Cb250 R mı? Mt 25 mi? Arkadaslar yardımınıza ihtiyacım var
-
Arkadaşlar hepinize merhaba, yeni motorsiklet almaya karar verdiğim şu zamanda iki motosiklet üzerine yoğunlastım ve pazartesi günü bayiiden gidip bu iki motosikletten bir tanesini alacağım ancak kafamda netleştiremediğim bir kaç soru var. Öncelikle mt 25'de kesin kararlıydım dün de bayiiye gidip görme şansım oldu motosiklette fiziki olarak büyük değişikler olmuş baya baya m7 07'benzemiş, 2020 öncesi üretimlerde sanki 07-09'dan farklı bir sınıfa ait hissiyatı vardı 2020 üretimiyle tamamen ''ben aynı ailedenim'' demiş. Açıkcası değişen görünümle kafamda iyice netleşmişti taa ki yamahadaki arkadaşların çok ilgisiz olması dolayısıyla bir de Honda'ya uğramak istedim ve gidip cb 250R modeline baktım. Honda'daki arkadaslar gayet ilgliyldi sorduğum tüm soruları gayet olumlu karşılayıp kafamdaki soruları aydınlattılar. Tabii ki sadece ilgiden dolayı gidip cb250'r almak istemiyorum CB'nin de çekici gelen tarfları oldu öncelikle motosikletin dış görünüşü çok tatlı old school tarzı seven birisi olarak bu motosiklet tip olarak oldukça hoşuma gitti ikincisi motosikletin üzerine oturduğumda ayaklarım debriyaj ve fren kolunu muhteşem kavradı-ki beni en çok etkileyen bu odu- mesela mt'de bu kadar güzel kavramıyor ayaklarım debriyaj ve fren kolunu fiyatı da mt'ye göre biraz daha avantajlı. Mt'nin çift silindir olmasıyla özellik olarak cb 250R'dan daha üstün olduğunu biliyorum ancak Honda'ya da güveniyorum ve pişman etmeyecğeini düşünüyorum ve biliyorsunuz ki ciddi paralar veriyor bu modellere ve bunları alabilmek için maaşımızın nerdeyse yarısını 2 yıla 3 yıla bankalara kredi ödemelerine bağlıyourz. Ödeme konusunda her hangi bir sıkıntı yaşamam konusunda elimden çıkarma fikrini düşündüğümde sanırım mt cb'ye göre daha hızlı bir piyasaya ve kar marjına sahip... Arkadaşlar kafamda netleşmeyen bu sorular var yardımcı olursanız sevinirim. Not: Pazartesiye kadar karar verip alacağım motosikleti bayiiden alış ilk sürüş ve görüşlerim hakkında başlığı devam ettirmek istiyorum
Reklamlar
-
mt25 36 beygir cbr 25 beygir olması lazım, ve mt zaten tork anlamına geliyor torku biraz daha yüksek.
MT daha klas bir şekle sahip, cbr bence cok daha tipsiz.
yani 2 motor arasında ciddi farklar var. ben sonraki motosikelt olarak mt25 düşünüyorum mesela.
-
Merhaba motorlar için yorumu kullanıcıları yapacaktır. Alırken ödeyemez satarsam diyorsan alma hocam, yada ikinci ele yönel. Bütçene göre bir ödeme planı oluştur ve vadeyi çok uzun tutma sakız olur bitmez sende bezersin, ancak kısa olsun diye de ödeyemeyeceğin taksite girme. Bunlar tecrübe ile sabit konular. Şimdiden hayırlı olsun.
-
Mt25 her açıdan çok daha üstün bir makina
-
Jamiryo defansa gel bindiğin anda etkilendiğin bir motosiklet varken daha almadan satmayi düşünüyorsun arkadaşım sen de haklısın şartların gözü kör olsun :( bence dış görünüş olarak mt25 2020 fena ama inşallah kendi zevkine uygun seçimi yaparsin
Eve geç varmak hiç varamamaktan iyidir..
-
Merhaba hocam, aldığım malın tabii ki de zor durumlar için elden çıkarma ihtimalini düşünecem hele ki 36 bin fiyat biçilen bir makine için iki katı düşünücem ekonomik durum ortada, klişe olacak ama motosiklet zevk meselesinden çıkalı çok oldu, yüzde 50 zevkse yüzde elli de birikim maalesef ki
-
PCX'ten sonra sanki CB250R daha uygun. MT-25 (forumda okuduğum kadarıyla) hep bas bas daha bas diyen bir motosikletmiş gibi geldi. Ağırlıklı şehiriçi kısa mesafe ulaşım için kullanılacaksa hem ergonomisi hem de düşük devirdeki tek silindir ataklığı daha kullanışlı olabilir... Olay sizde / beklentilerinizde bitiyor.
-
Hocam açıkcası tip olarak ikisi de hoşuma gitti aldığım makinenin güçlü olmasını da istiyorum ama cb 250 r'da konfor, oturus pozisyonu vs oldukça tatminkar açıkcası çıkmazdayım ama pazartesi sonuçlandıracağım ki bu kararsızlığım yüzünden 30 bine alabileceğim cb 250 r'ı şimdi 31750'ye alabiliyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:35 ----------
cb 250'rın tipsiz olduğunu sanmıyorum hatta bildiğin cafe racer motor
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:36 ----------
Umarım, tip olarak ikisi de hoşuma gidiyor neyse pazartesi büyük gün 😊
-
Yakın zamanda ikisi arasında kalıp cb250r aldığım için şahsi fikirlerimi paylaşayım.
Yamaha ilgi alaka konusunda gerçekten yetersiz. Mt25 için 3 bayiden fiyat aldım. 36200 liste fiyatı. Son 36 diyorlar daha da düşmüyorlar. Nasıl olsa satarız mantığı. Müşteri kazanmak falan umurlarında değil gibi geldi. Honda bu konularda nispeten daha iyi. Kaldı ki 30.500 liste fiyatı olan motoru 28000e bıraktılar. Aradaki 8bin farka değmeyeceğini düşündüğüm için cb250r aldım.
- şahsi fikir-
Cb250r’ın mt25e göre avantajları
Şekil şemal çok daha iyi
Motorla daha çok bütünleşebiliyorsunuz
Ön süspansiyon 2 gömlek üstün
Ön fren 1 gömlek üstün
Yakıt tüketimi biraz daha az
Servis konusunda belki ufak bir farkla üstün olabilir
Dezavantajları
Tek silindir ve 140tan sonra yavaş ivmelenmesi.
Artçı selesi mt25’inki daha iyi.
Kalıplı bir yapınız varsa cb250r altınızda ufak kalacaktır.
İkinci eli mt25 kadar iyi değil.
Ve tabii ki Titreşim. Tek silindir titrer kardeşim. O yüzden otobanda yüksek hızlarda seyahat edecekseniz mt25 alın.
- şahsi fikir -
-
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:18 ----------
[/COLOR][QUOTE=Cyan;4558544]PCX'ten sonra sanki CB250R daha uygun. MT-25 (forumda okuduğum kadarıyla) hep bas bas daha bas diyen bir motosikletmiş gibi geldi. Ağırlıklı şehiriçi kısa mesafe ulaşım için kullanılacaksa hem ergonomisi hem de düşük devirdeki tek silindir ataklığı daha kullanışlı olabilir... Olay sizde / beklentilerinizde bitiyor.[/QUOT
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:20 ----------
Scrambler adlı üyeden alıntı
Yakın zamanda ikisi arasında kalıp cb250r aldığım için şahsi fikirlerimi paylaşayım.
Yamaha ilgi alaka konusunda gerçekten yetersiz. Mt25 için 3 bayiden fiyat aldım. 36200 liste fiyatı. Son 36 diyorlar daha da düşmüyorlar. Nasıl olsa satarız mantığı. Müşteri kazanmak falan umurlarında değil gibi geldi. Honda bu konularda nispeten daha iyi. Kaldı ki 30.500 liste fiyatı olan motoru 28000e bıraktılar. Aradaki 8bin farka değmeyeceğini düşündüğüm için cb250r aldım.
- şahsi fikir-
Cb250r’ın mt25e göre avantajları
Şekil şemal çok daha iyi
Motorla daha çok bütünleşebiliyorsunuz
Ön süspansiyon 2 gömlek üstün
Ön fren 1 gömlek üstün
Yakıt tüketimi biraz daha az
Servis konusunda belki ufak bir farkla üstün olabilir
Dezavantajları
Tek silindir ve 140tan sonra yavaş ivmelenmesi.
Artçı selesi mt25’inki daha iyi.
Kalıplı bir yapınız varsa cb250r altınızda ufak kalacaktır.
İkinci eli mt25 kadar iyi değil.
Ve tabii ki Titreşim. Tek silindir titrer kardeşim. O yüzden otobanda yüksek hızlarda seyahat edecekseniz mt25 alın.
- şahsi fikir -
Eyvallah hocam yaklaşık iki haftadır araştırıyorum ve karar verme aşamaısnda geç kaldığım için maalesef ki 30 binlik cb 250r'ı şuan yaptıkları indirimle 31750'ye bırakıyorlar bu durum beni oldukça rahatsız ediyor. Pcx'im var bir tane işe git gel de falan onu kullanacğım ikinci motoru yüksek cc'ye geçiştie bir ön araç ve izin günlerimde keyif alarak sürüş yapmak için alıyorum
-
2. El bi cb250r alsan daha mantikli geliyor bana. Bu alimi da kasim ayinda falan yapsan krediye bile belki ihtiyacin olmaz kafan rahat olur.bence hic bankaya bulasma. Kolay gelsin
-
mt25 r25 250cclerin kralı hatta 300cc civarlarınada göz kırpıyor.bu 2 motoru kıyaslamaya boşuna sokmayın seçim belli.cb250r yada duke 250 güzel kıyaslanır.bu arada hayatımda gördüğüm en çirkin motorlardan biri mt25 dir.yani neyini seviyorsunuz bilmiyorum sevenlerin muhtemel yaş aralığı 20 diye düşünüyorum orta ve üst kesime bence hitap etmiyor.teknik olarak eksiği yok fazlası var ama o tip benim almamam için başlıca neden.allah verede yeni çıkıcak mt07 ye o kafayı koymasalar.bu arada cb250 için uzun boy pek olmuyor çok sırıtıyorsun biraz ufakca bir motor
-
tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı
mt25 r25 250cclerin kralı hatta 300cc civarlarınada göz kırpıyor.bu 2 motoru kıyaslamaya boşuna sokmayın seçim belli.cb250r yada duke 250 güzel kıyaslanır.bu arada hayatımda gördüğüm en çirkin motorlardan biri mt25 dir.yani neyini seviyorsunuz bilmiyorum sevenlerin muhtemel yaş aralığı 20 diye düşünüyorum orta ve üst kesime bence hitap etmiyor.teknik olarak eksiği yok fazlası var ama o tip benim almamam için başlıca neden.allah verede yeni çıkıcak mt07 ye o kafayı koymasalar.bu arada cb250 için uzun boy pek olmuyor çok sırıtıyorsun biraz ufakca bir motor
tam bir sayko :D
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
"gaza gelir basarım, hızlı giderim fırsat buldukça" diyorsan mt25/r25 nerdeyse 600'lük kadar yakıyor. Tamam 35-36 beygir diyorsunuz da, o beygiri 12k devirde veriyor, su gibi içer benzini! Şu salgın furyası bi hafiflesin nasıl olsa benzinin fiyatı gene 7 liralara yaklaşacak, o zaman çok koyar işte 100 liraya depo fulletmek. ABS var diye biliyorum, CBR'da yok.
Daha almadan ikinci elini düşünüyorsan, sıfır alma, git ikinci el al.
-
gerçekte böyle görünmüyor özel çekim anca bu kadar kaza yapmışsın kafa değiştirmişssin gibi.o kafa o motorun değil
-
Bence yeni MT 25 çok tipsiz.
Toplama gibi olmuş
Tabi bunlar benim görüşüm.
Ben alacak olsam cb250r alırdım kesinlikle.
-
5000 km cb250r kullanıp sattım, 1 sene aradan sonra 2020 mt25 aldım ve 2500 km deyim şu an.
1-) Ön süspansiyon konusunda sanırım cb biraz daha iyiydi. Zaten showa marka. Ama yeni mt ler de gayet iyi bu konuda. Gözün kapalı iki motoru da kullanıp hangisinin virajda daha iyi hissiyata sahip olduğunu anlayabilecek kadar profesyonelseniz önemli bir konu. ( eski kasa mt nin amortisörler kötüydü ama )
2-) Özellikle fren gücü (nissinler baya iyi) ve abs olarak honda daha iyiydi. Mt de kayma algılandığında abs daha sarsıntılı ve fren mesafesini biraz daha uzatacak sekilde müdehale ediyor. Honda kendi geliştirdiği abs sayesinde lastiğin tutunma durumunu daha iyi sezip ölçümlüyor ve daha yerinde mudehale ediyor gibi hatırlıyorum.
3-) mt25 250 cc den daha büyük bir motor kullanıyorsun hissi veriyor. Bunda yeni deponun iri olmasının payı da büyük.
4-) 2500 km boyunca yakıt tüketimim sehiriçi-şehirdışı karışık 3.7 lt/100km. Bu konuda çok memnunum. Öyle sakin falan kullanmıyorum. cb250r ile ortalamam 3.6 lt lerdeydi. Fakat mt 25 0.5lt fazla bile yaksa yine de tercihim olur. Çünkü motoru çok akıcı ve 8 beygir fazla cb ye kıyasla.
5-) Sele konforu olark mt25 açık ara daha iyi.*
6-) Artçılı kullanımda cb250r ın arka amortisörünü sertleştirsem dahi motor çöküyordu. Bu konuda mt25 daha iyi.
7-) Gösterge paneli olarak ben mt25 i daha çok seviyorum.
8-) Şanzuman olarak tereddütsüz mt25 daha iyi. Cb250r ışıklarda durduğumda 1 e geçmiyordu bazen.
9-) Bakım aralıkları olarak da mt25 daha iyi.
10-) Arkadan görünümde ise 150 lik lastikler sayesinde cb250r daha havalı görünuyor. Mt25 in kalıbına göre 140 lık lastik biraz cılız kalıyor.
11-) Sele altı bagajı olarak cb250r daha cömert. Mt25in ki gördüğüm en küçük bagaj. Ama neyse ki ruhsat ve bezi aynı andan aliyor.
12-) Aslında motosiklette en önemli şey bence hissiyattır. Yani viraj içinde sana verdiği geri bildirim, ne zaman kayacağını sana hissettirmesi, sürücüyle olan iletişimi gibi konular çok önemlidir
Ama malesef cb250r' ı o kadar hatırlayamıyorum :(
13-) Ses olarak çift silindirin üst devirlerdeki pürüssüzlüğü ve yırtıcılığı, performanslı kullanıma itiyor ama daha keyifli.
14-) Geçen hafta cb250r lı arkadaşimla her tura çıktığımızda yol bilgisayarlarını sıfırladık. Aynı hızlarda gezdik hep. Ve her denememizde aynı ortalamayı elde ettik. Mt25 lere çok yakıyor denmesinin nedeni hep tam gaz kullanılmasıdır. Çünkü cb250r dan daha iyi gidiyor.
15-) cb250r daha motorun sehpasını kapatıp dik açıya getirirken hafifliğini hissettiriyor mt25 e göre. Kullanirken de sağ sol manevralarda daha kıvrak. Yani hafiflik cok net belli. Ama uzun yolda yamaha daha oturakli. Sanki 350 cc motor gibi hissettiriyor, güç ve kalıp olarak.
16-) Tasarım konusu özneldir. Bu konuda konuşmam anlamsız olur ama şöyle diyim; mt25 fotolarda çok tipsiz iken gercekte öyle değil. Honda çok yakışıklı ama ufak. Karar sizin.
-
Benim için çok aydınlatıcı mesajlar teşekkür ederim
-
Honda mı Yamaha mı sorusundan farklı bir soru sizinki. Ama cevap bu soru kadar ortada.
Farkı geçtim aynı olsalardı da cevabım değişmezdi: MT.
-
s.e.c adlı üyeden alıntı
5000 km cb250r kullanıp sattım, 1 sene aradan sonra 2020 mt25 aldım ve 2500 km deyim şu an.
1-) Ön süspansiyon konusunda sanırım cb biraz daha iyiydi. Zaten showa marka. Ama yeni mt ler de gayet iyi bu konuda. Gözün kapalı iki motoru da kullanıp hangisinin virajda daha iyi hissiyata sahip olduğunu anlayabilecek kadar profesyonelseniz önemli bir konu. ( eski kasa mt nin amortisörler kötüydü ama )
2-) Özellikle fren gücü (nissinler baya iyi) ve abs olarak honda daha iyiydi. Mt de kayma algılandığında abs daha sarsıntılı ve fren mesafesini biraz daha uzatacak sekilde müdehale ediyor. Honda kendi geliştirdiği abs sayesinde lastiğin tutunma durumunu daha iyi sezip ölçümlüyor ve daha yerinde mudehale ediyor gibi hatırlıyorum.
3-) mt25 250 cc den daha büyük bir motor kullanıyorsun hissi veriyor. Bunda yeni deponun iri olmasının payı da büyük.
4-) 2500 km boyunca yakıt tüketimim sehiriçi-şehirdışı karışık 3.7 lt/100km. Bu konuda çok memnunum. Öyle sakin falan kullanmıyorum. cb250r ile ortalamam 3.6 lt lerdeydi. Fakat mt 25 0.5lt fazla bile yaksa yine de tercihim olur. Çünkü motoru çok akıcı ve 8 beygir fazla cb ye kıyasla.
5-) Sele konforu olark mt25 açık ara daha iyi.*
6-) Artçılı kullanımda cb250r ın arka amortisörünü sertleştirsem dahi motor çöküyordu. Bu konuda mt25 daha iyi.
7-) Gösterge paneli olarak ben mt25 i daha çok seviyorum.
8-) Şanzuman olarak tereddütsüz mt25 daha iyi. Cb250r ışıklarda durduğumda 1 e geçmiyordu bazen.
9-) Bakım aralıkları olarak da mt25 daha iyi.
10-) Arkadan görünümde ise 150 lik lastikler sayesinde cb250r daha havalı görünuyor. Mt25 in kalıbına göre 140 lık lastik biraz cılız kalıyor.
11-) Sele altı bagajı olarak cb250r daha cömert. Mt25in ki gördüğüm en küçük bagaj. Ama neyse ki ruhsat ve bezi aynı andan aliyor.
12-) Aslında motosiklette en önemli şey bence hissiyattır. Yani viraj içinde sana verdiği geri bildirim, ne zaman kayacağını sana hissettirmesi, sürücüyle olan iletişimi gibi konular çok önemlidir
Ama malesef cb250r' ı o kadar hatırlayamıyorum :(
13-) Ses olarak çift silindirin üst devirlerdeki pürüssüzlüğü ve yırtıcılığı, performanslı kullanıma itiyor ama daha keyifli.
14-) Geçen hafta cb250r lı arkadaşimla her tura çıktığımızda yol bilgisayarlarını sıfırladık. Aynı hızlarda gezdik hep. Ve her denememizde aynı ortalamayı elde ettik. Mt25 lere çok yakıyor denmesinin nedeni hep tam gaz kullanılmasıdır. Çünkü cb250r dan daha iyi gidiyor.
15-) cb250r daha motorun sehpasını kapatıp dik açıya getirirken hafifliğini hissettiriyor mt25 e göre. Kullanirken de sağ sol manevralarda daha kıvrak. Yani hafiflik cok net belli. Ama uzun yolda yamaha daha oturakli. Sanki 350 cc motor gibi hissettiriyor, güç ve kalıp olarak.
16-) Tasarım konusu özneldir. Bu konuda konuşmam anlamsız olur ama şöyle diyim; mt25 fotolarda çok tipsiz iken gercekte öyle değil. Honda çok yakışıklı ama ufak. Karar sizin.
Bu arkadaşı forum dışından tanımam ancak forumda yazdıkları kadarıyla gayet açıklaıyıcı ve tarafsız olduğunu söyleyebilirim. Böyle arkadaşları çok bulamazsınız. Her şeyini söylemiş. Bravo.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)