Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kalın yağ koymak kompresyon arttırır mı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Üniversite sınavına çalışırken aklıma böyle bir soru dank etti;

    Örneğin yüksek km'ye ulaşmış bir motorumuz var, bu motorun yağı da 10w40 olsun.
    Motor bu yağı 1000kmde 100-150ml eksiltiyor diyelim. Aklımdan geçen şey 10w40 yağ, segmanla silindirin arasından sızıp yanma odasına kaçabildiğine göre krank kutusuna da(yanma odasından izole edilmiş kısma(başka tabir bulamadım)) kompresyon kaçırır. Amma ve lakin düşünceme göre 10w50 veya 15w50 yağ koyarsak yağ daha kalın olduğu için segman ve silindir arasındaki boşluğu daha çok dolduracağı için kompresyon kaçağını az da olsa önleyebilir mı?

    Aklımdaki soru hızlandırır ya da yavaşlatır değil sadece kompresyon artar mı onu bilmek istiyorum :D Lütfen beni aydınlatın yoksa gece uyuyamayacağım :D


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tanermavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900
    Bence; Kompresyon kaçağını önlemez ama yağ yakmayı azaltır...

  3. #3

    Üyelik
    23 Mart 2020
    Şehir
    Bursa/iznik
    Motosikleti
    Bajaj discover 150s
    Yağ yakmayı azaltabilir belki ama kaçağı önlemez çünkü yağ ısınınca motorda yine biraz da olsa incelme yapıyor soğuk yağa göre çok şey farkediyor

  4. #4
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Arttırır.
    Ama bunu derecelendirerek bir birimle ölçemeyebilirsin.
    bassturbin bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    bu arada çok ilginç bir bilgi vereyim, yağ yakan motorda performans düşüklüğü olmaz.
    motordaki kompresyon kaçağı sadece sekmanlarda var ise, kalın yağ koymak az bir miktar kompresyonu yükseltebilir ve muhtemelen bunu ölçemezsin.
    fakat kompresyon kaçağının bir çok sebebi olabilir. supaplar bunlardan en önemlileri.

  6. #6
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Kalin veya ince yag olarak siniflandirmiyorum,

    Ureticinin onerisi haricinde viskozitedeki bir yağ,

    Zira,ureticinin şart koştugu oran,piston ile silindir duvarindaki optimum yaglama siniridir.

    Yuksek viskozite icin,

    Silindir cidarindaki film tabakasi artacagindan dolayi,krank mili ve piston biyel kolu gereksiz zorlanacak,ayni zamanda yağin basincindan dolayi,silindir icindeki piston hareketine karsi bir direnç oluşacak.debriyaj plakalari zorlanacak

    Bu durumda,kompresyon azalacak.

    Duşuk viskozite icin,

    Yag filmi gerekenden az tabaka olusturacak,yuksek isi sebebiyle detenasyon(vuruntu)olacak,silindir cidarinda aşinma olacak,titreşim artacak.debriyaj sistemi surtunmesi azalacak(tutunmasi)kaçiracak.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:46 ----------

    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu arada çok ilginç bir bilgi vereyim, yağ yakan motorda performans düşüklüğü olmaz.
    motordaki kompresyon kaçağı sadece sekmanlarda var ise, kalın yağ koymak az bir miktar kompresyonu yükseltebilir ve muhtemelen bunu ölçemezsin.
    fakat kompresyon kaçağının bir çok sebebi olabilir. supaplar bunlardan en önemlileri.
    Kalin yag kompresyonu yukseltmez,blok icindeki basinca gosterilen karsi direnç yanilgisi.

  7. #7
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Yıllar evvel meşhur Onno usta son günlerini yaşayan bir motora kalın yağ katkısı koyup kompresörü tekrar ölçtüğünde bir miktar artış olmuştu , yalnız olması gerekenden kalın yağ motoru daha iyi korumuyor , yağın kalın bir yastık gibi değil akışkan bir sıvı gibi olması ve daha fazla ısı transferi yapabilmesi önemli..

  8. #8
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yıllar evvel meşhur Onno usta son günlerini yaşayan bir motora kalın yağ katkısı koyup kompresörü tekrar ölçtüğünde bir miktar artış olmuştu , yalnız olması gerekenden kalın yağ motoru daha iyi korumuyor , yağın kalın bir yastık gibi değil akışkan bir sıvı gibi olması ve daha fazla ısı transferi yapabilmesi önemli..
    Onno ustayi iyi bilirim,

    Kalin yag koyup ölçtüğü kompresyon,

    Ölçümdeki yüksek değer,Yağin debisinden kaynakli.

    Univ.stajimi dsi is makinalari bolumunde yaparken,devasa bremze tezgahlarinda motor test ölçümleri yapardik.

  9. #9
    ojo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2017

  10. #10
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Kalın yağ yağlamayı güçleştireceği için hararet problemi yapar, buda performansı düşürür...Mühendisler, Makine optimum düzeyde çalışsın diye hesaplar yapıyor. 10w40 diyorsa uzun ömür performans konusunda optimum değeri bu yağ veriyordur. Hafif aşınmış motorlar için katkılı yağlar var. Eksiltme rahatsız edecek kadar fazla ise onları kullan. Yağ yakan motorun performansı yükseliyor zaten, kompresiyonda ne oluyor bilmiyorum

  11. #11
    ojo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2017
    motor aşınınca
    5-30 yerine
    5-40 olabilir miş

  12. #12
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Sorunun cevabı evet, kompresyonu arttırır.

    Fakat güç kaybı, tepkide azalma, yakıt tüketiminde artış, ısıl farklara hassasiyette artış, iç aşınmalarda artış, yağlama eksikliği, motor ömründe düşüş ve daha azlı çoklu birçok etkene neden olacaktır. Bunlar hissedilir ve hissedilmez seviyelerde göze çarpar. Çok ama çok eskiden beridir tamircilerin klasik "-Abi, yağ eksiltiyor kalınını koyalım" lafının temelidir.

  13. #13

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Bu sorunun cevabı belli olduğuna göre başka bir soru yönelteyim;

    5100 10w40 kullandığımda yağ tüketimi ilk başta bahsettiğim gibi 1000km de 150ml civarı oluyor. Başka yağ kullanırsam tüketim de artıyor.
    Benimki gibi 68bine dayanmış, 125cc, bir zamanlar hor kullanılmış bir motorda 10w50ye geçmek yararlı mı olur zararlı mı?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:54 ----------

    Bu arada yağın çoğunluğu hava filtresine gidiyor bence :D

  14. #14
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Alıntı zeynelhazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu sorunun cevabı belli olduğuna göre başka bir soru
    yönelteyim;

    5100 10w40 kullandığımda yağ tüketimi ilk başta bahsettiğim gibi 1000km de 150ml civarı oluyor. Başka yağ kullanırsam tüketim de artıyor.
    Benimki gibi 68bine dayanmış, 125cc, bir zamanlar hor kullanılmış bir motorda 10w50ye geçmek yararlı mı olur zararlı mı?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:54 ----------

    Bu arada yağın çoğunluğu hava filtresine gidiyor bence :D
    Kalın gelebilir, motordan ziyade vites geçişlerine etkisi olur. Denemek lazım ama yinede

  15. #15

    Üyelik
    02 Mayıs 2020
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Honda Today 50 - Spacy Alpha
    2 tane scooterım var. Birisi Full orijinal Honda today 50 diğeri ise Kymco Agility City 125.
    Agility City 125 44.500 km'de ve aşırı yağ yakma sorunu var.
    Honda Today'da ise gram yağ yakma yok ve km'si 20 bin-30 bin arası.
    2'sinin ortak sorunu ise kompresyonun olmaması. Normalde hep 10w40 kullanırım 2'sindede ama şimdi ikisinede teker teker 15w50,20w40,20w50 gibi viskoziteleri test edip kompresyonda herhangi bir değişiklik varmı diye test ediceğim. Sonuçları test sonunda buraya yazarım

  16. #16
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Laggers99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 tane scooterım var. Birisi Full orijinal Honda today 50 diğeri ise Kymco Agility City 125.
    Agility City 125 44.500 km'de ve aşırı yağ yakma sorunu var.
    Honda Today'da ise gram yağ yakma yok ve km'si 20 bin-30 bin arası.
    2'sinin ortak sorunu ise kompresyonun olmaması. Normalde hep 10w40 kullanırım 2'sindede ama şimdi ikisinede teker teker 15w50,20w40,20w50 gibi viskoziteleri test edip kompresyonda herhangi bir değişiklik varmı diye test ediceğim. Sonuçları test sonunda buraya yazarım
    Motor çalışmayacak kadar kompresyon yoksa bunu kalın yağla düzeltemezsin , kalın yağ segmanların arasından sızan kompresyonu keserek dumanı veya yağ yakmasını engellerken az bir miktar performans artışı olabilir , eğer kompresyon sıfır ise büyük ihtimal supap açık kalmıştır bu sorunuda hiçbir yağ gideremez..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)