2017 model 15'binde aldığım mt 25'den oldukça memnunum km
sayacı 18'bine gelmek üzere benden önceki sahibi en son bakımını 13.xxx'de yaptığı için bakım zamanı yaklaşmakta. Fakat Yaklaşık 600'tl istenilen bakım için servise gitmek pekte akıl kârı gelmiyor bana. Bütçemi bakımda kullanılacak ekipmanlara da ayırıp uzun vadede bakım masraflarımı %30 azaltmayı hedefliyorum.
1. YAĞ SEÇİMİ
Yağı bir sonraki bakımda da kullana bilmek için 4lt almak istiyorum.
Motul 10-40 5100 4lt 150-200TL aralığındayken 7100 200-250tl aralığında.
Kitapçığı 20-30 dakika kadar inceledim. Full sentetik ya da yarım sentetik ibaresi bulamadım fakat enduromarket com'da 2'sinin de kullanımı uygundur yazıyordu. Motul yağ seçimi sitesinde'de 7100 uygundur yazıyordu.
Vites geçişlerinde sorun yaşadığım için 7100'denemek istiyorum ama kitapçıkta belirtilmediği için şüphelerim var konuyla alakali bilgisi olan bunu belirtirse sevinirim.
BUJİ SEÇİMİ
Standart bujilerin dışında ngk iridium buji takmayı düşünüyorum.
2x iridium buji 100tl
2x normal buji 40tl
Performans farkı olacağını düşünüyorum.
YAĞ FİLTRESİ
Orjinal filtre 90'tl civarlarında ben arkasında anahtar bulunan
https://mcdn01.gittigidiyor.net/5463..._0.jpg?1589573 Hiflo yada benzeri bir marka arkasında anahtar bulunan filtre tercih etmek istiyorum ya da 70 liraya falan bosch marka yağ filtresi almayı düşünüyorum.
HAVA FİLTRESİ
Bu konuda orjinal ya da yan sanayi ya'da marka birşey alıp almamak konusunda çok kararsızım. Sonuçta 1000'cclik alet değil bunlar yok performans filtresiymiş falan hikaye. Temiz hava girsin istiyorum hertürlü marka önerisine açığım.
SOĞUTMA SIVISI
MT25 ve R25 Modellerinde soğutmanın başarılı sağlanmadığını düşünmekteyim hava sıcaklıklarının 30 derecenin üstüne çıkmaya başladığı bu günlerde motorun sıcaklık değeri 4'dişten aşşağıya düşmüyor. Soğutma sıvısının kalitesinin bu konuda önemli bir rol oynayacağını düşünmekteyim. Bununla beraber, Yaptığım araştımalarda Motul motocool factory line (74TL)yada putoline (50tl)almayı düşünüyorum
BALATA SEÇİMİ
Şu anki balataların performansından hiç memnun değilim ısındıkça fren hissiyatım kötüleşiyor. EBC ya da feredo marka Full sinterli balata takmayı düşünüyorum.
Sonuç olarak bu şartlarda; Full sentetik yağ + bahsettiğim diğer parçalar bana toplamda 500'tl'ye gelecek.
Diğer seçenek 5100 ise 430'tlye gelecek. (25000km bakımı hariç)
Uzun vade'de alacağım 4LT yağ sayesinde önümdeki 10000'KM boyunca bakım masrafım olmayacak.
Soru1: Full sentetik yağ tercih edilebilir mi.
Soru2: Hava filtresi olarak ne tercih etmeliyim ? Hiçbir fikir edinemedim.
Soru3: Soğutma sıvısını değiştirmek 1 nebze de olsa motor soğutmasına fayda sağlar mı ?
Soru4: Bu bilgiler ışığında. Değiştireceğim parçalar bana performans olarak (Günlük yaşantımda daha sorunsuz sıkıntısız bir sürüş keyfi) elde etmemi sağlar mı ?
Cevap veren arkadaşlara teşekkür ediyorum şimdiden iyi forumlar
DİPNOT: MOTORUN ZİNCİR DİŞLİ SETİNİ, VE LASTİKLERİNİ DEĞİŞTİRDİM. (FREN KONUSU İÇİN BUNA DEĞİNECEK ARKADAŞLAR BUNU DA GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURSUN LÜTFEN)