Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Vites yükseltmek

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Ocak 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    pcx 125, mt 25 ABS
    Arkadaşlar selam, yaklaşık bir, bir buçuk ay önce vitesli motosiklete geçiş yaptım, daha önceden kendimin olmayan motosikletlerle - vitesli--az çok tecrübem vardı ancak kendi motosikletim olarak vitesli motosiklet tecrübem bir buçuk aya dayanıyor. Şimdi sizlere danışmak istediğim konuya gelelim: vites yükseltmek. İnternette baya bir araştırma gerçekleştirdim ancak çoğu öğreticinin ya da tecrübelerini paylaşan arkadaşların ağırlıklı olarak üzerinden durduğu konu vites düşürmek. Vites yükseltme konusunda detaylı bilgi edinemedim. Benim vites düşürme ile bir sorunum bulunmuyor ancak vites yükseltmeyi yanlış yapıyormuşum gibi bir his var içimde - bunu da motosikletin tepkilerinden anlıyorum-. Vites yükseltirken şu tekniği uyguluyorum: örneğin; motoru çalıştırdım 1.vitese attım belli bir hıza geldi hemen debriyajı çekip - aynı anda gazı da kesip vitesi 2'ye alıyorum. Burada düşük viteste olduğum için debriyajı yavaş bırakıyorum ancak hızlı da bıraksam yavaş da bıraksam motosikletin verdiği tepki hoşuma gitmiyor, motosiklet tepkisi de şu:ön gidonda ve arkada ufak hareketlilik ve ufak bir sarsma. Ancak hızım yükselip 4'ten 5'e alırken sanki hiçbir şey olmamış da kendisinden otomatik geçmiş gibi oluyor ya da 5'den 6'ya alırken. 4'ten 5'e ve 5'ten 6'ya alırken debriyajı birden bırakıyorum bu arada. Üstte saydığım nedenler: 1'den 2'ye alırken motosikletin verdiği tepki normal midir yoksa bu işin tekniği alt vites geçişlerinde de pürüzsüz mü olmalıdır? Bu konuda bana görüşünü ve deneyimlerini paylaşabilecek arkadaslar şimdiden teşekkür ediyorum size..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    fb__ömer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MonsterR25(x)- 450SR(x)- Street Triple 765RS(&#998
    Ufaktan gaz kolunu açın düşürürmüş gibi birde öyle deneyin derim.
    mustafaat bunu beğendi.

  3. #3
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    1.vites kalkış vitesidir. Vites yükseltirken çok hafif ara gaz verin. Yükseltirken de düşürürken de doğru devirde olursanız rahat geçer.

  4. #4

    Üyelik
    20 Mart 2020
    Motosikleti
    Rks Newlight 125 Pro - Rks Rk 150
    Vites geçişleri aynı devirde olmazsa sarsar
    Mesela 1 ile kalktın devrin belli bir yere yükseldi 2ye atıcaksın gazı kestin debriyajı çektin 2ye attın sonra gaz verip debriyajı bırak eğer 2ye atıp debriyajı bırakıp sonra gaz verirsen sarsma yapar yapmaması için motorun devri bir önceki viteste kaldığı yerden devam etmeli

  5. #5
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    küçük viteslerde, 1-2-3 gibi, tork/çekiş gücü daha hızlı bir şekilde tekere aktarıldığından bu tür sarsıntılar olması normal: vites yükseltince birden ileri atılma, vites düşürünce birden öne yığılma gibi...

    pürüzsüz, sarsıntısız vites geçişleri için gaz kolu kontrolünü iyi yapmak lazım. kaza yaptıracak tutarsızlıkta değilse çok da kafaya takılacak bi şey değil. bi de, vites yükseltince debriyajı çat diye salarsın benim bildiğim; sendeleme kontrolü debriyajla değil gazla yapılır.

    konu sahibine değil de genele soruyorum: birkaç defa daha duydum burda. "vites yükseltirken bir ara gaz ver" neye, hangi dinamiğe istinaden?

  6. #6
    cıbılduck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2019
    Motosikleti
    Monster 696
    Ben acemiyken debriyaj tarafında elciği ve maneti çok sert tuttugum için vites değişirken kafa sallatıyordum hafiften. Öyle bir şey olabilir mi sizinki de?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)