Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

EGZOZ PARLATMA - EVDE SİZDE YAPIN

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Mart 2020
    Motosikleti
    Yamaha MT 07
    Buraya link bırakıyorum iyi seyirler


    https://www.youtube.com/watch?v=Jq-zYodC5nQ


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    havalar güzelleşince bende bu işe giricişem ama xcp nin spreyiyle yapcam ben. bende deneyimlerimi paylaşırım
    kaptan yosun bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    09 Mart 2020
    Motosikleti
    Yamaha MT 07
    ınstagram dan resim atarsan paylaşırım
    mavzer-i bunu beğendi.

  4. #4
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Düşük ısılı mat yüzeyi metal parlatıcı ile halledersiniz belki ama silindir çıkışı diş fırçasıyla çok zor...

    Kesin çözüm:

    1. Matkap
    2. Gittikçe artan incelikte zımpara (en fazla 800'den, en az 3000'e)
    3. Matkap için sünger üç ve parlatma hamuru

    Çeliğin yüzeyi kısa sürede ayna haline gelir... Çaydanlık, bıçak, vs. de...
    kaptan yosun bunu beğendi.

  5. #5
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Parlatma işi konusunda ben tecrübeliyim.Plastik enjeksiyon kalıplarının yüzeylerini parlattırıyoruz.
    Öncelikle parlatma konusunda önemli olan parlatılacak materyalin içinde bulundurduğu krom oranı malzemenin sertlik derecesidir.
    Yüzeyde bu tür parlatma yaparsanız eskisinden daha parlak bir yüzey elde edersiniz ama eskisinden daha çabuk kararır ve paslanır.
    yamtareroglu bunu beğendi.

  6. #6
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Parlatma işi konusunda ben tecrübeliyim.Plastik enjeksiyon kalıplarının yüzeylerini parlattırıyoruz.
    Öncelikle parlatma konusunda önemli olan parlatılacak materyalin içinde bulundurduğu krom oranı malzemenin sertlik derecesidir.
    Yüzeyde bu tür parlatma yaparsanız eskisinden daha parlak bir yüzey elde edersiniz ama eskisinden daha çabuk kararır ve paslanır.
    Parlaklığın korunmasına kafa yormamıştım açıkçası. Hazır bileni bulmuşken: Neden ve nasıl öyledir? Nasıl metali nasıl patlatmak iyidir?

  7. #7

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Parlaklığın korunmasına kafa yormamıştım açıkçası. Hazır bileni bulmuşken: Neden ve nasıl öyledir? Nasıl metali nasıl patlatmak iyidir?
    Büyük bir ihtimal egzozunuz krom kaplamadır. Zımpara, tel fırça gibi şeylerle fiziki olarak parlatmaya kalkarsanız üsteki krom tabakayı soyarsınız alttaki demir kısım çıkar ve buda paslanmaya sebep olur. Krom tabayı soymayaçak keçe ve benzeri gibi şeylerle parlatmaya çalışın.

  8. #8
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Büyük bir ihtimal egzozunuz krom kaplamadır. Zımpara, tel fırça gibi şeylerle fiziki olarak parlatmaya kalkarsanız üsteki krom tabakayı soyarsınız alttaki demir kısım çıkar ve buda paslanmaya sebep olur. Krom tabayı soymayaçak keçe ve benzeri gibi şeylerle parlatmaya çalışın.
    Yok, paslanmaz çelik. İlk cruiser'inki muhtemelen krom kaplamaydı ama...

    Tabii ki kaplama hiç bir yüzey yukarıda tarif ettiğim şekilde parlatılmamalı. Aman aman...

  9. #9
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Normalde kalıplarda ayna parlaklığı elde ediyoruz bunun sebebi metalin içindeki krom miktarı.Motorun metal aksamlarında bu kalitede çelik olmadığından ayma parlaklığı elde edemezsiniz.

    Ayna parlaklığı elde etmek aslında ayrı bir meslek kolu.2000 2500 kum zımparanın bittiği yerde özel aşındırıcı pastalar macunlar devreye giriyor.Bunları keçe yada özel malzemelerle yüksek devirli aletlerle yüzeye uygulayarak parlatma yapılıyor.

    Ayna parlaklığı elde edilmiş yüzeyi ise kullanmadığınız zaman bu iş için özel üretilmiş su ve nem itici sprey yağlarla yağlayıp yüzeyin havayla temasını kesip koruyorsunuz.O yağın içindeki solvent uçtuğunda yüzeyde mumsu bir tabaka halinde kalıyor yağ.

  10. #10

    Üyelik
    09 Mart 2020
    Motosikleti
    Yamaha MT 07
    O kadar 1. sınıf işçiliğe gerek yok ya üzerindeki pislik gitsin yeter zaten bu şekilde bile çok güzel oluyor,senin dediğin gibi yaparsak egzoz üretmiş oluruz Ama öğrendiğim iyi oldu bu arada önerdiğin bir cila var mı bu iş için ?

  11. #11
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Profesyonel parlatma için kullanılan cilalar senin işini görmez.Onlar içlerinde barındırdığı aşındırıcılar yüzünden kademe kademedir.Birini uyguladıktan sonra bir incesine geçerek kademe kademe uygulanır.Senin için araç pasta cila üreten markaların bu iş için üretilmiş genel malzemeleri işini görür.

  12. #12

    Üyelik
    09 Mart 2020
    Motosikleti
    Yamaha MT 07
    Nalburdan aldım videoda kullandığım şey baya iş gördü ama çok cıvıktı nasıl olması gerekiyor tam bilmiyorum

  13. #13
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Satıldı :(
    Krom yüzeyleri patlatmak o kadar kolay değil, öncelikle zımpara ile yaparsanız krom yüzeyi kaldırıp/yok edip daha berbat bir şey elde edebilirsiniz. Bu tür yüzeylere pasta ile işlem yapılmalı (kişisel fikrim)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)