Üreticiler neden motor ile şase arasına takoz koyup titreşimi azaltmıyorlar?
Üreticiler neden motor ile şase arasına takoz koyup titreşimi azaltmıyorlar?
Akıllarına gelmemiştir.
Reis lütfen dalga geçmeyin sordum sadece :D
Tamam o zaman ciddi cevap vereyim.
Kendi tecrübemden. Ben motosikletimin arkasına manavdan aldığım kasayı lastik ile bağladım. Sert hareketlerde sağa veya sola kasa lastikten esniyordu motosikletin hareketi bittiği zaman daha kasanın hareketi bitmiyor aksi yönde darbe oluşturuyordu. Buda motosikletin dengesinin sert hareketin aksi yönünde bozulmasına sebep oluyordu.
Bende lastik yerine plastik çırt bantla bağlıyorum kasa motosiklet ile bir harekete ettiği için aksi yönde ikinci bir denge bozucu hareket ( darbe ) yapmıyor.
Aynı şey motor ile motosiklet arasında da geçerli. Motor ve motosiklet tek parçaymış ( yek pare ) gibi hareket ettiği için motor esneyerek motosiklete ikinci bir denge bozucu hareket yapmıyor. Takoz koyarsan araya esneyerek tekrar denge bozucu hareket yapar.
Scooterlerde var debriyajlılarda neden yok diye düşünmüştüm saçmada olsa sorduğum cevap verdiğin için teşekkür ederim
scooterlerda teker motora bağlı . zincirli motorda motor hareket ederse zincir dişli ne durumda olur
motor blokunu tutan bölümlerde şuna benzer takoz var zaten . soruyu yanlış mı anladım acaba
Tam tersi bir örnekle pekiştireyim. Ducati panigale motosikletinin tüm aksamları motor bloğunun üzerine monte ediliyor, böylece şasi ağırlığından kurtuluyorlar. Fakat desmo bakım zamanı geldiğinde, mecburen motoru parçalara ayırıyorlar : )
Fakat bu nedenle eski panigalelerin çok rijit davranışı olduğunu ve yeni modelde bir takım esneklik artırıcı önlemler alındığını duymuştum.
Birçok motosikletten zeminden gelen bildirimin kullanıcıya iletilmesi için, şasi geometrisi üzerinde çok ciddi mühendislik harcanıyor.
HONDA CBR1000RR, Pendik/İSTANBUL
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)