Zamanla antifirizin azalması normal mıdır?
-
Merhaba Dostlar,
Motorum 13.000km de iken antifriz azalmıştı ben üzerine tamamlamıştım. Şuanda 21.000km deyim antifriz Low seviyesine düşmüş. Zamanla azalması normal mı? Yağ normal bu arada. Çünkü 2 defa yağ değişimi oldu bu zaman zarfında problem yoktu yağda simsiyahtı. Sızma falan oldu mu hep baktım elimle arada ama sıvı falan yoktu borularda.
Kullandığım ürün bu idi.
Reklamlar
-
Cok kayip olmamasi lazim. Cunku antifrizin kaybolacagi yer yok. Bu arada olcumu ve eklemeyi motor sogukken yapiyorsunuz degil mi. Motosikleti bir sure kullandiktan sonra rezervuardaki antifriz seviyesinin bir miktar artiyor olmasi lazim.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Cok kayip olmamasi lazim. Cunku antifrizin kaybolacagi yer yok. Bu arada olcumu ve eklemeyi motor sogukken yapiyorsunuz degil mi. Motosikleti bir sure kullandiktan sonra rezervuardaki antifriz seviyesinin bir miktar artiyor olmasi lazim.
High seviyesinden, Low seviyesine inmiş iste, ben high'e kadar doldurdum hatta biraz 2-3 parmak geçmişti. 50ml-100ml gram ekledim high seviyesine geldi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:23 ----------
hasmet adlı üyeden alıntı
Cok kayip olmamasi lazim. Cunku antifrizin kaybolacagi yer yok. Bu arada olcumu ve eklemeyi motor sogukken yapiyorsunuz degil mi. Motosikleti bir sure kullandiktan sonra rezervuardaki antifriz seviyesinin bir miktar artiyor olmasi lazim.
Yok ölçümü sıcakken yaptım. Motor soğuk olunca yedek depoya mı gidiyor anlayamadım ?
-
gezginkral adlı üyeden alıntı
Yok ölçümü sıcakken yaptım. Motor soğuk olunca yedek depoya mı gidiyor anlayamadım ?
Isininca genlesen antifriz sistemde basinci arttirir, belli bir noktadan sonra (genelde radyator kapagina bagli olan) basincla acilan bir valf vasitasiyla genlesen antifriz rezervuara akar. Motor soguyunca da tam tersi olur.
-
Seviye kontrolü motor soğukken yapılmalıdır ve ekleme motor soğukken Max seviyesine kadar yapılmalıdır.
Az miktarda azalması normaldir mesela sizin durumunuzda normal gözüküyor.
Ek olarak belirteyim mesela hortumlara veya genleşme kapağında ufak sizin fark edemeyeceğiniz sızıntılar olursa böyle azalmalar olur, ama bunlar kurcalamaya değer değildir ekler geçersin.
-
Başıma gelen bir olayı anlatayım servisten geldim motor motoru bıraktım aynı gün mü ertesi gün mü ne çalıştırdım motoru ısınsın diye bekliyorum bir baktım motor ısınmaya başlayınca radyatör pompasının contasından su koyuyor.Motor soğukken bir şey yok yada soğuk halde çalışırken.O yüzen motoru güzelce gözlemle dışarıdan bir şey yoksa silindire kaçıyordur.O sıvıdan bende kullandım hiç bir azalma olmamıştı.
-
oldcockroach adlı üyeden alıntı
Başıma gelen bir olayı anlatayım servisten geldim motor motoru bıraktım aynı gün mü ertesi gün mü ne çalıştırdım motoru ısınsın diye bekliyorum bir baktım motor ısınmaya başlayınca radyatör pompasının contasından su koyuyor.Motor soğukken bir şey yok yada soğuk halde çalışırken.O yüzen motoru güzelce gözlemle dışarıdan bir şey yoksa silindire kaçıyordur.O sıvıdan bende kullandım hiç bir azalma olmamıştı.
Yukarıdaki bahsettiğim valfli radyatör kapağı düzgün çalışmadığı zaman ısıyla genleşen antifriz bir yerden kendini atmak zorunda kalıyor haliyle...
-
kayıp olurda 10bnde low seviyesinin altına düşmemesi lazım.0km pulsar almıştım bende 3 ayda low olmuştu servise götürdüm üstüne ekleme yaptılar bidahada olmamıştı.
-
2 sene gibi bir sürede özelliğini yitiriyor genelde ancak eksilmemesi lazım. Radyatör kapağını sağlam olmayabilir ya da hortumlar ve bağlantılarını kontrol edin. Motor soğukken radyatörü açın eksik sıvıyı yine aynı tip sıvı ile ağzına kadar doldurun genleşme (yedek) kabını da sıvı seviyesi max-min. çizgileri arasında olacak şekilde doldurun. Radyatör kapağı açık motoru çalıştırın 2-3 kez gaz verin radyatördeki havayı dışarı atsın sonra kapağı kapatın. Motor fan açıp kapatana kadar rolantide çalıştırın daha sonra motoru stop edin. Motor soğuyuncaya kadar bekleyin.(yaklaşık 10-15 dakika ) Radyatör kapağını açın eksikse tamamlayın, yedek su kabıni da kontrol edin sıvı seviyesi min.-max. çizgileri arasında olmalı tam doldurursanız ısınınca genleşen sıvı bir miktar tahliyeden atılabilir.
-
Yanlışlar hep başka yanlışları doğuruyor. Sıcakken kontrol ettiğiniz ve tamamladığınız için fazla dolum yapmışsınız. Sağlıklı bir şekilde takip etmek istiyorsanız soğukken tamamlayıp gözlemlemenizi tavsiye ederim.
-
Soğukken de baktım seviye aynı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:32 ----------
hasmet adlı üyeden alıntı
Yukarıdaki bahsettiğim valfli radyatör kapağı düzgün çalışmadığı zaman ısıyla genleşen antifriz bir yerden kendini atmak zorunda kalıyor haliyle...
Soğukken de baktım seviye aynı hocam
-
Motor sogukken dusuk seviyede olmasi beklenen durumdur. Motor sogukken rezervuarda hic sivi yoksa, ve ara ara eklemenize ragmen tekrar rezervuar sogukken bosa dusuyorsa tek sonuc var:
Radyatorde kacak ve darbe var, sogutma sivisi kaciriyor. Ki bunu da anlamaniz icin profesor olmaniza da gerek yok, o siviyi da motor 1-2 gun yattiktan sonra damlalar halinde yerde gorursunuz.
Yukaridaki semptomlardan hic birine sahip degilseniz yola devam. Hic bir problem yok.
-
Sj's adlı üyeden alıntı
Motor sogukken dusuk seviyede olmasi beklenen durumdur. Motor sogukken rezervuarda hic sivi yoksa, ve ara ara eklemenize ragmen tekrar rezervuar sogukken bosa dusuyorsa tek sonuc var:
Radyatorde kacak ve darbe var, sogutma sivisi kaciriyor. Ki bunu da anlamaniz icin profesor olmaniza da gerek yok, o siviyi da motor 1-2 gun yattiktan sonra damlalar halinde yerde gorursunuz.
Yukaridaki semptomlardan hic birine sahip degilseniz yola devam. Hic bir problem yok.
Onların hepsini yapım kontrol ettim. Akma falanda yok. borulara tek tek baktım sıvı belirtisi bile yok. Radyatöre yoldan ufak tefek taşlar geldi acaba ordan mı diyeceğim ama o zaman oluk oluk akması lazım her yola çıktığımda. Ortalama 6000-8000km de azalıyor 100ml(max) civarında o da low'a düşüyor. Acaba hava mı bıraktım 13.000km de bakarken diye ama zannetmiyorum o bayağı uğraştıydım çünkü o zaman.
Buradan yeterli cevap gelemeyince bir kaç saat önce reddit'e sordum. Normal dediler bana bu durumu. Buharlaşma/damlama yoluyla zamanla azalma oluyormuş.
-
Bende onu diyorum, seninki ciddiye alınacak bir durum değil, ekle geç, yukarıda yazdim zaten aynısını.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)