Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Tork motoru dizayn edemezmiyiz

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    superboycu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2014
    Merhaba arkadaşlar ne kadar mümkün bilmiyorum lakin çin malı diye tabir edilen motosikletlerin %90 ı aynı motor bloğuna sahip , bu motor türlerine CG diyorlar.

    Benim düşüncem, günümüzde bu motorlara rahatlıkla cc yükseltmesi yada eksra performans verebilecek düzenlemeler yapmak mümkün.

    Tekrardan diyorum , ne kadar mümkün bilmiyorum.

    Tork motorlarının sıkıştırması yüksek ve piston silindirin içerisinde hareket alanı daha uzun , aklımdaki düşünce biyel kolu uzun bir krank ve ona uygun sıkıştırması yüksek olabilecek bir silindir takarak yüksek torka sahip bir motor yapabilirmiyiz.
    Günümüzde cc yükseltip dislilerle oynayarak yapıyorlar lakin asıl doğru tork üretmesi biyel kolu ve sıkıştırmayı arttırmak diye biliyorum.

    Bu fıkır az evvel youtube de demir döküm fabrikasında çalışan bir arkadaşın bazı motorları kopyalayıp kendine parçalar dökerek kendi motorunu dizayn etmesi , tabi elimizdeki imkanlar doğrultusunda hareket edicez yani hazır krank silindir alarak.

    Fikirlerinizi bekliyorum.
    joshua bunu beğendi.
    Huysuz Motorcu Kanalımıza Bekleriz.

    https://www.youtube.com/channel/UCvsLi-1RBIWxn1uPgG0t3qw


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    sanırım daha az maliyet ve daha az uğraşmayla iki cg motoru birleştirip daha güçlü motor da elde edebilirsin. doğal olarak beygir ve tork ta orantılı yükselmiş olur. galiba sanırsam öyle düşündüm bende

  3. #3
    joshua - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250 (2016) KLR 650 (2006)
    Fikir doğru, ama uygun blok bulmak lazım, bloğu kendim üreteyim dersen ciddi maliyet çıkacak karşına, arkadaşın varmış döküm işinden anlayan, o bir avantaj olabilir, blok ve diğer parçalar 3D bilgisayarda tasarlanacak, ardından parçaların modelleri yapılacak, döküm kalıbı için model lazım, tasarım bilgisayar ortamında olunca 3D yazıcı ile parçaların plastik modelleri yapılabilir, model hazır olunca döküm kalıbı ve yolluk tasarımı yapılır, sonra malzeme seçimi yapılır, blok için uygun döküm malzemesi hangisidir.. kısaca istersen yaparsın, tek silindirli eski model enduroların motor tasarımları örnek alınabilir, yamaha xt 600, Tenere 660, bmw f650gs, kawasaki klr650 gibi

  4. #4

    Üyelik
    17 Şubat 2020
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Scrambler
    O kadar mühendis boşuna çalışıyor, bir akıllı sensin.

  5. #5
    ojo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2017
    Alıntı superboycu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sıkıştırması yüksek ve piston silindirin içerisinde hareket alanı daha uzun , aklımdaki düşünce biyel kolu uzun bir krank ve ona uygun sıkıştırması yüksek olabilecek bir silindir takarak yüksek torka sahip bir motor yapabilirmiyiz.
    Günümüzde cc yükseltip dislilerle oynayarak yapıyorlar lakin asıl doğru tork üretmesi biyel kolu ve sıkıştırmayı arttırmak diye biliyorum.
    sıkıştırması düşük olsa, biyel kolunu uzatma imkanın olur
    biyel i uzatarak değilde
    optimum boya getirerek (kısa ve küt) tork u iyileştirebilir sin

  6. #6
    superboycu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2014
    Alıntı BoraKara adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O kadar mühendis boşuna çalışıyor, bir akıllı sensin.
    Beyfendi tartışıyoruz, bilgi aktarımı yapıyorum bu cümleniz çok manasiz kaldı sebebi ise soru sorarken bile özellikle mümkün mü diye soruyorum.
    Hayırlı günler

  7. #7
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    A-60mm(silindir çap) 44.1 mm (strok)

    B- 53mm(silindir çap) 56.5 mm (strok)

    Bunlarin ikiside 248-249 cc ye denk geliyor.

    Ve ikiside sirali 2 silindir(burasi önemli)

    V motor değiller

    Ve hp leri benzer.

    A olan motor,kisa strok sebebiyle daha fazla devir ister ee haliyle daha uzun surede son hizina ulaşir.

    Alt devirleri cansizdir
    Daha ciğerli gider(yuksek rpm çevirir)


    B olan motor uzun strok sebebiyle daha az devir ister ee haliyle kisa surede son hizina ulaşir.

    Alt devirleri doludur
    Yuksek devir çeviremez

    Not:

    A olan örnek R25 ten alintidir.

    B aracini,ufak muhendislik hesabi ile ben buldum.

    Uzun lafin kisasi,

    Uzun strok eşittir tork demek.
    Kisa strok eşittir devir demek.

  8. #8
    cıbılduck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2019
    Motosikleti
    Monster 696
    Alıntı BoraKara adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O kadar mühendis boşuna çalışıyor, bir akıllı sensin.
    adam meraklanmıs kardes niye oyle diyon ki yakıstıramadım sana

  9. #9
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    sıkıştırma oranını arttırdığında (piyasadan hazır bulunacak malzeme ile ne kadar mümkün, özel yaptıracağın yeterli mukavemette olur mu sorularını şimdilik düşünmesek bile) silindir içindeki basınç artacaktır. krank yataklarına gelen yük artacaktır. ilk denemede blok ya komple dağılır, ya da çatlar.

  10. #10
    ojo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2017
    egzoz valfi ni erken kaparsan
    daha fazla sıkıştırırsın
    levend84 bunu beğendi.

  11. #11
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı ojo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    egzoz valfi ni erken kaparsan
    daha fazla sıkıştırırsın
    Bu yontemde iyi,

    Ama fazla kompresyon basinci,subap kesmesine neden olabilir.

    En garantisi

    Dereceli egzantrik.
    ojo bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    A-60mm(silindir çap) 44.1 mm (strok)

    B- 53mm(silindir çap) 56.5 mm (strok)

    Bunlarin ikiside 248-249 cc ye denk geliyor.

    Ve ikiside sirali 2 silindir(burasi önemli)

    V motor değiller

    Ve hp leri benzer.

    A olan motor,kisa strok sebebiyle daha fazla devir ister ee haliyle daha uzun surede son hizina ulaşir.

    Alt devirleri cansizdir
    Daha ciğerli gider(yuksek rpm çevirir)


    B olan motor uzun strok sebebiyle daha az devir ister ee haliyle kisa surede son hizina ulaşir.

    Alt devirleri doludur
    Yuksek devir çeviremez

    Not:

    A olan örnek R25 ten alintidir.

    B aracini,ufak muhendislik hesabi ile ben buldum.

    Uzun lafin kisasi,

    Uzun strok eşittir tork demek.
    Kisa strok eşittir devir demek.
    En güzeli en tatlı noktası çap strok eşit veya neredeyse eşit olan, gâvurun squared dediği tarz tasarım.

  13. #13
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En güzeli en tatlı noktası çap strok eşit veya neredeyse eşit olan, gâvurun squared dediği tarz tasarım.
    O zamanda yuksek yakit tuketiminden dolayi evin yolunu bulamayiz.

    Basit hesapla

    Uzunluklari(boylari ayni)

    Ağzi geniş ve boyu uzun bir bardağa su dolduralim

    Birde agzi dar ve boyu uzun bardaga su dolduralim

    Hangisi daha fazla su alir?

    Ayni zamanda,

    Hangisi daha çabuk dolar?

    Daha çabuk boşalir?

  14. #14
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Uzun strok = yüksek piston hızı = çok aşınma = düşük parça ömrü

    İnsanlar 12000 devir yapan SS motorlarının, 6000 devir yapan tek silindir arazi motorlarından kısa ömürlü olduğunu zannediyor... Halbuki performanslı düşük devirli motorun piston hızı çoğu zaman diğerinden fazla!

  15. #15
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uzun strok = yüksek piston hızı = çok aşınma = düşük parça ömrü

    İnsanlar 12000 devir yapan SS motorlarının, 6000 devir yapan tek silindir arazi motorlarından kısa ömürlü olduğunu zannediyor... Halbuki performanslı düşük devirli motorun piston hızı çoğu zaman diğerinden fazla!
    Olayin Muhendisligine girmeden,

    Basitleştirilmiş şekilde anlatiyorum

    Evin avlusundaki 10 metre derinlikteki su kuyusuna(silindir)

    İki adet ip bagli kova birakiyoruz.(piston)

    Kovalardan birisi 10litrelik(2.yöntem,ip uzunlugu 10metre)(strok)

    Diğeri 7 litrelik(2.yöntem ip uzunluğu 7metre)

    Kenarda bekleyen, 2 adet 100litrelik su tankini doldurmamiz lazim.(iş)

    Kovanin birisini Ali
    Digerini veli kullaniyor.

    100lt olan tanklari doldurana kadar hangisi daha çok efor sarfeder ve yorulur?

    1. Yönteme göre

    A-Ali
    B-Veli

    2.Yönteme göre

    A-Ali
    B-Veli

  16. #16
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Hem yüksek devirli hemde uzun stroklu motorun ömrü kısa olur , yüksek devirden feragat edersen bu sefer hız yapamazsın , max 6000 devir çeviren uzun stroklu 150 cc bir motor 2 değil belki 4 kişiyi bile rahatlıkla taşır ama son hızı herhalde 50-60 km/s olurdu..

  17. #17
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hem yüksek devirli hemde uzun stroklu motorun ömrü kısa olur , yüksek devirden feragat edersen bu sefer hız yapamazsın , max 6000 devir çeviren uzun stroklu 150 cc bir motor 2 değil belki 4 kişiyi bile rahatlıkla taşır ama son hızı herhalde 50-60 km/s olurdu..
    İki motor var

    Birisinin strogu 55 mm
    Digerinin strogu 45 mm

    İkiside 8.000rpm de sabit devir bandinda olacak

    Hangisi daha çok kurs boyu yapar?
    Ve bunun karşiliği optimum enerji uretir?
    Ve hangisi daha çok yipranir?


    Bilmeyenler için bilgi,

    Kurs nedir?

    Pistonun,silindir içerisindeki hareketi

    A.Ö.N(alt ölü nokta)
    Ü.Ö.N(üst ölü nokta)

  18. #18
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uzun strok = yüksek piston hızı = çok aşınma = düşük parça ömrü

    İnsanlar 12000 devir yapan SS motorlarının, 6000 devir yapan tek silindir arazi motorlarından kısa ömürlü olduğunu zannediyor... Halbuki performanslı düşük devirli motorun piston hızı çoğu zaman diğerinden fazla!
    Kısa strok = yüksek piston hızı = çok aşınma = düşük parça ömrü

    şeklinde düzeltelim

    Gerçi bütün bu konuşulup yazılanlar motor tipine, amacına ve yakıt tipine göre değişir.

    Konu yine bir deli bir kuyu kırk akıllı ortamına dönecek... hissediyorum
    levend84 bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zamanda yuksek yakit tuketiminden dolayi evin yolunu bulamayiz.

    Basit hesapla

    Uzunluklari(boylari ayni)

    Ağzi geniş ve boyu uzun bir bardağa su dolduralim

    Birde agzi dar ve boyu uzun bardaga su dolduralim

    Hangisi daha fazla su alir?

    Ayni zamanda,

    Hangisi daha çabuk dolar?

    Daha çabuk boşalir?
    Bkz CB500F, 3,6l/100km yaz (20+20km gidiş geliş), 3,8-3,9l/100km kış (ısınamıyor ki zavallım...)

  20. #20
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kısa strok = yüksek piston hızı = çok aşınma = düşük parça ömrü

    şeklinde düzeltelim

    Gerçi bütün bu konuşulup yazılanlar motor tipine, amacına ve yakıt tipine göre değişir.

    Konu yine bir deli bir kuyu kırk akıllı ortamına dönecek... hissediyorum
    Yukaridaki su kuyusu orneginden,kendisi dogru cevabi bulmasi için tüm çabam.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)