Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

73.000 km Kullandığım Zincirin Bakımını Nasıl Yapıyorum?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010


    En son Orta Asya yolundayken rutin bir zincir bakımımı kaydettim. O zamanlar zincir 45 bin civarında kullanılmıştı. Yine aynı zincirle sorunsuzca Türkiye'ye döndüm. Genellikle bu kadar kullanılan bir zinciri değiştirip böyle uzun bir yola çıkarlar. Ben bir eşyayı canı cıkana kadar kullanır öyle değiştiririm. Gerçi aynısını benzin için de yapıyorum sonra yolda kalıyorum, o iyi bir şey değil.

    Eğer dere geçişi ya da aşırı yağmurda sürmemişsem, 2000 - 2500 kilometrede bir videodaki gibi yağlama yaparak temizliyorum. Yani temizlik ve yağlama aynı anda yapılmış oluyor ya da başka bir deyişle; temizlik yapmak bir nevi zinciri yağlamak demek. Ayrıca aerosol zincir yağı taşımıyorum. Zaten tüm aerosoller doğaya zararlı. 100ml zincir yağı uzun zaman için yeterli geliyor. Kullandığım yağın aynı zamanda korozyon önleyici özelliği de var, suyun zincire ulaşmasına engel olan bir katman oluşturuyor. Bu da zincir ömrünün uzun olması için oldukça etkili. En önemlisi de motosikletin kullanım şekli. 15 bin kilometrede zinciri değişen Tracer ile benim Tracer inanılmaz farklı olabilir.

    Toparlarsak:
    -Motosikletin doğru şekilde kullanılması,
    -Korozyon önleyici zincir yağı ile düzenli temizleme ve yağlama,
    Fabrika çıkışı orijinal zincirinizin ömrünü bu kadar uzun tutabiliyor, mümkün.

    Şimdi yeni bir zincir kullanıyorum, dişli seti aynen duruyor. Yani dişli sağlığını da korumuşuz aynı zamanda.

    Bu arada otomatik yağlayıcı kullanma şansım varken şimdiye kadar o hakkımı kullanma ihtiyacı hissetmedim. Tecrübelerime göre en sağlıklı zincir bakımı bu şekilde. Yanımda yedek zincir falan da taşımadan oldukça uzun yollara gidiyorum. Zaten bakımın amacı da olası sorunları önceden engellemektir. Uyguladığım yöntemden emin olmasaydım muhtemelen yedek zincir taşıyan tayfadan olurdum ben de.

    Ayrıca sürekli çevreye saçılan yağlardan sorumluyuz! Bolca yağın zincire bir faydası yok, aksine doğaya oldukça zarar verici. Zaten motorlu araçlarla doğaya verdiğimiz zarar yetmezmiş gibi otomatik yağlayıcıdan damlayanlarla daha da fazla zarar vermeyelim. Aerosol kullanımı ile ozon tabakasına verdiğimiz zarar ise ayrı bir konu. Kısacası zincirinizin bakımını minimum yağ kullanarak da çözebilirsiniz. Lütfen bu konuda duyarlı olun.

    Kullandığım yağ, İngiltere üretimi XCP Chain. Benzer kalitedeki yağları da aynı bu şekilde kullanarak başarılı olabileceğinizi düşünüyorum.

    [/COLOR]Şunu da ekleyeyim, servislerde değiştirilip "bitmiş" diye çöpe atılan zincirlerle ben daha ne yollara giderim. Aşırı ve gereksiz tüketime sebep olmayın. Motosikletinizi sakin kullanırsanız yakıttan sarf malzemeye kadar her şeyi korumuş olursunuz.

    Sevgilerimle,
    Alp
    potasyum, AzÇok, yigozya ve 9 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alp taşlanmaya hazır mısın
    Hayır benim tarafımdan değil,forumun malum kitlesi birazdan başlarlar...
    Tebrik ederim ne diyeyim ama ben olsam yedek zincir taşırdım :-D
    inzell ve Mucit23 bunu beğendiler.

  3. #3
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    geldim geldim

    konu sahibi boş başlık acmamış aslında,en azından içini doldurmak için mantıklı şeyler de söylemiş.

    ama her hafta acılan 3bin tane zincir konusunda dediğim gibi "zincir değişen bir parçadır, motor bloguna göstermediğiniz özeni zincire gösteriyor ülkemin insanı, kimse zinciri değişmiş diye laga luga yapmaz ki zaten değişmesi gerekir" diyorum ve birazdan gelecek "otomatik yağlama sistemi yapalım abi herkese x tl sana y tl olur"cu şahsiyete selam çakıyorum
    inzell bunu beğendi.

  4. #4
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alp taşlanmaya hazır mısın
    Hayır benim tarafımdan değil,forumun malum kitlesi birazdan başlarlar...
    Tebrik ederim ne diyeyim ama ben olsam yedek zincir taşırdım :-D
    hazırım abi kendime korozyon zırhı da uyguladım :D
    www.motorumla.net

  5. #5

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Aerosollerde ozona zararlı malzeme kullanılmadığı 20-25 sene olmuştur.

    Sağlıklı bir karar verebilmek için 73.000km kullanılmış zincir ve dişlilerle sıfırlarının farkını da görmek gerekir.
    mattiadestro bunu beğendi.

  6. #6
    OrjinAli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2006
    Şehir
    BaşkenT
    Motosikleti
    Ns 200
    Tebrik ediyorum. Alete rahmet imandan gelir. Sizle aynı düşünceler içindeyim.
    cbr125R (32,000 km) gt250R (20,000 km) mct250(5,000 km) gt250(4,000km) gt250R (1000km) cb125(1500km) NS200 (2.000km )

  7. #7

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Bu yağın Türkiye’de bir karşılığı var mıdır?

    Sorum şuki; bende gidiş dönüş en az 3000-3500km yol yapmayı planlıyorum 2-3 günde. İstanbul’dan çıkıp Şanlıurfa-Mardin-Diyarbakır sonra gerisin geriye. Sahilden gidersem 4500km falan tutar. Yanıma bikelift markasında kriko ve zincir spreyi almaktansa bir fırça ve şu yağdan alıp çantaya atmak daha kolay ve hafif geldi gözüme.

    Kaliteli Bilgi. Teşekkürler.

  8. #8

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu yağın Türkiye’de bir karşılığı var mıdır?

    Sorum şuki; bende gidiş dönüş en az 3000-3500km yol yapmayı planlıyorum 2-3 günde. İstanbul’dan çıkıp Şanlıurfa-Mardin-Diyarbakır sonra gerisin geriye. Sahilden gidersem 4500km falan tutar. Yanıma bikelift markasında kriko ve zincir spreyi almaktansa bir fırça ve şu yağdan alıp çantaya atmak daha kolay ve hafif geldi gözüme.

    Kaliteli Bilgi. Teşekkürler.
    Plastik dikiş makinesi yağı kabına 90 numara dişli yağı koy (o kapların ince damlalık uçları vardır, tatbik etmesi kolay olsun diye), her 500km'de bir diş fırçasının üzerine azar tatbik et oradan da zincire (yine azar azar). 5-6dk'da tamam ve yeterlidir.

    O kadar yola harcayacağın benzini düşünürsek ben olsam bir kutu Motul C2 alır geçerim. (Ekim'de tanesi 55TL'ye iki kutu almıştım, yazın da PTFE esaslı Würth Dry Lube kullanıyorum...)

  9. #9
    Metela - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 2019
    Ciddi bir şey sorabilir miyim formula-x sponsorun mu? Bunu sormamdaki sebep sitede senin motorunun resimleri dolu. Yanlış anlama sonuçta bu konuda haklı olabilrsin de bahsettiğin yağ herhangi bir yağ değil bir markanın yağı ve senin doğrudan bağlantın varmış gibi görünüyor, art niyetli demiyorum gördüğüm bu. Açıklık getirirsen sevinirim.

    Diğer mevzu şu bende de tracer 700 var ve 20 bin km de zincir dişli setini değiştirdim, zincirin kötü durumda dediler ki, bir arkadaşımın arkadaşı da
    özel servisçi o da ticari kaygı olmadan baktı kötü olduğunu söyledi, 20 bin km'de değişmesi de normal dedi, cidden dikkat ettim zincir teker dönerek bir geriliyor bir gevşiyordu, bana 20bin km yine de az geliyor ancak senin 73 bin km'de aşırı uçuk, herkes bu kilometreleri denememeli, zincir koparsa çok büyük kazalar yaşama ihtimali de var, şimdi sorayım, nasıl zincirinin halen bu tip sıkıntılar çıkartmayacağını düşünüyorsun, nelere dikkat ediyorsun, mesela nasıl gerdiriyorsun, sonuçta bu kadar kilometrede gevşemesi lazım ve daha sık gevşer yollarda bu işi nasıl yapıyorsun? Mesela hep bilinen markaların motul ipone gibi ürünlerini kulllandım, temizlemede gaz yağı kullanmadım, fırça bile kullanmadım, bezle zincirimi sildim, 400-550 kilometrede bir yağladım ama ya şanssızlık ya fabrika hatası ya da doğal ömür bilemiyorum 20bin km'de zincirimi değiştirmek zorunda kaldım. evet nasıl oluyor da oluyor.

  10. #10

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    20.000km Tracer gibi torklu bir makine için gayet iyi bir ömür; çok kafayı takmaya gerek yok bence.

    Her zincir ömrü konusuna bıkmadan aşağıdaki videoyu ekliyorum, ingilizce anlayanlar faydalansın:

    Not: Videodaki testler yapılmadan önce zincir gerginliği ayarlanmalı...

  11. #11
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Alıntı Metela adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ciddi bir şey sorabilir miyim formula-x sponsorun mu? Bunu sormamdaki sebep sitede senin motorunun resimleri dolu. Yanlış anlama sonuçta bu konuda haklı olabilrsin de bahsettiğin yağ herhangi bir yağ değil bir markanın yağı ve senin doğrudan bağlantın varmış gibi görünüyor, art niyetli demiyorum gördüğüm bu. Açıklık getirirsen sevinirim.

    Diğer mevzu şu bende de tracer 700 var ve 20 bin km de zincir dişli setini değiştirdim, zincirin kötü durumda dediler ki, bir arkadaşımın arkadaşı da
    özel servisçi o da ticari kaygı olmadan baktı kötü olduğunu söyledi, 20 bin km'de değişmesi de normal dedi, cidden dikkat ettim zincir teker dönerek bir geriliyor bir gevşiyordu, bana 20bin km yine de az geliyor ancak senin 73 bin km'de aşırı uçuk, herkes bu kilometreleri denememeli, zincir koparsa çok büyük kazalar yaşama ihtimali de var, şimdi sorayım, nasıl zincirinin halen bu tip sıkıntılar çıkartmayacağını düşünüyorsun, nelere dikkat ediyorsun, mesela nasıl gerdiriyorsun, sonuçta bu kadar kilometrede gevşemesi lazım ve daha sık gevşer yollarda bu işi nasıl yapıyorsun? Mesela hep bilinen markaların motul ipone gibi ürünlerini kulllandım, temizlemede gaz yağı kullanmadım, fırça bile kullanmadım, bezle zincirimi sildim, 400-550 kilometrede bir yağladım ama ya şanssızlık ya fabrika hatası ya da doğal ömür bilemiyorum 20bin km'de zincirimi değiştirmek zorunda kaldım. evet nasıl oluyor da oluyor.
    Hayır sponsorum değil. Onlara görsel içerikler ürettiğim için kullanıyorlar, keşke aklınızdaki gibi sponsorlarım olsa da yolculuk bütçesi oluşturabilmek için yorulmasam. İşim gereği çok fazla firma ile benzer ilişkilerim oluyor, bunun cevabını bu şekilde vereyim.

    Soruna gelecek olursak, yanlış ayardan kaynaklanıyor muhtemelen. Aşırı gergin zincir ayarı yapıldıysa motosiklet sağlam bir çukurda süspansiyonunu sıkıştırıp açmak ister, bu esnada zincir gerginliği ona engel olur. O ana denk gelen zincirin baklaları esnemeden payını alır. Bu arada zincir kolay kolay kopmaz, heleki pressle birleştirilen orijinal zinciri koparmak kolay iş değil. Çok torklu ve yüksek hacimli bir motosikletin zincirine çok fazla yük binerse belki kopabilir evet mümkün, ama ben motosikleti o şekilde kullanmıyorum kaldı ki Tracer'ın gücü belli. Ayrıca zincirimi asla gergin ayarlamıyorum, gevşeğin bir üstü ayarda kullanıyorum. Bu sebeple daha sık ayar yapmam gerekiyor ama zincirde uzun - kısa sorununu yaşamamın önüne geçiyor. İşin özü motosikletin kullanım şekli ve doğru ayar. Zincir yağı daha az önemli bir konu. Kullandığım yağların avantajı da uzun ömürlü olması ve korozyonu engellemesi. Yani aynı işi çok basit bir makine yağı ile de yapabiliriz. Sadece daha sık yağlamamız gerekir bir de daha çok sıçrar. Biraz da kararıp kir yapar.


    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu yağın Türkiye’de bir karşılığı var mıdır?

    Sorum şuki; bende gidiş dönüş en az 3000-3500km yol yapmayı planlıyorum 2-3 günde. İstanbul’dan çıkıp Şanlıurfa-Mardin-Diyarbakır sonra gerisin geriye. Sahilden gidersem 4500km falan tutar. Yanıma bikelift markasında kriko ve zincir spreyi almaktansa bir fırça ve şu yağdan alıp çantaya atmak daha kolay ve hafif geldi gözüme.

    Kaliteli Bilgi. Teşekkürler.
    Korozyon önleyici her türlü yağ olur aslında, ben XCP Zincir yağını kullanıyorum. Sanırım 10 liralık ufacık bir paket ve sapının yarısı kesilmiş bir diş fırçası senin işini çok iyi görür.
    Metela bunu beğendi.
    www.motorumla.net

  12. #12
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Zincirinize biraz dikkat ederseniz rahatlıkla 50.000 km den fazla kullanabilirsiniz , "servislerde değiştirilip "bitmiş" diye çöpe atılan zincirlerle ben daha ne yollara giderim" bunada katılıyorum ve listeye birkaç parça daha ekliyorum , mesela fren balataları , birçok servis en az 5000 km daha kullanılabilecek durumdaki balatayı değiştiriyor , yeni motorlarda genellikle sinterli balatalar vardır inanın 10.000 km daha kullanılabilecek bu balataların değiştirilip çöpe atıldığını gördüm yazık günah yahu bunlar ithalatla dövizle yurda geliyor , birde buji konusu var , motorunuzda fabrikasyon iridyum buji takılı ise (Euro3 ve 4 motorların tamamı iridyum buji ile gelir) min 50.000 km kullanabilirsiniz , iridyum bujileride eski alışkanlıklarla 15-20.000 km de değişiyor ustalar , benim 2014 Vstrom 96.000 km de ve orjinal Denso marka bujileri hala üstünde , kendim söker ayarını yaparım saat gibi çalışıyor motor , diğer motorum Medley de 48.000 de hala orj. NGK irudyum bujisi ile çalışıyor..
    inzell bunu beğendi.

  13. #13
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincirinize biraz dikkat ederseniz rahatlıkla 50.000 km den fazla kullanabilirsiniz , "servislerde değiştirilip "bitmiş" diye çöpe atılan zincirlerle ben daha ne yollara giderim" bunada katılıyorum ve listeye birkaç parça daha ekliyorum , mesela fren balataları , birçok servis en az 5000 km daha kullanılabilecek durumdaki balatayı değiştiriyor , yeni motorlarda genellikle sinterli balatalar vardır inanın 10.000 km daha kullanılabilecek bu balataların değiştirilip çöpe atıldığını gördüm yazık günah yahu bunlar ithalatla dövizle yurda geliyor , birde buji konusu var , motorunuzda fabrikasyon iridyum buji takılı ise (Euro3 ve 4 motorların tamamı iridyum buji ile gelir) min 50.000 km kullanabilirsiniz , iridyum bujileride eski alışkanlıklarla 15-20.000 km de değişiyor ustalar , benim 2014 Vstrom 96.000 km de ve orjinal Denso marka bujileri hala üstünde , kendim söker ayarını yaparım saat gibi çalışıyor motor , diğer motorum Medley de 48.000 de hala orj. NGK irudyum bujisi ile çalışıyor..
    Bazı servisler zincir ayarını çok sıkı yapıyor bu da zincirin erken bozulup yenisinin alınmasına sebep oluyor. Servisler hiç iyi niyetli değil. Yamaha ile iş birliğim olmasına rağmen Yamaha servislerinden nefret ederim. Buji ve fren balatası tam içler acısı. Keşke herkes bilinçli olsa böyle. Çok ciddi bir israf var.
    TanerErbay bunu beğendi.
    www.motorumla.net

  14. #14

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Yamaha servislerinin nazından da geçilmiyor. 20000km bakımına götürdüm 2 saat var kapanmalarına, bu bakım 3saat sürüyor. Teslim edemeyiz diyor. Ben gene 3 saat parası vereyim, şu işi bitirin dedim. Onu da kabul etmediler. Zincir dişli değişirken servis elemanını izliyordum. Elinde yıldız anahtar ile sözde birşey yapıyormuş gibi dolanıyordu. Debriyajı ayarladım die verdi ve benim ayarımı bozdu die gene ayr yaptım.

    Daha temizini bulamadım. Mecbur birine gidiyorum işte. Motorun bujisini, hava filtresini, yağ filtresini ve yağını değiştirecekler. Fakat 3saat bekletecekler.

    Lanet gelsin. Gene sinirlendim.

    Hocam birşey daha sorayım. Motora tam sentek mi yoksa yarı sentetik yağ mı koyuyorsun?

  15. #15
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Tecrübe değer verilmesi gereken bir şey. Aynı motoru 50k km üstünde kullanan birinin o motor hakkında söyledikleri tecrübedir. Değişik motorlara 50k binen birinin söyledikleri daha çok çıkarım olur.

    Ya tecrübe sahibinin söylediklerini dinleyip doğruyu bulursunuz. Ya da o tecrübeyi deneyerek edinirsiniz. Bence birinci yol çok kolay olanı.

    Sizin sözünüzün tecrübe dolu olduğunu kabul etmemek olmaz. Aynı motorda 76k km de 3 kez zincir değiştirerek gazyağı..vb malzemenin ve sprey yağın zincir ömrüne faydası olmadığını öğrendim. Biraz geçte olsa tecrübe sahibi birkaç kişiyi dinleyerek doğru yapılanın temizlemekten ziyade yağlamak olduğunu gördüm.

    Çok iyi km yapmışsın. Tebrikler
    inzell bunu beğendi.

  16. #16
    ahmetmert58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Nc 700 S
    bende pek severim bişeyin ömrü bittikten sonra bile öldürene kadar kullanmaya. hatta öyle ki 7 yıllık, artık çatlaksız bölgesi kalmayan lastiğimin, geçen hafta şilede viraj çıkışında yanaktan parçalanıp aklımı almasına kadar neticede şile sofular köyü kavşağından beşiktaşa kadar çekici hizmeti sanırım bazı şeyleri ömrü bitmeden yenilemek gerekiyor..
    fazil ve inzell bunu beğendiler.

  17. #17
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı ahmetmert58 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende pek severim bişeyin ömrü bittikten sonra bile öldürene kadar kullanmaya. hatta öyle ki 7 yıllık, artık çatlaksız bölgesi kalmayan lastiğimin, geçen hafta şilede viraj çıkışında yanaktan parçalanıp aklımı almasına kadar neticede şile sofular köyü kavşağından beşiktaşa kadar çekici hizmeti sanırım bazı şeyleri ömrü bitmeden yenilemek gerekiyor..
    sizin yaşadığınız çatlak lastik tecrübesi ile bizim bahsettiğimiz konu arasında çok fark var , ömrü bitmiş arızalı bir parçayı değistirmeden devam etmek ancak mekanikten hiç anlamayan adamın yapacağı hatadır , kullanıcı arkadaşların biraz daha mekanik bilgisi olsa bahsettiğimiz sapasağlam zinciri yada henüz yarısı aşınmış balatayı değiştirtmez , lastik hakkında ise 5-10 yıl yol tecrübesi olan her adam bir lastiğe baktığında bunun ömrü bitmiş mi bitmemiş mi anlar , en azından diş derinliğini basitçe ölçerek anlar ki lastik konusunda bir çok motosiklet sürücüsü tecrübelidir , kimse 20.000 km kullanacağı lastiği 10.000 de değişelim bunu diyen servise itibar etmez ama zincir, balata, buji gibi kalemlerde servisin insiyatifine karışılmıyor..

  18. #18
    ahmetmert58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Nc 700 S
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sizin yaşadığınız çatlak lastik tecrübesi ile bizim bahsettiğimiz konu arasında çok fark var , ömrü bitmiş arızalı bir parçayı değistirmeden devam etmek ancak mekanikten hiç anlamayan adamın yapacağı hatadır , kullanıcı arkadaşların biraz daha mekanik bilgisi olsa bahsettiğimiz sapasağlam zinciri yada henüz yarısı aşınmış balatayı değiştirtmez , lastik hakkında ise 5-10 yıl yol tecrübesi olan her adam bir lastiğe baktığında bunun ömrü bitmiş mi bitmemiş mi anlar , en azından diş derinliğini basitçe ölçerek anlar ki lastik konusunda bir çok motosiklet sürücüsü tecrübelidir , kimse 20.000 km kullanacağı lastiği 10.000 de değişelim bunu diyen servise itibar etmez ama zincir, balata, buji gibi kalemlerde servisin insiyatifine karışılmıyor..
    ben pek bir düşünce farkı göremiyorum sadece farklı bir aksam için örnekledim. örneğin bundan önceki motorumda da bozuk konjektör ile 1 ay boyunca ayak marşıyla çalıştırıp, patlak amortisör keçesi ile dolandım bir müddet. nedeni ne peki ? idare ediyorum zaten di. şimdi bir zincir düşünün 73 bin km kullanılmış. tamam belki çok iyi bakıldı hiç bir eksiği olmadı fakat her parçada olduğu gibi bununda bir ömrü vardır. neticede demir demire hareketli şekilde temas ediyor, hava şartları ve diğer yol etkenlerini de göz önünde bulundurursak bu kadar kullanılmış zincir ile yola çıkmak biraz kumar oynamak gibi oluyor. benim lastiğim motorun üstünde daha değiştirmedim. atayım size resimlerini. diş derinliklerini görseniz " taş çatlasın 1 yıllık lastik bu " dersiniz. ama işte 7 yıl önce üretilmiş, yaz kış kullanılmış bir lastik olunca, ee biraz sıcağıda görünce yanlarındaki michelin yazılarından açılı verdi. bir ömrü vardı ve o ömrü doldurdu fakat ben inadına daha gider bu lastik diyip üzerine gittikçe başıma iş çıkardım. hatta kaza bile yapabilirdim.

    şimdi bir çok motosiklet markası ve ustasının da önerisi bir zincirin ömrü 20.000 km deniyor.aynı şekilde scooterlarda da kayışın ömrü 20.000 deniyorki ben 37.000'de hala değiştirmedim sen eğer gidip 50-60 yada kaç bin aşmış zincire " ya bu zincir daha değişmez götürür beni daha " derseniz, benim gibi " ya bu lastik daha gider boşa değiştirmiyim " diyip evinizden 60, en yakın benzinliğe de 20 km uzakta yolda kalırsınız

    bu tercih meselesi. kimisi balatasının 3/2'sini kullanır, " değiştireyim ya yenilensin " der v e değiştirir. kimisi de "diske sürtene kadar devam baboş " diyip biyerde patlayana kadar devam eder. bu konu gözle görülüp, zeka ile anlaşılabilecek bütün parçalar için geçerlidir. tam anlamıyla zincirin nerde kopacağını, balatanın nerde cortliyacağını, lastiğin nerde patlayacağını bilemezsiniz. fakat bizim gibi son damlasına kadar sömürmeye çalışırsanız, seyahatteyken parçaların nasıl döküldüğünü görebilirsiniz

    netice olarak şuraya bağlamak istiyorum;

    rezillik çekmek istemiyorsanız, parçalarınız için önerilen km yada yıl süresini çok fazla aşmadan değiştirmeye çalışın
    pea bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    21 Nisan 2020
    Motosikleti
    X-Max 300
    Güzel bir paylasim olmus

    elinize emeginize saglik


    Scooterden vitesli motora gecmeyi planlayan biri olarak, kafama takilan islerden biri de zincir yaglama olayiydi.

    yok gaz yagi yok 300 km yok yag cesitleri yok yaglama sistemi vs, herkes baska bisey diyor ve karmasa icinde

    bundan evel xmax 250 kullandim. onda da kayis degisicek 20 binde deniyor, hatta motor sizi bu konuda uyariyor, ben 30 bin kullandim. baska bir arkadasimdan CIKMA (18 bindeki) kayisi taktim, onuda en az 30 bin kullandim. bir sorun oldumu HAYIR. olabilirmiydi ( ihmtimmaller var)


    forumda da, baska yerlerde de `300 km de bir, disli yagliyorum/yaglanmistir` yazisini gördüm

    mantiksiz gelen bir olaydi bence. elbette kullanilan yer hava kullanim sarti etkendir ama 1 depo ile gidilen asaga yukari bu 300 km lik mesafede, her depoyu doldurulmasi gerektigi gibi zincirmi yaglanir? bana herzaman mantiksiz gibi gelmistir.

    Offroad kullanirsin 50 KM bir de yaglarsin, uzun asfalt kullaniminda 500 km gittikten sonra kontrol bile etmezsin

    Adamlar Dakar yarisinda kac bin KM kumun icinde gidiyor, nasil HARD cekilde kullaniyorlar, zincir kiran veya yaglayan görmedim, servis alanlarinda illaki Teknikerler bakiyor ve gerekeni yapiyorlardir, ama bir etapta motordan inipte disli yaglayani ben acikcasi görmedim




    bazi dogru bilinen yanlislari veya yanlis bilinen dogrulari aydinlattiginiz icin tesekkur ederim
    inzell bunu beğendi.

  20. #20

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Xmax Xcity'de ort. 16-17.000km sonra kalkısta titreme yapar eski kayışlar, anlaşılan siz rahatsız olmamışsınız bu durumdan?

    Dakar örneği de bize pek bir şey ifade etmez; etap sonunda akşam motosikletlere ne yapılıyor bilmiyorum açıkçası; belki de (başka şeylerle birlikte) komple zincir dişli takım değiştiriyorlardır?

    Benzer şekilde sürekli uzun yol yapan birisinin tavsiyeleri de size uymayabilir; ben İstanbul'da 20km yol yaparken değiştirdiğim kadar vitesi/yaptığım freni belki de 500km yolda değiştirmiyor/yapmıyordur uzun yol sürücüsü? (Burada azıcık abarttım ama konu anlaşılmıştır herhalde?)


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)