Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Usta şöförlere küçuk bir soru

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Aralık 2019
    Şehir
    GB
    Motosikleti
    misonXD
    Selamlar abs sistemli bir motor kullaniyorum. Simdi ana yolda gidiyorum motorum düz konumda. Bi anda sagdan araba girdi yola ön ve arka frene sert bassam v3 direksyonu manevra icin sola kirsam arabaya vurmamak icin düşer miyim? Illa komple düz pozisyonda mi ön fren kullaanilir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    aniden araba çıkarsa çarparsın
    frenlere aniden basarsan zamanında duramassan gene çarparsın
    frenlere asılı halde manevra yaparsan düşersin.

  3. #3
    ojo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2017
    gidonu kıramazsın
    sola gitmek istiyorsan
    sol elciği iteklemeye kalkış
    elcik aşağı kaçar, o tarafa yatar, sol tarafa gidersin

  4. #4
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Sağdan çıkıp yola atlayan davarı görüp daha o yola adımını atmamışken tahmin edip ona göre gaz açmak ya da motor düz haldeyken frenlemek gibi aksiyon alabilmeniz daha önemli. Abs.li motor hiç kullanmadım ama gidon sola kırıkken harşş diye ön frene asıldığım hafta motorun komple sol tarafını yenilemek durumunda kalmıştım.

  5. #5
    Green_Beret - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Cafe Racer 152 - SYM Joymax 250i
    Çok geç olmadan güvenli sürüş eğitimi almanızı tavsiye ediyorum.
    GezeGeze bunu beğendi.

  6. #6
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    abs candır can... istediğin kadar manevra yap gene de teker kitlemediği için kaymadan dolayı düşme olmaz...
    bazen sağa sola dönerken ( köprü üstlerinde) biliçli olarak arka frene basarım ( suzuki bandit 650 s abs) kesinlikle teker kitlemez ve yavaşlayıp gitmeye devam eder...
    şöyle diyim; teker 2-3 cm kayıp göt atıyor motor.. ama düşürecek kadar değil...
    çoğu zaman abs ye güvenip tehlikeli sürüşler de yapmışımdır... mesela yağmurlu havalar biraz daha hızlı gitmek gibi...
    abs nin devreye girip tekeri kaydırmayacağını biliyorum ve ona göre bazen sert kullanıyordum ...
    tabi bunun için de tecrübe şart... acemi insanı bir yere kadar korur... abs yi kullandığın zaman motorun nasıl bir tepki vereceğini bilmen lazım...
    muhammetcon bunu beğendi.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Aralık 2019
    Şehir
    GB
    Motosikleti
    misonXD
    Ne zaman ve nereden alabilirim istanbulda

  8. #8
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    böyle bir durumda yapabileceğin şey
    - motosiklet dik konumda iken yapabileceğin en etkili frenlemeyi yapmak
    - frenleri hiç gevşetmeden, yumuşak hareketlerle manevra yapmaya girişmek
    - manevrayı tamamlamak üzeresin, bu defa motosiklet çok yavaş kaldığı için düşme tehlikesi yaşayacak olursan: yine frenleri gevşetmeden, gaza biraz yüklenerek emniyetli bir şekilde motoru dikleştirip durmak.

    son yazdığım madde karmaşık gelebilir, şöyle açıklayayım: fren yaptığında ön amortisörlerine yük binmiş ve amortisörler kısalmış olacak. amortisörlerin üstündeki yükü hiç azaltmadan manevrayı tamamlamalısın. olur da freni gevşetirsen amortisörler tekrar yaylanacak ve motor hiç beklemediğin tepkiler verecektir. bu durumdan ne yapıp edip kaçınmaya çalışmalısın.

  9. #9

    Üyelik
    10 Şubat 2016
    Motosikleti
    honda cb500f
    Yavas git sehir icinde frene asilinca duracak hizda ol.
    Gecen sehir icinde 2 kamil 80 90 gidiyrdu onune biri cikinca da kaza atlattilar kavga edeceklerdi az daha.

    Soruna gelissek gidonu saga kirinca motor sola doner teker kitlemedigi icin ama seni kurtarir mi bilinmez kazalar bir anda oluyr cunku nasil oldugunu anlamiyrsun.

    Buyuzden bos bi yolda talim yap su an onumde bi engel ciksa ani manavrayo nasil yaparim diye

  10. #10
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    " Usta şöför " tehlikeyi okuyan, sezen ve ona göre aracını kullanan kişidir.
    Buna ' periferik görüş ' denir.
    Risk alma, mecbıriyet ise bu tartışılır ama aptal cesareti ya da temelsiz özgüven ( ikarus sendromu ) cehaletten kaynaklanır bence.
    GezeGeze bunu beğendi.

  11. #11
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    Ön frenleme ve dönüş işleminin aynı anda yapılmaması önerilir genelde; ama frenin dozajına göre yatış açısını ayarlayabilirsen hiçbir şey olmaz. Yapması yazması kadar kolay değil. Hızın ani olarak düşerse yatış açısını da ona uygun hızda düşürmen gerek. Panik anında bunları yapması da pek olası değil; genelde frene abanır ve yön değiştirmek yerine durmaya odaklanırız.
    GezeGeze bunu beğendi.

  12. #12
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Usta sofor basligini gorunce, gecen gun instagramda gordugum bir metni konudan bagimsiz paylasmak istedim

    fz6_fazer ve shruikan bunu beğendiler.

  13. #13

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Sizin o yan yoldan arabanın çıkabileceğini hesaba katarak çok önceden yavaşlamış olmanız gerekir.

    Trafiği kapalı alanda sürmüyorsanız, her kavşakta, ışıklarda - yeşil yanıyor olsa bile- , her ara sokak başında burdan biri çıkar şimdi diye yavaşlayarak geçmenizi tavsiye ederim.

    Duramıyorsanız, hızlıymışsınızdır demektir.
    ferhatkars bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Bilmiyorum.
    “Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana

  15. #15
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Böyle bir pozisyonda esanli yapman gereken gaz kapamak ve fren yapmak elbette..Sorunun cevabı kullanima ve o anki duruma göre değişebilir. Sakin olman gerekiyor..
    Refleksinin hizina gore direksiyon kırma demiyelim de, sola kontra vermen gerekecek ya hani, aynı anda bölünmüş yolda arka sol seridinden tam gaz gelen birinin yapıştırma riski var (birebir yasadim ongormeseydim asfalttan kazirlardi) veya gidiş geliş yolda karşıdan gelen de olabilir..Kontra mi sadece fren mi o anki duruma göre değişebilir fakat aslolan bu durumları yaşamamak ve öngörmek, araç burnunu çıkarırken 30-50 metreden kornayla uyarman, tali yol, benzinlik çıkışı gördüğün an en sağdaysan zaten hızlı gitmemen.(Arac cikarsa durabilecek hizda kullanman!)
    Hatta orta şeritte bile olsan sağdan çıkan sebebiyle, sağ şeritteki aracın birden orta seride senin üzerine kirabilecegini de hesaplaman gerekiyor..

    Eğitim imkanın yoksa (virüs v.s. zor gunler), forumda sayfalar dolusu frenleme konusu mevcuttur gözatman yarar sağlayabilir, keza internet ortamında video da bulup, alıştırma yapabilirsiniz..

  16. #16

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 200 ABS
    Alıntı Levent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Usta sofor basligini gorunce, gecen gun instagramda gordugum bir metni konudan bagimsiz paylasmak istedim

    https://i.hizliresim.com/DYuZWB.jpg
    :D istemsiz çok güldüm.
    Levent bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    viraj abs sistemine sahip bir motorun yok daha doğrusu hiç birimizde yok.senaryolar bitmez tabide hız,asfalt kalitesi,yatış açın,o günkü kafa dağınıklığın,yolun durumu kaçıcak noktalar vs vs durumu sürekli değiştirir.o an yapıcağın tek şey arka freni kullanarak motoru düzeltmen sonrada ön frene basmaya başlaman olabilir.demesi çok kolay olup uygulaması zevklidir kendi adıma durmak 2.plan olduğu için kaçmayı tercih edenlerdenim

  18. #18

    Üyelik
    09 Mart 2020
    Motosikleti
    Yamaha MT 07
    Kanka sorunun cevabı sende aslında fren yaparak mı yoksa ordan kaçarak mı kurtulabilirdin ? Her zaman fren doğru çözüm değil çünkü

  19. #19
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)
    Lastiklerden aynı anda tek iş istiyoruz.
    Hem şu, hem de bu = düşüş.
    Dönüyorsak sadece dönüş, fren yok.
    Tabii ki gaz, fren, dönüş; bunlar az seviyelerde ise sorun yok.

    Ama bahsettiğiniz gibi paniklediğimiz durumlarda yukarıdaki "tek iş" kuralı geçerli.

    İlave 1: Fren her zaman en tehlikeli seçenek gibi düşünebilirsiniz. Eğer o araç yukarıdan düşmüyorsa, ani fren yapmadan önce görecek, tehlikeyi önünüzde ya da ardınızda tutacak zamanınız olacaktır, bu da eğitimle olur.
    İlave 2: Kaynak Kitaplar ve Eğitim Kurumları burada.
    OMM'nin "Yol Sanatı" kitabı ilk kaynak, şiddetle tavsiye ederim.
    İlave 3: OMM ve ART'ın ücretsiz teori eğitimleri oluyor, çok faydası olacaktır.
    "Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"

  20. #20
    yurekli_emin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2019
    Şehir
    Isparta/Merkez
    Motosikleti
    SYM Wolf SB 250 NI
    Valla benim abs siz motorda sana yaptıklarımı anlatayım:
    Genellikle tali yoldan çıkan arabaları kornayla uyarırım araba hareketlenecek gibi olursa gazı bırakır yavaşlamaya başlarım hafiften durursa devam ama durmayıp iyice çıkarsa yola kornaya basarak frene basarım ön arka dengeli bir şekilde ve de kaçacak nokta belirler oraya doğru hafif şekilde yatarım ve yatarken ön freni biraz salarım çünkü ön frenle bazı kötü anılarım var. Bir arabayla çift şeritli yolda gidiyoruz arabanın yanına geldiğimde dönecek gibi olursa yani lastiği bana doğru bakar gibi olursa hemen bir korna, ardından yavaşlama ve arabadan kontra ile uzaklaşma sıkıştıracak gibi olursa onu geçmeden bir fren yapıp öteki tarafından devam ederim.
    Bunları geçtim ve bir kere başıma geldi motoru sürerken dalmışım ve bir anda önümde araba belirdi nerden geldiğini bile anlayamadım. Korna ve arka frene abandım ve de ön freni dengeli bir şekilde sıkıp hafif kaçış noktama doğru kontra verdim ama adam kaçış noktamı da kapattı tam orda Allah tan durdum yoksa çarpacaktım. Sen de abs li motorda bunları uygula ekstra olarak arka frene daha fazla basarsın ama yine de dikkatli ol ve ön frene dikkat et.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)