Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Hava Soğutmalı Motosiklete Soğutma Uygulamaları?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    yurekli_emin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2019
    Şehir
    Isparta/Merkez
    Motosikleti
    SYM Wolf SB 250 NI
    Geçen gün Antalya'dan Isparta'ya 2 kişi+20kg civarı gelirken Mondial Drift motorum şişti. Arkadan arabalar sıkıştırıyor diye sürekli basmak zorunda kalıp zorladım motoru. Motor harbi harbi şişti bilen bilir dönüş yolunda sürekli yokuş yukarı çıkılıyor. Yokuş bitti düzlüğe bir çıktım motor 70'i geçemeyip isteksiz gitmeye başladı hemen korkup sağa çektim. Alt motorun depoyla arasına silindir kapağının üst tarafına fan mı taksam veya şu Aliexpress' teki yağ soğutma sistemlerinden mi taksam takılabilir mi onu da bilemedim. Diyeceksiniz git sıvı soğutmalı motor al, ama ekonomi belli eldeki para hiçbir düzgün motora yetmez oldu. Motora yaz sıcağında dayansın diye Motul 15w50 5100 koydum. Ama o da buna yetmedi. Limitlerini gördük yani motorun. Tavsiyeleriniz nedir? Yağ radyatörü bu motora takılır mı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Hocam güzel düşünmüşsünüz. Burada önemli olan montajı nereye yapacağınız.

    Yani yağ radyatöre nereden girip nereden çıkacak.

    Farklı kitler var ama temel olarak yağ filtresine ek montaj yapılarak oluyor. Yani motorun yağ pompası kullanılarak filtreye gelen yağ buradan da radyatörüne gidip yine filtre dönüşünden motora geri dönüyor.

    Yanlış biliyorsam düzeltin ama driftlerde dış yağ filtresi yok sanırım.
    O zaman başka bir yol bulmalısınız.

    Mesela şunu yapabilirsiniz. Yağ boşaltma deliğinden 5v veya 12 v Düşük amperli bir pompa ile beslemeyi alıp yağ doldurma kapağından geri motora verebilirsiniz.

    Fazla masraflı bir iş olmaz fakat sağlam bir iş çıkarılması gerekir.

    Eliniz yatkınsa neden olmasın.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    su soğutmalı bir motor al

  4. #4
    yurekli_emin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2019
    Şehir
    Isparta/Merkez
    Motosikleti
    SYM Wolf SB 250 NI
    Alıntı snappy x adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    su soğutmalı bir motor al
    Al işte...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:27 ----------

    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam güzel düşünmüşsünüz. Burada önemli olan montajı nereye yapacağınız.

    Yani yağ radyatöre nereden girip nereden çıkacak.

    Farklı kitler var ama temel olarak yağ filtresine ek montaj yapılarak oluyor. Yani motorun yağ pompası kullanılarak filtreye gelen yağ buradan da radyatörüne gidip yine filtre dönüşünden motora geri dönüyor.

    Yanlış biliyorsam düzeltin ama driftlerde dış yağ filtresi yok sanırım.
    O zaman başka bir yol bulmalısınız.

    Mesela şunu yapabilirsiniz. Yağ boşaltma deliğinden 5v veya 12 v Düşük amperli bir pompa ile beslemeyi alıp yağ doldurma kapağından geri motora verebilirsiniz.

    Fazla masraflı bir iş olmaz fakat sağlam bir iş çıkarılması gerekir.

    Eliniz yatkınsa neden olmasın.
    Öyle yapınca düzgün olur mu bilemedim ya. İnternette ucuna hortum takmaya müsait vidalar var onları motorun bir yerine takıp ordan yağını alıp başka bir yerden yağı o vidayla verebiliriz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:28 ----------

    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam güzel düşünmüşsünüz. Burada önemli olan montajı nereye yapacağınız.

    Yani yağ radyatöre nereden girip nereden çıkacak.

    Farklı kitler var ama temel olarak yağ filtresine ek montaj yapılarak oluyor. Yani motorun yağ pompası kullanılarak filtreye gelen yağ buradan da radyatörüne gidip yine filtre dönüşünden motora geri dönüyor.

    Yanlış biliyorsam düzeltin ama driftlerde dış yağ filtresi yok sanırım.
    O zaman başka bir yol bulmalısınız.

    Mesela şunu yapabilirsiniz. Yağ boşaltma deliğinden 5v veya 12 v Düşük amperli bir pompa ile beslemeyi alıp yağ doldurma kapağından geri motora verebilirsiniz.

    Fazla masraflı bir iş olmaz fakat sağlam bir iş çıkarılması gerekir.

    Eliniz yatkınsa neden olmasın.
    İşte bu vidalardan https://m.tr.aliexpress.com/item/329...669d49f&is_c=Y

  5. #5
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Tamam hocam da sirkülasyonu nasıl sağlayacaksınız. Bunlara kafa yormanız gerek.

    Civata işi kolay. O yağ kendi başına radyatörün içinde dolaşamaz biliyorsunuz.

    Temel olarak

    Ne;

    Neden;

    Nasıl;

    Diye düşünüp uygulamalısınız

  6. #6
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    İçi su dolu bakır boruları bloğun etrafına dolayarak da soğutma yapabilirsin belki. Sisteme radyatör, su pompası, genleşme tankı da eklemen gerek mutlaka. Yeterince büyük bir radyatör takarsan fana gerek kalmaz.

  7. #7
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İçi su dolu bakır boruları bloğun etrafına dolayarak da soğutma yapabilirsin belki. Sisteme radyatör, su pompası, genleşme tankı da eklemen gerek mutlaka. Yeterince büyük bir radyatör takarsan fana gerek kalmaz.
    Bakın mükemmel bir fikir işte. Su sebillerinin çalışma prensibi gibi. Ellerine sağlık Hocam gerçekten çok güzel.


  8. #8
    yurekli_emin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2019
    Şehir
    Isparta/Merkez
    Motosikleti
    SYM Wolf SB 250 NI
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İçi su dolu bakır boruları bloğun etrafına dolayarak da soğutma yapabilirsin belki. Sisteme radyatör, su pompası, genleşme tankı da eklemen gerek mutlaka. Yeterince büyük bir radyatör takarsan fana gerek kalmaz.
    Motor bloğunun üstündeki kanallara mı?

  9. #9

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    250 mct'ye yağ soğutma yapanı gördüm.Kullandığın motoru bilmiyorum.Gördüğüm bir çok kara düzen denilebilecek motorda bunu yapabilmene olanak sağlayan krank kutusu üzerinde bağlantı yerleri var.tek yapman gereken o yeri delip(açıp)yerine rakor takıp tesisat ve radyatörü bağlaman.

  10. #10
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Dıştan bakır boruyla yapılan soğutma bir işe yaramaz.Yarardan çok zararı olur.Motorun hava sirkulasyonunu bozacağı için.Silindirin çevresinde su kanalı olmadığından soğumaz.

  11. #11
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dıştan bakır boruyla yapılan soğutma bir işe yaramaz.Yarardan çok zararı olur.Motorun hava sirkulasyonunu bozacağı için.Silindirin çevresinde su kanalı olmadığından soğumaz.
    O konuda haklısınız gevşek bir şekilde sararsa kesinlikle faydadan çok zararı olur. Sıkı bir şekilde sarıp boruları olabilecek en geniş yüzey alanıyla bloğa temas ettirirse işe yarar.

    Çok daha basit bir yöntem de aklıma geldi. Deponun üstüne bağlanan bir su tabancasının ucunu hortumla bloğa yönlendirmek. Makina aşırı ısınınca fıs fıs yaparak soğuma sağlanabilir.

  12. #12
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O konuda haklısınız gevşek bir şekilde sararsa kesinlikle faydadan çok zararı olur. Sıkı bir şekilde sarıp boruları olabilecek en geniş yüzey alanıyla bloğa temas ettirirse işe yarar.

    Çok daha basit bir yöntem de aklıma geldi. Deponun üstüne bağlanan bir su tabancasının ucunu hortumla bloğa yönlendirmek. Makina aşırı ısınınca fıs fıs yaparak soğuma sağlanabilir.
    Zaten bu işlem neredeyse profesyonel işçilik isteyen bir durum. Sadece sarmak ile değil termal yapıştırıcı kullanılarak yapılması gereken bir işlem.

    Yine en güzel yol yağ soğutmasından geçiyor. basit bir sistem ile yağ soğutması ile çok daha iyi verim alınabilir.
    espresso bunu beğendi.

  13. #13
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Ya olum diyom sana kenarlara kanat koyalım. Motorun sağından solundan geçen havayıda silindir kısmına verelim diye ama sen beni dinlemiyon

  14. #14
    yurekli_emin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2019
    Şehir
    Isparta/Merkez
    Motosikleti
    SYM Wolf SB 250 NI
    Alıntı RideForLife. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya olum diyom sana kenarlara kanat koyalım. Motorun sağından solundan geçen havayıda silindir kısmına verelim diye ama sen beni dinlemiyon
    Kanka onun için grenaj tasarlamak lazım o da büyük iş. Öteki türlü tipini bozar ve motoru savurur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:16 ----------

    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten bu işlem neredeyse profesyonel işçilik isteyen bir durum. Sadece sarmak ile değil termal yapıştırıcı kullanılarak yapılması gereken bir işlem.

    Yine en güzel yol yağ soğutmasından geçiyor. basit bir sistem ile yağ soğutması ile çok daha iyi verim alınabilir.
    Cg için takılan radyatör ve silindir kapağı buldum bir tane ama o kapak bizim drift motoruna uymuyor maalesef. Şimdi bu radyatöre gidecek hortumları nerden vereceğiz ve radyatörü taktıktan sonra kaç lt yağ koyacağız ve de kaç km de bir yağ değiştireceğiz bunları bilemedim ben. Şu Aliexpress teki sistemlerden verim alınır mı ki?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:18 ----------

    Bence en iyisi silindir kapağının üst tarafına etkili bir fan koymak, depoyla motor arasına yani. Fanı da deponun bağlı olduğu şase demirine bağlayabiliriz. Sizce nasıl olur?

  15. #15
    karayel90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Burdur/Antalya
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Peltier(Termoelektrik soğutucu kullanılabilir) ama onunda bi yüzeyi sıcak bir yüzeyi aşırı soğuk olur aşağıdaki resimdeki gibi.

    Sıcak yüzeyi soğutmalıyız ve soğuk yüzeydende soğuk havayı silindirin etrafına üfletirsek çok iyi sonuçlar alınabilir çünkü peltier -30 -70 derece arası bir sıcaklık üretiyor

    Proje ise söyle olabilir sıcak yüzeye bir işlemci fanı takılıp bu kısım soğutulur,silindirin çevresine bir gömlek yapılıp peltierin soğuk kısmına ise laptoplarda havayı tersine elektirik süpürgesi gibi çeken soğutucular var ondan takılıp hava tersine çekilebilir ve silindir soğutulabilir.Yanlız 18 amperlik bir motorsiklet aküsü lazım oda tahmini 2-3 saat idare eder sonra aküyü şarj etmek lazım

    Peltier



    İşlemci Fanı


    Laptop Vakumlu Fan

  16. #16
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    motor sismesi denen sey karburatorun sismesidir hocam. driftler kolay sismez conta yemez yeterki iyi yag koyun. hava sogutmali motorlara bir tik kalin yag konmasi taraftarıyım yazın. 15w 50 gibi.

    karburator hortumlariniz veya direk karburator modifiyesi ile çözülebilir.

    arastirmaniz gereken konu karbuatoru serin tutmak.

  17. #17
    yurekli_emin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2019
    Şehir
    Isparta/Merkez
    Motosikleti
    SYM Wolf SB 250 NI
    Alıntı EUOGLU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor sismesi denen sey karburatorun sismesidir hocam. driftler kolay sismez conta yemez yeterki iyi yag koyun. hava sogutmali motorlara bir tik kalin yag konmasi taraftarıyım yazın. 15w 50 gibi.

    karburator hortumlariniz veya direk karburator modifiyesi ile çözülebilir.

    arastirmaniz gereken konu karbuatoru serin tutmak.
    Başta söyledim zaten 15w50 yağ koydum ama motor dediğim gibi 2 kişi +yük ve Antalya sıcağına dayanamadı.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)