Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Şarj problemi teknik bilgi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    eray123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2017
    Motosikleti
    KAWASAKİ ZX-6R NİNJA
    motorum gazladıyımda 13,25v şarj ediyor sıkıntılı bi değermi? statorun 3 ucu var hepsini gazlayarak ölçtüm

    normal devirde :15v alternatıif akım

    5 bin devir cıvarkarında 60 v gördü her uç aynı değer veriyor

    konjektor ölçmeyi bilmiyorum ondan bakamadım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    superboycu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2014
    Statorden gelen voltaj normal gözüküyor 60 ile 80 lere çıkabilir tabi bu motordan motora değişebilir.

    konjektör çıkışını ölctugunde akünün sarj voltajı kadar çıkış vermesi lazım aküler kaç voltla sarj oluyor araştırıp konjektör çıkışlarını ona gore ölçmen gerekli ama gaz vererek ölçüm yap konjektör voltajı aku sarj voltajından düşükse sıkıntı vardır

  3. #3

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı eray123 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorum gazladıyımda 13,25v şarj ediyor sıkıntılı bi değermi? statorun 3 ucu var hepsini gazlayarak ölçtüm

    normal devirde :15v alternatıif akım

    5 bin devir cıvarkarında 60 v gördü her uç aynı değer veriyor

    konjektor ölçmeyi bilmiyorum ondan bakamadım.
    değerler normal.

    şikayet nedir?

  4. #4
    eray123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2017
    Motosikleti
    KAWASAKİ ZX-6R NİNJA
    şikayet şu önceden 14 v şarj ediyordu geçen benzin aldim bastım gıy gıy yaptı kaldık orda aküyü şarja taktım durum bu ihş bidaha yolda kalmayız 200 kilo makine

    yarın konjektoru denicem bakalım

  5. #5
    superboycu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2014
    Alıntı eray123 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şikayet şu önceden 14 v şarj ediyordu geçen benzin aldim bastım gıy gıy yaptı kaldık orda aküyü şarja taktım durum bu ihş bidaha yolda kalmayız 200 kilo makine

    yarın konjektoru denicem bakalım

    Aküler çoğunlukla 14.4 V ile sarj olur bunun altında aliye voltaj veriyorsa motorunuz akünüz tam dolmaz , akünüzün büyük ihtimal hemen bitmesinin sebebi ya akünüz ölmüş yada sarj voltajının aküye akım basamiyordur, 14v üzeri aküyü tam anlamıyla sarj edebilir eğer bu değer düşükse akünüz tam dolmaz kolay boşalır.

    internetten motorunuz modeli göre aratıp konjektör sarj voltajını öğrenip konjektoru olcmeni tavsiye ederim.

  6. #6
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Konjektör şarj seviyeniz düşmüş. yüksek ihtimal ile konjektör içerisindeki diyotlardan biri arıza vermeye başlamıştır.
    Motoru 5000 devre çıkardığınız da Voltaj ölçümünüz en az 14,5 Volt olmalı çünkü eğer far veya diğer yüksek beslemelerden biri devreye girdiğinde motor hala aküyü şarj edebilsin.
    Şurada güzel bir konjektör test videosu var. Buraya bakarak kontrolünüzü yapabilirsiniz.



  7. #7

    Üyelik
    12 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha mt-25
    şöyle bir voltaj göstergesini görebileceğiniz yere monte edin.
    akü voltajı ve şarj voltajını rahat takip edebilirsiniz.
    15tl lik bir parça


  8. #8

    Üyelik
    18 Aralık 2012
    Akünün kutup başlarından ölçüm yapabilirsiniz... 4-5 bin devirde 14,5 volttan fazlasını okuyorsanız voltaj regülatörünüz bozulmuş demektir.

  9. #9
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konjektör şarj seviyeniz düşmüş. yüksek ihtimal ile konjektör içerisindeki diyotlardan biri arıza vermeye
    başlamıştır.
    Motoru 5000 devre çıkardığınız da Voltaj ölçümünüz en az 14,5 Volt olmalı çünkü eğer far veya diğer yüksek beslemelerden biri devreye girdiğinde motor hala aküyü şarj edebilsin.
    Şurada güzel bir konjektör test videosu var. Buraya bakarak kontrolünüzü yapabilirsiniz.


    https://www.youtube.com/watch?v=-2jWIkhy1fo

    Katılıyorum, konjektör bozulmak üzere sinyal veriyor. Yakında tamamen şarjı keser.
    Statör verileri gayet iyi bir problem yok.
    Sağlam bir konjektör motora gaz verirken 14.0-14.5 V şarj gösterir.

  10. #10
    eray123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2017
    Motosikleti
    KAWASAKİ ZX-6R NİNJA
    baya uğraştim olçumler yaptim stator soketlerini yeniledim 13.40 oldu statore
    direnç modunda olçtum her 3 uc 2.3 verdi
    kotu bi değermi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:11 ----------

    konjektorun 3 kablosunu bağli biraktiğimda gazlarken 14 v gordum konjektor gelene kadar oyle mi kullansam

  11. #11
    superboycu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2014
    Alıntı eray123 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    baya uğraştim olçumler yaptim stator soketlerini yeniledim 13.40 oldu statore
    direnç modunda olçtum her 3 uc 2.3 verdi
    kotu bi değermi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:11 ----------

    konjektorun 3 kablosunu bağli biraktiğimda gazlarken 14 v gordum konjektor gelene kadar oyle mi kullansam
    Yukarıda bahsettiklerimi uyguladinizmi?

    Ariza tespitine girmeden önce konjektorun çıkış voltajını ölçmen yeterli 14.4 , 14.5 arası voltaj veriyorsa aküyü sarj eder ve sağlamdır eğer bu değerlerden aşağı değer veriyorsa konjektorun arıza vermeye başlamıştır.
    direnç olarak değil direkt çıkış voltajına bakarakta arıza varmı yokmu anlarsın, voltaj düşük geliyorsa akunu sarj etmiyordur bu yüzden yolda kalabilirsin

    gaz verirken bir yandan gözlemle eğer voltajda sabit devirde dalgalanma varsa arıza başlamıştır
    14v geliyor demissiniz bu voltaj akünüzü max seviyeye kadar doldurmaz ( aküden akuye değişir)

  12. #12
    eray123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2017
    Motosikleti
    KAWASAKİ ZX-6R NİNJA
    gaz verirken dalgalanma oluyo konjektor sipariş verdim mecbur türkiyede parcası yok kasawasakinin aliexpresten verdim 3 hafta sonra anca gelir

    boyle 14v dalgalanma ile sürsem bi sıkıntı çıkarmı

  13. #13

    Üyelik
    12 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha mt-25
    zx6r servis manuelinde teknik ölçümlerini attım birde böyle kontrol edin




  14. #14
    superboycu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2014
    arkadaş servis değerlerini atmış oldukça detaylı bilgiler verilmiş mesela 20 derece sıcaklıkta stator 4 bin devirde 46v çıkış vermeli , statorun bir önceki yorumlarında sağlam gözüküyor, ikinci veri sayfasında konjektorunuzun vermesi gereken direnç değerleri verilmiş ve kontrol etmen gereken cikis ayakları gösterilmiş.

    Söylediğim gibi akun tam dolmaz çalışırıp yola çıkınca bir müddet akun nün voltajı az olduğu için az da olsa dolsun diye uzunca turlamak gerekir , mesela durdun stop ettin akun az dolu olduğu için fazla mars yapamazsın, eğer sanşlıysan mars hemen alır çalışır


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)