Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Virüs Krizi Sonrası Fiyatlar Hk.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ozomoto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Superlight200-Daelim Daystar250-Dominar
    Herkese selamlar,

    merak ettiğim bir konu, sizlerin de fikirlerini almak istedim. Dünya çapında etkili olan bu kriz sona erdiğinde, fiyatların ne durumda olacağını eminim benim gibi birçok kişi merak ediyor. Bu konuda bilgi sahibi dostlar bizi aydınlatırsa daha iyi olur tabi, örneğin kriz sonrası gümrük vergisi kalkabilir mi ? ÖTV düşebilir mi ? Malum durumdan dolayı birçok kişi işini kaybetti, birçok dükkan kapanma eşiğinde. Bu durumu düzeltmek ve ekonomiyi canlandırmak için vergi indirimine gidilebilir mi ? Aksi takdirde, azalan alım gücü ve bayilerdeki hareketsizlik nedeniyle sektör ciddi bir kayıp vermez mi ? Umarım tez zamanda atlatırız.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Merak etmiyorum şahsen. Daha bu ülkede fiyat indiğini veya vergi kalktığını görmedim.
    Olsa olsa yaraları sarma vergisi gelir.
    BOO_74 bunu beğendi.

  3. #3
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Satıldı :(
    Bence fiyat düşecek. İnsanların parası kalmazsa mecbur fiyat indirecekler.

  4. #4
    erensel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2019
    Şehir
    Artvin
    Motosikleti
    Hunk
    Geçen yıl 6 ay süre ile 250CC altına ÖTV'yi kaldırdılar buna rağmen satışlar yine çok zayıf seyretti. Bir çok kişi 20.000 - 30.000 fiyat bandında bir motosikleti kredisiz/borçsuz alacak durumda değil. Mevcut durumda da herkes borçlanmaya korkuyor haliyle. Bir vergi indirimi yapılacak olsa bile hem döviz kurunun yükselmesi hemde alım gücünün zayıf olması sebebi ile satışlara çok fazla etki etmez düşüncesindeyim.

  5. #5

    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    Kocaeli/Sakarya/İstanbul
    Motosikleti
    CBF150/PCX125/Kawasaki ER6F
    Ben dünya çapında büyük bir firmada çalışıyorum virüs sebebiyle normal satışın %40 ancak yapabiliyoruz eğer böyle giderse fiyatların düşmesinden ziyade acaba sen motosiklet alabilecek durumda olabilecek misin?Veya motosiklet fiyatları düşse de almak isteyecek misin?
    Sen derken lafın gelişi insanlar artık daha önemli şeyleri düşünüp bu tip keyfi şeyleri almayabilir.

  6. #6

    Üyelik
    10 Şubat 2020
    Alıntı erensel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçen yıl 6 ay süre ile 250CC altına ÖTV'yi kaldırdılar buna rağmen satışlar yine çok zayıf seyretti. Bir çok kişi 20.000 - 30.000 fiyat bandında bir motosikleti kredisiz/borçsuz alacak durumda değil. Mevcut durumda da herkes borçlanmaya korkuyor haliyle. Bir vergi indirimi yapılacak olsa bile hem döviz kurunun yükselmesi hemde alım gücünün zayıf olması sebebi ile satışlara çok fazla etki etmez düşüncesindeyim.
    O indirim göz boyama idi. Toplamda 2.5k indirim geldi, distribütörler üzerine ekledi Diyelim ki %30 indirim geldi, sen zannediyormusun ki, distribitör o arayı o kadar açacağını? Fırsat bilip dolduracak. Bahaneside hazır, kurun yüksek olması. bla bla bla.

    Cari açık kapan(a)madığı için vergiler daha da yükseltilecek. Hükümet para basacak sürekli. Enflasyon doğal olarak düşünmeyecek. O fiyatlar Yükseltilecek, yükselecek, yükselek. 2-3 sene işsizlikte hat safhada bir rakamla açlıkla mücadele edeceğiz. Ha parası olmayan ölü fiyatına satar motorunu bilemem. O ayrı, benim bahsettiğim sıfır için.

  7. #7
    erensel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2019
    Şehir
    Artvin
    Motosikleti
    Hunk
    Alıntı gezginkral adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O indirim göz boyama idi. Toplamda 2.5k indirim geldi, distribütörler üzerine ekledi Diyelim ki %30 indirim geldi, sen zannediyormusun ki, distribitör o arayı o kadar açacağını? Fırsat bilip dolduracak. Bahaneside hazır, kurun yüksek olması. bla bla bla.

    Cari açık kapan(a)madığı için vergiler daha da yükseltilecek. Hükümet para basacak sürekli. Enflasyon doğal olarak düşünmeyecek. O fiyatlar Yükseltilecek, yükselecek, yükselek. 2-3 sene işsizlikte hat safhada bir rakamla açlıkla mücadele edeceğiz. Ha parası olmayan ölü fiyatına satar motorunu bilemem. O ayrı, benim bahsettiğim sıfır için.

    Şuan 0'lar ve 2.eller ölümüne kapışıyor orada da bişey farketmez gibi

  8. #8
    ozomoto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Superlight200-Daelim Daystar250-Dominar
    Alıntı ekremcelik00 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben dünya çapında büyük bir firmada çalışıyorum virüs sebebiyle normal satışın %40 ancak yapabiliyoruz eğer böyle giderse fiyatların düşmesinden ziyade acaba sen motosiklet alabilecek durumda olabilecek misin?Veya motosiklet fiyatları düşse de almak isteyecek misin?
    Sen derken lafın gelişi insanlar artık daha önemli şeyleri düşünüp bu tip keyfi şeyleri almayabilir.
    Evet bahsettiğim şey bu zaten,acaba almayı isteyeceğimiz düzeye gerileyecek mi ? Sonuçta bir sektörün batması söz konusu. Minimum vergi geliri ile hayatta tutma şansları da var ama bunu düşünecekler mı ? Teşekkürler yorum için.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:08 ----------

    Alıntı erensel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şuan 0'lar ve 2.eller ölümüne kapışıyor orada da bişey farketmez gibi
    Sıfır 2019 modeli 59.000 TL olan motorun 2. el 2017 model düşük km'si 50.000 TL dediğin gibi...

  9. #9
    gitaristgkn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2016
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    yamaha xt 600 e
    Tabiki kalkmaz/düşmez bu ülkede ne zaman görüldü bişeyin fiyatının düştüğü

  10. #10
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Ne olur ? ne olmaz ? bilinmez fakat bilinen tek şey elinizde bulunanın kıymetini bilmeniz.

    Eskiden de fiyatlar düzenli artardı, ama yılda %10 - %30 arası artardı ve bu artışla doğru orantılı geliri artan insanlar olduğu için üretim-tüketim dengesi devam ederdi.

    Şimdi bakıyorum *2 hatta *3 olmuş .. kimsenin geliri de o kadar artmadığına göre ..

    Sonun başlangıcı .. ama bir açıdan mantıklı artık kimse 2. el motosiklet almaz

    Teşvikle sıfır motosiklet almak daha mantıklı ..

    Örnek ; Eskiden Cbr650F almak istiyordum, 30.000 TRY bandında baktığım motosikletler olmuş 45.000 TRY - 50.000 TRY .. 2. el motosiklete böyle bir para vermektense, doğru bir ödeme planı ile sıfır alırım ( Örnek: CBR 650R ) .. süreç buraya gidiyor ..
    Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]

    Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]

  11. #11
    erensel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2019
    Şehir
    Artvin
    Motosikleti
    Hunk
    Alıntı Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne olur ? ne olmaz ? bilinmez fakat bilinen tek şey elinizde bulunanın kıymetini bilmeniz.

    Eskiden de fiyatlar düzenli artardı, ama yılda %10 - %30 arası artardı ve bu artışla doğru orantılı geliri artan insanlar olduğu için üretim-tüketim dengesi devam ederdi.

    Şimdi bakıyorum *2 hatta *3 olmuş .. kimsenin geliri de o kadar artmadığına göre ..

    Sonun başlangıcı .. ama bir açıdan mantıklı artık kimse 2. el motosiklet almaz

    Teşvikle sıfır motosiklet almak daha mantıklı ..

    Örnek ; Eskiden Cbr650F almak istiyordum, 30.000 TRY bandında baktığım motosikletler olmuş 45.000 TRY - 50.000 TRY .. 2. el motosiklete böyle bir para vermektense, doğru bir ödeme planı ile sıfır alırım ( Örnek: CBR 650R ) .. süreç buraya gidiyor ..

    2.El almaktansa doğru ödeme planı ile 0 KM almak konusunda kesinlikle haklı olman ile birlikte ekonominin bir bilinmeze doğru giderek borçlanmanın doğuracağı riskler birleşince = motosiklet alamıyoruz
    Gökhan_Aygün ve f0cus bunu beğendiler.

  12. #12
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı ozomoto adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Sıfır 2019 modeli 59.000 TL olan motorun 2. el 2017 model düşük km'si 50.000 TL dediğin gibi...
    Ne kadar olması gerekiyor peki sizce? 20.000? 30.000? 40.000? Sizi ne tatmin eder?

  13. #13

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Herkesin gibi devletinde bir gelir ve gideri var.

    Giderleri personel maaşları, askeri, sağlık, eğitim, yatırım, sosyal yardımlar, mevcut tesislerin bakım onarım işletme gibi sayda say bitmez.

    Gelirleri her türlü vergi ve işlettiği tesislerin gelirleri. Şimdi ticaret durduğu için ana gelir kalemi olan vergi gelirleri de düştü.

    Gelir kalemi düşerken gider kalemindeki harcamalar artı. Zaten normal koşulda gelir gideri karşılamazken aradaki açık dahada artı. Tabi bunları telafi etmek için önümüzdeki günlerde her türlü vergiye yüklenebildiği kadar yüklenecek.Bu da ikinci dalga pahalılık ve işsizliğe sebep olacak.
    Para basması da sorunu çözmez daha da ağırlaştırır. Para basmakla işler çözülseydi dünyada fakir devlet olmazdı. Basılan para enflasyonu ve kuru artırır çünkü milletin bankadaki parasının yarıdan fazlası dolar. Para biriktirme imkanı olan yine dolar almaya yönelecek. Buda kuru artıracak bu sefer ithal gelen malların fiyatı artıp ikinci bir pahalılığa sebep olacak. Para basmak tek ABD'nin tercihleri arasında çünkü parası rezerv para.

    Kısacası önümüz karanlık.
    ozomoto bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    10 Şubat 2020
    Alıntı Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne olur ? ne olmaz ? bilinmez fakat bilinen tek şey elinizde bulunanın kıymetini bilmeniz.

    Eskiden de fiyatlar düzenli artardı, ama yılda %10 - %30 arası artardı ve bu artışla doğru orantılı geliri artan insanlar olduğu için üretim-tüketim dengesi devam ederdi.

    Şimdi bakıyorum *2 hatta *3 olmuş .. kimsenin geliri de o kadar artmadığına göre ..

    Sonun başlangıcı .. ama bir açıdan mantıklı artık kimse 2. el motosiklet almaz

    Teşvikle sıfır motosiklet almak daha mantıklı ..

    Örnek ; Eskiden Cbr650F almak istiyordum, 30.000 TRY bandında baktığım motosikletler olmuş 45.000 TRY - 50.000 TRY .. 2. el motosiklete böyle bir para vermektense, doğru bir ödeme planı ile sıfır alırım ( Örnek: CBR 650R ) .. süreç buraya gidiyor ..
    Dediğin çok doğru ama bir şeyi atlıyorsun. Kötü ekonomiyinin uzun sürecini atlıyorsun. Belki senin işin iyidir ama %30-35'e çıkacak bir işsizlik çağı ortaya çıkacak. 6 milyon civarında gerçek işsiz var şuanda. (%20.9 yapıyor). Aradaki fakı sen düşün.

    O yüzden büyük bir fakirlik süreci bekliyor, belki mobiletler bizim suzukimiz olacak!

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:07 ----------

    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkesin gibi devletinde bir gelir ve gideri var.

    Giderleri personel maaşları, askeri, sağlık, eğitim, yatırım, sosyal yardımlar, mevcut tesislerin bakım onarım işletme gibi sayda say bitmez.

    Gelirleri her türlü vergi ve işlettiği tesislerin gelirleri. Şimdi ticaret durduğu için ana gelir kalemi olan vergi gelirleri de düştü.

    Gelir kalemi düşerken gider kalemindeki harcamalar artı. Zaten normal koşulda gelir gideri karşılamazken aradaki açık dahada artı. Tabi bunları telafi etmek için önümüzdeki günlerde her türlü vergiye yüklenebildiği kadar yüklenecek.Bu da ikinci dalga pahalılık ve işsizliğe sebep olacak.
    Para basması da sorunu çözmez daha da ağırlaştırır. Para basmakla işler çözülseydi dünyada fakir devlet olmazdı. Basılan para enflasyonu ve kuru artırır çünkü milletin bankadaki parasının yarıdan fazlası dolar. Para biriktirme imkanı olan yine dolar almaya yönelecek. Buda kuru artıracak bu sefer ithal gelen malların fiyatı artıp ikinci bir pahalılığa sebep olacak. Para basmak tek ABD'nin tercihleri arasında çünkü parası rezerv para.

    Kısacası önümüz karanlık.
    İşte para basmanın bizler ağır olacağını biliyoruz Sorun, hükümetin bilmemesi, kötü sonucunun onları ilgilendirmemesi. Onların maaşı, geliri etkilenmiyor ki, yetmezse arttırırlar vergiyi nolcak!
    Gökhan_Aygün bunu beğendi.

  15. #15
    ozomoto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Superlight200-Daelim Daystar250-Dominar
    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne kadar olması gerekiyor peki sizce? 20.000? 30.000? 40.000? Sizi ne tatmin eder?
    2019 model olsa 50.000 ve üstü 2. el bir şey diyemem, lakin sıfırını 35.000 TL ye alıp yeni modelinin 2. eli fiyatına satmak farklı bir olay. Bunu bu duruma getiren de fiyatı git gide yükselten 2. el piyasasıdır. Tek bir kişiden kaynaklanan problem değil yani. Birisi 50 ye koyar ve 45 e koyan ucuza koydum diye düşünüp 49'a koyar ve sürekli piyasa artar. Şuan 2019 modeli 59.000TL olan bir motorun 2017 modeli ve eski kasası 50.000 TL ye satılıyor olması tatmin ile alakalı değil ahlak ile alakalı bir konudur. Hani bir zamanlar diyorduk ya 250 cc 20.000 oldu artık motor kimse almaz. Eskisinden daha çok alındı... Bunun nedeni 2. elin sıfır fiyatına yaklaşması. Yani bu konuda kendi ayağımıza sıktık. Birbirimize kazık atmaya çalışırken(sözüm meclisten dışarı) insanları yüksek fiyatlı sıfır motor almaya ittik ve sonuç; fiyatlar hiç düşmedi... Hatırı sayılır bir teşvik yapılmasına da gerek kalmadı.

  16. #16
    Metela - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 2019
    Tüm dünyada fiyatlar düşsün, gümrük vergileri kaldırılsın bizde düşmez aksine artar.

    Dünyada petrol fiyatları düşerken bizde yükseliyor en basit cevabı bu, şu an elimizdeki motorları da kaybetme korkusu yaşıyoruz.
    erensel bunu beğendi.

  17. #17
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Vergi indirimi çok makul değil de, bayağı bir para basılacak muhtemelen... Sonrasında da enflasyonu ve dövizi tutabilene aşkolsun...

  18. #18
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Devlet dediğimiz şey kişi yada özel bir kurum değil.sonucta bütün gelirini vatandaştan elde eden bir yapı.
    Kriz nedeni ile öngörülen bütçe ( zaten açık var) daha da kotulesecek.
    Ya tamamen yatırımı durdurup devleti küçülterek toplanan geliri geriye halka dağıtacak ya da gelirini yükseltme yani zam yapma yoluna gidecektir.
    Her şeyin yerinde durduğu ekonomi de enflasyon da olmaz. Fiyatlar da artmaz. Ama sürdürülebilir değildir. Sonuçta üretim artmak zorunda. Bu da yatırım yapılma zorunluluğu doğurur.
    Bana göre ikisinin arasında bir yol izlenecektir. Tamamen durmadan halka da çok yüklenmeden geliri aryimanin yolunu bulmaya çalışacaklar.
    Kısa vadede hedeflerini yakalamak için herkes mal satmaya çalışacağı için kısmen kampanyalar..vs ile biraz ucuzlama olur diye düşünüyorum. Ama hemen sonrasında da mal bulamamaktan dolayı iyi zamlar gelir diye düşünüyorum.
    2. Elde de şişmiş fiyatların biraz ineceğini tahmin ediyorum

  19. #19
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vergi indirimi çok makul değil de, bayağı bir para basılacak muhtemelen... Sonrasında da enflasyonu ve dövizi tutabilene aşkolsun...
    IMF geçenlerde açıklama yaptı kapı açık bize.

    Tabi şöyle bir saçmalık var. ABD'nin karşılıksız sınırsız bastığı kağıt parçasının değerini daha ne kadar koruyacağı da şüpheli. Yani sınırsız bir arz olan paranın kredi olarak verilmesi gülünç. ABD'nin uyguladığı ekonomi modeli sıçtı.

  20. #20
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkesin gibi devletinde bir gelir ve gideri var.

    Giderleri personel maaşları, askeri, sağlık, eğitim, yatırım, sosyal yardımlar, mevcut tesislerin bakım onarım işletme gibi sayda say bitmez.

    Gelirleri her türlü vergi ve işlettiği tesislerin gelirleri. Şimdi ticaret durduğu için ana gelir kalemi olan vergi gelirleri de düştü.

    Gelir kalemi düşerken gider kalemindeki harcamalar artı. Zaten normal koşulda gelir gideri karşılamazken aradaki açık dahada artı. Tabi bunları telafi etmek için önümüzdeki günlerde her türlü vergiye yüklenebildiği kadar yüklenecek.Bu da ikinci dalga pahalılık ve işsizliğe sebep olacak.
    Para basması da sorunu çözmez daha da ağırlaştırır. Para basmakla işler çözülseydi dünyada fakir devlet olmazdı. Basılan para enflasyonu ve kuru artırır çünkü milletin bankadaki parasının yarıdan fazlası dolar. Para biriktirme imkanı olan yine dolar almaya yönelecek. Buda kuru artıracak bu sefer ithal gelen malların fiyatı artıp ikinci bir pahalılığa sebep olacak. Para basmak tek ABD'nin tercihleri arasında çünkü parası rezerv para.

    Kısacası önümüz karanlık.
    Altına imzamı atarım abi. Klavyene sağlık.

    Bir ekleme de ben yapayım: bu karanlık dönemde hırsızlık ve gasp olayları artacak..


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)