Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI

Pistonun 0.25 - 0.50 fark ile kullanılması 50cc motor için

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Hon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Haziran 2020
    Motosikleti
    Yamaha Chappy 1979 50cc
    Herkeze Merhaba Silindir çapı 40mm - Silindir yüksekliği 39.7mm Sıkıştırma oranı 6.6:1 olan 50cc değerinde motoruma 0,25 - 0,50 - 0,75 fark ebadında piston kullanmanın farkı ne olabilir. Hangi fark değerleri motor , silindir için daha uygun olur bu konuda bir bilgim yok.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 ,BMW R1150RT,CBF 150
    Olan farkı sen hissedemezsin. Olay silindirin honlamayı kurtarmasıyla alakalıdır.
    Yani +0.25 ile kurtararak büyüyorsa onu,kurtarmıyorsa çok derin çizikse +0.50 piston takarsın.
    Her +0.25 bir rektefiye hakkı demektir. Genelde 4 kere yapılabilir. Fazlası olmaz.

  3. #3
    Hon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Haziran 2020
    Motosikleti
    Yamaha Chappy 1979 50cc
    silindirde herhangi bir deforme , çizik yok fakat silindirin içi eski olduğundan dolayı berrak değil leke var ustaya gösterdim ister bu şekilde , istersen honlama yaparak kullanabilirsin dedi 0,25 piston ile sadece honlama işlemi yapsak olmaz mı yarın sanayi ye gittiğimde gösteririm. Parçaya işlem uygulatasım yok zarar görmesini istemiyorum çünkü motor eski olduğu için parçası pahalı. Benim amacım içini parlattırıp pistonuda standartını alıp kullanmak.

  4. #4
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 ,BMW R1150RT,CBF 150
    Al eline 1200 zımpara ıslatarak silindir içini eşitçe parlat.
    Lekelenme geçtiyse bu sefer sıfır standart segmanı al üstten silindirin içine koy.
    İki ucunun açıklığını kumpasla ölçmeye çalış.
    Vereceğin ölçüye göre honlat +0.25 yap yada segman değiştir kullan deriz.

  5. #5
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Pistonla silindir arası %4 %5 boşluk olacak hava soğutmalıysa %8, rektifiyeciye ölçtür düzgün ölçecek birisi varsa tabiki...

    Örnek;

    Silindirin içi 50.00 milimetre ise %5 boşluklu pistonda 49.95 milimetre olmalı...

    Düzgün ölçtürmeden bişey yapmayın motor çalışmaz kompresör olmayacağından...

    Klavuzundaki piston silindir arası boşluk ölçüsü ney ise ona göre müdahale edilir veya yoksa yazdığım gibi normali %3 5 ila %7 8 dir...

    0.05 mikron 0.08 mikron...
    Hon bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    19 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    F 650 GS (2005)
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pistonla silindir arası %4 %5 boşluk olacak hava soğutmalıysa %8, rektifiyeciye ölçtür düzgün ölçecek birisi varsa tabiki...

    Örnek;

    Silindirin içi 50.00 milimetre ise %5 boşluklu pistonda 49.95 milimetre olmalı...

    Düzgün ölçtürmeden bişey yapmayın motor çalışmaz kompresör olmayacağından...

    Klavuzundaki piston silindir arası boşluk ölçüsü ney ise ona göre müdahale edilir veya yoksa yazdığım gibi normali %3 5 ila %7 8 dir...

    0.05 mikron 0.08 mikron...
    Yanlış anlaşılabilecek bir konuyu netleştirmek için yazıyorum.
    %5 veya %8'den kasıt, milimetrenin %5'i veya %8'i.
    0.05 mm veya 0.08 mm.
    50 mikron veya 80 mikron.

    Bu değerleri ölçebilmek için doğru ekipmana sahip olmak gerekir. Bir uzmana danışın.
    cıbılduck, Hon ve bassturbin bunu beğendiler.


    BLUE MOTOR
    Hero Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)