Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

siz hala zinciri yağlamakla mı uğraşıyorsunuz. otomatik zincir yağlama sistemi. ATP

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #21
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ahmet abinin zinciri taptaze duruyordu ve 40 bin km dir kullanıyordu yağlama sistemi ile.
    ben daha yeniyim kendim tecrübe edecek zamanım olmadı hala.
    Taptaze derken? Tadına mı baktınız? Yoksa zincir baklalarının taşıma kapasitesini mi ölçtünüz? Ya da yeni bir zincir ile boyunu en azından kontrol ettiniz mi?

    Hasmet'in dediği gibi O ya da X ring zincirlerde yağlanması gereken yere zaten nüfuz EDEMEZSİNİZ. Edebiliyorsanız zaten zincirin ömrü çoktan bitmiştir.

    Eski motor yağı ile dıştan 2 tur sürmek üzerindeki kiri pası çok rahat çözer. Sonrasında yine aynı yağ ile yağlanabilir.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #22
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Taptaze derken? Tadına mı baktınız? Yoksa zincir baklalarının taşıma kapasitesini mi ölçtünüz? Ya da yeni bir zincir ile boyunu en azından kontrol ettiniz mi?

    Hasmet'in dediği gibi O ya da X ring zincirlerde yağlanması gereken yere zaten nüfuz EDEMEZSİNİZ. Edebiliyorsanız zaten zincirin ömrü çoktan bitmiştir.

    Eski motor yağı ile dıştan 2 tur sürmek üzerindeki kiri pası çok rahat çözer. Sonrasında yine aynı yağ ile yağlanabilir.
    zincire dil attım
    Albertorun bunu beğendi.
    conta yakmış hayallere sekman taksan ne fayda.

  3. #23
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her sene, 15000-18000 km'de bir zincir(Honda'nın taktığı, DID'nin "ucuz" serisi) değiştiriyorum.

    Kış aylarında her gün yağmur yağdığı için bakım filan yapamıyorum. 2 güne paslanıyor, kum giriyor. Sırf bu yüzden otomatik yağlamaya geçesim var.
    Ama bir yandan da "ya bu zincirin ömrü zaten buysa?" diye düşünüyorum.
    Neden oyle oldu acaba? Zincirle birlikte dislileri de degistirdiniz mi? Eski disliler uzamis zincire gore sekillendiyse yeni taktiginiz zinciri de cabuk bozuyor olmasin?

    CB900F'te orijinal zinciri degistirdigimde 40bin km'yi gecmisti. Arka disli hala saglamdi. Ama kumda toprakta kullanmadim hic... 1000-2000km'de bir anca yaglamisimdir.

  4. #24

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neden oyle oldu acaba? Zincirle birlikte dislileri de degistirdiniz mi? Eski disliler uzamis zincire gore sekillendiyse yeni taktiginiz zinciri de cabuk bozuyor olmasin?

    CB900F'te orijinal zinciri degistirdigimde 40bin km'yi gecmisti. Arka disli hala saglamdi. Ama kumda toprakta kullanmadim hic... 1000-2000km'de bir anca yaglamisimdir.
    Ben mt-07’de yanlaya yanlaya gittiğimden 18000km’de zincir mincir bırakmadım.

  5. #25
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Muhabbeti uzatalım mı yoksa bilmediğin şey hakkında eksik- hatalı yorum yapmış olabileceğini kabul eder misin

    Yeni zinciri al atp tak eğer normal kullanım ile 25 binde bozulur ise paran geri iade... Fiili olarak zaten yapıyorum ama garanti için çalışmam sürüyor
    600cc ustu bilinen marka bir motosikletin zincirinin zaten 25 bin km'den once bitmemesi lazim. Benimki dedigim gibi 1000-2000km'de bir spray sikmakla 40 bin km'den fazla dayandi. Yanliz da degilim:

    Google da "motorcycle chain how long" diye arattigimda gelen ilk linklerden biri:

    https://advrider.com/f/threads/how-l...n-last.890909/

    Bu arada, 1mil=1.6km. Yani 15000mil=25000km.

    Birkac istisna disinda hepsi 30 bin km'yi gecmis, duzenli yaglamayan biri dahil.

    Duzenli yaglayip 50 bin'i gecen de var...

    Ki bunlar arazide de kullanmislar.

    Eski tip zincir kullaniliyorsa mutlaka faydali olur ama, duzgun uretilmis O,X,Z ringli zincir icin gereksiz bence... Sahsi fikrim tabii ki.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:57 ----------

    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben mt-07’de yanlaya yanlaya gittiğimden 18000km’de zincir mincir bırakmadım.
    Surekli asiri yuk bindirip zinciri zorlarsaniz illa ki uzar. O durumda "25000km garantili" bir ATP sistem makul olabilir.
    20000km'de gidip yeni zinciri taktirirsiniz

  6. #26
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    600cc ustu bilinen marka bir motosikletin zincirinin zaten 25 bin km'den once bitmemesi lazim. Benimki dedigim gibi 1000-2000km'de bir spray sikmakla 40 bin km'den fazla dayandi. Yanliz da degilim:

    Google da "motorcycle chain how long" diye arattigimda gelen ilk linklerden biri:

    https://advrider.com/f/threads/how-l...n-last.890909/

    Bu arada, 1mil=1.6km. Yani 15000mil=25000km.

    Birkac istisna disinda hepsi 30 bin km'yi gecmis, duzenli yaglamayan biri dahil.

    Duzenli yaglayip 50 bin'i gecen de var...

    Ki bunlar arazide de kullanmislar.

    Eski tip zincir kullaniliyorsa mutlaka faydali olur ama, duzgun uretilmis O,X,Z ringli zincir icin gereksiz bence... Sahsi fikrim tabii ki.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:57 ----------


    Surekli asiri yuk bindirip zinciri zorlarsaniz illa ki uzar. O durumda "25000km garantili" bir ATP sistem makul olabilir.
    20000km'de gidip yeni zinciri taktirirsiniz
    Hiç yaglamadan 25 bin km gitmez doğru yağlama ile 40 binler rahatlıkla görülür. Birde 25 bin km yi ne kadar zamanda ve nasıl yaptığın da önemli. Sonuçta orjinal yağın da hem süre hem dayanım olarak belki bir ömrü var.

    Zincirin ömrünü bitiren şey yağ çözücü ile temizlenmesi. Ne ile yağlandigi çok önemli değil.

    Türkiye de ortalama kullanım 20-25 bin km (bilinen yöntemler ile) ama eski kullanıcılar çok temizlik yapmadan 90-140 no dişli yağı ile 40-50 bin km rahat görüyorlar.

    Ameriga başka tabii. Orayı bilemem.

    Ama yağlama Zincir ömrünü uzatır..

  7. #27

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2016 CB500F
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    600cc ustu bilinen marka bir motosikletin zincirinin zaten 25 bin km'den once bitmemesi lazim. Benimki dedigim gibi 1000-2000km'de bir spray sikmakla 40 bin km'den fazla dayandi. Yanliz da degilim:

    Google da "motorcycle chain how long" diye arattigimda gelen ilk linklerden biri:

    https://advrider.com/f/threads/how-l...n-last.890909/

    Bu arada, 1mil=1.6km. Yani 15000mil=25000km.

    Birkac istisna disinda hepsi 30 bin km'yi gecmis, duzenli yaglamayan biri dahil.

    Duzenli yaglayip 50 bin'i gecen de var...

    Ki bunlar arazide de kullanmislar.

    Eski tip zincir kullaniliyorsa mutlaka faydali olur ama, duzgun uretilmis O,X,Z ringli zincir icin gereksiz bence... Sahsi fikrim tabii ki.
    Otomatik zincir yağlamasız 25.000km çok iddialı. Daha önce bir videosunu atmıştım; Dave Moss baba ne demiş bakalım.

  8. #28
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar NS 200
    Faydası elbet vardır ancak sürekli acılan bu konulara düzenli yazdıgım tek bir şey var

    "yağlama konusunu gereğinden fazla abartıyorsunuz"

  9. #29
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Bugun:
    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Maalesef 46500 km de hiç gerdirme yapmadan zinciri değiştim.
    8 ay once:
    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendi motorumda 28k dir kullanıyorum. Daha bir kez ayar yaptım.
    Hangisi?

  10. #30

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neden oyle oldu acaba? Zincirle birlikte dislileri de degistirdiniz mi? Eski disliler uzamis zincire gore sekillendiyse yeni taktiginiz zinciri de cabuk bozuyor olmasin?

    CB900F'te orijinal zinciri degistirdigimde 40bin km'yi gecmisti. Arka disli hala saglamdi. Ama kumda toprakta kullanmadim hic... 1000-2000km'de bir anca yaglamisimdir.
    Honda yetkili serviste zincirle birlikte dişli seti de değişti her seferinde.
    Sakin kullanmıyorum, kabul. Ama did'nin en ucuzunu kullanıyor sanırım benim motor. Başka model denemek lazım.
    hasmet bunu beğendi.

  11. #31
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugun:

    8 ay once:

    Hangisi?
    Aferin sana. Takip edilmek güzel bir şeymiş ya . Teşekkürler hasmetlimiz...
    Amacın ne anlamadım ama...
    Gerdirme ve ayar arasındaki farkı şöyle söyleyeyim

    22 binde lastik değişir iken yapılan şeye ayar deniyor aynı şeyi 34 bin de de yaptım. Bunun sebebini de anlatmamı istermisin..

    Önce onun hakkında ne yazmışım bı bakayım sonra cevap vereyim...

  12. #32
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    -Dünyayı geziyorum, genelde doğu ülkelerine gidiyorum ve yanıma yedek zincir almıyorum.

    -Zinciri 1000 ~ 2000 kilometrede bir yağlıyorum, bazen daha da uzayabiliyor (3.000+)

    -Temizlemeyi ve yağlamayı(korumayı) aynı anda yapıyorum. Zincir temizleme fırçası kullanarak -varsa önce tozdan çamurdan arındırıp- XCP Chain ile korozyon zırhı uyguluyorum. Böylece su ve benzer etkenlerden zincirin minimum etkilenmesini sağlıyorum.

    -Son zincirim 73.000 kilometrede değişti. (yetmişüçbin)




    NOT: Ücret ödemeden Scottoiler kullanma şansım varken şimdiye kadar o hakkımı kullanma ihtiyacı hissetmedim.

    NOT 2: Sürekli çevreye saçılan yağlardan sorumluyuz! Aerosol kullanımı ile ozon tabakasına verdiğimiz zarar ise ayrı bir konu. Kısacası zincirinizin bakımını minimum yağ kullanarak da çözebilirsiniz. Lütfen bu konuda duyarlı olun.

    NOT 3: Zincirinizin ömrü erken bitiyorsa sorun sizde olabilir.
    emenyasin ve Albertorun bunu beğendiler.

  13. #33
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400
    güzel aslında ama ben üşenmiyorum hoşumada gidiyor arada uğraşmak ki 15dk mı alıyor parlatmam

  14. #34
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aferin sana. Takip edilmek güzel bir şeymiş ya . Teşekkürler hasmetlimiz...
    Amacın ne anlamadım ama...
    Gerdirme ve ayar arasındaki farkı şöyle söyleyeyim

    22 binde lastik değişir iken yapılan şeye ayar deniyor aynı şeyi 34 bin de de yaptım. Bunun sebebini de anlatmamı istermisin..

    Önce onun hakkında ne yazmışım bı bakayım sonra cevap vereyim...
    Bak bence de. "bir tur sıktım" yazmışsın. Artık gerdirme vidasını mı bir tur sıktın, yoksa lastiğin suyunu mu sıktın, ya da işkembe-i kübradan mı sıktın bilemiyoruz tabi.

    Demek lastik değiştirilirken yapılan şeye "ayar" deniyor öyle mi? Çok açıklayıcı. Arka lastiğimi kendim değiştireli daha bir kaç ay oldu ama sen yine de anlat bakalım...



    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Muhabbeti uzatalım mı yoksa bilmediğin şey hakkında eksik- hatalı yorum yapmış olabileceğini kabul eder misin
    Anlaşılan karşındaki seninle aynı fikirde değilse cahil olduğunu varsayıyorsun direk. Cehalet ilginç şey...

  15. #35

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2016 CB500F
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda yetkili serviste zincirle birlikte dişli seti de değişti her seferinde.
    Sakin kullanmıyorum, kabul. Ama did'nin en ucuzunu kullanıyor sanırım benim motor. Başka model denemek lazım.
    Evet Honda standart olarak DID'nin en ucuz o ring zincirini takıyor. VX2 deneyebilirsiniz.
    pea bunu beğendi.

  16. #36
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    salcano panther 100 :)
    bende atp kullanıyorum gayet güzel mesela hiç bakmıyorum zincir ne halde diye

  17. #37
    Albertorun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla-Bodrum
    Motosikleti
    Yamaha xt660r+xtz660+honda cy50+monkey z50+mobylet
    Alıntı oldcockroach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben karabaş şampuan şişesi ve 1 adet serum kiti ile manuel olarak hallettim o işi :D Şişeyi karenajın için saklıyorum serum hortumunu da uzatıyorum arka dişliye dım dım dım olay tamam :D Jenaratörlerin yağı değişti atık yağları da aldım teneke teneke 15w40 :D Sadece akvaryumcudan musluk alıp damlama olayına ince ayar vermem gerekiyor :D
    Hocam çok orijinal insansın yahu, keyifle bol bol gülerek okudum
    Scottoiler'ın primitif halini icra etmişsin adeta, tebrik ediyorum

  18. #38
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı Albertorun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam çok orijinal insansın yahu, keyifle bol bol gülerek okudum
    Scottoiler'ın primitif halini icra etmişsin adeta, tebrik ediyorum
    Kardeş para yok para :D Para olsa bende biliyorum elentronikli robokop gibi sistemler almayı :D ayıca bütün masrafı bu sistenin 5 tl :D

  19. #39

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Alıntı oldcockroach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeş para yok para :D Para olsa bende biliyorum elentronikli robokop gibi sistemler almayı :D ayıca bütün masrafı bu sistenin 5 tl :D
    En temizi. Parayı gömüp ne yapacaksın? Bak garantide bozmuyor. Mt-07’de ben toz bıraksam belli oluyor alette

    Yalnız baya baya ilgimi çekti. Bende aynısını yapabilirim. Güzel bir mikrofiber bez ile damlattırıp dururum. Bir tane fırça iş görecektir

  20. #40
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom / Piaggio Medley
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Faydası elbet vardır ancak sürekli acılan bu konulara düzenli yazdıgım tek bir şey var

    "yağlama konusunu gereğinden fazla abartıyorsunuz"
    yılda 50.000 km den fazla motosiklet kullanan bir kişi zincirine iyi bakmalı , yağlamayı ihmal edersen 15.000 ila 20.000 km de zincir değiştirmek zorunda kalırsın , zincir fiyatları malum toplamda ciddi masraf , bir takım zinciri sadece sıvı yağ ile rahat 50.000 km kullanabilirsin , otomatik yağlama sistemleri ile 80.000 km yi görenlerde var..


    ANES MOTOR
    Hero Motosiklet
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)