yağ tüketir.

    Güç kaybına gelince orada eksik bilginiz var En az kayıp zincirde olur zincirden bir tık az kayış da olur şaft ise bu iki sisteme göre bir tık değildir çok fazla tık güç kaybı olur.

    Diger konularda katılıyorum size bende o yola uygun değil(buradan kalkıp iran vs geçmeye) dedim zaten , avrupada gezmek için gayet uygun.

    Benim fikrmini sorar isen ;
    Yaşadıgım yer itibari ile kullanım amacım itibari söylüyorum..Atıyorum yeni bir v-strom alacagım bayi bana dedi ki kayışlı var zincirli var ikisi de aynı para terettüsüz kayışlıyı seçerim ..

    Ama atıyorum van da yaşıyor olsam o bölgede geziyor olsam o zamanda zincirliyi tercih ederim ...

    Bu tamamen yaşadıgın yer kullanım amacın ile alakalı bir durum ...

    Kayışlının konforu , sesizligi ,temizligi(pis olmayışı), rahatlıgı çok büyük avantajdır,bu inkar edilecek bir şey değil..
    İtlik mesai ili bir iştir , sabah erken kalkmak gerek.

    If you try and fail, congratulations. Most people don't even try.

  5. #25

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Güç aktarım verimi sırası (büyükten küçüğe) şöyle: 1. Zincir, 2. Kayış, 3. Şaft.

    https://www.tvsmotor.com/blog/chain-...aracteristics/





    60.000'de 3-4 kere zincir değişimi bana gayet normal geldi. Konu ile ilgili güzel bir video: (Herhalde 4. seferdir paylaşıyorum...)



    Yukarıdaki TVS blog yazısında da 15-25.000km'de bir değişmesi gerekir yazıyor. Benim motosikletlerimde ort.15-20.000'de bir değişim istedi. Daha götürür müydü? Evet, ama riske girmek olurdu. Faydalı ömürleri ancak o kadar...

  6. #26
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)
    Kısa özet:
    "Japonlar en sorunsuz (güvenilir) markalar.
    BMW en sorunlu motosiklet üreticisi.
    En mutlu kullanıcılar çapırlar (chopper) ve gezinti motosikleti kullananlar.”

    Şurada ayrıntısı var ama ana fikri yukarıya yazdım zaten: https://motorhikayesi.com/en-guvenil...ikletler-2015/
    -

    Ustamın sözü: eski BMW'den kaç.
    "Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"

  7. #27
    mephamd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2009
    Motosikleti
    CRF1000 AfricaTwin
    Bence Yamaha XT600E bakabilirsiniz. Bütçeye uyuyorsa XT660..

  8. #28
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    http://www.motosiklet.net/forum/enduro-off-road/204266-zincir-kopmasi-ile-olusan-ezilme-catlak.html

  9. #29

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Motosikleti
    xv250
    dünyanın en güzel motoru şasi fikrim. ne tipte motorlarla kıyaslamışsınız. ben de bu modeli


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)