Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motorum için akü.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Mart 2016
    Herkese merhabalar iyi forumlar diliyorum. Motorumun uzun süredir yatmasından dolayı akü sizlere ömür. Yeni bir akü alacağım fakat bu motoru restorasyon yapan bir kaç farklı ustaya sordum ve hepsinden farklı bir cevap aldım.


    Motorum bmw R60/7 1977 model. Sitesinde 12v 25ah akü yazıyor. Bozulan akü ise Bosch 12v 20ah sulu akü.

    Bir usta 12v 18ah kuru infobat akü önerdi

    Diğeri ise 12v 30ah akü önerdi.



    Motorsikletimde Kafa lambası, önde iki sinyal ve arkada 1 adet led lamba var (sinyal ve stop birlikte). Ve belki bir adet klasik sis lambası takacağım. Tüm bunları katarsak benim almam gereken akü nedir acabA?

    Şimdiden hepinize teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Motordaki akü bölmesine sığan en büyük amper değerindeki akü iyi olur.

    Olmazsa önerilen 25 amper akü işinizi görür.

  3. #3
    ojo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2017
    yerine sığan
    yüksek cca lı

  4. #4
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Kullanım klavuzunda önerilene en yakın aküyü kullanın. Aküyü alırken ve takarken kutup başlarının yönüne dikkat edin. Bazı aküler ve motosikletlerin kutup başı yönleri terstir. Bu durum tesisatı ve gösterge ile tüm elektriki aksamı da bozacaktır.

    Motosikletinizi sık kullanmayacaksanız CCA değeri yüksek aküleri tercih edin. Aksi halde daha uygun fiyatlı olanları da tercih edebilirsiniz.

  5. #5

    Üyelik
    28 Mart 2016
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .
    Alıntı ojo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .
    Motorsikletimin akü bölmesi alttaki ölçülerdedir. Motor ile her gün yol yapan bir insan değilim. Haftada 1-2 kullanım yapıyorum. O da keyfine.

    https://hizliresim.com/ns4iZt

  6. #6

    Üyelik
    28 Mart 2016
    Bu nasıldır ?
    https://www.gittigidiyor.com/otomobil-motor-aksesuar/elektrikli-bisiklet-akusu-vigor-6-dzm-20-21-12v-25ah-10-hr_pdp_508481031

  7. #7
    ojo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2017
    Yükseklik: 17,4 cm

  8. #8

    Üyelik
    28 Mart 2016
    Alıntı ojo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yükseklik: 17,4 cm
    Oraya yükseklik yazmışım fakat yükseklik sorunu yok. Üstünde baya bir boşluk var. Akü nasıldır ? Yoksa infobatt önerdiler ona da bakabilirim.

  9. #9
    ojo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2017
    bisiklet aküsü (servis aküsü), start aküsü değil. cca değerini göremedim. muhtemelen düşüktür

    https://www.polatlastik.com/urun/dur...gaAptEEALw_wcB

    https://urun.n11.com/aku/1242-ah-inc...B&gclsrc=aw.ds

    Kapasite :40 Amper
    Boyut : 187x127x204
    Marş Gücü :330

    cca 330 demiş. sığarsa deneyip, olabilir

    yakınında çarçabuk var mı

    https://akoprestij.com/japon-serisi-akuleri/

  10. #10
    joshua - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250 (2016) KLR 650 (2006)
    Akü tamamen bitik mi emin misiniz, suzuz kalmış olabilir, suları tamamlayıp şarja bırakıp boşta ve yükte(marşta) kaç volt verdiğini test etmek lazım.

  11. #11

    Üyelik
    28 Mart 2016
    Alıntı ojo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .
    Çarçabuktan kastınızı anlamadım ne yazık ki.


    Alıntı joshua adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akü tamamen bitik mi emin misiniz, suzuz kalmış olabilir, suları tamamlayıp şarja bırakıp boşta ve yükte(marşta) kaç volt verdiğini test etmek lazım.
    Evet ne yazık ki. İlk akücüye götürmüştüm 1 gün şarjda vs kaldı denediler olmadı. Bunun dışında sonra ustama götürmüştüm o da aynı şekilde bitik dedi.

  12. #12
    ojo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2017
    zeuces bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    05 Ekim 2018
    motor klasik ve belliki akuyu sarj etmeyi yine unutacaksin
    lityum bir aku alman daha mantikli olur
    uzun sure sarj etmemen halinde sorunsuz yine calisirlar

  14. #14

    Üyelik
    28 Mart 2016
    Alıntı ojo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .
    Teşekkür ederim. Kadıköydeyim ben Ataşehirde varmış bakayım bir.


    Bazı sıkıntılar dolayısı ile kullanmamıştım. Yoksa 2 sene sorunsuz kullandım motoru. Yurt dışında bu custom işini yapan herkes lityum kullanıyor. Türkiye'de kime sorsam önermiyor. Şaşırdım açıkcası.


    Bu arada infobatt önerilmişti bana. İsim değişikliğine mi gitti mu marka? Arattığımda Vision diye bir marka çıkıyor karşıma.
    ojo bunu beğendi.

  15. #15
    ojo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2017
    lityum kullanıyorum, öneririm, uygunu varsa
    zeuces bunu beğendi.

  16. #16
    Ali Mert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2019
    Motosikleti
    RS200
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motordaki akü bölmesine sığan en büyük amper değerindeki akü iyi olur.

    Olmazsa önerilen 25 amper akü işinizi görür.
    Hem yurtdışında hem Türkiye'de, araçlara kanunen konabilecek en düşük amper değerindeki aküyü koyuyorlar diye biliyorum. Almışken biraz daha iyisini almak mantıklı. Ama gidip de en pahalısını almaya gerek yok sonuçta belli bir ömrü var.

  17. #17

    Üyelik
    28 Mart 2016
    Alıntı ojo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .
    Alıntı Ali Mert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .
    Lityumlara baktım ama pek anlamadım. Motorsikletimde ayak marşı yok. Sadece Start tuşu ile çalışıyor.

    Yakınlarımda akücü var fakat sadece araba aküsü satıyorlar. Acaba orada bulma şansım var mıdır ?

    Bana bu markadan önerdiler. İzmitte klasik bmw ustası önermişti. Nedense nette pek fikir bulamadım bunun hakkında

    https://hizliresim.com/7WYpRg

  18. #18
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Alıntı Ali Mert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hem yurtdışında hem Türkiye'de, araçlara kanunen konabilecek en düşük amper değerindeki aküyü koyuyorlar diye
    biliyorum. Almışken biraz daha iyisini almak mantıklı. Ama gidip de en pahalısını almaya gerek yok sonuçta belli bir ömrü var.
    Kanunen değilde motosikletin standart donanımının ihtiyaç duyduğu ve marş motorunun çektiği akımı karsilayabilecek optimum akü seçilir. Daha yüksek amperli aküler sizin motora taktiğıniz ekstra donanımlar(ses sistemi, sis farı, alarm) için iyi olur. Ayrıca soğuk havalarda daha kuvvetli marş basmasını sağlar sizi zor durumda bırakmaz. Ama ben araçlarımda standart akü kullanıyorum fazla masrafa gerek yok.

  19. #19

    Üyelik
    28 Mart 2016
    Kadıköydeki akücüye gidip soracağım galiba en sonunda. Çok karışık iş gerçekten. Sulusu ayrı, kurusu ayrı, lityumu aynı :D Vallaha uyuz oldum. Keşke ayak marşı olsaydı.

  20. #20

    Üyelik
    28 Mart 2016
    Bundan önerdiler. Galiba eski bosch akümle aynı mantıkta. Kışın kullanmayacağım zaman bu aküyü ne yapmam gerekyior ?

    https://urun.n11.com/aku/yb30l-b-12v-30ah-varta-atvjetskimotosiklet-akusu-P236418387?gclsrc=aw.ds&&gclid=Cj0KCQjw_ez2BRCyARI sAJfg-ks-rAjcPJH4xLi2-504sCCP6HnPJCiSAGqpJ8mD-J8fLVQuC5fvex8aAkyKEALw_wcB


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)