Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Hararet seviyesi ne zaman tehlikelidir ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    geçen sene uludağa motorla tırmanırken 1 vites 4000 - 5000 devirlerde o sıcağın altında oramdan buramdan ter akarken motosiklet hiç hararet ışığı yakmadıysa demekki kolay kolay o raddeye gelmiyor bu makinalar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Okudum okudum okudum.. Sıvı soğutmalı araçlarda yanlış olan hararet yapmış aracı stop etmeyin derler. Ama karşılaştığım her arabanın kitapçığında yüksek hararette emniyetli bir yerde durup motoru stop edin yazar. Bende öyle yaparım. Kitapçığınız varsa okuyun, yoksa internetten araştırın pdf olarak mutlaka vardır. Hararet halinde ne yapmanız gerektiği kitapçığında yazar. Ama Sürüş esnasında hararet normale düşmüyorsa mutlak bir arıza vardır. Araçlarımızı -20, +45 derce aralığında hareket halinde olacak şekilde tasarlanıyor.

    son olarak yaşasın hava soğutmalı Motosiklet :D Hiç hararet sorunu yaşamadım. Uzun yolda şiştiğini hissedince ( rampada çekiş düşüyor) en yakın benzinlikte dinlerim 15-20 dk
    Kural [ Z ] bunu beğendi.
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...

  3. #23
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    benim motorda hararet göstergesi yok, adamlar o kadar güveniyolar demek ki kendi yaptıklarına gerek duymamışlar
    hasmet bunu beğendi.

  4. #24
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim motorda hararet göstergesi yok, adamlar o kadar güveniyolar demek ki kendi yaptıklarına gerek duymamışlar
    bazı motorlarda benzin göstergesi bile yok :D bunu motorlarına güvendikleri için değil maliyetten kırpmak için yapıyorlar ama hararet yada benzin seviyesi kritik bir noktaya gelince ikaz ışığı yanar.

  5. #25
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    motor ideal sıcaklığına geldi diyelim 3 diş

    yokuş inerden 2 dişe düşmesi normal mi?

  6. #26
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı IRau adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor ideal sıcaklığına geldi diyelim 3 diş

    yokuş inerden 2 dişe düşmesi normal mi?
    sizin motordaki ısı göstergesi hassas çalıştığı için anlık değişimleri görüyorsunuz normaldir , iki dişe düştüğünde termostad yavaş yavaş kapanmaya başlar ki motorun ısısı sabit bir değerde kalsın , geçende bir arkadaşla tartışıyorduk , termostadı 75 derecede açar öyle kalır zannediyormuş termostad siz gaz açıp hararet yükseldikçe daha çok açılır , tersine yokuş inerken vs gazı kestiğinizde de kapanmaya başlar , yani sürekli hareket halindedir..

  7. #27
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sizin motordaki ısı göstergesi hassas çalıştığı için anlık değişimleri görüyorsunuz normaldir , iki dişe düştüğünde termostad yavaş yavaş kapanmaya başlar ki motorun ısısı sabit bir değerde kalsın , geçende bir arkadaşla tartışıyorduk , termostadı 75 derecede açar öyle kalır zannediyormuş termostad siz gaz açıp hararet yükseldikçe daha çok açılır , tersine yokuş inerken vs gazı kestiğinizde de kapanmaya başlar , yani sürekli hareket halindedir..
    yaa ben sürekli ideal sıcaklığında duruyo sanıyodum yani önden hava alsa bile gaz vermesem bile yokuş inerken sürekli 3 diş duruyo sanıyodum meğer normalmiş

  8. #28

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Bu konu da "Motor uzun yolda daha çok ısınır, arada durup dinlendirmek gerekir" diyen arkadaşlara gelsin.

    Merak etme soğutma suyu eksik değilse motora hiçbir şey olmaz. 5 çizgi, su soğutmalı motorda 100°C'nin biraz üzerinde bir sıcaklıktır, motor için hiçbir şeydir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:12 ----------

    Alıntı tarikcapar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Okudum okudum okudum.. Sıvı soğutmalı araçlarda yanlış olan hararet yapmış aracı stop etmeyin derler. Ama karşılaştığım her arabanın kitapçığında yüksek hararette emniyetli bir yerde durup motoru stop edin yazar. Bende öyle yaparım. Kitapçığınız varsa okuyun, yoksa internetten araştırın pdf olarak mutlaka vardır. Hararet halinde ne yapmanız gerektiği kitapçığında yazar. Ama Sürüş esnasında hararet normale düşmüyorsa mutlak bir arıza vardır. Araçlarımızı -20, +45 derce aralığında hareket halinde olacak şekilde tasarlanıyor.

    son olarak yaşasın hava soğutmalı Motosiklet :D Hiç hararet sorunu yaşamadım. Uzun yolda şiştiğini hissedince ( rampada çekiş düşüyor) en yakın benzinlikte dinlerim 15-20 dk
    Aslında stop etmemek kısmen doğrudur. Su soğutmalı motoru soğutan yegane şey içindeki sıvının dolaşıp radyatörden geçmesidir. Motor durup, dolaşım olmazsa soğuyamayacağı için zarar görebilir. Görebilir diyorum çünkü ısı kaynağı da kendisidir, belli olmaz. Bu iş sıcak yumurtayı suyun altında tutmaya benzer. Suyu kapatırsanız elinizi yakar.

  9. #29
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Aferin aferin. Hangisini düzelteceğimi bilemedim. Yanlış bilgilerle doldurun etrafı aferin!

  10. #30

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    Eskiden misafir gelirdi Tofaş kartal ile, araba durunca fan durmazdı çalışırdı o geldi aklıma. Sanırım en güzel çözüm bu

  11. #31
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Gunumuz modern motosikletlerin tamami hararetin sinira gelmesiyle birlikte stop eder. Ne zaman tehlikeli oldugunu oyle anlarsiniz cok tiriska veya baya eski bir cinliyle gezmiyorsaniz.

    Motor artik kendini kapatiyorsa daha calistirmaya ugrasmayin bekleyin ya da en kotu senaryo servise cekin. Bunun disinda genelde motorlarin 105 derece uzerinde dayanma suresi marka ve modele gore degisiklik gosterse de fan acmaya devam ettigi surece cok bir sorun olmaz. Genelde de 100-104 arasi fan acarlar zaten.

  12. #32
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    106 derece gördüm ben en fazla fan çalışıyordu o sırada

  13. #33
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Bu akşam deneme yaptım.
    motor 96 derecedeydi stop etmeden önce 100'e çıktı.
    Fan çalışıyordu ve kontağı kapatıp sonra açtım.
    Fan çalışmaya devam etti.
    Isı 104 dereceye çıkınca kontağı kapattım.
    Sonuç: benim fan aptal!
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  14. #34
    kanucan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    Bursa
    Antifiriz yerine şarap koymuşlardır.

  15. #35
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Aslında stop etmemek kısmen doğrudur. Su soğutmalı motoru soğutan yegane şey içindeki sıvının dolaşıp radyatörden geçmesidir. Motor durup, dolaşım olmazsa soğuyamayacağı için zarar görebilir. Görebilir diyorum çünkü ısı kaynağı da kendisidir, belli olmaz. Bu iş sıcak yumurtayı suyun altında tutmaya benzer. Suyu kapatırsanız elinizi yakar.
    Şöyle düşünelim; Aracı siz yaptınız, kitapçığada hararet haline kenara çekip motor soğuyana kadar çalışsın yazdınız. Ama adamın arızası soğutma sisteminde; Pompa arızalı yada sistem tıkalı. Fan sadece radyatörde dolaşmayan suyu soğutuyor. Motorda su devirdaim olmadığı için, motor harareti daha da yükselip, conta yanığından başlayan ve dahada feci hale gelen arızalar meydana geliyor.

    Motoru stop edip garanti ama yavaş bir şekilde soğutmak mı ? Arızalı olma ihtimali olan soğutma sistemine güvenmek mi ?
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...

  16. #36
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı tarikcapar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şöyle düşünelim; Aracı siz yaptınız, kitapçığada hararet haline kenara çekip motor soğuyana kadar çalışsın yazdınız. Ama adamın arızası soğutma sisteminde; Pompa arızalı yada sistem tıkalı. Fan sadece radyatörde dolaşmayan suyu soğutuyor. Motorda su devirdaim olmadığı için, motor harareti daha da yükselip, conta yanığından başlayan ve dahada feci hale gelen arızalar meydana geliyor.

    Motoru stop edip garanti ama yavaş bir şekilde soğutmak mı ? Arızalı olma ihtimali olan soğutma sistemine güvenmek mi ?
    Hararet kelimesi bazı kişilerce motorun fan açacak kadar ısınması için kullanılırken bazıları bunu sistemdeki bir arıza nedeniyle soğutma suyunun kaynaması olarak kullanıyor , fan çalışıyorsa ve ısı hala yükseliyorsa bir arıza var demektir , su kaynayıp buhar çıkışı olmadan motoru hemen kapamak gerekli aksi takdirde önce silindir kapak contası yanar sonra mekanik arızalar yaşanır , fan herzamanki gibi açtı ve ısı yavaşça düşmeye başladıysa motoru kapatmayın , önce fan dursun sonra güvenle kapatabilirsiniz..

  17. #37
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hararet kelimesi bazı kişilerce motorun fan açacak kadar ısınması için kullanılırken bazıları bunu sistemdeki bir arıza nedeniyle soğutma suyunun kaynaması olarak kullanıyor , fan çalışıyorsa ve ısı hala yükseliyorsa bir arıza var demektir , su kaynayıp buhar çıkışı olmadan motoru hemen kapamak gerekli aksi takdirde önce silindir kapak contası yanar sonra mekanik arızalar yaşanır , fan herzamanki gibi açtı ve ısı yavaşça düşmeye başladıysa motoru kapatmayın , önce fan dursun sonra güvenle kapatabilirsiniz..
    Ben sizin kadar bilmiyorum tabii Sadece başıma gelen tecrübeden edindiğim bilgiyi paylaştım . Aracımda termostat arızası vardı. Hararet ikazıyla beraber " STOP " ışığı da yanıyor. Stop diyorsa stop ederim aga... Adam o ışığı oraya fanı bekleyeyim diye yakmamıştır herhalde :D
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...

  18. #38
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bazı motorlarda benzin göstergesi bile yok :D bunu motorlarına güvendikleri için değil maliyetten kırpmak için yapıyorlar ama hararet yada benzin seviyesi kritik bir noktaya gelince ikaz ışığı yanar.
    Nikkfurie eski toprak degil misin sen yahu? Ne isigi Allasen. Benzin tak diye biter, motor istop eder. Rezerve alirsin. Rezerv bitene kadar da benzin istasyonu bulmaya calisirsin... ilk motosikletimde boyleydi.

  19. #39
    PsychOnur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2020
    Şehir
    Dublin
    Motosikleti
    Beklemede
    KKTC'de inanılmaz sıcakta yarım saat civarı durduğum oluyor trafikte, dur kalk dur kalk şeklinde. Ayaklar ve bacaklar sıcaktan iptal ama daha 4 diş göremedim. Hep 3te sabit. Fan zaten hiç açmadı. Yani daha ne kadar zorlanır da ısınır bilemiyorum.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)