Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

GIVI Markasının Aşırı Pahalı Olması

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En önemlisi biz Türk'lerin hesap etmediği, yatırım ve stok maliyeti var. Kalıp maliyeti var. Yedek parça tutma zorunluluğu var. Aynı klasmanda iş yapan Türk firması ucuza mı satıyor. İki kardeşin kurduğu çanta firması var adı aklıma gelmedi, belki daha kaliteli malı daha pahalıya satıyor. Her zaman demişimdir, Türkiye'de vergi tabelası alacak adamı 6 ay maliye kursa sokmalı. Maliyetleri, sermayeyi borç alacak ilişkisini stok maliyetini öğretmeli. Elin gavurunda birçok, birden fazla nesilde devam eden işletme var. Bizde kaç tane var?
    İtalya'da Fabriano diye bir kağıt fabrikası var, 1200'lerde kurulmuş ve halen aynı ailenin yönetimi altında. Bizde de 1970'te kurulmuş işletme eskiyim diye gezer...

    Kültür farkı çok büyük. Biz halen göçebeyiz, yerleşik düzene tam geçemedik.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    izzmarit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Benelli TRK502
    üretim dışarıdan bakan kişiye çok kolay geliyor. 1 adet kendin için yaptırmak uygun olabilir. tanıdık esnaf vardır, hatır gönül işi 2 boru büktürebilirsin. hatta fırın boyaya götürüp araya girip boya attırabilirsin.

    ama ben bundan 5bin adet yapıcam dersen o hatır gönül işi yapan kişi tanesine x lira isterim der. bağlantı noktaları için motorun üreticisinden delik merkez noktalarını satın alman gerekir. bunu işleyecek eleman tutman gerekir. nakliyesidir, muhasebecisidir dir dir dir...

    tamam bir givi fiyatını bulmaz ama adamlar senelerdir piyasada.

    GP kompozit bunu yapmaya başladı mesela, ama aynı ürün yelpazesine ulaşması senelerini alacak ve yatırım maliyetlerini ürünlerine yansıtacak. ozaman givi ile arasında belki daha ufak fiyat farkı olacak.

    İRF de öyle mesela. burdan bi abimizdi
    Benelli TRK502 - Hyosung GV250 - Regalraptor SPT350 - Kanuni Caracal200 - Kanuni Windy125 - Kawasaki GPZ500 - Kawasaki EN500 - Aprilia MANA850 - Regalraptor Spyder250 - Honda VT600 - Zealsun ZS150-19

  3. #23
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Kaliteyi ucuza almak istiyorsanız yallah almanya'ya..
    yigozya ve espresso bunu beğendiler.

  4. #24
    Mirable - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda NC750X DCT
    O camların demirlerin fiyatı muhtemelen yıllardır aynı para Suçu markada aramamak gerekiyor malesef.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  5. #25
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En önemlisi biz Türk'lerin hesap etmediği, yatırım ve stok maliyeti var. Kalıp maliyeti var. Yedek parça tutma zorunluluğu var. Aynı klasmanda iş yapan Türk firması ucuza mı satıyor. İki kardeşin kurduğu çanta firması var adı aklıma gelmedi, belki daha kaliteli malı daha pahalıya satıyor. Her zaman demişimdir, Türkiye'de vergi tabelası alacak adamı 6 ay maliye kursa sokmalı. Maliyetleri, sermayeyi borç alacak ilişkisini stok maliyetini öğretmeli. Elin gavurunda birçok, birden fazla nesilde devam eden işletme var. Bizde kaç tane var?
    Çok güzel demişsiniz ve bu birkaç nesil devam eden iş/ticaret meselesi çok önemli diye düşünüyorum.

  6. #26
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    öncekı mesajımda da söylemiştim, öyle pek 1300 lira edecek bir topcase e benzemiyor. 400 500 liraya daha güzel ve sağlam duranları mevcut.


    İlk olarak cogumuz yetişkin insanlarız ve bunu biliyoruz ki biz fiyat farkını ilk olarak marka ismine veriyoruz. Marka değeri diye birşey var. Aynı kalitede yarı fiyatına üreten adam olsa cogu insan "aga ama givi en iyisi" diyip alacaktır.

    tabi pahalı olmasının kur farkı ile de alakası var, 1300 tl lik topcaseimi 20 günde kazanan asgari ücretli kardeşim ile ecnebide 1.5 günde kazanan arkadaşımı bir tutamazsınız.

    aynı kalitede X marka ile Givi olsa ve birisi 1 günlük param birisi 1.5 günlük param ile alınsa Givi alırım mesela.

    Ama 400 tl ile 1300 tl arasında fark var, almam.

  7. #27
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Otomotiv sektörü böyle birşey. Bilgisayar mağazasında 50 lira olan Bluetooth otomotive girince 1000 lira ediyor.

  8. #28

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öncekı mesajımda da söylemiştim, öyle pek 1300 lira edecek bir topcase e benzemiyor. 400 500 liraya daha güzel ve sağlam duranları mevcut.


    İlk olarak cogumuz yetişkin insanlarız ve bunu biliyoruz ki biz fiyat farkını ilk olarak marka ismine veriyoruz. Marka değeri diye birşey var. Aynı kalitede yarı fiyatına üreten adam olsa cogu insan "aga ama givi en iyisi" diyip alacaktır.

    tabi pahalı olmasının kur farkı ile de alakası var, 1300 tl lik topcaseimi 20 günde kazanan asgari ücretli kardeşim ile ecnebide 1.5 günde kazanan arkadaşımı bir tutamazsınız.

    aynı kalitede X marka ile Givi olsa ve birisi 1 günlük param birisi 1.5 günlük param ile alınsa Givi alırım mesela.

    Ama 400 tl ile 1300 tl arasında fark var, almam.
    Muhtemelen Givi'ninki daha sağlam olabilir. Bazı ucuz topcase'ler üzerine hapşırsan kırılacak gibi oluyorlar...

    Ben de yan çanta bakarken Givi yerine aynı şirketin ucuz markası Kappa tercih ettim; arada 7-800TL fiyat farkı vardı. (Kappa 33x2 1900 - Givi 35x2 2700 diye hatırlıyorum...) Kappa'nın çantalar 2şer litre daha ufak ve gösterişsizdi. Ama aradaki fiyat farkına değmiyordu Kappa aldım. Görüntüsü hariç bana çok iyi hizmet vereceğinden, içine damla su vs. kaçırmayacağından ve sağlamlığından eminim. Motoruma özel demirleri sayesinde hem şık hem de çok fonksiyonel duruyor. (Tıkalı trafikte çok fazla zorlanmadan kullanılabilecek / motoru aşırı genişletmeyecek şekilde tasarlanmışlar...)

    Yerli üretim kendi çapında kaliteli bez çantalarım vardı, bunlarla 2-3 kere uzun yol yaptım, yenisi 5-600TL falandı (28x2) ama montajı kullanımı sıkıntılı ve yağıştan etkilenir oldukları için en sonunda 3-4 katı fazla verip Givi - Kappa almaya razı geldim. Lazım olunca değerini / rahatlığını anlıyorsun.

    Bundan sonra motosiklet alacağım zaman maliyet hesabını (orta sehpa, koruma demiri ve ön cama ek olarak) Givi veya Kappa arka ve yan çanta demirleri + Givi veya Kappa arka ve yan çantalar olarak mutlaka yapacağım. (Çanta demirleri çantalarını almasan bile çok işe yarıyor, daha ucuz bez çanta monte etmek için kullanılabilir.)

    Yakın kalitede iş çıkaran yerli firma olursa neden kullanmayayım? Kullanırım mutlaka. Ama Givi / Kappa'da kalite (hem işlevsel hem de görsel olarak) cidden üstün, olay sırf marka değil. Ülkemizde kimse bu tip aksesuarlara sırf marka diye 3-5 katı fazla para verecek kadar safdil değil açıkçası...

  9. #29
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Tek motor modeline özel her şey, yedek parça dahil, pahalıdır.

    Çünkü alıcı kitlesi kısıtlıdır.

    Ayda 10 adet satan ürünle, ayda 200 adet satan üründen yakın kâr elde etmek için, az satan ürünün kâr marjını arttırmak zorundasınız. Yoksa iflas edersiniz.

  10. #30
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı izzmarit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üretim dışarıdan bakan kişiye çok kolay geliyor. 1 adet kendin için yaptırmak uygun olabilir. tanıdık esnaf vardır, hatır gönül işi 2 boru büktürebilirsin. hatta fırın boyaya götürüp araya girip boya attırabilirsin.

    ama ben bundan 5bin adet yapıcam dersen o hatır gönül işi yapan kişi tanesine x lira isterim der. bağlantı noktaları için motorun üreticisinden delik merkez noktalarını satın alman gerekir. bunu işleyecek eleman tutman gerekir. nakliyesidir, muhasebecisidir dir dir dir...

    tamam bir givi fiyatını bulmaz ama adamlar senelerdir piyasada.

    GP kompozit bunu yapmaya başladı mesela, ama aynı ürün yelpazesine ulaşması senelerini alacak ve yatırım maliyetlerini ürünlerine yansıtacak. ozaman givi ile arasında belki daha ufak fiyat farkı olacak.

    İRF de öyle mesela. burdan bi abimizdi
    Bağlanti için neden motosiklet ureticisinden delik merkez noktalarini satin alman gerekir?

    Ureticiler bu dokumanlari kontrollu kopya olarak,kendi urun proseslerine dagitim yapar.

    Partnerlik,yan sanayi anlasmalarin vardir,sana bu teknik spekleri sunarlar,

    Onun haricinde abi parasi neyse vereyimde,bana gs1200 un arka braket olcusel degerlerini ver gibi birsey olamaz

    Ayrica,numune bir motosikletten,kumpas,mihengir,gönye ile kolayca ölcü alinip,kendi 3d datana işlersin.

    Caliştigim sektorde,yaptigimiz dizayn ve kullanilan yontemlerin yaninda bahsi gecen markanin ar-ge si ve urunleri zurnada zırt kalir.hee sektor farkliligi var orasi ayri.ama ikiside metal,makina grubunda

    Ama birim urundeki,geliştirme,materyal,standartlar,iş gucu anlaminda,ne kadar fiyata etken tartisilir

    Profilinizde teknik ressam oldugunuz yaziyor,daha iyi bilmeniz lazim.

    Zira,urettigin canta demirinin,siperligin,koruma braketlerinin,toleransi abartildigi gibi degil,montajla bitir mantigi.

    Hee,bunun bir ar-ge si,testleri,analizleri var,dayanim,agirlik dengesi vs.

    Soz konusu ureticinin,patentli kendine has dizaynlari vardir,bu dogrultudada fiyat etiketi sunar.

    Kisaca,bu olay abartildigi kadar degildir.
    izzmarit ve Kural [ Z ] bunu beğendiler.

  11. #31
    izzmarit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Benelli TRK502
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bağlanti için neden motosiklet ureticisinden delik merkez noktalarini satin alman gerekir?

    Ureticiler bu dokumanlari kontrollu kopya olarak,kendi urun proseslerine dagitim yapar.

    Partnerlik,yan sanayi anlasmalarin vardir,sana bu teknik spekleri sunarlar,

    Onun haricinde abi parasi neyse vereyimde,bana gs1200 un arka braket olcusel degerlerini ver gibi birsey olamaz

    Ayrica,numune bir motosikletten,kumpas,mihengir,gönye ile kolayca ölcü alinip,kendi 3d datana işlersin.

    Caliştigim sektorde,yaptigimiz dizayn ve kullanilan yontemlerin yaninda bahsi gecen markanin ar-ge si ve urunleri zurnada zırt kalir.hee sektor farkliligi var orasi ayri.ama ikiside metal,makina grubunda

    Ama birim urundeki,geliştirme,materyal,standartlar,iş gucu anlaminda,ne kadar fiyata etken tartisilir

    Profilinizde teknik ressam oldugunuz yaziyor,daha iyi bilmeniz lazim.

    Zira,urettigin canta demirinin,siperligin,koruma braketlerinin,toleransi abartildigi gibi degil,montajla bitir mantigi.

    Hee,bunun bir ar-ge si,testleri,analizleri var,dayanim,agirlik dengesi vs.

    Soz konusu ureticinin,patentli kendine has dizaynlari vardir,bu dogrultudada fiyat etiketi sunar.

    Kisaca,bu olay abartildigi kadar degildir.
    uzun yıllar jeneratör kabinleri üreten bir firmada tasarımcı ressam olarak çalıştım. Çok farklı tip motorların akuplesi için gerekli ölçüleri herzaman üreticiden temin ettik. hiçbir üretici ticari bir anlaşma olmadan elindeki bilgilerini paylaşmaz. Ölçü alma proseslerinin herbirini çok iyi bilirim her model için bir motor almaları gerekli üzerinden ölçü alabilmeleri için.

    "Onun haricinde abi parasi neyse vereyimde,bana gs1200 un arka braket olcusel degerlerini ver gibi birsey olamaz"

    bu doğru

    üretici firma gs1200 modelini piyasaya sürdüğünde ticari anlaşması bulunan firmalara paylaşımını yapar, buna göre siz tasarım ve üretim yapabilirsiniz der.
    levend84 bunu beğendi.

  12. #32

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    @levend84 "abartıldığı kadar değil" diyorsun, mutlaka, ama pek de kolay bir şey olmasa gerek ki ortada fazla yapan yok. Hem kaliteli olacak, hem şık olacak, hem dayanıklı ve güvenli olacak hem fonksiyonel olacak. Bütün bunları bir araya getirmenin ve kısıtlı bir pazara sunmanın mutlaka bir maliyeti olacaktır. Benim arka çanta demiri ve yan çanta demiri takılması İKEA'dan şifonyer montajından daha zor değildi, ürünü yerleştirdiğin zaman her şey üstü üste alt alta hizaya geliyordu hiç atraksiyona aman şuraya bir pul sıkıştırayım aman bunu kanırtayım falan yoktu. Montaj bitince de tut oradan 190kg'lık motosikleti sürükle... Bunların bedeli olur ve normal. 6 ay içinde boyasını atan çürüyen paslanan, kaynaklarını Quasimodo yapmış gibi olan ürünler de görüyoruz piyasada.
    espresso bunu beğendi.

  13. #33

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Alıntı izzmarit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    uzun yıllar jeneratör kabinleri üreten bir firmada tasarımcı ressam olarak çalıştım. Çok farklı tip motorların akuplesi için gerekli ölçüleri herzaman üreticiden temin ettik. hiçbir üretici ticari bir anlaşma olmadan elindeki bilgilerini paylaşmaz. Ölçü alma proseslerinin herbirini çok iyi bilirim her model için bir motor almaları gerekli üzerinden ölçü alabilmeleri için.

    "Onun haricinde abi parasi neyse vereyimde,bana gs1200 un arka braket olcusel degerlerini ver gibi birsey olamaz"

    bu doğru

    üretici firma gs1200 modelini piyasaya sürdüğünde ticari anlaşması bulunan firmalara paylaşımını yapar, buna göre siz tasarım ve üretim yapabilirsiniz der.
    Anladığım kadarıyla siz jeneratör üreticilerine yarı mamul sağlıyordunuz. Bu durumda Jeneratör üreticisinden ölçü almanız gayet normal.

    Fakat burada konu farklı.

    Örneğin, Honda Shad ile anlaşıp ölçülerini paylaşabilir. Honda, Shad ürünlerine kendi markasını basarak ya da basmaksızın motosikletle beraber ya da aksesuar olarak satabilir. Bu durumda Shad, Honda'ya yarı mamul ya da mamul sağlamış olur. Bu sizin işinize örnek.

    Ancak hiçbir anlaşması olmaksızın Givi'nin Honda'ya aksesuar üretmesi durumunda Honda'dan ölçü vs. almaz alması da saçma olur. Givi ölçüleri kendi tespit ederek kendi mamulunu piyasaya sürer.

    Sizi yanlış anlamadıysam durum bu şekilde. Yanlış anladıysam bu yazdığımı önemsemeyin
    izzmarit ve Kural [ Z ] bunu beğendiler.

  14. #34
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı izzmarit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    uzun yıllar jeneratör kabinleri üreten bir firmada tasarımcı ressam olarak çalıştım. Çok farklı tip motorların akuplesi için gerekli ölçüleri herzaman üreticiden temin ettik. hiçbir üretici ticari bir anlaşma olmadan elindeki bilgilerini paylaşmaz. Ölçü alma proseslerinin herbirini çok iyi bilirim her model için bir motor almaları gerekli üzerinden ölçü alabilmeleri için.

    "Onun haricinde abi parasi neyse vereyimde,bana gs1200 un arka braket olcusel degerlerini ver gibi birsey olamaz"

    bu doğru

    üretici firma gs1200 modelini piyasaya sürdüğünde ticari anlaşması bulunan firmalara paylaşımını yapar, buna göre siz tasarım ve üretim yapabilirsiniz der.
    Doğrudur,


    Ayni dili konuşuyoruz dostum,

    Karenaj,on siperlik,arac yuksekligi,vb.konularda,

    X markanin 1200cc Y urunu icin onceki urettigin baglanti noktalari ureticiye referans olabiliyor.

    Zira,arac regulasyonlarinda firmalar ölçüsel anlamda ciddi degisiklige gitmiyorlar.

    Arka braket icin konusursak,badem(slot)baglanti,cok nokta baglanti,gibi prototip calismalarla urune son hali verilebilir.

    İllaki,her marka ve model icin bir motosiklet alman sart degil.

    Şablon,şahit numune,olcusel degerler anlaminda.
    izzmarit bunu beğendi.

  15. #35
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Su meseleyi anlayin artik artik yav. GIVI pahali degil, hic bir ithal urun pahali degil. Biz fakiriz biz.

    Al buyur Africa Twin Koruma demiri 213 Euro

    TLye cevirme ama. Adam 213 liraya aliyor(onun 213 eurosu) burada yasamayip avrupada yasadigi icin. Sen burada yerli aynisini yaptirsana 213 liraya. Onu bile yapamazsin artik.

    Bu basliklari artik boyle acmayi birakalim ya.
    gezginkral, espresso ve ozan1991 bunu beğendiler.

  16. #36
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    HEr sabah daha fakir uyanıyorum.

    1 sene sonra tekrar motor yükseltirim diyordum artık hayal oldu

  17. #37
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    HEr sabah daha fakir uyanıyorum.

    1 sene sonra tekrar motor yükseltirim diyordum artık hayal oldu
    İşler böyle giderse, seneye motosikletiniz hala varsa emin olun kendinizi daha bir yüksekte ve rahat hissedeceksiniz. Durum ciddi şekilde kötüye gidecek. Ciddi diyorum, anlatamıyorum. Vahim desem yine de yeterli olmayabilir, neyse. Gelince görürüz artık
    Osm@n bunu beğendi.

  18. #38
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400
    Givi italyan 89,18€
    https://www.carpimoto.it/en-TR/45432_SRA5102-Givi-SRA5102-BMW-R-1200-GS-06-13-Adventure-Rear-Rack-specific-for-Monokey-top-case.htm

    Globe Scout yerli 103,84€
    http://www.globescout.com.tr/shop/arka-canta-tasiyci-bmw-r1200gs-adv-2006-2013-saten-paslanmaz-celik/?lang=tr

  19. #39
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Givi italyan 89,18€
    https://www.carpimoto.it/en-TR/45432_SRA5102-Givi-SRA5102-BMW-R-1200-GS-06-13-Adventure-Rear-Rack-specific-for-Monokey-top-case.htm

    Globe Scout yerli 103,84€
    http://www.globescout.com.tr/shop/arka-canta-tasiyci-bmw-r1200gs-adv-2006-2013-saten-paslanmaz-celik/?lang=tr
    Buralari bununla karistirmadan once sunu belirtmek gerek: Globescout medar-i iftiharimiz cok guclu ve %70 ihrac ettigi urunlerle bizim ulkemizden cok yurtdisinda bilinen yerli bir markamizdir. Isterse 200 eur istesinler helali hos olsun. Zaten o fiyatlamalar da sana bana degil, global ziyaretcilerin gormesi icin.

  20. #40
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400
    Benim de en başta dediğim bu zaten. Ne ka köfte oka ekmek. Arkadaşın bakış açısı ile adam yerli, Topkapı'da niye bu kadar fiyat isteyebilir? Sanayinin içinde zaten. Ama adamlar üretmiş kabul ettirmiş, avrulapıya bile satıyor.
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)