Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

lastik havaları hk.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    MT00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2018
    Şehir
    ISTANBUL/KADIKOY
    Motosikleti
    ER6F
    selamlar,

    honda cbr500 192 kg 120 ön 160 arka lastik ve hava basınçları sırasıyla 36 - 42 psi,

    kawasaki er6f 210 kg aynı lastik ebatları ama hava basınçları sırasıyla 32 - 36 psi.

    iki motorun arasında yaklaşık 20 kg fark var iken daha ağır olanın lastik hava basınçları nasıl daha az olabiliyor ?

    bu bana matematiğe aykırı geldi ama bekli fizik kurallarına uygundur

    bilen varsa aydınlatsın beni lütfen ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    ben genelde lastik üzerindeki basınçları basıyorum
    MT00 bunu beğendi.

  3. #3
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400
    Zıplaya zıplaya gidersin abi, o en son dayanımı değil mi?
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  4. #4
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zıplaya zıplaya gidersin abi, o en son dayanımı değil mi?
    son dayanımı mı oluyordu o

    lastiklerde 42 yazıyordu galiba. ben 36 39 basıyodum
    since 1987

  5. #5
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Nc 750 , 230 KG ( boş )

    Ön ; 36
    Arka ; 42

    iş biraz daha karışsın
    MT00 ve cıbılduck bunu beğendiler.
    Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]

    Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]

  6. #6
    MT00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2018
    Şehir
    ISTANBUL/KADIKOY
    Motosikleti
    ER6F
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben genelde lastik üzerindeki basınçları basıyorum
    yetkili servis dedi bana lastik basınçlarını 32 ön 36 arka diye.. resmi rakamlar yani

  7. #7

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Amortisörleri ve/veya jant profilleri bire bir aynı mı bu motosikletlerin?

    Ama lastik havası konusu zaten kişiye ve kullanım tarzına özel bir durum. Kitapçıkta tavsiye edilenden başlayıp çeşitli denemeler ile sürüş şekli mevsim ve lastik/yol koşullarına göre size özel uygun basınçları bulmanız gerekir.

    Tecrübe etmekten korkmayın.
    MT00 bunu beğendi.

  8. #8
    siyanoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2019
    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zıplaya zıplaya gidersin abi, o en son dayanımı değil mi?
    Son değil ideal basınç yazar servis kitapçığında , son basınç limiti lastik üzerinde belirtilir

  9. #9
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Evet Er6f'in kitapçığında ön:32, arka:36 psi diyor. Bu değerler lastikler soğukken,tek kişiyken ve sürücünün 70 kg olması dikkate alınarak mı belirlenmiş? Misal benim kilo 95, artçı almadığım taktirde lastik basınç değerlerim yine 32-36 mı olmalı? yoksa farklı basınç değerleri mi?
    MT00 bunu beğendi.

  10. #10
    MT00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2018
    Şehir
    ISTANBUL/KADIKOY
    Motosikleti
    ER6F
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet Er6f'in kitapçığında ön:32, arka:36 psi diyor. Bu değerler lastikler soğukken,tek kişiyken ve sürücünün 70 kg olması dikkate alınarak mı belirlenmiş? Misal benim kilo 95, artçı almadığım taktirde lastik basınç değerlerim yine 32-36 mı olmalı? yoksa farklı basınç değerleri mi?
    güzel sorular

  11. #11
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı MT00 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzel sorular
    Japon mühendise "Lan bize de mi 32-36 haa? bize de mi?" diye sorasım geliyor.
    cıbılduck bunu beğendi.

  12. #12
    MT00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2018
    Şehir
    ISTANBUL/KADIKOY
    Motosikleti
    ER6F
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Amortisörleri ve/veya jant profilleri bire bir aynı mı bu motosikletlerin?

    Ama lastik havası konusu zaten kişiye ve kullanım tarzına özel bir durum. Kitapçıkta tavsiye edilenden başlayıp çeşitli denemeler ile sürüş şekli mevsim ve lastik/yol koşullarına göre size özel uygun basınçları bulmanız gerekir.

    Tecrübe etmekten korkmayın.
    aynı ebat lastik olduğuna göre jant profilleri büyük ihtimal aynıdır ama amortisörleri bilemem.. belki farkın sebebi orasıdır ?
    bize bi mühendis lazım

  13. #13
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    yağ değişiminde ustaya. ayağımız alışsın sen fazla yağ koy motora diyen insanlar var :D

  14. #14
    MT00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2018
    Şehir
    ISTANBUL/KADIKOY
    Motosikleti
    ER6F
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Japon mühendise "Lan bize de mi 32-36 haa? bize de mi?" diye sorasım geliyor.
    aynen ben de 85 kg yim
    tommygun bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Benim araba 1530 kilo. Eee ona da 32 diyor??

    Lastik basıncı motosiklet ağırlığına göre hesaplanmıyor ki. O mantıkla gidersek tır kaç basacak? 800 mü?

    Amortisöy sönümlemesi, jantın çapı, motor öne mi yakın arkaya mı. Birkaç farklı hesap var. Sadece ağırlık yanlış.
    MT00 ve mustafaat bunu beğendiler.
    “Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana

  16. #16
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet Er6f'in kitapçığında ön:32, arka:36 psi diyor. Bu değerler lastikler soğukken,tek kişiyken ve sürücünün 70 kg olması dikkate alınarak mı belirlenmiş? Misal benim kilo 95, artçı almadığım taktirde lastik basınç değerlerim yine 32-36 mı olmalı? yoksa farklı basınç değerleri mi?
    XJ6'nın da hava basınç değerleri şu şekilde:

    [IMG][/IMG]
    tommygun bunu beğendi.
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  17. #17

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı MT00 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynı ebat lastik olduğuna göre jant profilleri büyük ihtimal aynıdır ama amortisörleri bilemem.. belki farkın sebebi orasıdır ?
    bize bi mühendis lazım
    İşte aslında benim bahsetmeye çalıştığım buydu: Amortisörler, lastik + jant ağırlıkları sistemin bir parçası. İdeal ölçüyü buna + belli bir kullanıcı profiline (ort. bir ağırlık ve limitleri zorlama yeteneği...) + belli bir kullanım tarzı (motosikletin dizayn felsefesine göre...) vs. göre iyi bir başlangıç noktası olarak tavsiye ediyorlar. Oradan hareketle kendi koşullarımıza göre ufak ufak oynamalar ile değerlendirmemiz lazım... Mühendis sizin koşullarınızı %100 bilemeyeceği için bir ortalamaya göre hesap yapıyor, sonrası sizde
    MT00 bunu beğendi.

  18. #18
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)
    Lastik Basıncı hakkında: https://motorhikayesi.com/motosiklet-lastik-basinci/

    Lastik Okuma hakkında: https://motorhikayesi.com/lastik-alicisinin-rehberi/

    Lastiklerimize fazla hava basmamak lazım çünkü:
    MT00 bunu beğendi.
    "Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"

  19. #19
    gokhan85 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2020
    Şehir
    Pendik/İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBR1000RR
    Tamamen kişisel yorumumu paylaşayım. Honda birçok 600cc ve üstü motosikletinde 36Ön,42Arka öneriyor (Benim CBR1000RR da öyle). Uzun yolda bu basınçlarda artçısız yaptığım denemelerde hiç bir problem yaşamıyorum. Hatta kapalı alanda yaptığım viraj çalışmalarında lastik yanağını sonuna kadar eritebiliyorum. Fakat sürüş agresifleşmeye başladıkça, bu basınç değerlerinin fazla geldiği hissediliyor. Ben genelde agresif kullanmadığım için 36ön-42arka ile 34ön-38arka değerleri arasında ayarlıyorum. Aksi takdirde lastik basıncı ne kadar düşürülürse, aşınmalar o kadar düzensizleşir ve lastik ömrü azalır. Ama bununla birlikte tutuş artar, yoldan alınan geri bildirim artar (tabi belli bir seviyenin de altına düşmemek kaydıyla). Bu nedenle pist sürüşlerinde ve yarışlarda hava basınçları oldukça düşürülüyor. Bununla birlikte bazı arkadaşların da hatırlattığı gibi lastikleri soğuklen ölçüp, soğukken hava basmalı ve ayarlamalı. Bunu sağlamak için bir basınç ölçer ve ayak pompası şart.
    MT00 bunu beğendi.

  20. #20

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı gokhan85 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamamen kişisel yorumumu paylaşayım. Honda birçok 600cc ve üstü motosikletinde 36Ön,42Arka öneriyor (Benim CBR1000RR da öyle). Uzun yolda bu basınçlarda artçısız yaptığım denemelerde hiç bir problem yaşamıyorum. Hatta kapalı alanda yaptığım viraj çalışmalarında lastik yanağını sonuna kadar eritebiliyorum. Fakat sürüş agresifleşmeye başladıkça, bu basınç değerlerinin fazla geldiği hissediliyor. Ben genelde agresif kullanmadığım için 36ön-42arka ile 34ön-38arka değerleri arasında ayarlıyorum. Aksi takdirde lastik basıncı ne kadar düşürülürse, aşınmalar o kadar düzensizleşir ve lastik ömrü azalır. Ama bununla birlikte tutuş artar, yoldan alınan geri bildirim artar (tabi belli bir seviyenin de altına düşmemek kaydıyla). Bu nedenle pist sürüşlerinde ve yarışlarda hava basınçları oldukça düşürülüyor. Bununla birlikte bazı arkadaşların da hatırlattığı gibi lastikleri soğuklen ölçüp, soğukken hava basmalı ve ayarlamalı. Bunu sağlamak için bir basınç ölçer ve ayak pompası şart.
    Pist için biraz daha az hava basmanın sebebi lastiğin pistte çok daha fazla zorlanması ve ısınması dolayısıyla ısı genleşmesi ile ideal yere gelmesi olabilir mi?

    Normal kullanımda (misal) 50-60C'ye kadar ısınmış bir lastik pistteki çılgın frenler ve gazlamalar sonucu belki de 70-80C'ye çıkıyordur; bunun için de soğuk haline daha az hava basmak lazım; 20C yaklaşık 3-4PSI fark yapar...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)