Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

MT 25 KAPSAMLI BAKIM (ANTİFİRİZ,BALATA,ZİNCİR DİŞLİ YAĞ,YAĞ FİLTRESİ, BUJİ)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    2017 model 15'binde aldığım mt 25'den oldukça memnunum km sayacı 18'bine gelmek üzere benden önceki sahibi en son bakımını 13.xxx'de yaptığı için bakım zamanı yaklaşmakta. Fakat Yaklaşık 600'tl istenilen bakım için servise gitmek pekte akıl kârı gelmiyor bana. Bütçemi bakımda kullanılacak ekipmanlara da ayırıp uzun vadede bakım masraflarımı %30 azaltmayı hedefliyorum.

    1. YAĞ SEÇİMİ
    Yağı bir sonraki bakımda da kullana bilmek için 4lt almak istiyorum.

    Motul 10-40 5100 4lt 150-200TL aralığındayken 7100 200-250tl aralığında.

    Kitapçığı 20-30 dakika kadar inceledim. Full sentetik ya da yarım sentetik ibaresi bulamadım fakat enduromarket com'da 2'sinin de kullanımı uygundur yazıyordu. Motul yağ seçimi sitesinde'de 7100 uygundur yazıyordu.

    Vites geçişlerinde sorun yaşadığım için 7100'denemek istiyorum ama kitapçıkta belirtilmediği için şüphelerim var konuyla alakali bilgisi olan bunu belirtirse sevinirim.

    BUJİ SEÇİMİ
    Standart bujilerin dışında ngk iridium buji takmayı düşünüyorum.
    2x iridium buji 100tl
    2x normal buji 40tl

    Performans farkı olacağını düşünüyorum.


    YAĞ FİLTRESİ
    Orjinal filtre 90'tl civarlarında ben arkasında anahtar bulunan Hiflo yada benzeri bir marka arkasında anahtar bulunan filtre tercih etmek istiyorum ya da 70 liraya falan bosch marka yağ filtresi almayı düşünüyorum.

    HAVA FİLTRESİ
    Bu konuda orjinal ya da yan sanayi ya'da marka birşey alıp almamak konusunda çok kararsızım. Sonuçta 1000'cclik alet değil bunlar yok performans filtresiymiş falan hikaye. Temiz hava girsin istiyorum hertürlü marka önerisine açığım.

    SOĞUTMA SIVISI
    MT25 ve R25 Modellerinde soğutmanın başarılı sağlanmadığını düşünmekteyim hava sıcaklıklarının 30 derecenin üstüne çıkmaya başladığı bu günlerde motorun sıcaklık değeri 4'dişten aşşağıya düşmüyor. Soğutma sıvısının kalitesinin bu konuda önemli bir rol oynayacağını düşünmekteyim. Bununla beraber, Yaptığım araştımalarda Motul motocool factory line (74TL)yada putoline (50tl)almayı düşünüyorum

    BALATA SEÇİMİ

    Şu anki balataların performansından hiç memnun değilim ısındıkça fren hissiyatım kötüleşiyor. EBC ya da feredo marka Full sinterli balata takmayı düşünüyorum.

    Sonuç olarak bu şartlarda; Full sentetik yağ + bahsettiğim diğer parçalar bana toplamda 500'tl'ye gelecek.
    Diğer seçenek 5100 ise 430'tlye gelecek. (25000km bakımı hariç)

    Uzun vade'de alacağım 4LT yağ sayesinde önümdeki 10000'KM boyunca bakım masrafım olmayacak.

    Soru1: Full sentetik yağ tercih edilebilir mi.
    Soru2: Hava filtresi olarak ne tercih etmeliyim ? Hiçbir fikir edinemedim.
    Soru3: Soğutma sıvısını değiştirmek 1 nebze de olsa motor soğutmasına fayda sağlar mı ?
    Soru4: Bu bilgiler ışığında. Değiştireceğim parçalar bana performans olarak (Günlük yaşantımda daha sorunsuz sıkıntısız bir sürüş keyfi) elde etmemi sağlar mı ?

    Cevap veren arkadaşlara teşekkür ediyorum şimdiden iyi forumlar

    DİPNOT: MOTORUN ZİNCİR DİŞLİ SETİNİ, VE LASTİKLERİNİ DEĞİŞTİRDİM. (FREN KONUSU İÇİN BUNA DEĞİNECEK ARKADAŞLAR BUNU DA GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURSUN LÜTFEN)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Soru 1: Full sentetik yag MT-25 gibi motorlarda sart degil, yari sentetik koyabilirsiniz. Ama full sentetik her zaman 1000-1500 km daha uzun omurlu olacak ve vites gecislerinizi daha yumusak hale getirecek.

    Soru 2: Resmini attiginiz Hiflo cok kral bir markadir. Hiflo, Mann, Champion, K&N gibi markalar ve orijinal disinda daha once duyulmamis bir marka edinmediginiz surece bu markalarin filtreleri sorunsuzdur. Filtre meselesi atom muhendisligi degil zaten hata yapmaniz zor orada. Fiyatlari da genelde sabittir.

    Soru 3: Motul'un MotoCool ya da Putoline'in Ice cooler gibi sivilari var. Bunlar motor sicakligini yaz aylarinda 5-10 derece dusurmeye yardimci olur ama harareti cozmez. Sadece ufak oranda isi dusmesi saglar. Ben takigim o yuzden genelde o yuzden bu tur urunleri kullanirim. Ama sart degil, gereksiz masraf diye de konusabiliriz yani.

    Soru 4: Yag konusu surus keyfinize pozitif katki saglayabilir full sentetik kullanirsaniz. Bunun disinda hava filtrenizi de kaliteli bir marka ile degistirirseniz yag + iyi hava filtresi aninda farki hissettirir.
    liquem bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    şahsi tavsiyem, balata hariç fabrika minimum ne öneriyorsa onu tak. daha az maliyet olur.
    balata da ise, kendi motorumda da fabrika balatalarından memnun değildim. takım ebc takım mis gibi oldu.

  4. #4

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Bahsettiğiniz marka'larda türkiyede "çakma diye tabir edilen" modelleri mevcutmudur? alırken dikkat edeyim.

  5. #5
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Alıntı liquem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bahsettiğiniz marka'larda türkiyede "çakma diye tabir edilen" modelleri mevcutmudur? alırken dikkat edeyim.
    Champion bu markalar arasinda aslen araba filtresi markasi olan ve taklidi de arada denk gelebilen tek marka. Bunun disinda yag ve hava filtrelerinin fiyatlari arattiginizda hep benzer oranlardadir. Guvenilir bir siteden siparis ettiginizde hic bir sorun olmaz.

    Orn Feyizoglu ya da Balatauzmani.com
    liquem bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şahsi tavsiyem, balata hariç fabrika minimum ne öneriyorsa onu tak. daha az maliyet olur.
    balata da ise, kendi motorumda da fabrika balatalarından memnun değildim. takım ebc takım mis gibi oldu.
    Minimumlar ile işçiliği kendim yapacağımı varsayarsak minimumda 300 liraya olay bitiyor fakat benim hedefim maksimum kaliteyle 2 bakımı servis fiyatına aradan çıkartmak.

  7. #7
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Alıntı liquem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2017 model 15'binde aldığım mt 25'den oldukça memnunum km
    sayacı 18'bine gelmek üzere benden önceki sahibi en son bakımını 13.xxx'de yaptığı için bakım zamanı yaklaşmakta. Fakat Yaklaşık 600'tl istenilen bakım için servise gitmek pekte akıl kârı gelmiyor bana. Bütçemi bakımda kullanılacak ekipmanlara da ayırıp uzun vadede bakım masraflarımı %30 azaltmayı hedefliyorum.

    1. YAĞ SEÇİMİ
    Yağı bir sonraki bakımda da kullana bilmek için 4lt almak istiyorum.

    Motul 10-40 5100 4lt 150-200TL aralığındayken 7100 200-250tl aralığında.

    Kitapçığı 20-30 dakika kadar inceledim. Full sentetik ya da yarım sentetik ibaresi bulamadım fakat enduromarket com'da 2'sinin de kullanımı uygundur yazıyordu. Motul yağ seçimi sitesinde'de 7100 uygundur yazıyordu.

    Vites geçişlerinde sorun yaşadığım için 7100'denemek istiyorum ama kitapçıkta belirtilmediği için şüphelerim var konuyla alakali bilgisi olan bunu belirtirse sevinirim.

    BUJİ SEÇİMİ
    Standart bujilerin dışında ngk iridium buji takmayı düşünüyorum.
    2x iridium buji 100tl
    2x normal buji 40tl

    Performans farkı olacağını düşünüyorum.


    YAĞ FİLTRESİ
    Orjinal filtre 90'tl civarlarında ben arkasında anahtar bulunan https://mcdn01.gittigidiyor.net/5463..._0.jpg?1589573 Hiflo yada benzeri bir marka arkasında anahtar bulunan filtre tercih etmek istiyorum ya da 70 liraya falan bosch marka yağ filtresi almayı düşünüyorum.

    HAVA FİLTRESİ
    Bu konuda orjinal ya da yan sanayi ya'da marka birşey alıp almamak konusunda çok kararsızım. Sonuçta 1000'cclik alet değil bunlar yok performans filtresiymiş falan hikaye. Temiz hava girsin istiyorum hertürlü marka önerisine açığım.

    SOĞUTMA SIVISI
    MT25 ve R25 Modellerinde soğutmanın başarılı sağlanmadığını düşünmekteyim hava sıcaklıklarının 30 derecenin üstüne çıkmaya başladığı bu günlerde motorun sıcaklık değeri 4'dişten aşşağıya düşmüyor. Soğutma sıvısının kalitesinin bu konuda önemli bir rol oynayacağını düşünmekteyim. Bununla beraber, Yaptığım araştımalarda Motul motocool factory line (74TL)yada putoline (50tl)almayı düşünüyorum

    BALATA SEÇİMİ

    Şu anki balataların performansından hiç memnun değilim ısındıkça fren hissiyatım kötüleşiyor. EBC ya da feredo marka Full sinterli balata takmayı düşünüyorum.

    Sonuç olarak bu şartlarda; Full sentetik yağ + bahsettiğim diğer parçalar bana toplamda 500'tl'ye gelecek.
    Diğer seçenek 5100 ise 430'tlye gelecek. (25000km bakımı hariç)

    Uzun vade'de alacağım 4LT yağ sayesinde önümdeki 10000'KM boyunca bakım masrafım olmayacak.

    Soru1: Full sentetik yağ tercih edilebilir mi.
    Soru2: Hava filtresi olarak ne tercih etmeliyim ? Hiçbir fikir edinemedim.
    Soru3: Soğutma sıvısını değiştirmek 1 nebze de olsa motor soğutmasına fayda sağlar mı ?
    Soru4: Bu bilgiler ışığında. Değiştireceğim parçalar bana performans olarak (Günlük yaşantımda daha sorunsuz sıkıntısız bir sürüş keyfi) elde etmemi sağlar mı ?

    Cevap veren arkadaşlara teşekkür ediyorum şimdiden iyi forumlar

    DİPNOT: MOTORUN ZİNCİR DİŞLİ SETİNİ, VE LASTİKLERİNİ DEĞİŞTİRDİM. (FREN KONUSU İÇİN BUNA DEĞİNECEK ARKADAŞLAR BUNU DA GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURSUN LÜTFEN)
    1- yağ konusunda tavsiyem 7100 serisidir.
    2-iridium bujilerin özelliği uzun ömürlü olmasıdır, eğer alıp 50000 km kullanacaksanız alın, kısa sürede değiştireceksiniz boşuna para vermeyin. Ek bir bilgi vereyim LPG li araçlarda yüksek ısıya dayanıklı olduğu için tercih edilir.
    3- orijinalini alın.
    5- orijinalini alın.
    5-sanirim 4 dişe cikmamasi gerekiyor serviste havasını aldırın ve genel kontrol yaptırın sıvı ile alakası yok.
    6- balata olayı kullanıma bağlı kaliteli bir marka tercih etmelisiniz ama bazı malzemeler sert uzun omurlu bazıları yumuşak iyi tutuyor ama kısa ömürlü ona göre tercih yapmanız lazım.

    Soru1- sizin motora tam sentetik olmalı ama yarı sentetikte olur.
    Soru-2- orijinal dışına çıkmayın.
    Soru-3- sağlar ama gözle görülür değil.
    Soru4-pek sağlamaz, bu parcalari degistirmemeniz sizi olmadık yerde yolda bırakırlar değiştirirseniz yolda kalmazsınız fark bu.

  8. #8
    fb__ömer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MonsterR25(x)- 450SR(x)- Street Triple 765RS(&#998
    7100 15w50 yağ kullanabilirsiniz.

    Orjinal ise iridyum kullanabilirsiniz dikkatli satın alın.

    Hava filtresi kirlendiyse orjinali ile değişin gitsin. Gerek yok bence diğerlerine.

    Soğutma sıvısı olarak kendi motorumdan anlatayım ben size. İkinci el almıştım motorumu. Conta yakmış tekrardan düzeltilmişti. Ben aldığım gibi direk kitapçığa göre 0.5 litre saf su + 0,5 litre castrol radicool mavi olarak yeniledim sıvısını. Havasını aldım. Çicek gibi, ne eksiltme var ne de gereksiz ısınma. Ki ben motorun hakkını vererek kullanırım ona göre düşünün. Motulun zart zurt ürünlerine para vermeye gerek yok. Benim çekyatın altında duruyor geri kalan saf su ve antifiriz.

    Balatamı hiç değişmedim ama orjinalini almayacaksam yarı sinterli bakardım. Tam sinterliler güzelmiş ama ömrü kısa diyorlar. O yüzden ikisinin ortası iyidir bence.

    Yağ filtresi hakkında ise bilgim yok maalesef.

    Edit: Tabii ki motorun performansı değişecektir olumlu yönde.

  9. #9

    Üyelik
    08 Nisan 2020
    Yağ filtresi buji ve hava filtresini mutlaka orjinal kullanmanı öneririm. Diğer orjinal olmayan markalardan verim alıcağını sanmam. Örneğin yağ filtresinde adamlar motordaki filtre basıncına göre ayarlıyorlar filtreyi. Yağ filtresi içerde bozulur yırtılırsa maliyet inanılmaz boyutlara yükselebilir.

    Buji ve hava filtresinde ise en iyi ihtimal yakıt tükeminin artar. İridyum buji falan hikaye hiçbir performans artması sözkonusu olmaz. Ama yakıt tüketimin artabilir. Orjinal kullan.

    Motor yağı olarak da koyabildiğin en kaliteli yağı kullan. 7100 full sentetik sorun olmaz kullanabilirsin. Fren balatasında EBC kaliteli üründür kullanabilirsin.

    Son olarak bu bakımları bence servise yaptır. Çünkü bir servis bakımında sadece yağ balata değiştirilmez. Tüm oringler contalar kontrol edilir, değişmesi gerekiyorsa değiştirilir. Mesnette boşluk var mı? Subap ayaraları tamam mı? Ön takım kontrolleri vs yapılır. En kötü ihtimal motorun bakımlarını iyi bir ustaya yaptır. Her işin bir ustası erbabı var. Sana bu işleri yapamazsın demiyorum. Ama bir usta gibi asla yapamazsın. Buradan elde edeceğin kazanımı ilerde misli misli ödemek durumunda kalırsın.

  10. #10

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    300TL için değer mi?

  11. #11

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı Tengu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ filtresi buji ve hava filtresini mutlaka orjinal kullanmanı öneririm. Diğer orjinal olmayan markalardan verim alıcağını sanmam. Örneğin yağ filtresinde adamlar motordaki filtre basıncına göre ayarlıyorlar filtreyi. Yağ filtresi içerde bozulur yırtılırsa maliyet inanılmaz boyutlara yükselebilir.

    Buji ve hava filtresinde ise en iyi ihtimal yakıt tükeminin artar. İridyum buji falan hikaye hiçbir performans artması sözkonusu olmaz. Ama yakıt tüketimin artabilir. Orjinal kullan.

    Motor yağı olarak da koyabildiğin en kaliteli yağı kullan. 7100 full sentetik sorun olmaz kullanabilirsin. Fren balatasında EBC kaliteli üründür kullanabilirsin.

    Son olarak bu bakımları bence servise yaptır. Çünkü bir servis bakımında sadece yağ balata değiştirilmez. Tüm oringler contalar kontrol edilir, değişmesi gerekiyorsa değiştirilir. Mesnette boşluk var mı? Subap ayaraları tamam mı? Ön takım kontrolleri vs yapılır. En kötü ihtimal motorun bakımlarını iyi bir ustaya yaptır. Her işin bir ustası erbabı var. Sana bu işleri yapamazsın demiyorum. Ama bir usta gibi asla yapamazsın. Buradan elde edeceğin kazanımı ilerde misli misli ödemek durumunda kalırsın.
    dostum burası türkiye. hiç bir servis oring falan kontrol etmiyor.

  12. #12
    Memcoş48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir Seferihisar Ürkmez
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XRx
    Eliniz anahtar tutuyorsa ve alet edevat varsa rahatlıkla kendiniz yapabilirsiniz. Ben wolfumun tüm bakımlarını kendim yapıyorum tabi ki servis manueline ve tecrübelere dayanarak yapıyorum.
    1- Yağ Liqui-moly street(yarı sentetik) denemenizi tavsiye ederim. Daha pürüzsüz çalışma ve vites geçişleri sağlıyor.Tam sentetik olanı street race olarak geçiyor.
    2- Hava filtresi kesinlikle orjinal kullanın.
    3- Soğutma sıvısını her yıl değiştirmenizi tavsiye ederim. Bir nebzeden daha fazla fayda sağlıyor ayrıca motor ömrünü etkileyen bir unsur soğutma. Yamahanin motosikletiniz için önerdiği tipte ve oranda antifiriz ve saf su karışımını kullanın.
    Sinterli balata konusunda fren disklerinin de sinterli balatalara uygun alaşım ve sertlikte olması önemli bir unsur ve gözden kaçırılıyor. Wolfte yaşadığım tecrübemi paylaşayım. Brenta sinterli balata taktım organik balataya göre sert oldugu için fren diskimi aşırı çizdi ve diskte düzensiz aşınma gözlemledim. İlk ısırma hissi daha iyi ancak dozlama hissiyatı organiğe göre zayıf geldi bana çıkardım ebc organik taktım. Onun yerine fren sıvılarını yıllık değiştirmek, kaliper bakımlarını düzenli yapmak daha verimli ve etkin bir frenleme sağlıyor.
    İridyum buji kullanıyorum.(Orijinal numarasının iridyum olanını) Uzun ömürlü olduğu ve ilk çalıştırmada daha kolay motoru başlatmaya yardımcı olduğu için tercih ettim. Memnunum.

  13. #13
    bajajpulsar2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2018
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    CygnusL(2015)-NS200(2015)-MT25(2020)
    hocam ben de ns 200 için her şeyi ince eleyip sık dokuyarak değiştirdim. motul 7100 full sentetik,yeni benzin-yağ-hava filtresi,yeni bujiler,did marka 520 vx3 zincir,ebc karbon balatalar'a kadar falan ama performans olarak frenleme hariç hiç bir fark hissetmedim motosiklette. bence amortisör ve fren sistemi hariç ve çok kötüyse zincir hariç,düşük cc motosikletlerde sürüşü büyük oranda etkileyecek bir değişiklik sağlanması çok zor.

  14. #14

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    o paralar oldumu hocam servis benimde 5000km mt07 temmuzda gidicem hayırlı bakalım.garantiden dolayı 1 kere mecbur götürcem diye düşünüyorum.
    valla motul 7100 full sentetik çok gereksiz sizin motor için gereksiz masraf olucak 5100 ile değiştirmenizi tavsiye ederim.15 50 motul 5100 yeterlidir.geçen 1200cclik bmw rnine t motoruna koyduk bu yağı.bence bulabilirseniz kampanya oluyor 'YAMALUBE 4R 15.50' şiddetle tavsiye ederim r25 de kullanmıştım viteslerde ve seste fark oldu.fiyatı cidden pahalı uygunsa alın derim
    full sinter ebc yada galfer bence gayet iyidir.
    yağ filtresinde dimdirek YAMAHA diyorum başka marka ALMAYIN diyorum sizin kararınız 'bence'
    soğutma sıvısında saydığınız markalar dışında yamalube serisinde de soğutma sıvısı var onunda fiyatını inceleyin o uygunsa onu kullanın çok fark etmiyor diye biliyorum.
    buji iridyum olması fark etse bile yüzde 0.1 eder o para için bence değmez tamamen keyfi.
    hava filtresini orjinal yamaha ile kıyaslayın eğer fark yoksa sizin için yoktur yani

  15. #15

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Alıntı bajajpulsar2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam ben de ns 200 için her şeyi ince eleyip sık dokuyarak değiştirdim. motul 7100 full sentetik,yeni benzin-yağ-hava filtresi,yeni bujiler,did marka 520 vx3 zincir,ebc karbon balatalar'a kadar falan ama performans olarak frenleme hariç hiç bir fark hissetmedim motosiklette. bence amortisör ve fren sistemi hariç ve çok kötüyse zincir hariç,düşük cc motosikletlerde sürüşü büyük oranda etkileyecek bir değişiklik sağlanması çok zor.
    200 bassın demiyorum benim etkiden kastım motoru daha uzun ömürlü kullanabilmek.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:58 ----------

    Alıntı tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o paralar oldumu hocam servis benimde 5000km mt07 temmuzda gidicem hayırlı bakalım.garantiden dolayı 1 kere mecbur götürcem diye düşünüyorum.
    valla motul 7100 full sentetik çok gereksiz sizin motor için gereksiz masraf olucak 5100 ile değiştirmenizi tavsiye ederim.15 50 motul 5100 yeterlidir.geçen 1200cclik bmw rnine t motoruna koyduk bu yağı.bence bulabilirseniz kampanya oluyor 'YAMALUBE 4R 15.50' şiddetle tavsiye ederim r25 de kullanmıştım viteslerde ve seste fark oldu.fiyatı cidden pahalı uygunsa alın derim
    full sinter ebc yada galfer bence gayet iyidir.
    yağ filtresinde dimdirek YAMAHA diyorum başka marka ALMAYIN diyorum sizin kararınız 'bence'
    soğutma sıvısında saydığınız markalar dışında yamalube serisinde de soğutma sıvısı var onunda fiyatını inceleyin o uygunsa onu kullanın çok fark etmiyor diye biliyorum.
    buji iridyum olması fark etse bile yüzde 0.1 eder o para için bence değmez tamamen keyfi.
    hava filtresini orjinal yamaha ile kıyaslayın eğer fark yoksa sizin için yoktur yani
    malesef standart parçalar ile 531 TL tutuyor.

  16. #16

    Üyelik
    23 Şubat 2015
    Motosikleti
    1970 Triumph Tr6
    Motul Motocool Expert kullanmalı Neden?

    MOTOCOOL FACTORY LINE 'için system prep gerekir.Özellikle yazar "Note: System must be flushed prior to use." yarışlara katılanlar bilir sistemi eski soğutucudan distile suyla komple temizlemek gerekir. "Cooling System Flush" Aynı şekilde tersine dönmek istersenizde.

    O yüzden yarı organik kullanmak daha az zahmetlidir ve fabrikanın koyduğu %50%50 mix' boşaltıp yerine koyabilirsiniz.



    Yağ ekonomik tam sentetik çözüm VALVOLINE SYNPOWER 4T değerlendirmeye alınabilir.

  17. #17

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Bu gün, bakımı yaptırdım radyatör sıvısına kadar değiştirdim ustamın önerisiyle yağ kalınlığını 15-50 ve full sentetik yaptık. Vites geçişlerim öncekine nazaran oldukça güzel oldu. Hava ve yağ filtresini orjinal aldım. Gittiğim yamaha servisinde motorun geri çağrılmasının olduğunu öğrendim. Küstah tavırları dolayısıyla oradan aldığım randevuyu iptal edeceğim. Şehirlerarası seyahat yasakları kalktığında manisa'ya götürmeyi planlıyorum.
    Motor yağ gibi akıyor.
    El değmişken fren balatalarını ve hidroliklerini değiştirdim değişen hidrolik sonrası frenlerim tam kıvamında pamuk gibi oldu. Hoş alışamadığım için bu gün durduğum yerde sağa yatırdım nazarlık :( şimdilik durumlar böyle.

  18. #18

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    Yağ filtresi olarak KHAN marka bakabilirsin orijinali ile yarı yarıya farkeder türk sermaye kaliteli bir marka. En azından yorumları iyi hiç kullanmadım.
    Yağların arasında ki farkları normal kullanıcının mt25 gibi bir motosikletle anlamasına imkan yok. Vites geçişleri yumuşadı filan gibi hikayelerle yağ kalitesi ölçülmez. Günümüzde bu sektör bu kadar gelişmişken hangi yağı alayım diye kafa patlatmaya gerek yok. Bilindik markaların bulabildiğiniz en ucuz 10W40 tam sentetiğini alın.
    Hava filtresi olarak orijinal kullanın.
    Soğutma sıvısının rengi küf içinde değilse, normalse, değiştirmek motorun soğutmasında hiç bir fark yaratmaz. Hararet yükseliyorsa sistemde hava vardır veya soğutma sıvısı eksik olabilir. Vites pedalının üstünde ki tanktan soğutma sıvısının rengini ve seviyesini kontrol et. Normal rengi mavi.
    İridyum buji ile normal buji arasında sadece ömür farkı var. Normal buji 20 binde bir değişiyorsa iridyum 60 binde bir değişir.

  19. #19
    Herscel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2017
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KTM 1290 Super Duke GT - 2021
    Kaliteli malzemeler ile motosikletinizin bakımını yapmanız israf değildir. Aksine ona iyi baktığınız için sizlere daha uzun süre sağlı şekilde hizmet etmesini sağlar.

    Full sentetik yağ kullanmak iyidir. Motul 7100 öneririm.

    Filtre olarak yağ filtresinde özellikle markanın orjinalini kullanmak, eğer bulunamıyor ise oem üreticisinden veya kaliteli ürünler yapan bir üreticiden almakta fayda var. Mahle, Hiflo iyi markalardır.

    Hava filtresinde ise eğer ki maliyet konusunda problem yaşıyorsanız KN,BMC,Simola,DNA gibi markaların filtrelerine bakabilirsiniz. Yüksek performanstan ziyade en büyük avantajları temizlenebilir ve yeniden kullanılabilir olmalarıdır. Uzun vadede size ekonomik olarak dönüşü olacaktır.

    Buji olarak NGK iridyum tercih edebilirsiniz.

    Soğutma sıvısı olarak motul, castrol kullanabilirsiniz.

    Fren tertibatında Galfer markasını öneririm. Hem disk hem balata olarak memnun kaldım. Ayrıca Denimoto hem çok bilgili, hem de çok ilgili. Sinterli balata kullanımı fren gücünüzü arttıracaktır ama yukarıda bir arkadaşın belirttiği gibi diske organik balataya nazaran daha vahşi davranacaktır.

    Yalnız dikkat etmeniz gereken konu parça temini yapacağınız zaman her zaman en ucuzunu değil, aldığınız kaynağın güvenilir olmasıdır. Yüksek miktarda ticareti yapılan ürünlerde en büyük problem sahte ürünlerin olmasıdır.

    Motorunuzun sağlıklı şekilde çalışmasının ve size hizmet etmesinin en temeli bakımlarını aksatmamanızdır.
    liquem bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)