Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

BALATANIN DİSKE SÜRTMESİ

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    05 Ekim 2019
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial Z-One 150
    Motoru aldığımdan beri sürekli yaşadığım sıkıntı. İkinci el aldığım motorumun kilometreside düşük olmasına rağmen sürekli lastik döndükçe fren sesi geliyordu. Tamircime götürdüğümde balatan bitmiş diyip balataları değiştirdi. 3 aydır ne bir sürtme sesi fren yapma olayı yaşamadım ama şu 1 aydır tekrar başladı ve ciddi ciddi ön balatal fren yapmaya başladı. Malumunuz koronadan dolayı tamircide kapalı olduğu için iş başa düştü. Sizce sebebi nedir ne yapmam gerekiyor ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    İlk iş,

    Balata spreyi ile kaliperleri temizle

    Baktin olmadi,

    Kaliperdeki hava alma memesinden,sistemin havasini al.

    Yine olmadiysa

    Kaliper piston tamir takimi degişecek(conta veya keçeler)

    Bu arada,soğuk havalarda bir etken.

  3. #3

    Üyelik
    05 Ekim 2019
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial Z-One 150
    Teşekkür ederim. Balata spreyini şimdi değil ama daha öncesinde denemiştim. Oldu sandım bir an ama olmamış 20 km sonra aynısını tekrarladı bir sonuç alamamıştım. Diğer söylediklerini deneyeceğim.

  4. #4
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Bafrali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim. Balata spreyini şimdi değil ama daha öncesinde denemiştim. Oldu sandım bir an ama olmamış 20 km sonra aynısını tekrarladı bir sonuç alamamıştım. Diğer söylediklerini deneyeceğim.
    Rica ederim

    Bu arada yazmayi unuttum,diskinde bir atiklik(yamuklukta)olabilir.

  5. #5

    Üyelik
    05 Ekim 2019
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial Z-One 150
    Sanmıyorum çünkü ara ara değil sürtme sürekli sabit bir sürtme, frenleme var.

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Gidondaki fren yağ kabının kapağını aç ve kapat..

  7. #7

    Üyelik
    05 Ekim 2019
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial Z-One 150
    Teşekkürler. Umarım o kadar kolaydır çözümü.

  8. #8
    Thesinner83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2018
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Xmax 250-R25
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gidondaki fren yağ kabının kapağını aç ve kapat..
    Buradaki mantık haznedeki hava, hava sıcaklıkları ile genleşip basıncı pistonlara iletiyor diye mi?

  9. #9

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Motor daha once yana yatmış mı ön mü arka mı

  10. #10

    Üyelik
    05 Ekim 2019
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial Z-One 150
    Ön disk fren ve hayır çok şükür daha önce yan yatması olmadı.

  11. #11
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Thesinner83 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buradaki mantık haznedeki hava, hava sıcaklıkları ile genleşip basıncı pistonlara iletiyor diye mi?
    hava sıcaklık farklarını tolere etmesi için kapağın altında lastik bir körük var , hidrolik yağ fazla ise yeni balatalar takılırken geri itilen alt pistonlar kabın içinde oluşan basınç ile hafiften diske doğru hareketlenir balataların sürtmesine sebep olur , kapağı açınca içerdeki basınç kaybolur hatta yağ seviyesi çok fazla ise dışarı taşar , balatalar inceldikçe kabın içindeki hidrolik seviyeside aşağı iner , yağ azalmış diyerek doldurunca da bu durum yaşanır , alt pistonlarında geri itilirken üst kapağın mutlaka açılması gerek..
    ferhatkars ve Thesinner83 bunu beğendiler.

  12. #12
    Ali Mert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2019
    Motosikleti
    RS200
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hava sıcaklık farklarını tolere etmesi için kapağın altında lastik bir körük var , hidrolik yağ fazla ise yeni balatalar takılırken geri itilen alt pistonlar kabın içinde oluşan basınç ile hafiften diske doğru hareketlenir balataların sürtmesine sebep olur , kapağı açınca içerdeki basınç kaybolur hatta yağ seviyesi çok fazla ise dışarı taşar , balatalar inceldikçe kabın içindeki hidrolik seviyeside aşağı iner , yağ azalmış diyerek doldurunca da bu durum yaşanır , alt pistonlarında geri itilirken üst kapağın mutlaka açılması gerek..
    Sanırsam altın elbeseli adamın bir videosunda geçiyordu, kapağı açınca hidrolik sıvısını değiştirmeniz gerekiyor gibi bir şey söylemişti. Emin olamadığım için sorayım dedim, şimdi hangi videosu diye aramaya kalkarsam bir çok videosu var, belki kapağı açtığınızda değiştirmeniz tavsiye edilir demiştir, zorunlu değildir.
    Benimkinin de aynasını söküp alyanını değiştireceğim ama yalama olduğu için çevirerek sökmem lazım, hidrolik kutusunu da çıkarmam gerekiyor. Eğer yağı da değiştirmem gerecekse gerek yok şimdilik. Konusu açılmışken burada sorayım dedim.

  13. #13
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    kapak açılınca illaki yağ değişecek diye bir durum yok , tabi yağın rengi gözünüze çok koyu geldiyse yenilemek iyi olur..
    Ali Mert bunu beğendi.

  14. #14
    Ali Mert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2019
    Motosikleti
    RS200
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kapak açılınca illaki yağ değişecek diye bir durum yok , tabi yağın rengi gözünüze çok koyu geldiyse yenilemek iyi olur..
    Tamamdır, bu minvalde bir şey duymuştum. Düşününce saçma geldi ama aynı şeyi başka bir arkadaşıma da sordum o da böyle bir şey duyduğunu söyledi. Demek ki buna benzer bir şey var ama tam olarak nerede duyduğumu hatırlayamadım ki kontrol edeyim.

  15. #15

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Mekanik bir arıza olsaydı, fren balatalarını yenilediğinde daha çok fren yapması gerekirdi. Muhtemelen daha önce de söylendiği gibi hidrolik sıvısı ile ilgili bir sorun var. Sıvıyı değiştir garanti olsun.

  16. #16

    Üyelik
    05 Ekim 2019
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial Z-One 150
    Motorla uğraşma fırsatım pek olmadı. Olduğunda her açıdan değerlendireceğim söylediklerinizi. Teşekkür ediyorum.

  17. #17

    Üyelik
    21 Eylül 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj dominar
    Diskin yamuk olabilir. Motosiklet ne markaydı

  18. #18

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    zaten balata diske sürter
    balata spreyiyle heryeri temizle
    olmazsa balatayı geri itenmekanizmanın açılıp temizlenmesi gerekebilir bunu ustalar yapmaz kendiniz yapmanız gerekiyor tek gerekli şey ısıya dayanıklı gress


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)