TPS sensörü - Gaz kelebek sensörü ayarlanması
-
Merhaba
Karbüratör bakımı için karbüratör'ü çıkardım.Yaptığım hata sensör fişini sökmek yerine ,sensörü yerinden çıkardım.
Servis kitapçığında nasıl ayar yapıldığını gösteriyor tam anlayamadım
3 adet kablo var.Siyah ve Mavi 5 olarak almış Bende A(4.83ohm)
0,13 ve 0,15 ile çarpınca (0,627ohm ile 0,724) çıktı.Film burada koptu 4,83x(0,627-0,724)=97 mi?Rolantide
0,627ohm ile 0,724 Ayar bu aralıkta mı olması gerekiyor?
Reklamlar
-
Servis kitabında tps nin doğru çalışıp çalışmadığının kontrolünü söylüyor.Tps nin içinde potansiyometre var, herhangi bir nedenden dolayı arıza yaparsa test etmek için belirli konumda omajını ölçün diyor bu değerlerde çıkmazsa değiştirin vs vs der.
Yani aynen geri takacaksınız, üstten sıkacağınız vida yer yapmıştır içindeki tornavida ucu gibi çizik yeri hareketli kısma turtun düzgünce, iz yapan vida yerinden üzerine aynı söktüğünüz gibi sıkın.
O sayfada tps nin omajını ölçmeyi gösteriyor sadece.
Vida izi yoksa fotodaki gibi veya ortada kalacak şekilde aynen geri sıkın.
-
Sevgili bassturbin yanıtın için teşekkürler.Youtube'da videolara bakındım.Fikir almak için. TPS'yi multimetreye bağlayıp sensörü yavaşca hareket ettirip fabrika değerine ekranda göründüğünde sensörü sabitliyorlar.KTM'de 6 ohm'idi .2 honda videosu izledim farklı model ikisinde de farklı ölçüye getirip sensörü sabitliyorlardı.Kötü tarafı İz yoktu.Zaten çalıştırdığımda motor gaz yemez veya gaz takılı kalıyormuş gibi çalışırsa heralde ayarlıyamamışımdır.Tam ortalayarak denerim
-
Klavuzun dediği gibi 5 ohm dersek sizinkide 4.83 çok bir fark yok, rolantide çalışırken dediğiniz gibi tps vidasını takıp sıkmadan ölçü aletinde 650 750 ohm okunan yerde sıkılması gerekir.Sökmeden önce karbüratör tps vs. motor rolantide normal çalışıyormuydu?
Hava ayarı çok açıksada öyle rolantide yüksek çalışır.Hava ayarın çok açıksada gaz yemez yani çok fakir karışım oluyor.
Rolantide hava ayarını değiştirin önce rolantide normal çalışsın sonra tps yi omajını ölçüp sabitlersiniz diye düşünüyorum.Karbüratör iğne ayarını kademesini (kelebek veya sürgülü kelebeğin içeri girip çıkan iğnesi) vs değişitmediniz değilmi?
-
Vidayı tam ortaladığımda şu an 750 ohm okunuyor.Henüz deneyemedim.Üst kapak rektefiyicide subap bekliyorum.Fişi sökmeden önce karbüratör sorunsuzdu.Rolantide çalışıyordu.Karbüratörün iğne , şamandıra ayarını değiştirmedim.olduğu gibi duruyor.Çalıştırdığımda belli olacak.Suzukide 2 kablo vardı.Tek ölçüm yapılıyordu.5ohm ayarladım tamam.Bunda 3 kablo olunca ölçüm ve ayarıda farklı diye düşündüm.Formül ince ayar yapmak için mi? 5x(0,13-0,15)=B
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)