Motosikletletlerde topraklama?
-
Selamlar arkadaşlar bir süredir sinir bozucu bir sorun yaşıyorum ara ara. 2 gündür yabancı forumlarda araştıra araştıra 3 olası sebep tespit ettim. En olası ihtimal motosikletin topraklama ? (grounding)sisteminde problem olması. Çünkü yaşadığım sorun marşa basınca çıt sesi gelip elektrik gitmesi ve akünün - kutbunu söküp takınca elektrik geri gelmesi bazen kafasına göre çalışması olarak özetlenebilir. - kutbundan şaseye veya motor bloğuna grounding çekildiğini okudum ve bunda oluşan bir korozyon paslanma veya kablonun izolasyon kısmının erimesi vs bu soruna yol açabilirmiş. Ayrıca + kutbundan şasedeki - akımına atlayabilecek birşey olmasındanda şüpheleniyorum. Avometre ödünç alıp bakmak istiyorum olayın temelini anladım ama bu iş elektrikle alakalı olduğu ve bir sakarlık durumunda motorun elektroniğinin içine edebileceğimi biliyo olmak beni korkutuyor. Sizce ne yapmalıyım? Servise götürdüm aküyü ölçtüler akü de statörde gayet iyi kutup başı gevşedi diye olmuştur diyip sepetlediler kısa devreden fln bahsettim ama nafile o yüzden içime sinmedi hiç.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:20 ----------
Bir diğer ihtimal marş rölesi, bushes and brushes diyor ingilzcesi sanırım türkçesi marş motorunun kömürü oluyor eğer bunlarda sorun varsa motor bazen çalışıp bazen çalışmamazlık yapar mı yoksa hiç mi çalışmaz?
Reklamlar
-
Marş dinamosunu dağıtıp bir kontrol edin derim. Kısa devre dinamo içinde olabilir.
-
yamtareroglu adlı üyeden alıntı
Marş dinamosunu dağıtıp bir kontrol edin derim. Kısa devre dinamo içinde olabilir.
Ulaşması zor bir yerde mi peki marş dinamosu? Rc390 larda nerede olduğunu izledim videoda ama duke lerde bulamadım servis manuelindede göremedim bloğun içindeki dişlileri gösteriyor anca
-
okaplan adlı üyeden alıntı
Ulaşması zor bir yerde mi peki marş dinamosu? Rc390 larda nerede olduğunu izledim videoda ama duke lerde bulamadım servis manuelindede göremedim bloğun içindeki dişlileri gösteriyor anca
Statör kapağının açtığı zaman marş dinamosunun dişlilerini göreceksin. Ayrıca marş motoru çok zor bir yerde değil.
Youtube : https://youtu.be/qiIMcYUpwYA?t=281
-
gezginkral adlı üyeden alıntı
Peki marş dinamosunun kömürü bittiyse ara ara marş basar mı?
-
okaplan adlı üyeden alıntı
Peki marş dinamosunun kömürü bittiyse ara ara marş basar mı?
Öncelikle tebrik ederim, gayretinizden dolayı.
Cevap evet, 'carbon brushess' yani kömür fırçalar eriyip bitmeye yakın olunca bu durum olur.
Topraklama konusu da; akünün eksi kutbundan çıkan kabloyu takip edip şasiye nerde bağlandığını bulabilseniz netleşir diye düşünüyorum.
Ayrıca + ile - arasında bir kısadevre olsa sigorta artırması gerekir.
Kolay gelsin.
-
Aklına gelebilecek her türlü marş akü ve bilmum elektrik sorununu yaşadım. Biraz daha detay verirsen aydınlatırım.
-
söylediğinize benzer bir problem daha önce yaşadım. Maalesef ülkemizin güzel ustaları küçücük scooter için çare bulamadı. Marş motoru değiştiler, marş rölesi değiştiler, daha ileriye gidip aküyü değiştiler bi ara tesisatı kontrol ettik dediler bla bla. Bu anlattıklarım çok uzakta değil istanbulda yaşandı. En sonunda bir akşam inat ettim ve scooterın altına yattım söylediğiniz topraklama mevzuu yani şase kablosunun inceldiğini gördüm. Kullandığım motosiklette kablo aşağı kısımda kalıyordu bide işin komiği üzerine oturmadan çalışıyor üzerine oturunca çalışmıyordu falan saçma sapan Kabloyu söktüm biraz töprüleme temizleme yerine taktım. Tüm problem geçti biliyormusunuz. Bunun için motosiklet adını vermeden söylemek gerekirse kocaman hem yamaha hem suzuki servisine gitti.
Gelelim ikinci sorduğunuza marş kömüründe sorun varsa bir çalışıp bir çalışmamazlık yaparmı evet yapar. Hatta marş masarken tornavidanın arkasıyla mekanizmaya tıklatın eğer kömürde dediğiniz gibi bir durum varsa bir çalışıp bir çalışmadığını görebilirsiniz. Şahsen koca koca kullandığım motorlarda bile böyle problemler zaman zaman yaşadığım olmuştu. Motosikleti sallayınca veya o noktaya marş basarken vurduğumda çalışıyordu.
-
HRider adlı üyeden alıntı
Aklına gelebilecek her türlü marş akü ve bilmum elektrik sorununu yaşadım. Biraz daha detay verirsen aydınlatırım.
motoru çalıştırdım benzinliğe gidip kontağı kapattım lastiğe hava bastım sonra marşa basıp çalıştırmaya kalkınca çıt etti gitti elektrik. Akü başlarını söküp taktım 4-5 kere aynı şey oldu her seferinde çıt edip elektrik gitti motordan. sonra tüm sigortaları söküp geri taktım marşa bastım çalıştı. Sigortalarla uğraşırken oradaki kablolarıda biraz oynamış oldum belki de o yüzden çalıştı bilmiyorum. İlk fırsatta topraklama kablosunu kontrol edicem sonra bir ustaya marş kömürlerine baktırtayım bari. Başka neler olabilir?
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:21 ----------
reo adlı üyeden alıntı
Öncelikle tebrik ederim, gayretinizden dolayı.
Cevap evet, 'carbon brushess' yani kömür fırçalar eriyip bitmeye yakın olunca bu durum olur.
Topraklama konusu da; akünün eksi kutbundan çıkan kabloyu takip edip şasiye nerde bağlandığını bulabilseniz netleşir diye düşünüyorum.
Ayrıca + ile - arasında bir kısadevre olsa sigorta artırması gerekir.
Kolay gelsin.
Meraklı birisiyim elim yatkındır birşeyler söküp toplamaya o yüzden kafam takılınca durduramıyorum kendimi sorunu çözene kadar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)