Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Markalara göre rodaj

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    Merhabalar. Evet hepimizin bildiği gibi rodajda genel kural ani gaz vermemek (özellikle motor soğukken), sürekli aynı devirde gitmemek, belirli bir devirin üzerinde uzun süre sürmemek, tam gaz kalkış ve motoru ani kompresyonlara sokmamak. Kısaca yumuşak kullanmak diyebiliriz.

    Fakat gelelim asıl konuya.
    Yamaha mt25-r25 lerin kitapçığında şöyle yaziyor:
    0–1000 km
    Motosikleti 7000 d/dk üzerinde uzun
    süre kullanmaktan kaçının.
    1000–1600 km
    Motosikleti 8400 d/dk üzerinde uzun
    süre kullanmaktan kaçının.
    1.600 km ve sonrası
    Motosiklet normal olarak kullanılabilir.

    Honda cb250r' ın kitapçığında ise şöyle:
    İlk 500 km de
    Tam gaz vererek kalkışlardan ve ani hızlanmalardan kaçınınız.
    Sert frenlemelerden ve hızlı vites küçültmelerden kaçınınız diyor.

    Tamam biri iki silindir biri tek silindir ama yamahanın tek silindir modellerinde de rodaj süresi daha uzun. Benim kafama takılan konu honda daha yağ değişimi (1000 km de oluyor) bile yapılmadan 500 km den sonra sorun yok derken. Yamaha 1000 km bakımından sonra bile daha 1600 km ye kadar dikkat et diyor. Yamaha dötü sağlama mı almak istiyor anlayamadım 1600 km yi doldurana kadar canım çıktı Ybr125 gibi gitmekten


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ojo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2017
    abs li mi

  3. #3
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Arada bir gaz aç,motor sağir kalmasin

  4. #4
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:04 ----------

    [/COLOR]
    Alıntı ojo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abs li mi
    Abs li olunca rodaj değişmiyor. Konuyla alakasız olmuş ama evet abs li

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:06 ----------

    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arada bir gaz aç,motor sağir kalmasin
    Öyle bir şey yok hocam. Tamamen piyasadaki boş ustaların uydurması. Bu arada rodajım bitti 2000 km deyim. Zaten konu rodaj nasıl yapılır değil iyi okuyun.

  5. #5
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Toleranslarla alakalı olabilir, mesela cbr250 tek silindir toleransı yüksek bir motor bu yüzden rodaji yani parçaların birbirine alışması kısa sürüyor.

    MT serisi ise çift silindir ve düşük toleranslı bir motor üstelik yüksek devirde çeviriyor. Bu yüzden parçaların alismasida uzun sürüyor.

    Toleranslardan kastım parçaların üretim ölçü toleransları ve birbirleri arasındaki mikron ölçüsündeki mesafeler.

  6. #6
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Ben konuyu farklı yere çekeyim. Çoğu motor üreticisi lazer ile kesim sağlıyor ve neredeyse 0 hata. O zaman biz neden rodaj yapıyoruz? Bi de burdan bakmak lazım.

  7. #7
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Alıntı RideForLife. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben konuyu farklı yere çekeyim. Çoğu motor üreticisi lazer ile kesim sağlıyor ve neredeyse 0 hata. O zaman biz
    neden rodaj yapıyoruz? Bi de burdan bakmak lazım.
    Öyle bir şey olduğunu hiç zannetmiyorum, her parça lazer ile kesime uygun değildir kaldıki öyle bir imkan olsa bile üretim kalite standardına göre çoğu zaman tercih edilmez. Standart yöntemler kullanılır.

    Belki özel üretim motogp gibi motorların bazı parçaları bu şekilde üretiliyor olabilir.

  8. #8
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı s.e.c adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öyle bir şey yok hocam. Tamamen piyasadaki boş ustaların uydurması. Bu arada rodajım bitti 2000 km deyim. Zaten konu rodaj nasıl yapılır değil iyi okuyun.
    Nasıl yok sen motoru sündürmüyor musun şimdi?
    levend84 bunu beğendi.

  9. #9
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı RideForLife. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben konuyu farklı yere çekeyim. Çoğu motor üreticisi lazer ile kesim sağlıyor ve neredeyse 0 hata. O zaman biz neden rodaj yapıyoruz? Bi de burdan bakmak lazım.
    "SIFIR" Hata diye bir şey yoktur. Teorik ile pratik aynı değildir. Örneğin; Gerçek 1mm ölçüsü ile pratikde ki 1mm aynı değildir. Hiç bir zaman olmaz.
    Sadece Teknoloji ilerledikçe hata toleransı azalır o kadar.

    Rodaj işine gelirsek; Her döküm birbiriyle aynı değildir her kullanılan malzeme ocak ayında üretilen ile temmuz ayında üretilen. Bunlar arasında ufak da olsa farklılıklar vardır. Bu yüzden Bazı firmalar daha temkinli davranır bazıları normal davranır. (Malzeme bilimi ve Teknolojisi)
    Daha önceki bir Rodaj konusuna yaptığımız bir yazıyı aynen buraya geçiriyorum.

    Ünlü bir markadan alıntı yapmak istiyoruz. Ayrıntıları istenilen arabanın manuelinden bakılabilir.
    Herkes ingilizce bilmiyor olabilir fakat İngilizce çeviri kullanılırsa bile rahatlıkla anlaşılabilir.
    Link http://www.mersuv.com/mbread-283.html

    ---------------
    The first 1,000miles (1,500 km)
    Mercedes-Benz GL-Class / Mercedes-Benz GL-Class Owners Manual / Driving and parking / Notes on breaking-in a new vehicle / The first 1,000miles (1,500 km)

    The more you look after the engine when it is new, the more satisfied you will be with its performance in the future.

    • You should therefore drive at varying vehicle and engine speeds for the first 1,000 miles (1,500 km).

    • Avoid heavy loads, e.g. driving at full throttle, during this period.

    • Change gear in good time, before the tachometer needle is Ô of the way to the red area of the tachometer.

    • Do not manually shift to a lower gear to brake the vehicle.

    • If possible, do not depress the accelerator pedal past the point of resistance (kickdown).

    • Only select shift ranges 3, 2 or 1 when driving slowly, e.g. in mountainous terrain.

    After 1,000 miles (1,500 km), you can increase the engine speed gradually and accelerate the vehicle to full speed.

    Additional breaking-in notes for AMG vehicles:
    • Do not drive faster than 85 mph (140 km/h) for the first 1,000 miles (1,500 km).

    • Only allow the engine to reach a maximum engine speed of 4,500 rpm briefly.

    • Change gear in good time.

    • Ideally, for the first 1,000 miles (1,500 km), drive in program C.

    You should also observe these notes on breaking in if the engine or parts of the drive train on your vehicle have been replaced.

    Always observe the respective speed limits.
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Şu Söz de Çok hoşumuza gitti;

    "The more you look after the engine when it is new, the more satisfied you will be with its performance in the future."

    "Motorunuz yeniyken ona ne kadar iyi bakarsanız, gelecekteki performansından da o kadar memnun olursunuz."
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    s.e.c bunu beğendi.

  10. #10
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nasıl yok sen motoru sündürmüyor musun şimdi?
    Dostum bugüne kadar tonla motor değiştirdim. Bunların %80 i de sıfır alıp rodajını kendim yaptığım motorlardı. Ben her zaman kitapçığa uygun yaptım. Hiçbir zaman da muadillerine göre performans eksikliği olmadı. Hatta daha iyiydi genelde motorlarım. Burda da şu an ki motorumun rodajdan sonraki testini yaptım. Bu arada bu test rodaj bittiğinden sonraki ilk bastığım video. Sizin dediğiniz doğru olsaydı nasıl 5.7 sn 100 görürdüm. Daha önce hiç basmadım. Ilk denememde sonuç bu. Son hız da 186 km/h gördüm.
    https://youtu.be/kUM2MbYum0s

  11. #11
    zanyoscar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2014
    Şehir
    Istanbul
    2014 yılında ilk mt-07 sahiplerinden biri olarak rodajı kitapçıkta yazdığı gibi ilk 1000 km 6000 deviri geçmeyerek yaptık.Sonraki 600 km ise hatırladığım kadarıyla 8000 deviri geçmemiştik. 3 hafta önce sıfır cbr650r modeli satın aldım.Önce bayiyle konuştuğumda artık honda'da rodaj diye bir şey kalmadığını,istediğim gibi sürebileceğim söylendi.İiçime sinmediği için ve biraz mantıksız geldiği için tabiki kitapçığa baktım ne yazmışlar diye.Yukarıda arkadaşın bahsettiği gibi ilk 500 km ani hızlanmadan ve sert kalkıştan kaçınılması gerektiği.Aşağıya da bir görselini yüklüyorum.Açıkçası şaşırdım.Demekki üretim teknolojileri değiştiği için artık eskisi gibi rodaja çok gerek kalmıyor.Hatta geçen sene sıfır bir araba aldığımda da bayi aynı şeyi söylemişti ve kitapçığında da aynısı yazıyordu.Yine de kitapçığa uymak lazım.


  12. #12
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    Alıntı zanyoscar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2014 yılında ilk mt-07 sahiplerinden biri olarak rodajı kitapçıkta yazdığı gibi ilk 1000 km 6000 deviri geçmeyerek yaptık.Sonraki 600 km ise hatırladığım kadarıyla 8000 deviri geçmemiştik. 3 hafta önce sıfır cbr650r modeli satın aldım.Önce bayiyle konuştuğumda artık honda'da rodaj diye bir şey kalmadığını,istediğim gibi sürebileceğim söylendi.İiçime sinmediği için ve biraz mantıksız geldiği için tabiki kitapçığa baktım ne yazmışlar diye.Yukarıda arkadaşın bahsettiği gibi ilk 500 km ani hızlanmadan ve sert kalkıştan kaçınılması gerektiği.Aşağıya da bir görselini yüklüyorum.Açıkçası şaşırdım.Demekki üretim teknolojileri değiştiği için artık eskisi gibi rodaja çok gerek kalmıyor.Hatta geçen sene sıfır bir araba aldığımda da bayi aynı şeyi söylemişti ve kitapçığında da aynısı yazıyordu.Yine de kitapçığa uymak lazım.

    https://i.hizliresim.com/EB5I0P.jpg
    İşte bu işaretlediğiniz kısmın birebir aynısı cb250r için de yazıyor. Biri tek silindir, biri dört silindir olan iki motora da aynı kuralları koymuşlar. Sadece 500 km yi yeterli bulmuşlar. Yamahanın modellerinde ise 1600 km olmasına şaşırmıştım ama vardır bir bildikleri.
    Bu arada kitapçıkta ne yazıyorsa bayinin de aynısını söylemesi gerekir ama malum bilinçsiz satıcı aşırı fazla.

  13. #13
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı s.e.c adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşte bu işaretlediğiniz kısmın birebir aynısı cb250r için de yazıyor. Biri tek silindir, biri dört silindir olan iki motora da aynı kuralları koymuşlar. Sadece 500 km yi yeterli bulmuşlar. Yamahanın modellerinde ise 1600 km olmasına şaşırmıştım ama vardır bir bildikleri.
    Bu arada kitapçıkta ne yazıyorsa bayinin de aynısını söylemesi gerekir ama malum bilinçsiz satıcı aşırı fazla.
    Yazdığınız gibi bilinçsiz satıcı çok fazla ve gerçekten umursamıyorlar. Merak edip bahsettiğinizi motorun bir de yabancı kitapçığına baktık. Rodaj var ve basit bir şekilde anlatmış. Esnafımızın umursamazlığı bitirecek kendisini. Yazık.

    [IMG][/IMG]
    s.e.c bunu beğendi.

  14. #14
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazdığınız gibi bilinçsiz satıcı çok fazla ve gerçekten umursamıyorlar. Merak edip bahsettiğinizi motorun bir de yabancı kitapçığına baktık. Rodaj var ve basit bir şekilde anlatmış. Esnafımızın umursamazlığı bitirecek kendisini. Yazık.

    http://<a href="https://hizliresim.c...1q.jpg</a></a>
    Evet türkçesiyle aynı hocam

  15. #15
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Açıkcası Honda çok basite kaçmış. Neden artık kendileri bilir.
    Ama piyasa da Yamaha-Kawasaki-Suzuki ve Honda markaları hakkında söylenenleri çoğu motorcu bilir.(Tartışma olmaması için uzatmayacağım)

    Aşağıda 2019 model 1000cc lik modellerin Rodaj Bilgilendirmeleri bulunuyor. Akıllarda fikir uyandırabilir.

    [IMG][/IMG]
    s.e.c bunu beğendi.

  16. #16
    zanyoscar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2014
    Şehir
    Istanbul
    Gönderdiğiniz yabancı kullanım kılavuzunda da aynısı yazıyor zaten. Her markanın kendine göre üretim teknolojisi var tabi.Kolaya kaçmış diyerek işin içinden çıkmamak lazım.Uzun ömürlü olmasıyla nam salmış markaların sırf rodaj yok demiş olmak için böyle bir risk almaları saçma olur.Zaten kullanıcı kılavuzunda adamlar ilk 500 km dikkat etmemizi yazmışlar.Ve devir de belirtmemişler.Onların için bir problem olmuyorsa bizim için de bir problem olmamalı.Sonuç olarak bir malın nasıl kullanılacağını en iyi onun üreticisi bilir,kullananı değil.
    s.e.c bunu beğendi.

  17. #17
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı zanyoscar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gönderdiğiniz yabancı kullanım kılavuzunda da aynısı yazıyor zaten. Her markanın kendine göre üretim teknolojisi var tabi.Kolaya kaçmış diyerek işin içinden çıkmamak lazım.Uzun ömürlü olmasıyla nam salmış markaların sırf rodaj yok demiş olmak için böyle bir risk almaları saçma olur.Zaten kullanıcı kılavuzunda adamlar ilk 500 km dikkat etmemizi yazmışlar.Ve devir de belirtmemişler.Onların için bir problem olmuyorsa bizim için de bir problem olmamalı.Sonuç olarak bir malın nasıl kullanılacağını en iyi onun üreticisi bilir,kullananı değil.
    Hocam inanın o kadar basit olmadığının farkındayım. Hiç bir üretici rodaj yok demiyor. Bizimkiler diyor. Yukarıda büyük markaların örneklerini verdim + Mercedes ten de örnek verdim.
    Honda ya kesinlikle kötü demiyorum. Ama zirve deki üreticilerin bile kendi aralarında kalite farkı var.
    Üreticinin burada risk aldığını düşünmüyorum. Neden derseniz zaten profesyonel kullanıcılar motoru nasıl kullanacaklarını biliyorlar. Diğer kullanıcılar için ise normal şartlar yeterli olur düşüncesindeler. Diğer türlü Rodaj gerçekten detaylı ve önemli bir konu. Keşke öyle bir durumumuz olsa da motorları radaj durumlarına göre test edebilsek. Gerçekten çok belirgin farklar çıkacağına emin olabilirsiniz.

  18. #18

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    "Rodaj diye bir şey yok" şeklinde gerzekçe bir söylem bizden başka ülkede var mı bilmiyorum ? Bunu söyleyen adam cahildir. Toleransların daralmış olması sıfırlandığı anlamına gelmiyor. Ayrıca tolerans aralıkları 100 yıldır normlarla belirlenmiş. Yeni icat edilmedi yani... Öyle lazer kesimle imalat diye bir olay da yok. Lazerle kesilen parçanın kenarları düzgün olmadığı gibi, kesim süresi de çok uzundur.

    Firmadan firmaya olan farklar da o firmanın bileceği iştir. Esas olan motorun gazına yüklenmemek ve bunun yanında belirli bir deviri de geçmemektir. Eskiden de falanca hız geçilmeyecek derlerdi, adam gider 3. viteste o hızı geçmez ama arabayı bas bas bağıttırırdı. Ben şahsen Honda'nın 500 km'sini az buluyorum. Hele ki içerisinde rodaj yağı varken motorun rahatça kullanılabileceğini söylemek bana doğru gelmiyor. Yağ değiştirmeye gerek olmasaydı anlardım. Yamaha'nın devir sınırı daha doğru ancak onda da gaz açma sınırına dikkkat etmek gerekiyor. Sen gazı kökleyip rodajda izin verilen devire çıkıyorsan o da olmaz.

    Son olarak da sanayi tabiriyle "motorun sağır kalması" diye bir şey yoktur. Normal şekilde kullanılan, sürekli anormal düşük devirlerde çalışmayan her motor zamanla açılır. Öyle rodaj döneminde motoru açacağım diye arada kırmızı çizgiyi zorlarsanız motorun belki 20000 km'lik ömrünü o 1000 km'de yersiniz.

    Artık bu usta kafalarını da , usta ağızlarını da bırakmanın zamanı geldi. Bunlar millete de yalan yanlış şeyler öğretiyorlar. Geçen gün bir inceleme videosu izliyorum. Motorunu inceleyen çocuk, motor hacminin uzun yolda motoru kaç km'de bir dinlendirmek gerektiğini gösteren bir sayı olduğunu söyledi. Yani 125 cc ise 125 km'de bir dinlenmesi gerekiyormuş. Cahillik seviyesi buralara kadar düşmüş. Neyi bilmediğini bilimek de ayrı bir merziyettir, o da bizde yok.
    s.e.c ve Osm@n bunu beğendiler.

  19. #19
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "SIFIR" Hata diye bir şey yoktur. Teorik ile pratik aynı değildir. Örneğin; Gerçek 1mm ölçüsü ile pratikde ki 1mm aynı değildir. Hiç bir zaman olmaz.
    Sadece Teknoloji ilerledikçe hata toleransı azalır o kadar.

    Rodaj işine gelirsek; Her döküm birbiriyle aynı değildir her kullanılan malzeme ocak ayında üretilen ile temmuz ayında üretilen. Bunlar arasında ufak da olsa farklılıklar vardır. Bu yüzden Bazı firmalar daha temkinli davranır bazıları normal davranır. (Malzeme bilimi ve Teknolojisi)
    Daha önceki bir Rodaj konusuna yaptığımız bir yazıyı aynen buraya geçiriyorum.

    Ünlü bir markadan alıntı yapmak istiyoruz. Ayrıntıları istenilen arabanın manuelinden bakılabilir.
    Herkes ingilizce bilmiyor olabilir fakat İngilizce çeviri kullanılırsa bile rahatlıkla anlaşılabilir.
    Link http://www.mersuv.com/mbread-283.html

    ---------------
    The first 1,000miles (1,500 km)
    Mercedes-Benz GL-Class / Mercedes-Benz GL-Class Owners Manual / Driving and parking / Notes on breaking-in a new vehicle / The first 1,000miles (1,500 km)

    The more you look after the engine when it is new, the more satisfied you will be with its performance in the future.

    • You should therefore drive at varying vehicle and engine speeds for the first 1,000 miles (1,500 km).

    • Avoid heavy loads, e.g. driving at full throttle, during this period.

    • Change gear in good time, before the tachometer needle is Ô of the way to the red area of the tachometer.

    • Do not manually shift to a lower gear to brake the vehicle.

    • If possible, do not depress the accelerator pedal past the point of resistance (kickdown).

    • Only select shift ranges 3, 2 or 1 when driving slowly, e.g. in mountainous terrain.

    After 1,000 miles (1,500 km), you can increase the engine speed gradually and accelerate the vehicle to full speed.

    Additional breaking-in notes for AMG vehicles:
    • Do not drive faster than 85 mph (140 km/h) for the first 1,000 miles (1,500 km).

    • Only allow the engine to reach a maximum engine speed of 4,500 rpm briefly.

    • Change gear in good time.

    • Ideally, for the first 1,000 miles (1,500 km), drive in program C.

    You should also observe these notes on breaking in if the engine or parts of the drive train on your vehicle have been replaced.

    Always observe the respective speed limits.
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Şu Söz de Çok hoşumuza gitti;

    "The more you look after the engine when it is new, the more satisfied you will be with its performance in the future."

    "Motorunuz yeniyken ona ne kadar iyi bakarsanız, gelecekteki performansından da o kadar memnun olursunuz."
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Teşekkürler hocam, yanlış bilgimi doğruya döndürdünüz. Sağolun.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:11 ----------

    Arkadaşlar yanlış bilgi biliyor olabilirim niye hemen yükseliyorsunuz? Benim bildiğim bazı firmalar lazer ile kesim yapıp hata oranını NEREDEYSE 0'a düşürüyodu. Fakat bunların normal standartlarda geçerli olmadığını öğrendim. Kimseye rodaj yok vs demedim. Lütfen iki düşünüp, anlayıp tekrar yazalım.
    s.e.c bunu beğendi.

  20. #20
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    Yorumlarınız için hepinize teşekkürler. Anlaşılan yamaha ve honda bütün modellerine aynı şeyi yazmış. Neyse önemli olan motosikletlerimizi kullanırken bir sonraki sahibini de düşünerek işin vicdani boyutuyla hareket etmektir. En azından bu açmış olduğum konuda yazmış olan arkadaşlarımın yazış şekilleri ve üsluplarından dahi bu şekilde kullanacakları anlaşılıyor. Biliyorsunuz motosiklet alırken en önemli şey sahibidir. Efendi birinden alacağım 10000 km deki motoru, serseri, apaçi birinden alacağım 500 km deki motora tercih edebilirim, şartlara göre.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler