Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yağ ve buji değişimi sonrası şıkırtı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    zebercet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    - / Benelli TNT 250 / Hero Hunk
    Dostlar merhaba, hayırlı ramazanlar.

    Geçtiğimiz günlerde motosikletimin bakımını yapayım dedim, 10-40w yağ ve ngk cpr8e-9 buji satın aldım. Değişimlerini kendim yaptım, yaptıktan sonra 2 gün hiç kullanmadım. Dün gece biraz dolaşayım dedim, motosiklet değil de sanki pancar motoru kullanıyormuşum gibi ses çıkarmaya başladı. Bujiden mi acaba dedim, internetten baktım, gevşettim-sıktım yok ses aynı. Teşhisi önce 5 bin devire kadar ses yok 5 bin devirden sonra ses var diye koydum sonrasında devirden bağımsız gaz kolunu ne kadar çevirdiğim ile alakalı olduğunu anladım.

    Öncesinde de motorum %100 sağlıklı çalışmıyordu ancak böyle bir ses duymak imkansızdı, sizce bu problem neden meydana gelmiştir ve nasil bir masraf çıkartabilir?

    Gece olduğu için ses ile ilgili video çekmek istemedim, eğer şart derseniz ses ile ilgili video çekerim.

    Teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Selam,

    Aynı motordan ben de uzun süre kullandım. Grupta videomu izlemeyen yok sanırım;
    https://www.youtube.com/watch?v=NvwOfhgi-Ko

    Benim egzos, titreşim sebebiyle gevşeyen vidalar neticesinde manifolttan çıkmış, adeta söylediğiniz fibi pancar motoru gibi çalışır olmuştu. Egzos borusunu manifolta sokup tekrar vidaladım locktide ile sağlamlaştırdım. Bir kontrol edin isterseni.
    “Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana

  3. #3
    zebercet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    - / Benelli TNT 250 / Hero Hunk
    Alıntı Öz_Musti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam,

    Aynı motordan ben de uzun süre kullandım. Grupta videomu izlemeyen yok sanırım;
    https://www.youtube.com/watch?v=NvwOfhgi-Ko

    Benim egzos, titreşim sebebiyle gevşeyen vidalar neticesinde manifolttan çıkmış, adeta söylediğiniz fibi pancar motoru gibi çalışır olmuştu. Egzos borusunu manifolta sokup tekrar vidaladım locktide ile sağlamlaştırdım. Bir kontrol edin isterseni.
    Tam olarak dediğiniz problem ile karşılaştım. Ancak bu başıma daha büyük bir iş çıkarttı, sıkarken conta içinde kırıldı. Görüntüleri şu şekilde paylaşayım: https://photos.app.goo.gl/WB5k48QZvPXDGHft6 contanın ve manifoltun hali ortada. Başıma ciddi bir masraf açar mı, bu şekilde sürüp servise de götüremem muhtemelen.

    Ne yapmam gerek?

  4. #4
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    oncelikle geçmiş olsun. bir kaynakçı kafasina bir vida kaynatarak iceride kalan vidayi cikarir.


    conta vs tamamladiktan sonra bir kagit mendil ile kaçak kontrolu yapin egzozun saginda solunda.

  5. #5
    zebercet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    - / Benelli TNT 250 / Hero Hunk
    Alıntı EUOGLU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    oncelikle geçmiş olsun. bir kaynakçı kafasina bir vida kaynatarak iceride kalan vidayi cikarir.


    conta vs tamamladiktan sonra bir kagit mendil ile kaçak kontrolu yapin egzozun saginda solunda.
    teşekkür ederim, yarın motoru elimle götürmeyi deneyeceğim. bakalım yokuşta vs. sıkıntı yaşayıp geri dönmezsem olanları yazarım.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)