Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

TPS sensörü - Gaz kelebek sensörü ayarlanması

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Merhaba
    Karbüratör bakımı için karbüratör'ü çıkardım.Yaptığım hata sensör fişini sökmek yerine ,sensörü yerinden çıkardım.
    Servis kitapçığında nasıl ayar yapıldığını gösteriyor tam anlayamadım
    3 adet kablo var.Siyah ve Mavi 5 olarak almış Bende A(4.83ohm)
    0,13 ve 0,15 ile çarpınca (0,627ohm ile 0,724) çıktı.Film burada koptu 4,83x(0,627-0,724)=97 mi?Rolantide
    0,627ohm ile 0,724 Ayar bu aralıkta mı olması gerekiyor?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Servis kitabında tps nin doğru çalışıp çalışmadığının kontrolünü söylüyor.Tps nin içinde potansiyometre var, herhangi bir nedenden dolayı arıza yaparsa test etmek için belirli konumda omajını ölçün diyor bu değerlerde çıkmazsa değiştirin vs vs der.

    Yani aynen geri takacaksınız, üstten sıkacağınız vida yer yapmıştır içindeki tornavida ucu gibi çizik yeri hareketli kısma turtun düzgünce, iz yapan vida yerinden üzerine aynı söktüğünüz gibi sıkın.

    O sayfada tps nin omajını ölçmeyi gösteriyor sadece.

    Vida izi yoksa fotodaki gibi veya ortada kalacak şekilde aynen geri sıkın.

  3. #3

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Sevgili bassturbin yanıtın için teşekkürler.Youtube'da videolara bakındım.Fikir almak için. TPS'yi multimetreye bağlayıp sensörü yavaşca hareket ettirip fabrika değerine ekranda göründüğünde sensörü sabitliyorlar.KTM'de 6 ohm'idi .2 honda videosu izledim farklı model ikisinde de farklı ölçüye getirip sensörü sabitliyorlardı.Kötü tarafı İz yoktu.Zaten çalıştırdığımda motor gaz yemez veya gaz takılı kalıyormuş gibi çalışırsa heralde ayarlıyamamışımdır.Tam ortalayarak denerim

  4. #4
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Klavuzun dediği gibi 5 ohm dersek sizinkide 4.83 çok bir fark yok, rolantide çalışırken dediğiniz gibi tps vidasını takıp sıkmadan ölçü aletinde 650 750 ohm okunan yerde sıkılması gerekir.Sökmeden önce karbüratör tps vs. motor rolantide normal çalışıyormuydu?
    Hava ayarı çok açıksada öyle rolantide yüksek çalışır.Hava ayarın çok açıksada gaz yemez yani çok fakir karışım oluyor.
    Rolantide hava ayarını değiştirin önce rolantide normal çalışsın sonra tps yi omajını ölçüp sabitlersiniz diye düşünüyorum.Karbüratör iğne ayarını kademesini (kelebek veya sürgülü kelebeğin içeri girip çıkan iğnesi) vs değişitmediniz değilmi?

  5. #5

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Vidayı tam ortaladığımda şu an 750 ohm okunuyor.Henüz deneyemedim.Üst kapak rektefiyicide subap bekliyorum.Fişi sökmeden önce karbüratör sorunsuzdu.Rolantide çalışıyordu.Karbüratörün iğne , şamandıra ayarını değiştirmedim.olduğu gibi duruyor.Çalıştırdığımda belli olacak.Suzukide 2 kablo vardı.Tek ölçüm yapılıyordu.5ohm ayarladım tamam.Bunda 3 kablo olunca ölçüm ve ayarıda farklı diye düşündüm.Formül ince ayar yapmak için mi? 5x(0,13-0,15)=B


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)