Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Lastik Ebat Davası [REHBER]

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Motosikleti
    YZFR25
    Bir makine mühendisi olarak bu zamana kadar mühendislerin belirlediği bir verinin insanların kafasındaki, hislerindeki duruma göre değerlendirip değiştirmesine karşıydım. HALA KARŞIYIM.

    Bu zaman kadar fikrim belirtilen stok lastiğin dışına çıkılmamasıydı. Hala öyle. Fakat arada bir fark var. Kendi kendime sormaya başladım bir kısım takılmaz, ölürsün, lastik temas yüzeyi jantın yüzünden dahada azalacak yok motosikletin yerden yüksekliği değişecek derken, kalın lastik kullanan insanlardan da bir türlü kötü bir görüş gelmiyordu. 3 4 boy büyütenler veya belli bir kalınlıktan sonrasını zorlayanlar hariç herkes pozitif geribildirimlerde bulunuyordu. Yavaş yavaş çevremde gördükçe stok halinden kalın lastiği olan motorları denemeye başladım. Açığını aradığım halde verdiği güzel hissiyat ve güven beni bir araştırmaya sürükledi.

    Gelin beraber yukarıda bahsettiğim “Fakat arada bir fark var” cümlesini açalım. Sonuç olarak iki tarafında görüşünü savunmadığımı mühendislik yaklaşımıyla bakmaya çalıştığımı göreceksiniz. Birikim ve fikirlerimi aktarmam bazıları için sıkıcı, bazıları için sürükleyici olabilir. Eğer bütün makaleyi okumamaya karar verirseniz lütfen yorumda bulunmayın.

    Bu konu altında karkas yapısı, radyal, bias gibi terimleri geçirmeyeceğim. Öncelikle genel bilgiden başlamak istiyorum 140/70/17 diye tabir edilen lastikte 70 yanak yüksekliği değil yanak yüksekliğinin taban genişliğine oranıdır ve bu orana Aspect Ratio (AR) denir. En boy oranı anlamına gelmektedir.%70 demektir. Yani sadece taban genişlediğinde dahi bu değer düşmektedir. Lastiğin tasarımına göre yanak genişliği de 5-6 mm kadar azalabilmekte. Yere yaklaştığımızı ve bunun yararı zararı hakkında yorum yapan arkadaşlar için; Ortalama lastik diş kalınlığı 3-4 mm arasında belki daha fazladır. Lastik tuttuğu sürece bütün dişi bitirip 4mm aşağıda da motoru sürebilirsiniz. Toplamda 1 cm in altında değişiklik yaratacak bu durumlar sizi riske atmayacaktır. Burda önemli görebildiğim tek bir konu var oda yükseklik azalsa bile stok durumda arka taraf ön tarafın üstündeyse, azaldığında da üstünde kalması gerektiği. Buda yine minimal bir durum.
    140 ve 70 değerlerinin değiştiği lastik satın alabilirken. Jant çapı olan 17” değerini değiştiremeyiz. Üretilen her ürün bir standarta bağlı olduğu gibi jantlarında bir standartı var. ISO4249-3 Standartı jant üretimini belirler ve kısıtlar. Ücretli olduğu için buna ulaşamadım. Fakat 17 inç bir motosiklet jantının bu standartta genişliğinin direkt olarak belirlenmemesiyle beraber çokta geniş olmayan belirli bir aralık kısıtlamasına tabi tutulduğu muhtemel. Bu durumdan mütevellit zaten lastik üreticileri 17” bir janta takılacak sport/sport touring/vs/vs gibi lastikleri kısıtlandırıyor. Sonunda /17 yazan ve motorunuzun kategorisinde olan lastiklerin çoğunu kullanabilirsiniz. Aradaki farklar sizi öldürmeyecektir biyerden alıp biyere verecektir aynı tork/hız muhabbeti gibi.

    Çoğunu dedim çünkü tabii ki kullanamayacağınız lastikler de var. Bunların seçimine sonra gelicem.

    Bakınız Pirelli ROSSO II lastiğini 140/70/17 ve 150/60/17 satışa sunarken sport touring lastiği Sport Demon’ı 140/70/R17 vs 150/70/17 olarak sunuyor. Başka bir sport touring lastiği olan Angel City ise 140/70/R17 vs 150/60/17. Sport touring motoruna lastik alan kişi stok lastiği %60 AR oranına sahip diye 150/70/17 Sport Demon’ı alamaz mı ? Bu parçadan çıkarılacak sonuç;

    İkiside 150 taban olduğundan Sport Demon – Angel City örneğinde sadece yanak yüksekliği azaltılmış. Buda lastiğin tasarımsal yapısından dolayı janta takıldığında aynı fiziksel şekillere gelmesi demek. Yada farklı fiziksel şekil fakat farklı bir tasarım, yanlış değil. En baştaki rosso örneği ise sport kategorisinde bir motosiklet kullanıyorsan jantın 17” ise tabanı 150 olsun istiyosan, firma diyor ki benim lastiğim janta takılırken daha az bombelensin benim tasarladığım gibi dursun diye yanak genişliğini kısıyorum. İşte x kadar yanaktan kıstım. Zaten düşecek olan AR oranı biraz daha düştü 60 oldu.


    Sağdaki şemadan anlaşılacağı üzere yanak kısalmasının daha geniş janta oturmasına faydası var. Belli bir açıda takip eden yanak yüksekliği kısaltılarak janta sıkıştırılmadan oturtulması sağlanabilir. Lastik üreticileri tabanı genişletirken yanakları küçülterek aynı fiziksel yapıyı yakalayabilir. Lastiğin zemine temas alanının aynı kalması gibi. Taban genişlemesi temas alanını arttırmaktadır.Yanak küçülmesi ise lastik çapının azalmasına neden olacağından çok minimal olarak alanını azaltmaktadır. Aşağıdaki iç içe koyulmuş 2 daire bu konuya referans olabilir.Büyük olan lastiğin temas alanı daha fazladır. Fakat bu fark çok küçük olmakla beraber lastiklerin arasındada bu kadar çap farkı olmayacaktır :D :D


    140/70 – 150/60 Karşılaştırması ;
    Kalın lastiğin kullanımı sonucu lastikteki çap 1.6 cm küçülecektir fakat yerden yüksekliğiniz 0.8 cm azalacaktır. Kalın teker 1 tur döndüğünde 5 cm daha az yol kat edersiniz. Fakat göstergeniz aynı hızı gösterecektir😊 Çok önemli olmayan kaba hesabıma göre gösterge 90km/h gösterirken siz 87.72 km/h hızla gidiyor olacaksınız. Kalın lastikle gelen performans kaybından bahsedilmesinin 3 nedeninden biri bu. Lastik ile asfalt arasında, lastiği asfalt kabul edeceğimizden çapının düşmeside yakıt tüketimi azaltıyor. Ne kadar mı azaltıyor asla farketmeyeceğiniz kadar… Aynı hızı farketmeyeceğiniz gibi.

    2. Nedeni lastik ağırlığının artmasından kaynaklanıyor. Bunun için 3 boyutlu çizim yapıp, programa hesaplatıcaktım gerçek değerin ne kadar küçük olacağını göstermek için fakat lastiğin kesit görüntüsünü bilmiyorum. Burda fark bile olmayabilir. Lastikte sadece 1 cm lik genişlemeden oluşan bir halka eklenirken (düşük bir kütle) aynı zamanda yanakta bir miktar küçülme oluyor. Bu yanaktan ağırlık eksilmesini gösterdiği gibi lastiğin her 1cm kalınlığındaki halkasınında çapının küçüldüğünden madde miktarında azalma olacağını gösterir. Bu olayın 20-26 Nm torkluk motorlarda esamesi okunmamaktadır.

    3. Bu neden mi bilmiyorum ama temas yüzey alanı artacağı için sürtünme artacaktır. Buda tekerin milimetrik veya santimetrelik, hissedilen veya hissedilmeyen sarmalarını daha aza indirecektir. Yakıt tüketimini arttıracaktır. (Yanlarken 40 km/h ile dönen lastik, normal sürüşte 40 km/h ile dönen lastikten daha az yakıt yakacaktır. Boşa dönen lastik motoru daha az zorlar. Tutunduğunda ise daha çok) Bu maddede yine komik hesaba katılmayacak ufak değerler içeren bir madde. Yazıyorum bunları çünkü yıllardır her konunun altında yazılıyor bunlar…


    140 tan 150 ye geçerken AR’nin 70 ten 60 a düşmesi daha öncede belirttiğim gibi bir çok şeyin etkisine bağlı. Lastiğe bağlı olarak bu değer değişimi yanak küçülmesini veya sabit kabul edilebilecek kadar küçülmesini temsil edebilir. Burda bahsettiğimiz değerler çok minimaldir. 150 ye geçtiğiniz için lastikte motosiklet aksı hizasında minimal bir temas alanı azalması olmakta fakat yatay olarak artış olmakta.

    999 satır yazdım öyle olursa böyle olur böyle olursa şöyle olur çokta büyük bi olay değil zaten birbirini dengeler vsvsvs. Fakat şimdi göreceksiniz ki bu hesaplara girmenin hiç gereği yok. En azından R25 için…. Çünkü R25’in stok lastiği jantın kabul ettiğinin alt sınırında.

    Şimdi 3 referans motosikletin stok durumlarını inceleyelim.


    (RC390'ın jant genişliğide 4.25" değil 4.0" olacak. Tabloyu yanlış hazırlamışım)

    Gördüğünüz üzere KTM 4.0” jantına 150 taban takarken YAMAHA 4.5” jantına 140 taban lastik takmış. Düşük bir dilimde etkisi olacak diğer mühendislik ayrıntılarına girmez isek, diyebilirim ki ;
    lastik motosiklet sınıfına ve janta göre seçilir. Basıncı ise motosikletin yüklü ağırlığı ve lastik ebatına göre seçilir. Burda ayrı bir tartışma yaratmak istemiyorum BASINÇ DAVASI! ‘nı ayrı bir başlıkta inceleme fikrim var.
    Benim burdan çıkardığım 4” - 4.5” aralığına bu iki lastikte takılabilir. KTM nin daha küçük jantına daha büyük lastik takması bir hata mı sizce ? Bence YAMAHA neden IRC ile motosiklet çıkartıyorsa o yüzden 140 lastikle çıkartıyor. KTM neden MICHELİN lastik ile motor çıkartıyorsa o yüzden 150 taban ile çıkartıyor. Biliyorsunuz ki yüksek miktar satışlarda lastikteki bu ufak maddi farklar firmalar için servete dönüşüyor.

    Şimdi Jant-Lastik ilişkisi için yayınlanmış universal tablolara bakalım. Verilerin hepsini yabancı kaynaklardan aldım. Bilimsel bir çalışma yapmadığım için kaynak belirtmiyorum.


    Günümüzde Metric standartını kabul alıyoruz. Diğerleri için bilgi edinmek isteyen olursa;


    Dönelim tablomuza bu tabloda 3.5” – 4” genişliğindeki jantlara 150 taban lastik takılabileceği söyleniyor. Fakat bu universal tablonun şöyle bir ön maddesi var;
    Motosiklet lastikleri dünya çapında üretilmektedir. Bundan mütevellit:d boyut tanımlama sistemlerinde farklılıklar vardır. Bu nedenle, aşağıdaki grafik tam olarak değiştirilebilirlik göstermemektedir, ancak genişliklerin ve değiştirme boyutlarının nasıl karşılaştırılacağı hakkında bir fikir verebilir. Bu tablo, en boy oranları% 80'in altında olan lastikler için kullanılmamalıdır.
    Bunu bilgilendirme için koydum. Zaten bütün yazı boyunca bir şeyi savunmuyorum. Bir şeylerin diğer şeylere etkisini ve doğru bilinen yanlışları tartışıyorum.

    2. Universal tablomuz: https://i.imgyukle.com/2020/05/23/ySbjVc.jpg

    Burda ise Aspect ratio değerleriyle beraber daha ayrıntılı bir tablo verilmiş ve 4.25” genişliğindeki janta 150/60 taban öneriliyor (DUKE250,R25,RC390). 17” ibaresini vermemiş çünkü en başta bahsini geçirdiğim üzere 17” değeri bu çaptaki üretilebilecek jant genişliğinin aralığını temsil ediyor.Bu tamamen benim fikrim. ISO Standartı belgesine ulaşamadığım için doğrulayamıyorum.

    KTM ve YAMAHA nın çelişkili kararlarından sonra gelin birde meşhur lastik üreticisi PIRELLI’nin kataloğuna bakalım.
    Aşağıda ekleyeceğim görüntüler “PIRELLI 2020 MOTORCYCLE TIRE GUIDE” belgesinden alıntıdır.


    OnRoad kategorisinden 17” jantlar için olan bölümün bir kısmını ekliyorum. Lastiği üreten marka diyor ki ;

    140/70/17 için spor modellerden Diablo Rosso II ‘im var. Bu 3.75” - 4.5” arası genişliğe sahip jantlar için uygundur kullanabilirsin. 3.75” jant için ürettik bence üstünde bi jantta kullan sana kalmış. Yani eğer çok farklı bir mühendislik yaklaşımın yoksa R25 e bunu takma YAMAHA!. Ya da benim edindiğim R25 jant bilgisi yanlış ama KTM 4” jantta 150 kullanıyor.. KTM yede yanlış bakmadıysam birde 150 yi inceleyelim.
    150/60/17 için spor modellerden Diablo Rosso II. 4” – 4.5” arası genişliğe sahip jantlarda kullanılabilir. 4.25” jant için ideal. (KTM 4” ve 4.25” jantlarında bu ebatı kullanıyor.)
    160/60/17 ise 4.5” jant için ideal 4.5” – 5” arası kullanılabilir. (Bu bilgiye tam tablodan ulaşabilirsiniz.)

    Gördüğünüz üzere 4.5” R25 jantına 160 taban lastik takılabilir. Bu çok zorlama olmasada sınırdır. En başta anlattığım bir sürü ıvır zıvırın minik etkilerini düşünmeden gönül rahatlığıyla 150 taban lastiği R25 ime takabilirim. 160 ta takabilirim fakat yatayda temas alanı çok artacağından kıvraklığımı kaybetmek istemem. Memur gibi süreceksem ise bana büyük konfor sağlar özellikle arabaların arasında süzülürken. Bundan sonrası tercih meselesi.
    Üreticilerin ve kendi şartlarınızın çapraz kontrolünü yapmalısınız. Burdaki değerler çok farketmemekle birlikte lastik üreticisine göre değişebilir. Hangi lastiğin hangi sıkışmada nasıl davranıp nasıl şekil alacağını onlar biliyor.

    PIRELLI’nin full pdfsi için tıklayın.

    Bu belgede lastikler için önerilen basınçlara da yer verilmiş. Basınç davasına da mühendislik yaklaşımıyla başka bir konuda değinmek istiyorum ama enerjimi toplamam zaman alacak 😊

    Çok daha kısa tutup en geçerli şeyleri sunabilirdim fakat sonradan gerekli olmasa da zamanla araştırdığım, biriktirdiğim, düşündüğüm her şeyi koymak istedim. Bütün makalenin ışığında sizde kendi motorunuzun stok durumuna, teknik verilerine ve üreticilerin kataloglarına bakarak içinize sinen bir karar verebilirsiniz. Benim motorum R25 olduğu için onun üstünden araştırma/hesap,kitap yaptım. Sizde yukarıdaki bilgilerin her birini kendi şartlarınız için irdeleyerek karar verebilirsiniz.

    Bu arada bir sitede şöyle bir şeye rastladım :d

    “This is a plug and play wide wheel conversion for the Yamaha YZF R25 and R3 sportbikes. This cast alloy mag rim includes the necessary bearings, oil seals and inner spacer that will allow you to fit a much fatter tyre easily without needing to change swingarms or use a conversion kit. Bolts right up to standard rear sprocket and brake disc. We recommend fitting a 160/60/R17 size tyre! or a maximum of 170/60/R17.
    Rim weighs 6.4kg
    5.0 inch width”

    Ekstra parça gerektirmeyen tak/kullan 5” jant satıyorlar:D
    Az önce heyecanlandırıp sonra üzücü haberi verdiğim kitle bunu alıp 170/60 ya da 180/55 lastik takabilirler :DDDD Artık neye benzer ne işe yarar bilmiyorum -10 hp :D Ama biliyorsunuzki r25 deler 😊

    Buraya kadar okuduysanız teşekkür ediyorum. Aldığım veriler hatalı olabilir ben hatalı olabilirim veya hatalı düşünebilirim. Bu konuları tartışmayı çok isterim görüşlerinizi belirtirseniz üstüne konuşuruz.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    baskentli1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    BMW R1200GS
    Hocam tartismak ne haddimize :D
    Yazinin sonunda ayaga kalkip onumu ilikleyerek alkisladim Bir cok yerinde "vay anasini" diyerek okudum cahilligimden bazi yerleri bir kac sefer okudum :,D
    Eline,emegine saglik

  3. #3
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Bookmarklara ekledim daha sonra okuyacağım

  4. #4

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Motosikleti
    YZFR25
    Alıntı baskentli1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam tartismak ne haddimize :D
    Yazinin sonunda ayaga kalkip onumu ilikleyerek alkisladim Bir cok yerinde "vay anasini" diyerek okudum cahilligimden bazi yerleri bir kac sefer okudum :,D
    Eline,emegine saglik
    Estağfurullah hocam Anlayana kadar tekrar okuyup geçmemeniz çok güzel. Cahillik demeyelim buna insanlar neyi veya nasıl araştıracağını bilmezler. Herkesin alanı farklı. Bende şimdi korkuyorum bu kadar iddialı uzun bir yazıdan sonra daha bilgili biri gelip ağzımı açık bırakacak diye. Ama her halükarda doğrusunu bilmek isterim

  5. #5
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Dostum ciddi emek vermişsin ama atladiğin yerler var,

    Birincisi,motosiklet arge si lastik argesinden kat kat daha komplike.

    Ciddi muhendislik calismalari var.

    Uretim esnasinda,lastigin hammadesinin bir arge laboratuvar araştirmalari var,

    140 taban bir lastigin hiz endeksi ile
    150
    160

    Taban lastiklerin hiz endeksi ve yuk endeksleri ayni degil,

    Sadece olay hiz endeksi de değil,

    Lastigin isinmasi,bu isiyi optimumda tutmasi ve bu dogrultuda taban yanak formlarininda esnekligini saglamasi önemlidir.

    Zira,abi bak benim jantim musaade ediyormus,takarim 160 ligi bakarim keyfime demek basit hesaplar olur.

    Firma yazar önerir,amac tamamen ticari

    Mt25/R25 160 tabanin endeksine uygun hizlara cikamaz ve yuk endekslerini bile karsilayamaz.

    Bu mevzuyu top speed olarak duşunme

    Surtunme direnci
    Kesit alaninin zemine uyguladigi kuvvet

    Vs.

  6. #6
    yurekli_emin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2019
    Şehir
    Isparta/Merkez
    Motosikleti
    SYM Wolf SB 250 NI
    Pek bir şey anlamadım ama sanırım lastiğimizin taban ölçülerini 1 numara büyütüp yanak ölçülerini 1 numara küçültmekte sakınca yok sanırım. Yanlış mıyım?

  7. #7
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Edit,

    Hatta bazi motosiklet ureticileri,

    Arka salincak araliğini,orjinalinden geniş taban takilmasina musaade edilmeyecek şekilde dizayn ediyorlar.

    Bu arada,arka lasik taban upgrade işlemlerinde,ön lastiğinde taban ölcüsü önemlidir.

  8. #8

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Motosikleti
    YZFR25
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum ciddi emek vermişsin ama atladiğin yerler var,

    Birincisi,motosiklet arge si lastik argesinden kat kat daha komplike.

    Ciddi muhendislik calismalari var.

    Uretim esnasinda,lastigin hammadesinin bir arge laboratuvar araştirmalari var,

    140 taban bir lastigin hiz endeksi ile
    150
    160

    Taban lastiklerin hiz endeksi ve yuk endeksleri ayni degil,

    Sadece olay hiz endeksi de değil,

    Lastigin isinmasi,bu isiyi optimumda tutmasi ve bu dogrultuda taban yanak formlarininda esnekligini saglamasi önemlidir.

    Zira,abi bak benim jantim musaade ediyormus,takarim 160 ligi bakarim keyfime demek basit hesaplar olur.

    Firma yazar önerir,amac tamamen ticari

    Mt25/R25 160 tabanin endeksine uygun hizlara cikamaz ve yuk endekslerini bile karsilayamaz.

    Bu mevzuyu top speed olarak duşunme

    Surtunme direnci
    Kesit alaninin zemine uyguladigi kuvvet

    Vs.
    Lastik üretimi daha komplikedir demedim. Fakat motosikletin lastiğini motosiklet firması üretmiyor bildiğimiz sonuçta. Bu yüzden lastik üretimindeki arge de lastik firması tarafından yapılıyor.

    140 ile 150 160 ın hız endeksi aynı değil demişsiniz fakat, 140 lastikte bile hız ve yük endeksleri farklı lastikler var.

    Hız endeksi aklıma geldi fakat yazı uzamasın iyice diyegirmek istemedim.

    Hız Endeksi: Kullanılabilecek azami hızdır.
    Yük Endeksi: Belirtilen hız limitinde lastiğin taşıyacağı maksimum yüktür.

    Bunlar genelde örneğin 140 taban lastik kullanan en hızlı en ağır motosiklet için bile en kötü lastikte kurtarıyor. Mesela benim gördüğüm en düşük lastik 66H.

    66 --> Lastik başına 300 kg demek. Buda motosikletine bu lastiği takarsan 600 kg a kadar kütlen olabilir demek. Ve bu "H" değerinin verdiği hız limitine kadar geçerli.

    H --> 210 km hız sınırı.

    Mühendisler zaten motosikletin jantını belirlerken belli hesaplara ve standartlara uyuyor. Lastik üreticileride öyle.

    "
    Lastigin isinmasi,bu isiyi optimumda tutmasi ve bu dogrultuda taban yanak formlarininda esnekligini saglamasi önemlidir
    ." Buna diyecek bişey yok çünkü bu zaten her lastikte değişen lastik firmasına bağlı bir şey. Buna bakılacak olsa motosiklet firması motoruna özel lastik ürettirmeli.

    Mt25/R25 160 tabanin endeksine uygun hizlara cikamaz ve yuk endekslerini bile karsilayamaz.
    Hız endeksini yanlış anlamışsınız. Mt25 teki IRC lastik 66S;

    S: Maksimum 180 km/h hızı temsil eder. Sizin dediğinize göre 180 nin altında gitmek hatalı olurdu.

    S'in altındada Q(160), R(170) var. IRC de "S" hız kodunun olmasına şaşırmadık fakat michelin pirelli mitas anlas gibi markaların lastiklerinde "H" "W" ve "ZR" hız kodlarını görüyoruz.

    Üretim standartları ve kısıtlamalarından dolayı lastik küçültme çabasına girmediğiniz sürece sorun olmayacaktır ama yinede tabloyu aşağıya bırakıyorum. Lastikteki sayı ve kod tabloda kullanılabilecek maksimum hıza ve bu hızdaki maksimum lastik başı yüke tekabül etmektedir.



    Surtunme direnci
    Kesit alaninin zemine uyguladigi kuvvet
    Bunlarla ilgilide yazdığım yazıda bilgi var. Sürtünme direnci lastiğin ömrüyle alakalıdır. Ne kadar çok olursa bizim için o kadar iyidir. Kesit alanının zemine uyguladığı kuvvet ise lastik basıncı ve kütle ile alakalıdır. Ona Basınç hakkında konu açtığımda deyineceğim.

    Yorum için teşekkürler şüpheye mahal bırakmaması açısından konuya hız ve yük endekslerinide ekleyecem.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:11 ----------

    Alıntı yurekli_emin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pek bir şey anlamadım ama sanırım lastiğimizin taban ölçülerini 1 numara büyütüp yanak ölçülerini 1 numara küçültmekte sakınca yok sanırım. Yanlış mıyım?
    Yanlış anlamışsın hocam. Motosiklet üreticisinin koyduğu lastik ebatı dışına çıkamassınız diye bir şey yok fakat bunu yazıda anlatıldığı gibi kontrol ederek yapmalısınız. 150 taban lastikle gelen duke 250 nin 160 taban takması sakıncalıdır fakat 140 tabanla gelen r25 in 150 160 takması sakıncalı değildir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:15 ----------

    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Edit,

    Hatta bazi motosiklet ureticileri,

    Arka salincak araliğini,orjinalinden geniş taban takilmasina musaade edilmeyecek şekilde dizayn ediyorlar.

    Bu arada,arka lasik taban upgrade işlemlerinde,ön lastiğinde taban ölcüsü önemlidir.
    Evet. 130 140 150 arka lastiğe 110 ön uygunken. 160 a geçildiğinde ön tekerin 120 yapılması makbuldür ama zorunlu değildir. Fakat bunun da araştırması yapılması ona göre hareket edilmesi gerekli. Kullanım amacı ve motosiklet yapısına göre değişkenlik gösterir. Tercih meselesidir.
    bursalıali ve Kural [ Z ] bunu beğendiler.

  9. #9
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800

  10. #10
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Makina muhendisi oldugun icin konuyu uzatmadan kisa yazacagim

    Lastigi motosiklet firmasi uretmiyor(ureten hintli firmalar var)kismen dogru,

    Fakat tasarim surecindeki ebatlari motosiklet ureticisi belirliyor bu dogrultuda diger kompenantlar gelistiriliyor

    Bir motorlu araç dizayn edilirken

    İlk önce lastiklerden başlanir,daha sonra diger kompenantlar tasarlanir.

    Motosiklet,otomobil,kamyon vb.

    Hepsi böyledir.

    Bu arada

    Jant ölcüsude kriter ama

    Duke ile mt25 in jant formlari ayni degil.
    bursalıali bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Motosikleti
    YZFR25
    Konuyu editleyememek beni üzdü. O yüzden yorum olarak atıyorum.


    https://ircmoto.com/products/road-winner-rx-01 Nerdeyse bütün 250 sınıfına takılan IRC Roadwinner lastiğimizin tablosuna bakarsak.

    140/70/17 jant genişliği= 4.00"

    150/70/17 jant genişliği= 4.00"

    140/70/18 jant genişliği= 4.00"

    150/70/18 jant genişliği= 4.00"

    Burda 150/60/17 olmaması ilginizi çekmiştir. Bunun sebebi sanırım irc nin bias yapıda lastik olup bahsettiğim lastiklerin radyal olması. Çünkü IRC yanağı küçültseydi bias lastik bombelenerek radial yapıya kayma eğilimine girecekti. Bu olan yukarıda bahsettiğim %5 lik payı açıklayabilir.
    Bu yükseltmelerede yük indeksi sürekli artarken. Hız indeksi 140/70/17 de "S" iken 18 janta geçildiğinde veya 150 tabana geçildiğinde "H" a yükselmiş.

    Aradaşlar emin olun ticari bir firma standartların verdiği aralığa uyuyorsa size maliyeti düşük olan lastiği takar. Emin olun bahsi geçen r25 e 150 hakkettiği halde 140 takılması Yamaha'nın mühendislik sırrı değil maliyet düşürmesi. Sanılıyor ki her şey usulüne uygun olması gerektiği gibi yapılıyor ve sadee tek bir doğru seçenek var.

    KTM bana michelin lastikle motor veriyorken 140 taksa sorgulmam mesela. Adamların jantı r25 ten daha küçük ama adamlar 150 takıyor michelin takıyor. Bunun düşünecelek tarafı yok artık.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:40 ----------

    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Makina muhendisi oldugun icin konuyu uzatmadan kisa yazacagim

    Lastigi motosiklet firmasi uretmiyor(ureten hintli firmalar var)kismen dogru,

    Fakat tasarim surecindeki ebatlari motosiklet ureticisi belirliyor bu dogrultuda diger kompenantlar gelistiriliyor

    Bir motorlu araç dizayn edilirken

    İlk önce lastiklerden başlanir,daha sonra diger kompenantlar tasarlanir.

    Motosiklet,otomobil,kamyon vb.

    Hepsi böyledir.
    Standart kelimesini gereğinden fazlaca kullanmamaın sebebi bu. İnsanların ağzında dolaşan standarttan bahsetmiyorum. Şuan çalıştığım yerden örnek vericem. Binaya koyulacak asansörün kuyusu ve asansör kabini hakkında aklına gelemeyecek kadar özellik ve sınırlandırma barındıran bir TS80-20 standartı var. Buda mesela ISO bilmem kaçtan referans alınarak TS (Türk Standartına) Evrilmiş halidir. Aklımıza gelecek her üretimin montajın standartı var dünyayı belli bir düzende tutmak için. O yüzden,

    Bir motosiklet markası 140/70/17 lastik takıyorsa bütün firmaların ürettiği 140/70/17 lastikler bu motor için uygundur demektir bunu sende biliyorsun ama hala lastiğin ısınması apısı sürtünme direnci diyosun.

    Bir lastik ölçüsü için standartta belirtilen minimum özelliklerin altında lastik çıkartamaz hiçbir lastik firması. Hiçbir motosikler firmasıda özellikleri tam sağlayan lastiği seçmez belli bir oranda daha üstünü seçer. Mühendislik mercii tamamen güvenlik katsayıları, paylarıyla üretim yapmaktadır.

    "İlk önce lastiklerden başlanir,daha sonra diger kompenantlar tasarlanir." Bu sözde efsane :D tek mantığı şu olabilir. Bugatti diyordu ki daha hızlı araba yapabiliriz ama onu taşıyacak lastikleri yapabilen firma yok tarzı bişey diyordu :D Bu yüzden bugatti önce en iyi lastikleri koyup sonra onun üstüne aracı inşaa etmiş olabilir :DD

    Bu arada çok teşekkür ederim amaç bu konuyu canlı tutmak ve bahsini geçirmediğim her görüşe yanıt verebilmek.
    bursalıali bunu beğendi.

  12. #12
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Hadi Diyelim,

    Uretici R25 modeline

    150-160 taban takti,pist haricinde bu lastikleri limitlerde kullanan kaç kişi var?

    Asfalt durumu,yol yapisi dahil.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:51 ----------

    Alıntı furkansevke adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuyu editleyememek beni üzdü. O yüzden yorum olarak atıyorum.


    https://ircmoto.com/products/road-winner-rx-01 Nerdeyse bütün 250 sınıfına takılan IRC Roadwinner lastiğimizin tablosuna bakarsak.

    140/70/17 jant genişliği= 4.00"

    150/70/17 jant genişliği= 4.00"

    140/70/18 jant genişliği= 4.00"

    150/70/18 jant genişliği= 4.00"

    Burda 150/60/17 olmaması ilginizi çekmiştir. Bunun sebebi sanırım irc nin bias yapıda lastik olup bahsettiğim lastiklerin radyal olması. Çünkü IRC yanağı küçültseydi bias lastik bombelenerek radial yapıya kayma eğilimine girecekti. Bu olan yukarıda bahsettiğim %5 lik payı açıklayabilir.
    Bu yükseltmelerede yük indeksi sürekli artarken. Hız indeksi 140/70/17 de "S" iken 18 janta geçildiğinde veya 150 tabana geçildiğinde "H" a yükselmiş.

    Aradaşlar emin olun ticari bir firma standartların verdiği aralığa uyuyorsa size maliyeti düşük olan lastiği takar. Emin olun bahsi geçen r25 e 150 hakkettiği halde 140 takılması Yamaha'nın mühendislik sırrı değil maliyet düşürmesi. Sanılıyor ki her şey usulüne uygun olması gerektiği gibi yapılıyor ve sadee tek bir doğru seçenek var.

    KTM bana michelin lastikle motor veriyorken 140 taksa sorgulmam mesela. Adamların jantı r25 ten daha küçük ama adamlar 150 takıyor michelin takıyor. Bunun düşünecelek tarafı yok artık.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:40 ----------



    Standart kelimesini gereğinden fazlaca kullanmamaın sebebi bu. İnsanların ağzında dolaşan standarttan bahsetmiyorum. Şuan çalıştığım yerden örnek vericem. Binaya koyulacak asansörün kuyusu ve asansör kabini hakkında aklına gelemeyecek kadar özellik ve sınırlandırma barındıran bir TS80-20 standartı var. Buda mesela ISO bilmem kaçtan referans alınarak TS (Türk Standartına) Evrilmiş halidir. Aklımıza gelecek her üretimin montajın standartı var dünyayı belli bir düzende tutmak için. O yüzden,

    Bir motosiklet markası 140/70/17 lastik takıyorsa bütün firmaların ürettiği 140/70/17 lastikler bu motor için uygundur demektir bunu sende biliyorsun ama hala lastiğin ısınması apısı sürtünme direnci diyosun.

    Bir lastik ölçüsü için standartta belirtilen minimum özelliklerin altında lastik çıkartamaz hiçbir lastik firması. Hiçbir motosikler firmasıda özellikleri tam sağlayan lastiği seçmez belli bir oranda daha üstünü seçer. Mühendislik mercii tamamen güvenlik katsayıları, paylarıyla üretim yapmaktadır.

    "İlk önce lastiklerden başlanir,daha sonra diger kompenantlar tasarlanir." Bu sözde efsane :D tek mantığı şu olabilir. Bugatti diyordu ki daha hızlı araba yapabiliriz ama onu taşıyacak lastikleri yapabilen firma yok tarzı bişey diyordu :D Bu yüzden bugatti önce en iyi lastikleri koyup sonra onun üstüne aracı inşaa etmiş olabilir :DD

    Bu arada çok teşekkür ederim amaç bu konuyu canlı tutmak ve bahsini geçirmediğim her görüşe yanıt verebilmek.
    Yasiniz,tecrubeniz nedir bilmiyorum,

    2008 yilindan beri,makina,otomotiv sektorunde ar-ge muhendisligi yapiyorum,

    Calistigim projeleri tek tek anlatmiyorum,ama asansor projesi yaptigim isin yaninda kuyruk kalir,kucumsemek adina bahsetmiyorum.

    Efsane dediginiz söz,tasarim edutun de bir standarttir.araştirabilir,bizzat bu isleri yapan kisilere sorabilirsiniz.

    Aklimin alamayacagi standartlardan bahsediyorsun,bunlar nedir ne degildir biliyorum,

    Burada,ben surus dinamiklerinden bahsediyorum,siz hala lastigin takilabilir argumanindan bahsediyorsunuz.

    Sundugunuz argumanlarini curutmek icin degil,

    Konu icerisinde,bu yorumlari takip eden kisileri bilgi kirliliginden kurtarmak icin

    Bilgi sahibi olunmadan,fikir sahibi hatta tecrube sahibi olunmuyor.

  13. #13
    yurekli_emin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2019
    Şehir
    Isparta/Merkez
    Motosikleti
    SYM Wolf SB 250 NI
    [QUOTE=furkansevke]


    [/COLOR]

    Yanlış anlamışsın hocam. Motosiklet üreticisinin koyduğu lastik ebatı dışına çıkamassınız diye bir şey yok fakat bunu yazıda anlatıldığı gibi kontrol ederek yapmalısınız. 150 taban lastikle gelen duke 250 nin 160 taban takması sakıncalıdır fakat 140 tabanla gelen r25 in 150 160 takması sakıncalı değildir.
    [QUOTE]

    Peki şimdi Pulsar 130-70-17 140 veya 150'ye çıkarmakta bir sakınca var mıdır?

  14. #14

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Motosikleti
    YZFR25
    [QUOTE=yurekli_emin;4560485][QUOTE=furkansevke]


    [/COLOR]

    Yanlış anlamışsın hocam. Motosiklet üreticisinin koyduğu lastik ebatı dışına çıkamassınız diye bir şey yok fakat bunu yazıda anlatıldığı gibi kontrol ederek yapmalısınız. 150 taban lastikle gelen duke 250 nin 160 taban takması sakıncalıdır fakat 140 tabanla gelen r25 in 150 160 takması sakıncalı değildir.

    Peki şimdi Pulsar 130-70-17 140 veya 150'ye çıkarmakta bir sakınca var mıdır?
    Öncelikle jant kalınlığını öğren. Ona göre söyleyelim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:19 ----------

    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hadi Diyelim,

    Uretici R25 modeline

    150-160 taban takti,pist haricinde bu lastikleri limitlerde kullanan kaç kişi var?

    Asfalt durumu,yol yapisi dahil.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:51 ----------



    Yasiniz,tecrubeniz nedir bilmiyorum,

    2008 yilindan beri,makina,otomotiv sektorunde ar-ge muhendisligi yapiyorum,

    Calistigim projeleri tek tek anlatmiyorum,ama asansor projesi yaptigim isin yaninda kuyruk kalir,kucumsemek adina bahsetmiyorum.

    Efsane dediginiz söz,tasarim edutun de bir standarttir.araştirabilir,bizzat bu isleri yapan kisilere sorabilirsiniz.

    Aklimin alamayacagi standartlardan bahsediyorsun,bunlar nedir ne degildir biliyorum,

    Burada,ben surus dinamiklerinden bahsediyorum,siz hala lastigin takilabilir argumanindan bahsediyorsunuz.

    Sundugunuz argumanlarini curutmek icin degil,

    Konu icerisinde,bu yorumlari takip eden kisileri bilgi kirliliginden kurtarmak icin

    Bilgi sahibi olunmadan,fikir sahibi hatta tecrube sahibi olunmuyor.
    R25 e 150 160 taktılar kim bunları kullanıyor sonuna kadar diyorsunuz. Bunun amacını anlayamadım gerçekten :d ktm neden takıyor o zaman veya birisi kullanmıyor diye diğeri kullanamaz mı ? Şahsen ben uzun yolda hava sıcaklığı ve tutuş hoşuma gittiği anlarda IRC ile sonuna kadar kullandım lastiğimi. Ama şehir içinde asfalt çok fazla yıpranık kaygan olduğu için ve lastiklerim ısınmadığı için normalde şehir içi yatıranlardan da az yatırdım. Allaha şükür lastik sonunu kullanırkende kullanmazken de tutuşu kaybetmedim. Çünkü içime sinerek, fiziksel kuralları baz alarak sürdüm. Virajda ani yatırmadım gazı kesmedim arttırarak veya sabit kullandım.

    Yaşınızı, tecrübenizi, mesleğinizi bende bilmiyordum. Fakat söylediklerinizle yazdıklarınız çelişiyor. Söylediğiniz her şeyi açıklamayla, kanıtla karaladım. 2008 Yılından beri otomotiv sektöründe çalışıp hız indeksi hakkındaki yaklaşımınızı birbirine yakıştıramadım.

    Sadece takılabilirliğinden değil sürülebilirliğindende bahsediyorum ben. Konunun ilk bölümü bunun için.

    Ayrıca asansör muhabbetindende standartlara atıfta bulunmak için bahsettiğim. Yaptığım iş otomotivle alakalı demiyorum. Ve size göre tecrübesizim.

    Sürüş dinamiklerinden bahsediyorsunuz. Evet bende onlardan bahsettim. RC250 ile r25 lastiği karşılaştırmaya gerek yok farklı motosikletler. Fakat sizin bakışınıza göre orjinal lastikte 5.000 km den sonra kullanılamaz. Hatta sizin mantığınıza göre motosiklette her şeyin tek bir doğrusu vardır. Amaçlar doğrultusunda yapılabilecek değişiklikler yok. Kısacası açıklamanız ve fikirleriniz çok yetersiz geldi. Savunduğunuz bişey varsa ayrıntılı bilgi ve dökümanlarla desteklemeniz iyi olur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:32 ----------

    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mt25/R25 160 tabanin endeksine uygun hizlara cikamaz ve yuk endekslerini bile karsilayamaz.
    Gerçekten ar-ge mühendisi iseniz ve bu cümleyi kurabiliyorsanız... bilmiyorum.

    Duke ile mt25 in jant formlari ayni degil.
    Kaliteye göre jant malzemesinin farklı olmasını, üretim yöntemini falan anlarımda universal lastik takılan jantın formları nasıl farklı olur aklım almıyor.

  15. #15
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    [QUOTE=furkansevke;4560488][QUOTE=yurekli_emin;4560485]
    Alıntı furkansevke adlı üyeden alıntı


    [/COLOR]

    Yanlış anlamışsın hocam. Motosiklet üreticisinin koyduğu lastik ebatı dışına çıkamassınız diye bir şey yok fakat bunu yazıda anlatıldığı gibi kontrol ederek yapmalısınız. 150 taban lastikle gelen duke 250 nin 160 taban takması sakıncalıdır fakat 140 tabanla gelen r25 in 150 160 takması sakıncalı değildir.


    Öncelikle jant kalınlığını öğren. Ona göre söyleyelim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:19 ----------



    Yaşınızı, tecrübenizi, mesleğinizi bende bilmiyordum. Fakat söylediklerinizle yazdıklarınız çelişiyor. Söylediğiniz her şeyi açıklamayla, kanıtla karaladım. 2008 Yılından beri otomotiv sektöründe çalışıp hız indeksi hakkındaki yaklaşımınızı birbirine yakıştıramadım.

    Sadece takılabilirliğinden değil sürülebilirliğindende bahsediyorum ben. Konunun ilk bölümü bunun için.

    Ayrıca asansör muhabbetindende standartlara atıfta bulunmak için bahsettiğim. Yaptığım iş otomotivle alakalı demiyorum. Ve size göre tecrübesizim.

    Sürüş dinamiklerinden bahsediyorsunuz. Evet bende onlardan bahsettim. RC250 ile r25 lastiği karşılaştırmaya gerek yok farklı motosikletler. Fakat sizin bakışınıza göre orjinal lastikte 5.000 km den sonra kullanılamaz. Hatta sizin mantığınıza göre motosiklette her şeyin tek bir doğrusu vardır. Amaçlar doğrultusunda yapılabilecek değişiklikler yok. Kısacası açıklamanız ve fikirleriniz çok yetersiz geldi. Savunduğunuz bişey varsa ayrıntılı bilgi ve dökümanlarla desteklemeniz iyi olur.
    Tam tersi,çelişen durum yok,

    Hiz endeksi olayina sayisal anlamda bakarsan tam olarak yanilirsin,ben hiz endeksinin asgari veya azami unsurlarindan bahsetmedim,

    Kullanilan malzemenin bileşenlerin optimum seviyede suruş dinamiklerine etkisini yazdim.

    Lastik ebatlarinda muhendislik olarak farkliliklar var,

    140 ebatin uretim kalitesi farkli,180 ebatin farkli.

    Karaladigini sandigin olay,google daki arastirmalarinla sinirli,zira tum teknik donelere ulaşmak o kadar basit değil.


    Sen bana lastik ureticisinin teknik verileriyle konusuyorsun

    Ben ise tasarim/uyarlama/uygunluk teknigi ile konusuyorum.

    Acikca,

    Ortak bir noktamiz yok.

    Bu sadece lastik olayina munhasir degil.

    Hee,istersen 180 taban takin,burada ureticinin maliyet vb.unsurlari ayrica ele alinir.

    Benim size birsey kanitlama gayretim yok.

    Google a uygun terimleri yazarak temel sonuclara ulasabilirsiniz.

    Kime gore yetersiz neye gore yetersiz

  16. #16

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Motosikleti
    YZFR25
    [QUOTE=levend84;4560507][QUOTE=furkansevke;4560488]
    Alıntı yurekli_emin adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Tam tersi,çelişen durum yok,

    Hiz endeksi olayina sayisal anlamda bakarsan tam olarak yanilirsin,ben hiz endeksinin asgari veya azami unsurlarindan bahsetmedim,

    Kullanilan malzemenin bileşenlerin optimum seviyede suruş dinamiklerine etkisini yazdim.

    Karaladigini sandigin olay,google daki arastirmalarinla sinirli,zira tum teknik donelere ulaşmak o kadar basit değil.


    Sen bana lastik ureticisinin teknik verileriyle konusuyorsun

    Ben ise tasarim/uyarlama/uygunluk teknigi ile konusuyorum.

    Acikca,

    Ortak bir noktamiz yok.

    Bu sadece lastik olayina munhasir degil.

    Hee,istersen 180 taban takin,burada ureticinin maliyet vb.unsurlari ayrica ele alinir.

    Benim size birsey kanitlama gayretim yok.

    Google a uygun terimleri yazarak temel sonuclara ulasabilirsiniz.

    Kime gore yetersiz neye gore yetersiz
    Dediğim gibi size göre her motosiklet kendine uygun lastiği ürettirmeli ve başka lastik kullanılmaması gerekli olması lazım.Açıkçası dediğiniz şeyler çok büyük farklar için geçerli. 5" jant alırım 190 takarım o zaman evet takılıyor diye kullanılması sürüş dinamiklerine uygun değildir.

    Dediğiniz gibi araştırmalarım google sınırlı
    ve yine dediğiniz gibi google a yazarak temel sonuçlara ulaştım .

    Kanıtlamaya ihtiyacınız yoksa arkası doldurulmayan görüşlerde bulunmayın bence. Zira dediğiniz gibi bilgi sahibi olunmadan fikir sahibi olunması yanlış.

  17. #17
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    [QUOTE=furkansevke;4560509][QUOTE=levend84;4560507]
    Alıntı furkansevke adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Dediğim gibi size göre her motosiklet kendine uygun lastiği ürettirmeli ve başka lastik kullanılmaması gerekli olması lazım.
    Sana goresi bana goresi yok bu isin,

    Hem ben 5000km sonra orjinal lastik kullanilmaz gibi bir sey soyledim.

    Yazmadigim şeylerin uzerinden konuyu dagitmayin.

    Kisaca,takabileceginiz max ebat lastigi takin bu sizi ilgilendirir.ama gereksiz bir macera oldugunu unutmayin.

    Bu arada,

    Konu hakkindaki tartişmalarda,kişisel olarak,yakistiramadim,yetersiz tarzindaki yaklaşimlar sonuca goturmez.

    Yuz yuze bir konu hakkinda fikir alisverisi farklidir,sanal ortamda farklidir.

    Hele ki iş hayatinda da boyleyseniz mesleki olarak fazla şansiniz olmaz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:03 ----------

    [QUOTE=furkansevke;4560488][QUOTE=yurekli_emin;4560485]
    Alıntı furkansevke adlı üyeden alıntı


    [/COLOR]

    Yanlış anlamışsın hocam. Motosiklet üreticisinin koyduğu lastik ebatı dışına çıkamassınız diye bir şey yok fakat bunu yazıda anlatıldığı gibi kontrol ederek yapmalısınız. 150 taban lastikle gelen duke 250 nin 160 taban takması sakıncalıdır fakat 140 tabanla gelen r25 in 150 160 takması sakıncalı değildir.


    Öncelikle jant kalınlığını öğren. Ona göre söyleyelim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:19 ----------



    R25 e 150 160 taktılar kim bunları kullanıyor sonuna kadar diyorsunuz. Bunun amacını anlayamadım gerçekten :d ktm neden takıyor o zaman veya birisi kullanmıyor diye diğeri kullanamaz mı ? Şahsen ben uzun yolda hava sıcaklığı ve tutuş hoşuma gittiği anlarda IRC ile sonuna kadar kullandım lastiğimi. Ama şehir içinde asfalt çok fazla yıpranık kaygan olduğu için ve lastiklerim ısınmadığı için normalde şehir içi yatıranlardan da az yatırdım. Allaha şükür lastik sonunu kullanırkende kullanmazken de tutuşu kaybetmedim. Çünkü içime sinerek, fiziksel kuralları baz alarak sürdüm. Virajda ani yatırmadım gazı kesmedim arttırarak veya sabit kullandım.

    Yaşınızı, tecrübenizi, mesleğinizi bende bilmiyordum. Fakat söylediklerinizle yazdıklarınız çelişiyor. Söylediğiniz her şeyi açıklamayla, kanıtla karaladım. 2008 Yılından beri otomotiv sektöründe çalışıp hız indeksi hakkındaki yaklaşımınızı birbirine yakıştıramadım.

    Sadece takılabilirliğinden değil sürülebilirliğindende bahsediyorum ben. Konunun ilk bölümü bunun için.

    Ayrıca asansör muhabbetindende standartlara atıfta bulunmak için bahsettiğim. Yaptığım iş otomotivle alakalı demiyorum. Ve size göre tecrübesizim.

    Sürüş dinamiklerinden bahsediyorsunuz. Evet bende onlardan bahsettim. RC250 ile r25 lastiği karşılaştırmaya gerek yok farklı motosikletler. Fakat sizin bakışınıza göre orjinal lastikte 5.000 km den sonra kullanılamaz. Hatta sizin mantığınıza göre motosiklette her şeyin tek bir doğrusu vardır. Amaçlar doğrultusunda yapılabilecek değişiklikler yok. Kısacası açıklamanız ve fikirleriniz çok yetersiz geldi. Savunduğunuz bişey varsa ayrıntılı bilgi ve dökümanlarla desteklemeniz iyi olur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:32 ----------



    Gerçekten ar-ge mühendisi iseniz ve bu cümleyi kurabiliyorsanız... bilmiyorum.

    Kaliteye göre jant malzemesinin farklı olmasını, üretim yöntemini falan anlarımda universal lastik takılan jantın formları nasıl farklı olur aklım almıyor.
    Duke nin jant formu mt 25 ten farkli

    Olaya lastigin iç yanaklarinin oturmasi olarak değil,govde formunun farkliligindan bahsettim.

    Yoksa tabiki piyasadaki bir lastigin takilabilmesi esas amaç.

    Bizzat yan yana iki modelinde jantlarina kesitine bakmadan bile farki gorebilirsin

  18. #18

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Motosikleti
    YZFR25
    [QUOTE=levend84;4560510][QUOTE=furkansevke;4560509][QUOTE=levend84;4560507]

    Sana goresi bana goresi yok bu isin,

    Hem ben 5000km sonra orjinal lastik kullanilmaz gibi bir sey soyledim.

    Yazmadigim şeylerin uzerinden konuyu dagitmayin.

    Kisaca,takabileceginiz max ebat lastigi takin bu sizi ilgilendirir.ama gereksiz bir macera oldugunu unutmayin.

    Bu arada,

    Konu hakkindaki tartişmalarda,kişisel olarak,yakistiramadim,yetersiz tarzindaki yaklaşimlar sonuca goturmez.

    Yuz yuze bir konu hakkinda fikir alisverisi farklidir,sanal ortamda farklidir.

    Hele ki iş hayatinda da boyleyseniz mesleki olarak fazla şansiniz olmaz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:03 ----------

    [QUOTE=furkansevke;4560488]
    Alıntı yurekli_emin adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Duke nin jant formu mt 25 ten farkli

    Olaya lastigin iç yanaklarinin oturmasi olarak değil,govde formunun farkliligindan bahsettim.

    Yoksa tabiki piyasadaki bir lastigin takilabilmesi esas amaç.

    Bizzat yan yana iki modelinde jantlarina kesitine bakmadan bile farki gorebilirsin
    Size verdiğim son cevap olacak çünkü asıl konuda da, sonraki yorumlardada görüş belirtiyorsanız desteklemenizi istedim. Yani getirin iki jantın farkını gösterin sonra o farkın nasıl bir fark yaratacağını açıklayın. Kaldıki yanakların oturduğu yerin yapısı aynı olduktan sonra aynı kalınlıkta 2 adet 17" jantın sürüşe bir farkı gözlemlenmez. Diğer farklar jantın dayanımını etkiler. Burda kişisel bir savaş ve yedirememezlik sürdürüyorsunuz. Ben yazdığım yazıyının konusunu desteklemeye çalışıyorum. Benim bildiğim mühendis sadece konuşmaz. Burdaki insanları ikna edecek arkası dolu bir yazıyla gelirseniz, açıklamalarınız ve dökümanlarınız olursa zevkle cevap veririm hatamıda kabul ederim. Onun dışında bir şey yazmama gerek yok ,yazmayacağım. Sizin bana bir şey kanıtlama ihtiyacınız yoksa benim neden olsun İş hayatımla ilgili görüşlerinizide kendinize saklayın :d Şayet yaptığım işte her zaman başarılı oldum insanları şaşırttım. Umarım bir gün sizin gibi ar-ge mühendisi olurum İlk günden beri hedefim bu yönde.

  19. #19
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Gucun zemine saglikli iletilmesi arasindaki en onemli etken lastiktir.

    Kalin tabanli bir lastik,mevcut bir aracin gucuyle orantilidir.

    90 model orjinal bir kuş serisi araca 200-205 lastik takmak gibi birşey.

    Olsa olsa psikolojik tatminden oteye gecmez

    Ustlerde yorumda belirttim,stok ebat mt25 lastigini pist haricinde limitlerde kullanan kac kisi var?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:36 ----------

    [QUOTE=furkansevke;4560515][QUOTE=levend84;4560510][QUOTE=furkansevke;4560509][QUOTE=levend84;4560507]

    Sana goresi bana goresi yok bu isin,

    Hem ben 5000km sonra orjinal lastik kullanilmaz gibi bir sey soyledim.

    Yazmadigim şeylerin uzerinden konuyu dagitmayin.

    Kisaca,takabileceginiz max ebat lastigi takin bu sizi ilgilendirir.ama gereksiz bir macera oldugunu unutmayin.

    Bu arada,

    Konu hakkindaki tartişmalarda,kişisel olarak,yakistiramadim,yetersiz tarzindaki yaklaşimlar sonuca goturmez.

    Yuz yuze bir konu hakkinda fikir alisverisi farklidir,sanal ortamda farklidir.

    Hele ki iş hayatinda da boyleyseniz mesleki olarak fazla şansiniz olmaz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:03 ----------

    Alıntı furkansevke adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Size verdiğim son cevap olacak çünkü asıl konuda da, sonraki yorumlardada görüş belirtiyorsanız desteklemenizi istedim. Yani getirin iki jantın farkını gösterin sonra o farkın nasıl bir fark yaratacağını açıklayın. Kaldıki yanakların oturduğu yerin yapısı aynı olduktan sonra aynı kalınlıkta 2 adet 17" jantın sürüşe bir farkı gözlemlenmez. Diğer farklar jantın dayanımını etkiler. Burda kişisel bir savaş ve yedirememezlik sürdürüyorsunuz. Ben yazdığım yazıyının konusunu desteklemeye çalışıyorum. Benim bildiğim mühendis sadece konuşmaz. Burdaki insanları ikna edecek arkası dolu bir yazıyla gelirseniz, açıklamalarınız ve dökümanlarınız olursa zevkle cevap veririm hatamıda kabul ederim. Onun dışında bir şey yazmama gerek yok ,yazmayacağım. Sizin bana bir şey kanıtlama ihtiyacınız yoksa benim neden olsun İş hayatımla ilgili görüşlerinizide kendinize saklayın :d Şayet yaptığım işte her zaman başarılı oldum insanları şaşırttım. Umarım bir gün sizin gibi ar-ge mühendisi olurum İlk günden beri hedefim bu yönde.
    Sondan basliyorum,


    Mesleki anlamda daha yukarilarda olmanizi isterim.

    İlk mesajimda,

    Yorumuma,dostum emek vermişsin diye yapici bir girisle basladim,

    Bugatti orneginden,ve buna benzer orneklerden dalga gecer tarzda yorumlarina ragmen,muhendis olman hasebiyle teknik detaylari anlattim,ama olay farkli yerlere gitti..

    İlk etapta,saygi onemlidir,

    Burada konusulan mevzudaki somut bilgilere(temel olarak) her sekilde ulasilir,yeterki uygun terimlerle arayin,tek tek referans linklerine gerek yok.

    Yedirememezlik bir durum yok,iş hayatinda benzer durumlarla surekli karşilasiliyor.

    Şahsi anlamda uzerinize alinmayin.

    Senin bildigin onun bildigi muhendis olarak bakmayin olaya,

    Ben ezberden goruş belirtmiyorum,regulasyon standarti ile muh.teknigini yorumluyorum.

    Son olarak,

    Jant formu,mukavemetide etkiler orjinal ebattaki lastiginde yataklamasini saglar.

    Kullandiginiz motorun ureticisine sorun,en saglikli cevabi alirsiniz.

  20. #20

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Motosikleti
    YZFR25
    [QUOTE=levend84;4560517]Gucun zemine saglikli iletilmesi arasindaki en onemli etken lastiktir.

    Kalin tabanli bir lastik,mevcut bir aracin gucuyle orantilidir.

    90 model orjinal bir kuş serisi araca 200-205 lastik takmak gibi birşey.

    Olsa olsa psikolojik tatminden oteye gecmez

    Ustlerde yorumda belirttim,stok ebat mt25 lastigini pist haricinde limitlerde kullanan kac kisi var?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:36 ----------

    [QUOTE=furkansevke;4560515][QUOTE=levend84;4560510][QUOTE=furkansevke;4560509]
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Sana goresi bana goresi yok bu isin,

    Hem ben 5000km sonra orjinal lastik kullanilmaz gibi bir sey soyledim.

    Yazmadigim şeylerin uzerinden konuyu dagitmayin.

    Kisaca,takabileceginiz max ebat lastigi takin bu sizi ilgilendirir.ama gereksiz bir macera oldugunu unutmayin.

    Bu arada,

    Konu hakkindaki tartişmalarda,kişisel olarak,yakistiramadim,yetersiz tarzindaki yaklaşimlar sonuca goturmez.

    Yuz yuze bir konu hakkinda fikir alisverisi farklidir,sanal ortamda farklidir.

    Hele ki iş hayatinda da boyleyseniz mesleki olarak fazla şansiniz olmaz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:03 ----------


    Sondan basliyorum,


    Mesleki anlamda daha yukarilarda olmanizi isterim.

    İlk mesajimda,

    Yorumuma,dostum emek vermişsin diye yapici bir girisle basladim,

    Bugatti orneginden,ve buna benzer orneklerden dalga gecer tarzda yorumlarina ragmen,muhendis olman hasebiyle teknik detaylari anlattim,ama olay farkli yerlere gitti..

    İlk etapta,saygi onemlidir,

    Burada konusulan mevzudaki somut bilgilere(temel olarak) her sekilde ulasilir,yeterki uygun terimlerle arayin,tek tek referans linklerine gerek yok.

    Yedirememezlik bir durum yok,iş hayatinda benzer durumlarla surekli karşilasiliyor.

    Şahsi anlamda uzerinize alinmayin.

    Senin bildigin onun bildigi muhendis olarak bakmayin olaya,

    Ben ezberden goruş belirtmiyorum,regulasyon standarti ile muh.teknigini yorumluyorum.

    Son olarak,

    Jant formu,mukavemetide etkiler orjinal ebattaki lastiginde yataklamasini saglar.

    Kullandiginiz motorun ureticisine sorun,en saglikli cevabi alirsiniz.
    Teşekkür ederim. Bugatti örneğindede dalga geçer manada yazmadım samimi olarak gülerek yazdım yanlış anlaşılmış. O sözünde bir motorlu araçta lastiğin önemini belirtmek amacıyla oluştuğunu direkt olarak yazıldığı gibi olmadığını düşündüğüm için yorum yaptım.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)