Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI

Yarim kask konusu

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Arkadaslar ya,
    hipster motorlari(r nineT,scrambler,boneville gibi) olsun,skuter olsun,cruiserlar olsun insanlar hep bu yarim kasklari takiyor(bknz google gorselleri).Hatta ureticilerin resmi sitelerinde kullandiklari foto ve videolarda bile kullanicilar hep yarim kaskli..

    Ben sunu dusunuyorum artik; eger yukardaki motorcu profilleri gibi kendi motorumu kullanacaksam bunu bende kullanırim,cok da riskli bir is olmaz yanii.Burda motorun tipi degil,motorun kullanim tarzi onemli bence..

    Hic kullanmadim ama ben cok ozeniyorum bu yarim kasklara..motorun uzerinde cok daha ozgur hissetirecegini dusunuyorum..hele yazin hic cekilmiyor bu full face.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar ya,
    hipster motorlari(r nineT,scrambler,boneville gibi) olsun,skuter olsun,cruiserlar olsun insanlar hep bu yarim kasklari takiyor(bknz google gorselleri).Hatta ureticilerin resmi sitelerinde kullandiklari foto ve videolarda bile kullanicilar hep yarim kaskli..

    Ben sunu dusunuyorum artik; eger yukardaki motorcu profilleri gibi kendi motorumu kullanacaksam bunu bende kullanırim,cok da riskli bir is olmaz yanii.Burda motorun tipi degil,motorun kullanim tarzi onemli bence..

    Hic kullanmadim ama ben cok ozeniyorum bu yarim kasklara..motorun uzerinde cok daha ozgur hissetirecegini dusunuyorum..hele yazin hic cekilmiyor bu full face.
    50 ile yaptığım kazada 2 metre havaya uçup baş aşağı asfalta çakıldım.
    kask parçalandı, omuz korumaları vs çizik içinde.
    ls2 ff370 görevini başarı ile yaptı. bence uzak dur. çene açılır al en kötü.

  3. #3
    MotoWrestler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2020
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    İn My Dreams
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar ya,
    hipster motorlari(r nineT,scrambler,boneville gibi) olsun,skuter olsun,cruiserlar olsun insanlar hep bu yarim kasklari takiyor(bknz google gorselleri).Hatta ureticilerin resmi sitelerinde kullandiklari foto ve videolarda bile kullanicilar hep yarim kaskli..

    Ben sunu dusunuyorum artik; eger yukardaki motorcu profilleri gibi kendi motorumu kullanacaksam bunu bende kullanırim,cok da riskli bir is olmaz yanii.Burda motorun tipi degil,motorun kullanim tarzi onemli bence..

    Hic kullanmadim ama ben cok ozeniyorum bu yarim kasklara..motorun uzerinde cok daha ozgur hissetirecegini dusunuyorum..hele yazin hic cekilmiyor bu full face.
    Yavaşça gidiyorsun ve arkadan orta hızlı bir araba çarpıyor yere düştün o sırada çenende oluşacak baskı seni aramızdan bile ayırabilir kaldı ki bu en iyi kaza senaryosu
    HRider bunu beğendi.

  4. #4
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F
    Madem özgürlükse al,tak birader, seni ne engelliyor ki?



    Sakallar az daha uzun olsa şeyh, şıh bile sayılabilirsin ortamlarda.


  5. #5
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Florida eyaletinde kask zorunlu değil. Key west'e giden, her iki tarafı da okyanus olan meşhur 1 numaralı otoban üzerinde Harley kullanan amca gördüm, kafada sadece bandana var... Acaip cool. Super şekil.

    Şahsen her halükarda tenis topu gibi bembeyaz ful face kaskımı takarım. Görüntü çok da mühim değil benim için. Aldığım zevke bakarım. Risk zaten yeterince yüksek. Minimize etmek önemli.

    Bu arada ilk 3-4 sene ful face kask kullanmadım. Rahat gelmiyordu ilk başta. Kafaya uygun, eli yüzü düzgün ful face kask rahatlık açısından çoook farkediyor.
    espresso bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    Arabacı
    Xmax kullanirken bende şehir icinde surekli yarim kask kullandim,

    Kesinlikle Önermiyorum ama cidden keyifli oluyordu,kulaklik takmakta kolay oluyordu,hafif muzik..hele yaz aylarinda efil efil..trafik yogun oldugunda yakiyorum sigara,dumanini yel,parasini el,derdi bana kaliyordu..

    Kaskin gunes visorude vardi ama ben kendi gozlugumu kullaniyordum,rugar daha az geliyor.obur turlu vizor alti acik oldugu icin toz,toprak,sinek bocek rahat giriyor.

  7. #7
    MotoWrestler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2020
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    İn My Dreams
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Florida eyaletinde kask zorunlu değil. Key west'e giden, her iki tarafı da okyanus olan meşhur 1 numaralı otoban üzerinde Harley kullanan amca gördüm, kafada sadece bandana var... Acaip cool. Super şekil.

    Şahsen her halükarda tenis topu gibi bembeyaz ful face kaskımı takarım. Görüntü çok da mühim değil benim için. Aldığım zevke bakarım. Risk zaten yeterince yüksek. Minimize etmek önemli.
    Şekildense hayatımı daha önemli görürüm zira bu yarım kaskların espirisini elektirikli bisiklet sürerken bile anlayamadım
    Spirit, like body, needs to be trained. So I think it's necessary to make your spirit stronger. And for he who believes, anything is possible.
    Fedor Emelianenko

  8. #8

    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı MotoWrestler adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zira bu yarım kaskların espirisini elektirikli bisiklet sürerken bile anlayamadım
    Yarim kaska , kafaya gecirilen leğen muamelesi yapmanin cok yersiz oldugunu dusunuyorum.

    Elbette fullface kadar guvenli degil fakat sundugu konfor ?

    Fullface kask takan chopper ci veya hipster yok gibi bisey ve ilginc olarak en az olüm orani bunlardadir.

    Goruldugu uzere motorun kullanim sekli,kasktan cok daha onde geliyor..

  9. #9
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yarim kaska , kafaya gecirilen leğen muamelesi yapmanin cok yersiz oldugunu dusunuyorum.

    Elbette fullface kadar guvenli degil fakat sundugu konfor ?
    Kaskin tipi konforla alakali. Ancak konforla daha cok alakasi olan kaskin kalitesi. Kaliteli ve kafa yapisiyla uyumlu full face kask, orta halli yarim kasktan, 3/4 kasktan, cenesi acilir kasktan cok daha konforlu tecrubemce.

    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fullface kask takan chopper ci veya hipster yok gibi bisey ve ilginc olarak en az olüm orani bunlardadir.
    Full face kask taksalar daha da azalir.

    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Goruldugu uzere motorun kullanim sekli,kasktan cok daha onde geliyor..
    Tabii ki. Mesela motosikleti hic kullanmazsaniz olum orani sifira iner.

  10. #10
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)
    Kaynak soran olursa Icon'da görmüştüm yıllar önce.
    Diğer tüm tiplerde kaskın olmayan kısmı en çok sorun yaşanan kısmı.
    Bir de kaynağını kayıt etmediğim bir bilgi var aklımda: Ölümlü kazalarda sürücülerin %70'i darbeyi çeneden alıyorlar. Doğruluğunu teyit edemediğim için bu bilgiyi kenara bıraksak da yine de %20 benim için yeterli sebep.
    "Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"

  11. #11
    MotoWrestler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2020
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    İn My Dreams
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yarim kaska , kafaya gecirilen leğen muamelesi yapmanin cok yersiz oldugunu dusunuyorum.

    Elbette fullface kadar guvenli degil fakat sundugu konfor ?

    Fullface kask takan chopper ci veya hipster yok gibi bisey ve ilginc olarak en az olüm orani bunlardadir.

    Goruldugu uzere motorun kullanim sekli,kasktan cok daha onde geliyor..
    Valla hocam biz boks yaparken ceneye vurup nakavt ediyoruz şimdi elde eldiven var insanin gücü belli bir sınırda iyi bir direk yada kroşe yada uppercut işi bitiriyor bide bunun asfalt versiyonunu düşün yarım kask bana göre kasksızlıkdan bir tik öte ben tercih etmem ama sen tercih edersen beni ilgilendirmez
    Spirit, like body, needs to be trained. So I think it's necessary to make your spirit stronger. And for he who believes, anything is possible.
    Fedor Emelianenko

  12. #12
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı mustafaat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaynak soran olursa Icon'da görmüştüm yıllar önce.
    Kaynak: Hurt report

    Dünyada ilk yapılan motosiklet güvenlik araştırması. 5 yıl sürmüş.

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hurt_Report

  13. #13
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaynak: Hurt report

    Dünyada ilk yapılan motosiklet güvenlik araştırması. 5 yıl sürmüş.

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hurt_Report
    HURT'ü okumuştum bloguma koymadan önce ama oradan olduğunu bilmiyordum bu bilginin; teşekkür ederim.

    İşin ilginci HURT'ten sonra bir de AB'nin böyle geniş ölçekli araştırması olmuş ama o da on yılı geçmiştir sanırım. Ülkemizdeki güncel durumu bir akademisyen çalışsa keşke.

    Bu arada ingilizce bilmeyen arkadaşlar raporun Türkçe geniş özetini burada bulabilirler: https://motorhikayesi.com/hurt-rapor...statistikleri/

    AB'nin raporu MAIDS'de burada: https://motorhikayesi.com/maids-2-0-...0A-s44ze6Fq40A

    Neden okuyalım derseniz: HURT Raporu çok önemli çünkü “En çok kaza nerelerde, ne zaman, nasıl oluyor?” gibi çok önemli sorulara cevap veriyor.

    "Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"

  14. #14

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    Arabacı
    Arkadaşlar kask mevzusunda aklima takilan noktalar var,

    Ust yorumda kisaca bahsettigim kaskim nolan n405 open face modeli,

    Dot sertifikali bir urun,

    Tr de bulunmayan,bana da yurtdisindan hediye gelen bir kask.

    Neyse Uzatmadan konuya geleyim,

    Koruyuculugu kesinlikle kapali bir kask gibi olamaz buna kabulum.

    Aksini iddia etmem.

    Ama,open face kasklarin testlerinde uretilebilir acidan aranan unsurlar nedir?

    En nihayetinde bu kasklari kullanan kisiler bisiklet uzerinde takmiyorlar.

    Regulasyon anlaminda istenen standartlar var.

    Bunu hangi derecede karsilayan kasklar uretim onayi aliyor.

  15. #15
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı mustafaat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    HURT'ü okumuştum bloguma koymadan önce ama oradan olduğunu bilmiyordum bu bilginin; teşekkür ederim.

    İşin ilginci HURT'ten sonra bir de AB'nin böyle geniş ölçekli araştırması olmuş ama o da on yılı geçmiştir sanırım. Ülkemizdeki güncel durumu bir akademisyen çalışsa keşke.
    Rica ederim. Bunu akademisyenler calisir calismasina ama, zevk icin yapilabilecek bir sey degil. Ulasim bakanliginin bu konuda irade gosterip fon ayirip proje duyurusu yapmasi lazim. Duyuruya yapilan basvurular arasindan en iyisi bir komite vasitasiyla secilir ve yapilir arastirma.

    O sayede ulkede son 5-10 senede kayda gecen tum motosiklet kazalarinin raporlari teker teker incelenecek ve istatistik olusturulacak. Tek kisinin yapabilecegi bir degil tabii ki. Kucuk bir ekip olusturulmasi lazim. Bakin HURT raporu 1976-1981 arasi, yani 5 yillik bir arastirma sonucu cikmis, ve o zamanin parasiyla yarim milyon dolara malolmus. Bugunun parasiyla 2.3 milyon dolar ediyor. DOT=Department Of Transportation=Ulasim bakanligi

    Peki bu para niye harcaniyor ve sonucunde ne ogreniyorsunuz?

    Amac vatandaslarin ve genel olarak motosiklet kullananlarin can kaybini minimize etmek, kazalarin sigorta ve saglik sistemine ekledigi yuku azaltmak...

    Malesef ulkemizde bugun ne boyle bir irade, ne de boyle bir projenin vasifli insanlara verilmesini garanti edebilecek bir duzen mevcut...

  16. #16
    MotoWrestler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2020
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    İn My Dreams
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rica ederim. Bunu akademisyenler calisir calismasina ama, zevk icin yapilabilecek bir sey degil. Ulasim bakanliginin bu konuda irade gosterip fon ayirip proje duyurusu yapmasi lazim. Duyuruya yapilan basvurular arasindan en iyisi bir komite vasitasiyla secilir ve yapilir arastirma.

    O sayede ulkede son 5-10 senede kayda gecen tum motosiklet kazalarinin raporlari teker teker incelenecek ve istatistik olusturulacak. Tek kisinin yapabilecegi bir degil tabii ki. Kucuk bir ekip olusturulmasi lazim. Bakin HURT raporu 1976-1981 arasi, yani 5 yillik bir arastirma sonucu cikmis, ve o zamanin parasiyla yarim milyon dolara malolmus. Bugunun parasiyla 2.3 milyon dolar ediyor. DOT=Department Of Transportation=Ulasim bakanligi

    Peki bu para niye harcaniyor ve sonucunde ne ogreniyorsunuz?

    Amac vatandaslarin ve genel olarak motosiklet kullananlarin can kaybini minimize etmek, kazalarin sigorta ve saglik sistemine ekledigi yuku azaltmak...

    Malesef ulkemizde bugun ne boyle bir irade, ne de boyle bir projenin vasifli insanlara verilmesini garanti edebilecek bir duzen mevcut...
    Aslında bizler için bu çok güzel bir adım olurdu abi ama maalesef seninde söylediğin gibi bunu hakkıyla yapacak adama bu ülkede bu işi vermezler ben gelecekten umutluyum zira benim gibi birçok genç az bütçesine rağmen para biriktirip çalışıp motor almak için çırpınıyor belkide biz gençler olgunluğa erişince bu ülkede Motosiklet hak ettiği değeri görecek ve büyük bir yükselişe geçecek
    Spirit, like body, needs to be trained. So I think it's necessary to make your spirit stronger. And for he who believes, anything is possible.
    Fedor Emelianenko

  17. #17

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2016 CB500F
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar kask mevzusunda aklima takilan noktalar var,

    Ust yorumda kisaca bahsettigim kaskim nolan n405 open face modeli,

    Dot sertifikali bir urun,

    Tr de bulunmayan,bana da yurtdisindan hediye gelen bir kask.

    Neyse Uzatmadan konuya geleyim,

    Koruyuculugu kesinlikle kapali bir kask gibi olamaz buna kabulum.

    Aksini iddia etmem.

    Ama,open face kasklarin testlerinde uretilebilir acidan aranan unsurlar nedir?

    En nihayetinde bu kasklari kullanan kisiler bisiklet uzerinde takmiyorlar.

    Regulasyon anlaminda istenen standartlar var.

    Bunu hangi derecede karsilayan kasklar uretim onayi aliyor.
    Asıl sorunun cevabı değil ama lafı geçmişken DOT standardıyla ilgili aşağıdakini seyretmeni tavsiye ederim:



    Kısaca: Sadece DOT varsa güvenlik anlamında kask üreticisinin insafına kalmış durumdasın...

    Nolan ECE de almıştır diye düşünüyorum?

  18. #18
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar kask mevzusunda aklima takilan noktalar var,
    Ust yorumda kisaca bahsettigim kaskim nolan n405 open face modeli,
    Dot sertifikali bir urun,
    Tr de bulunmayan,bana da yurtdisindan hediye gelen bir kask.
    Neyse Uzatmadan konuya geleyim,
    Koruyuculugu kesinlikle kapali bir kask gibi olamaz buna kabulum.
    Aksini iddia etmem.
    Ama,open face kasklarin testlerinde uretilebilir acidan aranan unsurlar nedir?
    En nihayetinde bu kasklari kullanan kisiler bisiklet uzerinde takmiyorlar.
    Regulasyon anlaminda istenen standartlar var.
    Bunu hangi derecede karsilayan kasklar uretim onayi aliyor.
    Öncelikle size https://sharp.dft.gov.uk/sharp-testing/ sayfasını önerebilirim. Burada test prosedürü anlatılıyor (SHARP nedir diyen olursa: https://motorhikayesi.com/kaskiniz-ne-kadar-guvenli/). Buna yakın testler yapılıyor.

    "Ama,open face kasklarin testlerinde uretilebilir acidan aranan unsurlar nedir?" demişsiniz ama benim anladığım kadarıyla satılabilir olmak için belirli bir standart yok dünya üzerinde. Hatta kask takmak zorunlu bile değil bir çok ülkede. Dolayısıyla "en azından şu korumayı sağlayacaksın ki satasın" deme durumu yok gibi görünüyor. Sürücüye bırakıyor kanunlar güvenlik işini. Yoksa Nazi kaskını kabul etmezler, hatta altı bağlı olmayan kaska ceza keserlerdi diye düşünüyorum.

    Kask standartları hakkında bilgi almak isteyenleri de buraya alabiliriz: https://motorhikayesi.com/kask-standartlari-hakkinda/
    levend84 bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2016 CB500F
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Asıl sorunun cevabı değil ama lafı geçmişken DOT standardıyla ilgili aşağıdakini seyretmeni tavsiye ederim:

    https://www.youtube.com/watch?v=0BUyp3HX8cY

    Kısaca: Sadece DOT varsa güvenlik anlamında kask üreticisinin insafına kalmış durumdasın...

    Nolan ECE de almıştır diye düşünüyorum?
    Nolan N405 Avrupada satılıyor, demek ki ECE sertifikası var. (Zaten Nolan'ın ECE sertifikali olmayan kaskı olacağını zannetmem...)

    N405'i bir de çene kısmını kapatmak için kullanılacak modüler parçası olan GT modeli var, o hem açık hem de kapalı kullanım için onaylıymış. (Ürün sayfasında double homologation diye geçiyor...)

    Şu da güzel bir bilgi sayfası:
    https://billyscrashhelmets.co.uk/ece...crash-helmets/
    levend84 bunu beğendi.


    ANES MOTOR
    Hero Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)