Yıldım Bu Zincir Mevzusundan (Zincir Belası İçerir)
-
Neredeyse satın aldığım tüm ikinci el motosikletler eski sahibi tarafından SFR marka zincir takılmış ve takılan zincirler yeniydi.
HAFTADA BİR ZİNCİR GERMEKTEN YILDIM !
Eski motoruma (tvs apache) 428 Oringsiz RK zincir aldım zincir germeyi unuttum.
Şimdi gene bir SFR macerası ve gene haftada bir germe mevuzusu gündeme geldi...
Bu sefer 5 günde bir zincir geriyorum. Sağ olsun SFR!
520 ölçüde ekonomik ve kaliteli zincir bulamıyorum.
SSS marka 350 TL,
RK marka 500 TL,
Orijinal DİD 700 TL civarı.
Allah rızası için beni bu SFR belasından kurtaracak ucuz ve kaliteli zincir önerilerinizi bekliyorum.
Motor: Pulsar 200...
Reklamlar
-
-
ilhan5757 adlı üyeden alıntı
ORIJINAL D.I.D
Dostum motorun ikinci eli 10.000 TL. Ekonomik olmasını rica etmiştim.
-
ulkerhan adlı üyeden alıntı
Dostum motorun ikinci eli 10.000 TL. Ekonomik olmasını rica etmiştim.
FARKETTİM AMA BENCE ZİNCİR ÖNEMLİ EKONOMİĞE KAÇMAMAK LAZIM. Bİ KERE ALACAKSIN KAFAN RAHAT OLACAK.
-
-
Hocam benim motorda 2014 pulsar. Zincir dişlisi sfr idi sanırım markasına bakmadım. Aldığımdan beri geçcen hafta ilk defa gerdirdim.
-
dostum, en dandirik zincir bile yeni takıldığında bu şekilde haftada bir germe payı istemez.
maalesef yanlış bilinen bir mevzu var, tek başına zincir değişimi doğru değil. zincir dişli takım olarak değişmeli. dişlileri değiştirmeyip zinciri değiştiriyorsan o zincirde zaten bozulur kısa sürede.
zincir dişli değiştirdikten sonra haftada 1 germe payı istiyorsa aklıma şu soru geliyor, gergiyi sen mi ayarlıyorsun? çünkü yeterince sıkmadıysan kendi kendine gevşeyebilir. çok ilginç.
-
CZ 520 O-ringli zinciri 250-300 TL civarında bulabilirsin. Sym Wolf'te 2 defa kullandım ve memnun kaldım. İlk 10.000 km gerdirdiğimi bile hatırlamıyorum.
-
Dostum her hafta zincir germe olmaz. Muhakkak bir yerde bir problem var. Sorunun nerede olduğunu bulmaya çalış.
-
01 Temmuz 2020, 15:00
#10
Her hafta zincir gerdirirsen iki ayda gerdirecek mesafe kalmaz , zincirin her yerini eşit şekilde yağlamıyorsun , bu lokal uzamaya sebep olur , sen zinciri gerdirirsin ama diğer tarafı bol kalır , sonraki kontrolde bol yerine denk gelirsin yine gerdirirsin , bu sefer diğer taraf çok gergin olur zincirde dişlide çabucak bozulur..
-
01 Temmuz 2020, 15:04
#11
ben bu güne kadar neyin ucuzuna kaçmaya çalıştıysam hep elimde patladı. sonra gidip kalitelisini alıncada ucuzuna verdiğim para havaya uçmuş oluyor. halbu ki iyi olanını alsam cebimden daha az para çıkacak. artık öyle de yapıyorum zaten.
-
01 Temmuz 2020, 17:26
#12
ben de bu güne kadar neyin ucuzuna kaçmaya çalıştıysam %90'ından beklediğim performansı, hatta daha fazlasını aldım.
Çünkü almadan önce en az 2-3 hafta araştırıp(bazı ürünler için 3-5 ay hatta daha da fazla, aceleye getirmemeye çalışırım hep ), vidyo izleyip, forum okuyup, kıyaslamaları görüp, artıları-eksileri hakkında bilgilenip "ne istediğim- ne beklemem gerektiği" arasındaki bağlantıyı kurup ona göre alıyorum. Alma kıstasınız sadece "ucuz" olursa Hülya Avşar reklamındaki gibi "ucuz ürün alacak kadar zengin değilim" durumu kaçınılmaz olur.
Arkadaşın yukarıda pulsarında "her hafta gerdiği SFR zincir" SFR'nin hangi modeli bilmiyorum ancak ben Dominarımda SFR'nin 520H (bakla üstünde HPO yazan) modelini 15bin km kullandım, daha da giderdi ancak çok önceleri arka dişlimi 45'ten 43'e küçülttüğüm için zincir sıfır iken bile zaten yarıdan başlayan germe payım bitti. Zinciri de hor kullandım sayılır; zincirin temizliğine yağlamasına çok da dikkat etmedim bu sefer, dikkat etsem 20bin km civarı gidiyor zaten. Sadece her 5bin km'de bir ek baklasını yenisiyle değiştiriyorum kesinlikle, en zayıf kısım o ek bakla çünkü, 5bin km'de bir değişimi önerilir.
Yine gidip 200tl'ye 1 ay önce aynısından aldım, yine keyifle kullanıyorum. Bi 15-20 bin km sonra dişli takımı ile birlikte değiştiririm. 3defa SFR zincir değiştirsem 1 DID parası ediyor-etmiyor; bilmem kaç km sonrasında bile eski DID zincir kullanmaktansa her 15bin km'de bir yeni zincir almak daha mantıklı geliyor. Ama bu benimki Dominar/pulsar tarzı görece gibi düşük güçteki motorlar için düşüncem. Daha torklu/beygirli 500/600 cc ve üstü motorlarda bu riske girmem kolay kolay.
Aslında SFR'nin bu zincir grubu "kendi sitesinde yazdığına göre" maksimum 250cc'lik görece düşük torklu motorlar için ama Dominarda da yukarıda yazdığım şekilde kullanıyorum.
HA, CZ falan denesem belki daha da hoşuma gidecek ama şimdilik fiyat/performansını bildiğim/beğendiğim üründen gidiyorum diyelim. Beğenmezsem kaybım maddi olarak daha az olacaktı ama beğendim, işimi görüyor.
-
01 Temmuz 2020, 18:27
#13
Zinciri her hafta uzuyor ve sen geriyorsan çok kısa sürede germe payı tükenir zincir kullanılmaz hale gelir. Acaba zincirin uzamıyor da ayar vidaların gevşek olduğu için teker öne doğru kayıyor olabilir mi?
-
01 Temmuz 2020, 19:26
#14
Aynı sorun bende de vardı. CZ Zincir taktım 300TL'ye 5 aydır bir kere bile gerdirmedim
-
01 Temmuz 2020, 21:40
#15
karaköy'e git
"dinamik zincir"den istediğin bakla sayısını söyleyerek zincirini al. (google da bilgiler var.)
izmir'de yaşıyorsanız telefonla arayın adrese kargolar.
hiç sıkıntısı olmayan bir zincir.
-
01 Temmuz 2020, 22:35
#16
yorumlar için çok teşekkür ederim. bir noktaya açıklık getirmeye çalışayım,
pulsar motorun gergi mekanizmasının üzerinde numaralar var. motoru ilk aldığımda (mart 2020-16000km) 10 numaralı tırnakta idi. gere gere geçen hafta 25 nolu tırnaktaydı, bu gün 26'ya aldım (20000km). toplamda 50 tırnak var ve hepsi numaralı.
kendi kendine gevşemesinin pek mümkünü olmayan bir mekanizmaya sahip olduğu gibi, şahsen ben tek başıma motor indirip binidiriyorum, şanzımanımı kendim topluyorum vesaire. yani o kadar deneyimim var
- motora artçılı biniyorum ben 100 kg, eşim 80 kg.
- ani gaz açma, kesicide gezme gibi apaçiliklerim yok.
- 500km'de bir würth drylube ile yağlayıp, 2000km'de bir kovanın içinde gaz yağı ile temizliyorum.
-
01 Temmuz 2020, 22:48
#17
dostum 4 bindir km cz kullanmaktayim. 2 defa sıktım. 270 tlyr aldım. dinamik zincir den bulabilirsin
-
01 Temmuz 2020, 22:55
#18
EUOGLU adlı üyeden alıntı
dostum 4 bindir km cz kullanmaktayim. 2 defa sıktım. 270 tlyr aldım. dinamik zincir den bulabilirsin
fiyatı uygunmuş. telefonla bi sorayım...
+
rk'ların kalitesi nasıl?
-
01 Temmuz 2020, 23:10
#19
ulkerhan adlı üyeden alıntı
fiyatı uygunmuş. telefonla bi sorayım...
+
rk'ların kalitesi nasıl?
japon diyorlar. memnun kalan ile kalmayan esit sayida.
-
02 Temmuz 2020, 00:32
#20
fb__ömer adlı üyeden alıntı
Hocam benim motorda 2014 pulsar. Zincir dişlisi sfr idi sanırım markasına bakmadım. Aldığımdan beri geçcen hafta ilk defa gerdirdim.
dosrum ben motoru sattığımda 29 bin km'deydi. zincir fabrika çıkış orjinaldi ve dişliler falan sapasağlamdı. sen kaç binde değiştrdin zinciri
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)