Şarj problemi teknik bilgi
-
motorum gazladıyımda 13,25v şarj ediyor sıkıntılı bi değermi? statorun 3 ucu var hepsini gazlayarak ölçtüm
normal devirde :15v alternatıif akım
5 bin devir cıvarkarında 60 v gördü her uç aynı değer veriyor
konjektor ölçmeyi bilmiyorum ondan bakamadım.
Reklamlar
-
Statorden gelen voltaj normal gözüküyor 60 ile 80 lere çıkabilir tabi bu motordan motora değişebilir.
konjektör çıkışını ölctugunde akünün sarj voltajı kadar çıkış vermesi lazım aküler kaç voltla sarj oluyor araştırıp konjektör çıkışlarını ona gore ölçmen gerekli ama gaz vererek ölçüm yap konjektör voltajı aku sarj voltajından düşükse sıkıntı vardır
-
eray123 adlı üyeden alıntı
motorum gazladıyımda 13,25v şarj ediyor sıkıntılı bi değermi? statorun 3 ucu var hepsini gazlayarak ölçtüm
normal devirde :15v alternatıif akım
5 bin devir cıvarkarında 60 v gördü her uç aynı değer veriyor
konjektor ölçmeyi bilmiyorum ondan bakamadım.
değerler normal.
şikayet nedir?
-
şikayet şu önceden 14 v şarj ediyordu geçen benzin aldim bastım gıy gıy yaptı kaldık orda aküyü şarja taktım durum bu ihş bidaha yolda kalmayız 200 kilo makine
yarın konjektoru denicem bakalım
-
eray123 adlı üyeden alıntı
şikayet şu önceden 14 v şarj ediyordu geçen benzin aldim bastım gıy gıy yaptı kaldık orda aküyü şarja taktım durum bu ihş bidaha yolda kalmayız 200 kilo makine
yarın konjektoru denicem bakalım
Aküler çoğunlukla 14.4 V ile sarj olur bunun altında aliye voltaj veriyorsa motorunuz akünüz tam dolmaz , akünüzün büyük ihtimal hemen bitmesinin sebebi ya akünüz ölmüş yada sarj voltajının aküye akım basamiyordur, 14v üzeri aküyü tam anlamıyla sarj edebilir eğer bu değer düşükse akünüz tam dolmaz kolay boşalır.
internetten motorunuz modeli göre aratıp konjektör sarj voltajını öğrenip konjektoru olcmeni tavsiye ederim.
-
Konjektör şarj seviyeniz düşmüş. yüksek ihtimal ile konjektör içerisindeki diyotlardan biri arıza vermeye başlamıştır.
Motoru 5000 devre çıkardığınız da Voltaj ölçümünüz en az 14,5 Volt olmalı çünkü eğer far veya diğer yüksek beslemelerden biri devreye girdiğinde motor hala aküyü şarj edebilsin.
Şurada güzel bir konjektör test videosu var. Buraya bakarak kontrolünüzü yapabilirsiniz.
-
şöyle bir voltaj göstergesini görebileceğiniz yere monte edin.
akü voltajı ve şarj voltajını rahat takip edebilirsiniz.
15tl lik bir parça
-
Akünün kutup başlarından ölçüm yapabilirsiniz... 4-5 bin devirde 14,5 volttan fazlasını okuyorsanız voltaj regülatörünüz bozulmuş demektir.
-
Seramik adlı üyeden alıntı
Konjektör şarj seviyeniz düşmüş. yüksek ihtimal ile konjektör içerisindeki diyotlardan biri arıza vermeye
başlamıştır.
Motoru 5000 devre çıkardığınız da Voltaj ölçümünüz en az 14,5 Volt olmalı çünkü eğer far veya diğer yüksek beslemelerden biri devreye girdiğinde motor hala aküyü şarj edebilsin.
Şurada güzel bir konjektör test videosu var. Buraya bakarak kontrolünüzü yapabilirsiniz.
https://www.youtube.com/watch?v=-2jWIkhy1fo
Katılıyorum, konjektör bozulmak üzere sinyal veriyor. Yakında tamamen şarjı keser.
Statör verileri gayet iyi bir problem yok.
Sağlam bir konjektör motora gaz verirken 14.0-14.5 V şarj gösterir.
-
baya uğraştim olçumler yaptim stator soketlerini yeniledim 13.40 oldu statore
direnç modunda olçtum her 3 uc 2.3 verdi
kotu bi değermi
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:11 ----------
konjektorun 3 kablosunu bağli biraktiğimda gazlarken 14 v gordum konjektor gelene kadar oyle mi kullansam
-
eray123 adlı üyeden alıntı
baya uğraştim olçumler yaptim stator soketlerini yeniledim 13.40 oldu
statore
direnç modunda olçtum her 3 uc 2.3 verdi
kotu bi değermi
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:11 ----------
konjektorun 3 kablosunu bağli biraktiğimda gazlarken 14 v gordum konjektor gelene kadar oyle mi kullansam
Yukarıda bahsettiklerimi uyguladinizmi?
Ariza tespitine girmeden önce konjektorun çıkış voltajını ölçmen yeterli 14.4 , 14.5 arası voltaj veriyorsa aküyü sarj eder ve sağlamdır eğer bu değerlerden aşağı değer veriyorsa konjektorun arıza vermeye başlamıştır.
direnç olarak değil direkt çıkış voltajına bakarakta arıza varmı yokmu anlarsın, voltaj düşük geliyorsa akunu sarj etmiyordur bu yüzden yolda kalabilirsin
gaz verirken bir yandan gözlemle eğer voltajda sabit devirde dalgalanma varsa arıza başlamıştır
14v geliyor demissiniz bu voltaj akünüzü max seviyeye kadar doldurmaz ( aküden akuye değişir)
-
gaz verirken dalgalanma oluyo konjektor sipariş verdim mecbur türkiyede parcası yok kasawasakinin aliexpresten verdim 3 hafta sonra anca gelir
boyle 14v dalgalanma ile sürsem bi sıkıntı çıkarmı
-
zx6r servis manuelinde teknik ölçümlerini attım birde böyle kontrol edin
-
arkadaş servis değerlerini atmış oldukça detaylı bilgiler verilmiş mesela 20 derece sıcaklıkta stator 4 bin devirde 46v çıkış vermeli , statorun bir önceki yorumlarında sağlam gözüküyor, ikinci veri sayfasında konjektorunuzun vermesi gereken direnç değerleri verilmiş ve kontrol etmen gereken cikis ayakları gösterilmiş.
Söylediğim gibi akun tam dolmaz çalışırıp yola çıkınca bir müddet akun nün voltajı az olduğu için az da olsa dolsun diye uzunca turlamak gerekir , mesela durdun stop ettin akun az dolu olduğu için fazla mars yapamazsın, eğer sanşlıysan mars hemen alır çalışır
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)