Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI

Vites geçişleri seyir halinde hangi devir ve viteslerde gidilmelidir.

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    18 Mart 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha R25
    Merhaba sizden yardımlarınızı bana akıl vermenizi istiyorum abilerim kardeşlerim tecrübeli insanlar, 2018 abs'li bir r25'im var trafikte seyir halinde giderken örneğin 6.viteste 120 ile gidiyorum bir anda trafik 80 km hızlarına düşüyor ben vitesi 5'e atmalımıyım yoksa öyle kalsın devam edeyim geri 120 hızlarına 6. vitesi indirip yükseltmeden devam mı edeyim ?

    Yine seyir halinde giderken ışıkları görüyorum frene basmak yerine gazı bırakıyorum motor böyle biraz yığılıyor sonra durunca boşa atıyorum sizce sürekli böyle yapmam zararlımı doğrusu fren kullanmak mı ?

    Vites geçişlerimi 7 bin devirde yapıyorum yada 9 bin ama 1. ve 2. viteste çok bağırdığından erken attırıyorum bunda bir yanlış var mı uygun devirlerdemiyim ?

    son olarak örneğin 90 km hızla giderken 5. viteste ben rahatlasın diye 6 atıyorum bu sağlıklımı motoru 10 binde satacağım xmax geçmeyi düşünüyorum satacağım adama masraf olsun istemiyorum şimdiden ya da bana masraf olsun yardımcı olursanız çok sevinirim herkese iyi karantilanalar.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    fb__ömer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NS 200 2014
    Ben şahsen yavaşlamam gerekse yani 130 140mla giderken ilerde kırmızı falan yandıysa frenlemenin yanına seri seri ara gazlı vites düşürüp kompresyona sokuyorum.

    Veya

    Yavaşlayıp devir iyice düşünce vitesi düşürmeye başlıyorum bunu da daha rahat frenleme yapabildiğim anda yapıyorum.
    MeehMT bunu beğendi.

  3. #3
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı MeehMT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba sizden yardımlarınızı bana akıl vermenizi istiyorum abilerim kardeşlerim tecrübeli insanlar, 2018 abs'li bir r25'im var trafikte seyir halinde giderken örneğin 6.viteste 120 ile gidiyorum bir anda trafik 80 km hızlarına düşüyor ben vitesi 5'e atmalımıyım yoksa öyle kalsın devam edeyim geri 120 hızlarına 6. vitesi indirip yükseltmeden devam mı edeyim ?

    Yine seyir halinde giderken ışıkları görüyorum frene basmak yerine gazı bırakıyorum motor böyle biraz yığılıyor sonra durunca boşa atıyorum sizce sürekli böyle yapmam zararlımı doğrusu fren kullanmak mı ?

    Vites geçişlerimi 7 bin devirde yapıyorum yada 9 bin ama 1. ve 2. viteste çok bağırdığından erken attırıyorum bunda bir yanlış var mı uygun devirlerdemiyim ?

    son olarak örneğin 90 km hızla giderken 5. viteste ben rahatlasın diye 6 atıyorum bu sağlıklımı motoru 10 binde satacağım xmax geçmeyi düşünüyorum satacağım adama masraf olsun istemiyorum şimdiden ya da bana masraf olsun yardımcı olursanız çok sevinirim herkese iyi karantilanalar.
    Benim motorun tam torku 8000 d/dk da geldiğinden 4,5 ve 6. vitesler 8000 de geçiyorum zaten 1 de kalkıyorsun hareket alınca hop 2 ye 6000 gibi de 3'e
    MeehMT bunu beğendi.

  4. #4
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    kocaeli/gölcük
    Motosikleti
    Ns 200
    şehir içi 4 bin devirlede gidebilirsin 10 bin devirlede.

    genel kanı rpmlimit/2 dir. bence doğrusu az yaktığı ama acil bir durumda vites ile uğraşmadan hızlanabileceğin bir devirdir.

    pulsar içi bu devir 5-6k ya tekabül eder mesela.

    vites konusu ise quickshifter mantığından gelsin. hiç debriyaja basmadan vites yükseltebiliriz değilmi? motoru devirlendirir, şanzımanı yüke bindirir, gazı bir anda salınca şanzıman rahatlar ve kolayca vites yükseltiriz.

    sizde aynı mantıkla motorun torkunun olduğu bölgeye getirip vites atarsanız vites daha kolay geçer. şahsım adına kalkar kalkmaz vites değiştirdiğim oluyor ama
    MeehMT bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    18 Mart 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha R25
    Alıntı fb__ömer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben şahsen yavaşlamam gerekse yani 130 140mla giderken ilerde kırmızı falan yandıysa frenlemenin yanına seri seri ara gazlı vites düşürüp kompresyona sokuyorum.

    Veya

    Yavaşlayıp devir iyice düşünce vitesi düşürmeye başlıyorum bunu da daha rahat frenleme yapabildiğim anda yapıyorum.
    Bakın sizden bir şey öğrenmiş oldum ben kilometre hesabına göre vites düşürüyordum artık devir düşünce vites küçülteceğim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:22 ----------

    Alıntı oldcockroach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motorun tam torku 8000 d/dk da geldiğinden 4,5 ve 6. vitesler 8000 de geçiyorum zaten 1 de kalkıyorsun hareket alınca hop 2 ye 6000 gibi de 3'e
    teşekkür ederim 1,2,3 viteslere hemen geçmem normal o zaman yani benim 7-9 arası attırmam normal o zaman r25 göre

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:23 ----------

    Alıntı EUOGLU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şehir içi 4 bin devirlede gidebilirsin 10 bin devirlede.

    genel kanı rpmlimit/2 dir. bence doğrusu az yaktığı ama acil bir durumda vites ile uğraşmadan hızlanabileceğin bir devirdir.

    pulsar içi bu devir 5-6k ya tekabül eder mesela.

    vites konusu ise quickshifter mantığından gelsin. hiç debriyaja basmadan vites yükseltebiliriz değilmi? motoru devirlendirir, şanzımanı yüke bindirir, gazı bir anda salınca şanzıman rahatlar ve kolayca vites yükseltiriz.

    sizde aynı mantıkla motorun torkunun olduğu bölgeye getirip vites atarsanız vites daha kolay geçer. şahsım adına kalkar kalkmaz vites değiştirdiğim oluyor ama
    1. vites ölü gibi zaten 30 km geldiğinde bas bas bağırıyor daha devir 7-8 değil bir 7 daha varken yani ama bu dediğinizi 4-5-6 viteslerde deneyeceğim yine de daha iyi anlamam için bana quickshiftersiz bir anlatım yaparsanız doğru vites değiştirme konusunda sevinirim
    Bayrağım sancağım canım Ay'ım Yıldız'ım doğusu, batısı, güneyi, kuzeyi hepsi benim namusum !

  6. #6
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    kocaeli/gölcük
    Motosikleti
    Ns 200
    motoru torkunun olduğu bölgeye getirin. vitesi yükseltin. r25 14k çeviriyor desek 6-7k da değiştirin mesela

  7. #7

    Üyelik
    18 Mart 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha R25
    Alıntı EUOGLU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motoru torkunun olduğu bölgeye getirin. vitesi yükseltin. r25 14k çeviriyor desek 6-7k da değiştirin mesela
    Peki vites değiştirirken bende bazen haşırt huşur gibi tabiri caizse dal kırar gibi ses geliyor ehliyet harici 12 saat eğitim almıştım orda öğretilende sıkıntılı sanırım debriaja bas, gazı kes , vitesi yukarı atıyorum bu kısma kadar tamamım bu ara da kağıt üzerinde A ehliyetim var yazık sürücü kursuna kendini emanet edene debriaj+gaz kombinli mi geçiş yapayım yoksa debriaja bas gazı kes vitesi attır debriajı bırak gazı aç şeklinde mi gideyim bir yerde hata yapıyor olmalıyım ve sanırım debriajım bir kısım boş hareket ediyor manetin %25 boşta gibi bu normal mi debriaj ayarımı lazım ya inanın çok canımı sıkıyor bunları düşünmekten bazen viraj alamıyorum.

  8. #8
    yurekli_emin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2019
    Şehir
    Isparta/Merkez
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift
    Işıklara yaklaşırken motoru kompresyona sok yani viteste bırak devir düştükçe vites küçült ki hem yakıttan tasarruf hem de fren balataların daha geç biter. Vites yükseltmede yaptıkların doğru r25 devirlerine göre, ama bu biraz senin kullanımına bağlı sert kullanıyorsan yüksek devirde atarsın uslu kullanıyorsan düşük devirde atarsın. Bir de 120 ile giderken eğer kaçma eğilimi veya aniden gaz vermen gerekmeyecekse vites küçültmen gerekmez yol açılınca da tekrar 6 da devam edersin, ama eğer trafik sıkışık gibi ve kaçman her an gerekecekse vites küçült ki bir şey oldu mu hemen gaza basarsın motor hemen devrini alır.
    MeehMT bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    yamaha mt07 2018
    r25 için son limit 4000 devir aklında.4000 devirde istediğin hızda viteste gidebilirsin sıkıntı yok daha altına inme boğma motoru.120 ile 6da gidiyiorsun 80 ne düştüğün zaman zaten 5 6 bin devire gelmiş oluyorsun normal seyir halinde vites düşürmene gerek yok devam.çok sakin süren biriysen 8000 ile 4000 arasında gayet rahat akıcı bir şekilde gidebilirsin.motor frenini yani kompresyonu tabiki kullan zararı yok yararı var hem motor hem güvenlik açısından.öyle bozma durumun olmaz korkmana gerek yok
    MeehMT bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    28 Ocak 2020
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R25
    Alıntı MeehMT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki vites değiştirirken bende bazen haşırt huşur gibi tabiri caizse dal kırar gibi ses geliyor ehliyet harici 12 saat eğitim almıştım orda öğretilende sıkıntılı sanırım debriaja bas, gazı kes , vitesi yukarı atıyorum bu kısma kadar tamamım bu ara da kağıt üzerinde A ehliyetim var yazık sürücü kursuna kendini emanet edene debriaj+gaz kombinli mi geçiş yapayım yoksa debriaja bas gazı kes vitesi attır debriajı bırak gazı aç şeklinde mi gideyim bir yerde hata yapıyor olmalıyım ve sanırım debriajım bir kısım boş hareket ediyor manetin %25 boşta gibi bu normal mi debriaj ayarımı lazım ya inanın çok canımı sıkıyor bunları düşünmekten bazen viraj alamıyorum.
    Bende de R25 var 2016 model senin demiş olduğun o bazen vites geçişlerinde dal kırar gibi olan sesi bende duyuyorum sanki debriyaja basmadan vites geçişi yapıyormuşum gibi oluyor benim de kafama çok takılıyor o konu. Manetlerim spor manet hafif boşluk bende de var ama bir gün denedim sakin sakin vites atmayı yine de bazen o haşırt diye ses geliyor sebebini çözemedim bilen varsa aydınlatsın da rahatlayalım

  11. #11
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)
    Bu yazılar işinize yarayacaktır:

    Düşük Devirde Kullanılır Mı?
    Doğru Devir Aralığı
    Doğru Devirde Kullanmak
    *
    Şurada da konuşmuştuk: http://www.motosiklet.net/forum/moto...r-sart-mi.html
    -

    Gelelim sorularınıza:
    - Düşük devirde kullanmak motora zarar vermez.
    Aslında on bin kilometreye kadar nasıl kullanırsanız kullanın pek zarar veremezsiniz motora (yağı, benzini, suyu koyulduğu sürece); o yüzden içiniz rahat olsun.
    - sonra durunca boşa atıyorum sizce sürekli böyle yapmam zararlımı doğrusu fren kullanmak mı ?
    Zararlı derken siz motoru fazla düşünüyorsunuz; kendinizi düşünmeniz lazım.
    Eğitim der ki: "Önce kendi güveniğinizi düşünün ve her şeyi güvenliğinize göre değerlendirin."
    Şimdi siz uzaktan gördünüz kırmızı ışığı, önünüz de açık, sürat düşüyor, debriyaj çekili 6. viteste düştünüz 40 km. hızlara.
    Peki tekrar gaz açanız gerekirse ne yapacaksınız?
    İşte motosiklet sürüşü için "sistem" adı verilen öğretiler bütünü diyor ki: "Sürat düştükçe sen de uygun vitese düş. Ki güç gerektiğinde doğru viteste olduğun için gazı açınca güç gelsin, tehlikeden uzaklaşma şansın olsun."
    -
    İlk sorununuzun cevabı da aynı aslında. Gaz kapadınız ve trafiğe uygun sürate düştünüz, eğer gaz açtığınızda diri bir güç alamayacak kadar düştüyse devir, siz zaten vitesi düşüreceksiniz. O halde sabit ve tek bir cevap yok, yol şartlarına göre istediğiniz gibi sürebilirsiniz, yeter ki güvenliğinizi tehlikeye atmayın.
    -
    Yüksek devir şehir içinde, 1. ve 2. viteslerde zorlama olur, bu doğru devir 40/50 km.'lerden sonra geçerli, 3. vites ve üstü diyelim.
    -
    Son olarak şu kitabı almanızı tavsiye ederim
    ; hem sistem hem de ana kuralları ve temel sürüş eğitiminin mantığı için ana kitaptır Motosiklet Yol Sanatı (sayfada açıklamalar mevcut).
    MeehMT bunu beğendi.
    "Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"

  12. #12
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    motor aksırıp-tıksırmadıkça vites düşürmeye, bağırmadıkça da yükseltmeye gerek yok
    MeehMT bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    27 Ağustos 2019
    Şehir
    Konya - İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha YZF R25
    Alıntı MuzafferÇ. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende de R25 var 2016 model senin demiş olduğun o bazen vites geçişlerinde dal kırar gibi olan sesi bende duyuyorum sanki debriyaja basmadan vites geçişi yapıyormuşum gibi oluyor benim de kafama çok takılıyor o konu. Manetlerim spor manet hafif boşluk bende de var ama bir gün denedim sakin sakin vites atmayı yine de bazen o haşırt diye ses geliyor sebebini çözemedim bilen varsa aydınlatsın da rahatlayalım
    + Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar var mı ?

  14. #14
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Yeni motor alan herkeste oluşan standart hata olan soru :D normal 1 den 2 ye çekince gelen çaaat taak tuuk vs vs sesi hatta motor boşta iken 1 e aldığınızda da motor öne hafif gider çıtımsı tıkımsı tukumsu ses gelir normaldir.
    MeehMT bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    28 Ocak 2020
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R25
    Alıntı oldcockroach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni motor alan herkeste oluşan standart hata olan soru :D normal 1 den 2 ye çekince gelen çaaat taak tuuk vs vs sesi hatta motor boşta iken 1 e aldığınızda da motor öne hafif gider çıtımsı tıkımsı tukumsu ses gelir normaldir.
    1. Vitese atarken ki ses her motorda çıkıyor onda problem yok benim motorda genelde 3. Vitese haşırt diye geçiyor diğer vites geçişlerin de sıkıntı yok debriyajın 3. Vitesle alıp veremediği var gibime geliyor 😅

  16. #16

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Debriyajı farkına varmadan sert bırakıyor olabilirsin veya debriyaj ayarın yanlış olabilir.
    MeehMT bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    28 Ocak 2020
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R25
    Ayarı nasıl yapılır manetlerim spor 1-1.5 cm boşluk var debriyaj yani elimle tuttuğumda belirttiğim mesafe kadar kavramıyor ondan sonra kavrıyor doğrusu bu diye biliyorum ben de yeni motor sahibi oldum daha 3 aydır kullanıyorum fikrin varsa söyleyebilirsin öğrenmiş olurum
    MeehMT bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Çok gergin olabileceğini düşünüp, debriyajı birden bıraktığın hissine kapıldım. Daha yumuşak bırakmayı dene, olmadı bir servise göster. Motoru göremeden tam bir bilgi sahibi olamayacağız ne yazıkki

  19. #19

    Üyelik
    18 Mart 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha R25
    Alıntı mustafaat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu yazılar işinize yarayacaktır:

    Düşük Devirde Kullanılır Mı?
    Doğru Devir Aralığı
    Doğru Devirde Kullanmak
    *
    Şurada da konuşmuştuk: http://www.motosiklet.net/forum/moto...r-sart-mi.html
    -

    Gelelim sorularınıza:
    - Düşük devirde kullanmak motora zarar vermez.
    Aslında on bin kilometreye kadar nasıl kullanırsanız kullanın pek zarar veremezsiniz motora (yağı, benzini, suyu koyulduğu sürece); o yüzden içiniz rahat olsun.
    - sonra durunca boşa atıyorum sizce sürekli böyle yapmam zararlımı doğrusu fren kullanmak mı ?
    Zararlı derken siz motoru fazla düşünüyorsunuz; kendinizi düşünmeniz lazım.
    Eğitim der ki: "Önce kendi güveniğinizi düşünün ve her şeyi güvenliğinize göre değerlendirin."
    Şimdi siz uzaktan gördünüz kırmızı ışığı, önünüz de açık, sürat düşüyor, debriyaj çekili 6. viteste düştünüz 40 km. hızlara.
    Peki tekrar gaz açanız gerekirse ne yapacaksınız?
    İşte motosiklet sürüşü için "sistem" adı verilen öğretiler bütünü diyor ki: "Sürat düştükçe sen de uygun vitese düş. Ki güç gerektiğinde doğru viteste olduğun için gazı açınca güç gelsin, tehlikeden uzaklaşma şansın olsun."
    -
    İlk sorununuzun cevabı da aynı aslında. Gaz kapadınız ve trafiğe uygun sürate düştünüz, eğer gaz açtığınızda diri bir güç alamayacak kadar düştüyse devir, siz zaten vitesi düşüreceksiniz. O halde sabit ve tek bir cevap yok, yol şartlarına göre istediğiniz gibi sürebilirsiniz, yeter ki güvenliğinizi tehlikeye atmayın.
    -
    Yüksek devir şehir içinde, 1. ve 2. viteslerde zorlama olur, bu doğru devir 40/50 km.'lerden sonra geçerli, 3. vites ve üstü diyelim.
    -
    Son olarak şu kitabı almanızı tavsiye ederim
    ; hem sistem hem de ana kuralları ve temel sürüş eğitiminin mantığı için ana kitaptır Motosiklet Yol Sanatı (sayfada açıklamalar mevcut).
    Teşekkür ederim çok güzel bir cevap olmuş attığınız linkleri de inceleyeceğim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:39 ----------

    Alıntı tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    r25 için son limit 4000 devir aklında.4000 devirde istediğin hızda viteste gidebilirsin sıkıntı yok daha altına inme boğma motoru.120 ile 6da gidiyiorsun 80 ne düştüğün zaman zaten 5 6 bin devire gelmiş oluyorsun normal seyir halinde vites düşürmene gerek yok devam.çok sakin süren biriysen 8000 ile 4000 arasında gayet rahat akıcı bir şekilde gidebilirsin.motor frenini yani kompresyonu tabiki kullan zararı yok yararı var hem motor hem güvenlik açısından.öyle bozma durumun olmaz korkmana gerek yok
    Herkese tek tek teşekkür edemiyorum flood olmasın diye ama cidden saolun motor elimde kalır mı masraf çıkarırmıyım ya da bana bişey olur mu korkuları ile viraja giremediğim oluyor şerit ihlali yapıyorum şimdi içim rahatladı yorumlar sayesinde artık yola odaklana bilirim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:43 ----------

    Alıntı MuzafferÇ. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayarı nasıl yapılır manetlerim spor 1-1.5 cm boşluk var debriyaj yani elimle tuttuğumda belirttiğim mesafe kadar kavramıyor ondan sonra kavrıyor doğrusu bu diye biliyorum ben de yeni motor sahibi oldum daha 3 aydır kullanıyorum fikrin varsa söyleyebilirsin öğrenmiş olurum
    Bende de 1.5 cm kadar boşluk var dostum bu yüzden elimi elciğin daha köşesine koyup denedim bu sayede debriaja daha fazla baskı uyguladım biraz çok az bir fark etti geçiş anlamında ama o boşluk sanki olmaması gerekli gibi 1.5 cm kadarı boşluk sonra bir o kadar basınca kavrıyor bunu servisi arayıp sormak lazım.
    MuzafferÇ. bunu beğendi.
    Bayrağım sancağım canım Ay'ım Yıldız'ım doğusu, batısı, güneyi, kuzeyi hepsi benim namusum !

  20. #20

    Üyelik
    28 Ocak 2020
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R25
    Alıntı MeehMT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim çok güzel bir cevap olmuş attığınız linkleri de inceleyeceğim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:39 ----------



    Herkese tek tek teşekkür edemiyorum flood olmasın diye ama cidden saolun motor elimde kalır mı masraf çıkarırmıyım ya da bana bişey olur mu korkuları ile viraja giremediğim oluyor şerit ihlali yapıyorum şimdi içim rahatladı yorumlar sayesinde artık yola odaklana bilirim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:43 ----------



    Bende de 1.5 cm kadar boşluk var dostum bu yüzden elimi elciğin daha köşesine koyup denedim bu sayede debriaja daha fazla baskı uyguladım biraz çok az bir fark etti geçiş anlamında ama o boşluk sanki olmaması gerekli gibi 1.5 cm kadarı boşluk sonra bir o kadar basınca kavrıyor bunu servisi arayıp sormak lazım.
    Dediğim gibi sakin vites geçilerinde yağ gibi atıyor ses seda çıkmıyor ama sert vites geçişlerinde 3. vitesim de takırtılı bir şekilde atıyor çözemedim. 15 bin bakımını 2 hafta önce yaptırdım. 20 bin bakımında vites yayı ile sıvı soğutma hortumunun garantiden değişeceğini söylediler belki de vites yayıyla alakalı da olabilir.


    ANES MOTOR
    Hero Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler