Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Yamaha Mt-07 mi ? Honda CB 650r mı ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Ankara-Muğla-İzmir
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yamaha XJ6 N veya Diversion F de bakabilirsiniz 2. El alacaksanız eğer. Cb 650R'a nazaran daha uygun hem.
    xj6'ları ben de araştırıyorum ama bizim millet üç kuruş fazla vermemek için abs'siz çıkarmışlar çoğu sıfır xj6'yı. milletin ne değerli parası varmış ya. 2-3 bin lira fazladan ödenecek para adamın canından değerli yemin ederim. hayır satarken de zaten abs'siz versiyondan daha yükseğe satıp verdiğini geri alacaksın.
    ne bu cimrilik anlamadım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı -ZERO- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    xj6'ları ben de araştırıyorum ama bizim millet üç kuruş fazla vermemek için abs'siz çıkarmışlar çoğu sıfır xj6'yı. milletin ne değerli parası varmış ya. 2-3 bin lira fazladan ödenecek para adamın canından değerli yemin ederim. hayır satarken de zaten abs'siz versiyondan daha yükseğe satıp verdiğini geri alacaksın.
    ne bu cimrilik anlamadım.
    Xj6 N'lerde 2015 ve 2016 modelleri Abs'li. Diversion F'lerde de 2016'lar Abs'li. Ben ilk sahibinden 2016 model abs'li bulup aldım hemen. 14.200'de şu an. Çok memnunum. Daha güçlüsünde gözüm yok. Uzun yola da geliyor şehir içinede.
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  3. #43
    siyanoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2019
    4 silindirin konforu ve sesini tek geçerim , bakım maliyeti , işçilik malzeme kalitesi de eklenince cevap bence honda.
    MtnXIII bunu beğendi.

  4. #44

    Üyelik
    13 Temmuz 2019
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    mt-07 abs
    Benim gonlumde cb650r yatiyordu. Acik ara suspansiyonlari cok iyi frenleri cok iyi. Tcs var. Tip goreceli ama ben cb650r i daha cok begeniyorum. Yan yana koyunca mt07 daha cok dikkat cekiyor o kesin. Nitekim baya ugrastim guzel bir cb650r bulmaya ama hem ilanda cok az hem de baya pahali. En azindan leoncino bakayim falan diyordum. Sonra mt07 denk geldi aldim gectim. 90 kilo civarindayim. Cb650r ok gibiyken mt07 asiri dengesiz geldi. Frenler kotu değil hic zor durumda birakmadi ama honda daha iyiydi. Bakim maaliyetleri açısından mt cok daha uygun. Yakit tüketimi uygun. Surus zevki ise hondaha gore daha yuksek. Hele yukardaki tork egrisini gorunce sevindim.

    Frenleri ellemedim ama suspansiyon yagini degistirdim ve biraz kisalttim simdi cok cok daha iyi. Hondaya gibi oldu mu? hayir ama geri kalir yani yok. 4 silindir sesi bambaska ama mtdeki ses de bi ayri. Guzel bir tinisi var ben cok begeniyorum. Hala açıp bakarim cb650r lara takas icin ama dusmuyor motor. Xj6 diversionlar da guzeldir. Ozellikle uzun yolda cok daha rahat. 110km/h ustu uzun seyahatlerde naked motor dovuyor insani. Tur cami faydali olur ama soort touring gibi olmaz

    Bir de mt nin kurşun gecirmez motoru var asiri saglam. Malzeme kalitesine gelince. İki motorun da malzemesi cok ust kalite değil. Ama honda ters suspansiyon nissin fren olunca biraz one geciyor. Plastik aksam ayni

    Mt nin japonya hondanin ise tayvan uretimi olmasi bence dusundurmeli.

  5. #45

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dyno'lar arasi varyasyon cok yuksek. O yuzden ayni cihazda olcum yapilmasi lazim. Ayni dyno'da yapilmis anca asagidaki ciktiyi buldum:

    https://www.cycleworld.com/resizer/D...IKGC23VVIA.jpg

    Burada da aradaki rakamsal fark kucuk gozukuyor ama tork egrisine bakarsaniz pratikte fark az degil. Ozellikle agirlik farkini da goz onune alinca fark ciddi aslinda...
    En kambur dengesiz tork eğrisi de MT-07'de yalnız. O dandik amortisörleriyle birleştirilince (>=2018 güncellenmiş olanlar dahil) ben tercih etmezdim. Düzgün bir amortisör güncellemesi ile (arkaya komple yeni ünite, öne yay değişimi) çok şahane olur MT-07 o ayrı...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:25 ----------

    Alıntı Mcht-mico adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    ...

    Mt nin japonya hondanin ise tayvan uretimi olmasi bence dusundurmeli.
    Bilgiler için teşekkürler, tek yukarıdaki satır için yorum yapıyorum; CB650R (başka pek çok Honda kardeşiyle birlikte) Tayland'da üretiliyor.

  6. #46
    nihiltzkrieg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Monster 937 & SV650 & 390 Duke
    İki motorun ürettiği güç aynı olsa bile havanın motorlar üzerinde yarattığı sürtünme kuvveti farklı olabilir. Bunda da motorun kesit alanı (önden bakıldığındaki görünen alan) ve sürtünme katsayısı etkili. Supersport makineler bu yüzden olabildiğince kesit alanı küçük ve aerodinamik tasarlanır.

  7. #47
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Haziran 2020
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dyno'lar arasi varyasyon cok yuksek. O yuzden ayni cihazda olcum yapilmasi lazim. Ayni dyno'da yapilmis anca asagidaki ciktiyi buldum:

    https://www.cycleworld.com/resizer/D...IKGC23VVIA.jpg

    Burada da aradaki rakamsal fark kucuk gozukuyor ama tork egrisine bakarsaniz pratikte fark az degil. Ozellikle agirlik farkini da goz onune alinca fark ciddi aslinda...
    bir yanlislik var sanirim cbr650f?

  8. #48

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    hocam bu arada fiyat ile ilgili bilgi verirseniz aslında seçim konusu daha rahat olucak.şöyle bir durum var honda cb650 serisi en pahalı 650 serisidir.z650 mt07 650sv gibi motorlardan daha pahalıya satılıyor tüm dünyada ve bizim ülkemizde de.dediğim gibi bu motorların zaten dengi bu değil.ama şöyle bir durum oluyor 0 km mt09 ile neredeyse kafa kafaya fiyatı var.o yüzden bana göre honda 650 serisi almaya niyetlenen biri kendini otomatik olarak yamaha bayinde bulur.mt9 ile kıyas kabul etmez.yeni kasa 650r bende bekledim ama bi çıktı mt9 ile arasında 4000tl vardı.bu sefer tercih olmaktan çıkıyor ve çıktıda gidip mt07 aldım.eğer konfor istiyor az viraj seviyorsan 2017 ve altı memnun eder.viraj severim konfordan feragat ederim diyorsanda 2018 ve üzeri bakabilirsin aralarında ciddi fark var.
    2 motorda güzel hiç bir yanları bir birine benzemiyor seçimi fiyat belirlicek 2. el de ise motorun temizliği.

  9. #49

    Üyelik
    13 Temmuz 2019
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    mt-07 abs
    taylandı kastetmiştim zaten yanlış yazmışım :D bir japon değil

    o tork eğrisi sürüş amacını karşılamak için öyle. ilk patlama düşük devirde ekonomik sürüş için ikinci patlama da delirmek için ki honda hariç diğer ikisinde de iki tane pik var.

    mt nin en önemli avantajı tork hepsinden yüksek başlıyor. alt devirler dolu dolu. hondanın 6000 devirde verdiği torku daha rolantideyken veriyor mt. zaten ikisini ayıran en önemli nokta bu. düşündüğünün aksine dengesizlik değil bence bir avantaj. hatta dengesizden ziyade çoğu motosiklete göre lineer bir torku var


    gaz vermeden elimi debriyajdan çekiyorum kendi kendine yokuş çıkıyor alet

    yanlış anlama kendim kullanıyorum diye değil. gönlümde hala cb650r var ama doğruya doğru

  10. #50

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam bu arada fiyat ile ilgili bilgi verirseniz aslında seçim konusu daha rahat olucak.şöyle bir durum var honda cb650 serisi en pahalı 650 serisidir.z650 mt07 650sv gibi motorlardan daha pahalıya satılıyor tüm dünyada ve bizim ülkemizde de.dediğim gibi bu motorların zaten dengi bu değil.ama şöyle bir durum oluyor 0 km mt09 ile neredeyse kafa kafaya fiyatı var.o yüzden bana göre honda 650 serisi almaya niyetlenen biri kendini otomatik olarak yamaha bayinde bulur.mt9 ile kıyas kabul etmez.yeni kasa 650r bende bekledim ama bi çıktı mt9 ile arasında 4000tl vardı.bu sefer tercih olmaktan çıkıyor ve çıktıda gidip mt07 aldım.eğer konfor istiyor az viraj seviyorsan 2017 ve altı memnun eder.viraj severim konfordan feragat ederim diyorsanda 2018 ve üzeri bakabilirsin aralarında ciddi fark var.
    2 motorda güzel hiç bir yanları bir birine benzemiyor seçimi fiyat belirlicek 2. el de ise motorun temizliği.
    Aynı veya çok yakın fiyat iseler tabi ki MT-09 çok daha çekici bir opsiyon, amma ve lâkin; bugün (18.06.2020) itibarıyla MT-09 fiyatı Yamaha sitesinde 84.550TL, CB650R ise Honda sitesinde kampanyalı olarak 69.300TL. (Liste fiyatı 74.800TL...)

    MT-09 pratik olarak %22 (15.250TL) daha pahalı - çok ciddi bir fark bu. Liste fiyatından bile karşılaştırsak %13 (9.750TL) daha pahalı. Sizin telaffuz ettiğiniz farklar %5'e anca geliyor.

    Bir hata var sanırım...

    Bir de 2 silindirli motosikletler ile 4 silindirlileri fiyat olarak karşılaştırmak çok anlamlı olmayabilir; 4 silindirde maliyeti şişiren ekstra 2 silindir var...

  11. #51

    Üyelik
    12 Haziran 2020
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 125 Esd + Mt-07 ABS
    Alıntı tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam bu arada fiyat ile ilgili bilgi verirseniz aslında seçim konusu daha rahat olucak.şöyle bir durum var honda cb650 serisi en pahalı 650 serisidir.z650 mt07 650sv gibi motorlardan daha pahalıya satılıyor tüm dünyada ve bizim ülkemizde de.dediğim gibi bu motorların zaten dengi bu değil.ama şöyle bir durum oluyor 0 km mt09 ile neredeyse kafa kafaya fiyatı var.o yüzden bana göre honda 650 serisi almaya niyetlenen biri kendini otomatik olarak yamaha bayinde bulur.mt9 ile kıyas kabul etmez.yeni kasa 650r bende bekledim ama bi çıktı mt9 ile arasında 4000tl vardı.bu sefer tercih olmaktan çıkıyor ve çıktıda gidip mt07 aldım.eğer konfor istiyor az viraj seviyorsan 2017 ve altı memnun eder.viraj severim konfordan feragat ederim diyorsanda 2018 ve üzeri bakabilirsin aralarında ciddi fark var.
    2 motorda güzel hiç bir yanları bir birine benzemiyor seçimi fiyat belirlicek 2. el de ise motorun temizliği.
    Fiyat aralığım 65- 70. 000 tl idi ama sanırım başka bir opsiyon çıktı karşıma.. Daha önce de kullandığım Xj6lı bir arkadaş satmak istediğini söyledi 29.000km de henüz. Yarın ondan alıp ekspertiz yaptırmak üzere yamaha ya gideceğim. Sıfırını hiç bir yerde bulamadım Mt 07 nin de CB 650 r ında.. Şubat lansmanı denildi. Anca o zamanaymış. Sabrım kalmadı, en azından bildiğim insandan, bindiğim motoru alma ihtimalim çok daha yüksek. xj6 kullanan dostlardan mesaj bekliyorum. Nelere dikkat etmeliyim alım sürecinde, şimdiden teşekkür ederim hepinize..
    Ezio41 bunu beğendi.

  12. #52
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı MtnXIII adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fiyat aralığım 65- 70. 000 tl idi ama sanırım başka bir opsiyon çıktı karşıma.. Daha önce de kullandığım Xj6lı bir arkadaş satmak istediğini söyledi 29.000km de henüz. Yarın ondan alıp ekspertiz yaptırmak üzere yamaha ya gideceğim. Sıfırını hiç bir yerde bulamadım Mt 07 nin de CB 650 r ında.. Şubat lansmanı denildi. Anca o zamanaymış. Sabrım kalmadı, en azından bildiğim insandan, bindiğim motoru alma ihtimalim çok daha yüksek. xj6 kullanan dostlardan mesaj bekliyorum. Nelere dikkat etmeliyim alım sürecinde, şimdiden teşekkür ederim hepinize..
    Bir gün herkes XJ6 sürecek. Arkadaşınızın moturu kaç model, abs var mı? Balataların durumu nedir? Zincir dişli değişmiş mi? Lastikleri nedir? Detay verirseniz ben yardımcı olurum size. XJ6'yı seçerek en güzel kararı vermişsiniz bence. Cb650r'dan daha çok teknolojik olarak geride sadece. Geri kalan para da cebinizde kalır veya ekipman yenilersiniz.
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  13. #53

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı MtnXIII adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ... Daha önce de kullandığım Xj6lı bir arkadaş satmak istediğini söyledi 29.000km de henüz. Yarın ondan alıp ekspertiz yaptırmak üzere yamaha ya gideceğim. ....
    .... en azından bildiğim insandan, bindiğim motoru alma ihtimalim çok daha yüksek. xj6 kullanan dostlardan mesaj bekliyorum. Nelere dikkat etmeliyim alım sürecinde, şimdiden teşekkür ederim hepinize..
    Türkiye'de geçmişini, nasıl kullanıldığını, sahibini bildiğiniz düzgün bir motor/araç bulmak iyi bir fırstattır. xj6'lar ise blok olarak görece biraz eski teknoloji olsa da bu motor bloğu en sağlam, sorunsuz bloklardan biridir. km'ye göre ağır bakım zamanını(30bin-40bin-50bin km vs vs) ve ağır bakımında neler yapılacağını araştırın.

    Fiyatı size göre uygun ise, içinize siniyorsa (hele abs de var ise) şimdiden hayırlı olsun derim.
    MtnXIII bunu beğendi.

  14. #54

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı veya çok yakın fiyat iseler tabi ki MT-09 çok daha çekici bir opsiyon, amma ve lâkin; bugün (18.06.2020) itibarıyla MT-09 fiyatı Yamaha sitesinde 84.550TL, CB650R ise Honda sitesinde kampanyalı olarak 69.300TL. (Liste fiyatı 74.800TL...)

    MT-09 pratik olarak %22 (15.250TL) daha pahalı - çok ciddi bir fark bu. Liste fiyatından bile karşılaştırsak %13 (9.750TL) daha pahalı. Sizin telaffuz ettiğiniz farklar %5'e anca geliyor.

    Bir hata var sanırım...

    Bir de 2 silindirli motosikletler ile 4 silindirlileri fiyat olarak karşılaştırmak çok anlamlı olmayabilir; 4 silindirde maliyeti şişiren ekstra 2 silindir var...
    yenilenen cb 650 serisi ilk çıktığında bahsettiğim fiyat farkı vardı.cbr650 ile mt9 arasında 3 4 bin tl vardı.şu an yamaha çok güzel zam yaptı dediğiniz gibi segment fiyatı ortaya çıktı.şu an tam yerinde mt7 den pahalı mt9 dan ucuz arada.geçen yıl mayıs ayında 40 bine mt7 aldım 58 verseydim mt9 alabiliyordum cbr650 ise 55 idi.

  15. #55

    Üyelik
    18 Ekim 2018
    Bence MT-07. Gerek 2. el piyasası gerek aksesuar seçenekleri olarak çok daha iyi seçim olacaktır.

  16. #56

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yenilenen cb 650 serisi ilk çıktığında bahsettiğim fiyat farkı vardı.cbr650 ile mt9 arasında 3 4 bin tl vardı.şu an yamaha çok güzel zam yaptı dediğiniz gibi segment fiyatı ortaya çıktı.şu an tam yerinde mt7 den pahalı mt9 dan ucuz arada.geçen yıl mayıs ayında 40 bine mt7 aldım 58 verseydim mt9 alabiliyordum cbr650 ise 55 idi.
    Büyük fırsat kaçmış o halde, kısmet...
    tarzan rıfkı bunu beğendi.

  17. #57

    Üyelik
    12 Haziran 2020
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 125 Esd + Mt-07 ABS
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir gün herkes XJ6 sürecek. Arkadaşınızın moturu kaç model, abs var mı? Balataların durumu nedir? Zincir dişli değişmiş mi? Lastikleri nedir? Detay verirseniz ben yardımcı olurum size. XJ6'yı seçerek en güzel kararı vermişsiniz bence. Cb650r'dan daha çok teknolojik olarak geride sadece. Geri kalan para da cebinizde kalır veya ekipman yenilersiniz.
    2014 model 29.000 km de. tek masrafı 2 lastik bitik ortalama 2.000 civarında bir masrafı var lastik alınacak. Çok samimi arkadaşım sahibi, arada bir benim emektar ybr servisteyken alırdım acil işim olduğunda.. Temiz ve canavar bir makine derdim hep lakin hiç alıcı gözüyle bakmamıştım. Ta ki bugüne dek .. sizden alacağım bilgiler benim için hep değerlidir üstat.. Hafiften siz zehirlediniz beni xj6 konusunda bunu biliniz.. çok sağolun tekrar destek için..

  18. #58
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı MtnXIII adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2014 model 29.000 km de. tek masrafı 2 lastik bitik ortalama 2.000 civarında bir masrafı var lastik alınacak. Çok samimi arkadaşım sahibi, arada bir benim emektar ybr servisteyken alırdım acil işim olduğunda.. Temiz ve canavar bir makine derdim hep lakin hiç alıcı gözüyle bakmamıştım. Ta ki bugüne dek .. sizden alacağım bilgiler benim için hep değerlidir üstat.. Hafiften siz zehirlediniz beni xj6 konusunda bunu biliniz.. çok sağolun tekrar destek için..
    Naked kasa mı yoksa grenajlı olanı mı? Daha önceden geçmişini bildiğiniz ve sürdüğünüz bir motorsa alınabilir aslında. ABS yok sanırım, bu durumu da düşünün derim aynı zamanda. 600 cc'nin avantajları olduğu gibi dezavantajları da olacak, buna hazırlıklı olun. Sürekli şehiriçinde ve sıkışık trafikte kullanacaksanız pek rahat olmaz o zaman. XJ6 4 silindir olduğundan dolayı, ortalama 90 derece ısılarda çalışıyor. Trafikte durduğunuz zaman biraz sıcaktan terleyebilirsiniz. Özellikle yaz aylarında daha da terletir. Bir 125-150 cc kadar pratik değildir ama daha dengeli, daha iyi duran, daha iyi giden bir motora geçmiş olacaksınız. Ybr'ye nazaran da biraz daha fazla yakıt yakacaksınız.

    Ülkemizde fazla bilinmediğinden ve üretimi artık olmadığından dolayı da aksesuar konusu biraz zayıf kalıyor güncel modellere nazaran. Motora düzenli bakım yapıp iyi bakarsanız da sizi uzun yıllar üzmeden götürebilecek bir bloğa sahip. Racing 600 cc'ler kadar yüksek devir çevirmediği için en ekonomik 4 silindirli makine ve rahatlıkla 200-300.000 km'leri görebileceğiniz bir sağlamlıktadır. Apaçi değilseniz şayet, isteklerinize fazlasıyla karşılık verebilecek düzeyde bir motordur XJ6. Brezilya'da 2020 modelleri üretiliyor hala. Bizim burada millet çoğunlukta nasıl ki 125-250 cc bandı kullanıyorlarsa da, orada da en çok kullanılan model XJ6. Makinenin canını alacak derecede kullanmalarına rağmen, yine de sağlam ve kolay kolay bozulmayan, kronik hatası olmayan bir motor.

    Kitapçığına göre; 40 bin km'de bir hava filtre değişimi, 10 bin km'de bir de yağ ve yağ filtresi değişim periyodu mevcut. Lakin ülkemizin tozlu hava şartlarından dolayı hava filtresini ve yağı biraz daha erken bir süreçte değiştirerek motorunuzu daha da uzun ömürlü kılabilirsiniz. Özelden facebook adresinizi gönderin isterseniz. Motorun fotoğraflarını gönderin, anladığım kadarıyla yardımcı olmaya çalışırım. Şimdiden hayırlı olsun.
    MtnXIII bunu beğendi.
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  19. #59

    Üyelik
    01 Nisan 2019
    Paket olarak ve her yola gelmesi açısından honda cb 650r, mt7den de daha uzun ömürlü ve daha sorunsuz olabileceğini düşünüyorum. Tek sıkıntısı selektör tuşuna traction control koymuşlar

  20. #60

    Üyelik
    12 Haziran 2020
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 125 Esd + Mt-07 ABS
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Naked kasa mı yoksa grenajlı olanı mı? Daha önceden geçmişini bildiğiniz ve sürdüğünüz bir motorsa alınabilir aslında. ABS yok sanırım, bu durumu da düşünün derim aynı zamanda. 600 cc'nin avantajları olduğu gibi dezavantajları da olacak, buna hazırlıklı olun. Sürekli şehiriçinde ve sıkışık trafikte kullanacaksanız pek rahat olmaz o zaman. XJ6 4 silindir olduğundan dolayı, ortalama 90 derece ısılarda çalışıyor. Trafikte durduğunuz zaman biraz sıcaktan terleyebilirsiniz. Özellikle yaz aylarında daha da terletir. Bir 125-150 cc kadar pratik değildir ama daha dengeli, daha iyi duran, daha iyi giden bir motora geçmiş olacaksınız. Ybr'ye nazaran da biraz daha fazla yakıt yakacaksınız.

    Ülkemizde fazla bilinmediğinden ve üretimi artık olmadığından dolayı da aksesuar konusu biraz zayıf kalıyor güncel modellere nazaran. Motora düzenli bakım yapıp iyi bakarsanız da sizi uzun yıllar üzmeden götürebilecek bir bloğa sahip. Racing 600 cc'ler kadar yüksek devir çevirmediği için en ekonomik 4 silindirli makine ve rahatlıkla 200-300.000 km'leri görebileceğiniz bir sağlamlıktadır. Apaçi değilseniz şayet, isteklerinize fazlasıyla karşılık verebilecek düzeyde bir motordur XJ6. Brezilya'da 2020 modelleri üretiliyor hala. Bizim burada millet çoğunlukta nasıl ki 125-250 cc bandı kullanıyorlarsa da, orada da en çok kullanılan model XJ6. Makinenin canını alacak derecede kullanmalarına rağmen, yine de sağlam ve kolay kolay bozulmayan, kronik hatası olmayan bir motor.

    Kitapçığına göre; 40 bin km'de bir hava filtre değişimi, 10 bin km'de bir de yağ ve yağ filtresi değişim periyodu mevcut. Lakin ülkemizin tozlu hava şartlarından dolayı hava filtresini ve yağı biraz daha erken bir süreçte değiştirerek motorunuzu daha da uzun ömürlü kılabilirsiniz. Özelden facebook adresinizi gönderin isterseniz. Motorun fotoğraflarını gönderin, anladığım kadarıyla yardımcı olmaya çalışırım. Şimdiden hayırlı olsun.

    naked modeli.. dediğim gibi daha önce bir çok kez kullanabildiğim, bildiğim bir araç ve sesi çok hoşuma gitse de hiç alıcı gözüyle bakmamıştım.. aksesuar konusuna gelince de illa bir şeyler uydurulur mantığındayım.Brezilya videolarını izlemiştim bir motovloger bahsetmişti canını alıyorlar aletlerin gerçekten facebook veya instagram kullanmıyorum fotoğrafları iletmek isterdim ama yarın özelden mail adresinizi verebilirseniz anca öyle size iletebilirim görselleri..

    çok teşekkürler tekrar yardımlarınız ve yorumlar için..


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler