MT-09 GİDON ÇIRPMASI (YARDIM)
-
Merhabalar eski kasa mt-09 sahibiyim, mt09 ve tracer 900ler'de yüksek süratta ani hızlanmalarda gidonun çırptığını biliyorum.
Fakat benim sorunum daha farklı.
motorumun km'si gereği furş takımım dağılmıştı. Gidonu çevirdiğim esnada takılma, viraja girdiğimde konforsuz ve güven vermiyordu. Aynı zamanda motosikletten zevk almamı'da kısıtlıyordu. Bunun üzerine servise gidip üst ve alt furş takımı alıp değiştirdik. İlk sürdüğümde motosikletten çok zevk aldım. Gidonda artık takılma veya dönüşlerde eskisi gibi konforsuzluk veya güven vermeme gibi etkenler artık yok olmuştu, çok daha zevkli hale gelmişti takii çevre yoluna çıkıp gazı açana dek.
Çevre yolunda seyir halinde hızım 150 yavaş yavaş 160lara çıkıyorum ve motorun gidonu sallanmaya başlıyor. İlk başta kendimi yadırgıyorum hızımı düşürüp tekrardan hızlanıyorum aynı şey tekrar tekrar başıma geliyor 160tan sonra motorun gidonu deli gibi sallanmaya başlıyor gazı biraz daha açıp 170-175km süratleri görmeye çalışmamda neredeyse artık depoyu tokatlıcak gibi olup arka frenle hızımı düşürüyorum. 140lara indiğimde sallanma kesiliyor. Tekrardan furş takımını açıp heralde gidonun dönüş yumuşaklağını az sıktık diyerekten sertlik ayarını sıkıyoruz.
Tekrar deniyorum bu seferinde hızım 170 gidon deli gibi sallanmaya başlıyor. Bu olay şu aralar çok canımı sıktı.
Hayır anlamadığım 09 gibi bir motorda gazı ani açsam tokatlasa anlarım fakat sabit bir hızda giderken bu olayı hep yapması sürüşü çok tehlikeli hale getiriyor. Sizin öneriniz varmıdır ne yapabilirim?
Bu arada motorumun daha önceden hiçbir kazası yok.
ÖZET: Motosikletin furş takımını değiştirdikten sonra sabit hızla 160 km ile giderken depo sallanmaya başlıyor Sorun nedir?
Reklamlar
-
amortisör yağına da baktırın bence.
-
degisik inceleme videolari ve yabanci kaynaklarda bu olayin ilk kasa tracer 900 ve mt 09 icin kronik bir sorun oldugu belirtiliyor.
zaten sonrasinda cikan kasalarda bunun icn iyilestirmeler yapilmisti.
cözum icin 2 sey öneriyorlar.
1- gidon amortisörü taktirmak
2- lastik degistirmek
lastik degisimi ile sorunun nispeten azaldigini söyleyenler cok ama tam cözum olmasi bile daha iyi bir cözum icin gidon amortisörü tavsiye ediliyor.
bunun icinde ucuz birsey degil, o motorun hakkini verecek kalitede birsey olmasinda yarar var
-
Basit bir cevap gibi gelecek ama;
Motorunuzu orta sehpaya (herhangi bir şekilde) alıp gidon boşluğunuz var mı yok mu kontrol etmeniz mümkün mü? (Her yönde yukarı aşağı dahil)
Doğru tork sıkımı, gevşemiş ilk sıkımdan sonra tekrar torklu sıkma veya daha kaliteli gres kullanma gibi yöntemler işinize yarayabilir.
-
UzunYolAdami adlı üyeden alıntı
degisik inceleme videolari ve yabanci kaynaklarda bu olayin ilk kasa tracer 900 ve mt 09 icin kronik bir sorun oldugu belirtiliyor.
zaten sonrasinda cikan kasalarda bunun icn iyilestirmeler yapilmisti.
cözum icin 2 sey öneriyorlar.
1- gidon amortisörü taktirmak
2- lastik degistirmek
lastik degisimi ile sorunun nispeten azaldigini söyleyenler cok ama tam cözum olmasi bile daha iyi bir cözum icin gidon amortisörü tavsiye ediliyor.
bunun icinde ucuz birsey degil, o motorun hakkini verecek kalitede birsey olmasinda yarar var
Hocam evet böyle birşey var fakat daha önceden böyle birşey yapmayıp sonradan yapması ilginç ayrıca 900cc'lik bir motosiklette 160km/h bile gidememek bir soru işareti çıkarıyor.
-
gidon hafifledigi icin cirpiyor. vidalar kontrol ediomeli bosluk varmi. yok ise
1-ayar var ise yay kompresesyonu azaltilmali sert bir geometri sallanmaya sebep olur
2-yok ise amortisor yagi orjinal yag ile değişmeli
3-lastikler degismeli
4-en son care gidon amortisoru takilmali.
-
Ön amortisör borularinda yamukluk olmasin kazası vs. varmiydi ufacik bir yamukluk yuksek hizda sikinti cikarabilir.
-
burakrak adlı üyeden alıntı
Ön amortisör borularinda yamukluk olmasin kazası vs. varmiydi ufacik bir yamukluk yuksek hizda sikinti cikarabilir.
Kaza yok
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:22 ----------
EUOGLU adlı üyeden alıntı
gidon hafifledigi icin cirpiyor. vidalar kontrol ediomeli bosluk varmi. yok ise
1-ayar var ise yay kompresesyonu azaltilmali sert bir geometri sallanmaya sebep olur
2-yok ise amortisor yagi orjinal yag ile değişmeli
3-lastikler degismeli
4-en son care gidon amortisoru takilmali.
Bizde ilk başta gidon hafiflediği için böyle birşey yaptığını sandık sonuna kadar sıktık sonuç gene aynı
lastikler yeni diğerlerine bakıcam
-
Lastikler ve motosiklet kaç kilometrede?
-
31 Temmuz 2020, 16:10
#10
sanausbe adlı üyeden alıntı
Lastikler ve motosiklet kaç kilometrede?
Lastikler 2018 tarihli pilot power 3 km 45k
-
31 Temmuz 2020, 16:27
#11
Ön yay değişimi ile bambaşka bir motosiklet olduğunu okumuştum zamanında. İlk nesil 09'larda çok konu olmuştu bu olay yurtdışı forumlarda; yay değiştirdikten sonra satmaktan vazgeçen de çoktu.
O zamanlar 09'u olan bir arkadaşım da bu konuyu duyunca değiştirmişti, çok memnun kalmıştı. Tavsiye edilen yay Eibach idi sanırım ama emin değilim.
-
31 Temmuz 2020, 17:07
#12
Lastiklerine balans ayari yaptirip oyle dene bir de. Benm problemim o sekilde cozulmustu.
-
31 Temmuz 2020, 20:31
#13
Geçen sene Yamaha Mt Tour etkinliğinde Mt09 denemiştim. Mt25-Mt07-Mt09 grup olarak çıkmıştık İstanbul Park'dan. Turun sonlarına doğru Allah ne verdiyse yardırmıştık, sizin belirttiğiniz hızlara çıktığımda ben de gidonda bir saçmalama,çırpma sezmiştim ve korkmuştum. Önde yarım siperlik vardı, acaba ondan mıdır bu çırpma diye düşündüm. Sonra diğer Mt09 kullananlarla konuştuğumda onlar da aynı hızlarda aynı sıkıntıyı yaşamış. Motorun genel karakteri diye yorumladım olayı.
-
31 Temmuz 2020, 21:04
#14
Evine en yakın benzin istasyonu kaç km ? soruyu cevapla titreşim için ne yapman gerektiğini söyleyeceğim..
-
31 Temmuz 2020, 21:22
#15
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Evine en yakın benzin istasyonu kaç km ? soruyu cevapla titreşim için ne yapman gerektiğini söyleyeceğim..
1 km fakat gidonda titreşim yok. bildiğin gidon sola sağa tank slaper gibi çırpıyor.
-
31 Temmuz 2020, 21:49
#16
Gidonda titreşim olsa önce balansına baktır derdim , lastik şişirme kompresörüne sahip olmadığını düşünerek benzin istasyonunu sordum ,motoru akşamdan stop et sabah direk o istasyona git , ön lastiği 38 arkayı 43 psi ayarla yola çık sonucu yazıver..
-
01 Ağustos 2020, 00:04
#17
Belkide furj takımı dağıldığı için gidon daha stabil, ağır haraket ediyordu sen furj takımlarını yeniliyince motor olması gereken gidon kronik tokatlamaya meyilli karakterine döndü. Birde bu açıdan bakalım mı?
-
01 Ağustos 2020, 00:59
#18
TIGERSHARK adlı üyeden alıntı
Belkide furj takımı dağıldığı için gidon daha stabil, ağır haraket ediyordu sen furj takımlarını yeniliyince motor olması gereken gidon kronik tokatlamaya meyilli karakterine döndü. Birde bu açıdan bakalım mı?
Evet öyle fakat o açıdan düşünürsek dönüşlerde veya yüksek hızla girdiğin virajda tedirginlik yaratıyordu buda ayrı bi sorun.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)