Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Nc serisi bu isi nasil basariyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    21 Mart 2020
    Şehir
    İstanbul, Avcılar
    Motosikleti
    Pulsar NS200
    Bir taşıt için motor seçimi yaparkende kullanıcı olarak motordan tork istediğiniz durumda da aslında şu direçleri yenmeye çalışıyorsunuz;

    Yuvarlanma Direnci,Hava direnci, Varsa Yokuş direnci, İvme Direnci, varsa ek yüklerinizin direnci, arka çanta, çektiğiniz bir araç vb. gibi

    Sizin verdiğiniz şartlarda ivme direnci ve yokuş direnci aynı olacaktır -ivme direncinde çoğunlukla hareketli parçaların eylemsizlik momentinden hesap yapılsa da ağırlık aynı olduğu için eşit kabul edelim. Fakat yuvarlanma direnci ve hava direnci aynı olmayacaktır. Bu 1. sebepti.

    2. sebep ise tamamen motorla alakalı,
    Bununla ilgili birçok sebep çıkar. Fakat bu sebeplerin hepsi volumetrik verim dediğimiz şeyi etkiler. Sadece volumetrik verime bakarak o motorun tasarım ve imalat kalitesini anlayabilirsiniz.

    Kısaca neler etkiler;
    sıkıştırma oranı, motor kalibrasyonu ( yüksek devirlerde ateşleme avansı, subap açılma,kapanma gecikmeleri vb gibi), dolgu silindire emilirken oluşan sürtünme kayıpları ve dolgunun silindere girdiği sıcaklık, motor sıcaklığı, emme sonunda dolgunun sıcaklığı, egzoz stroğu sonunda sonunda silindir sıcaklıklığı vb gibi birçok parametre.

    Volumetrik verime etki eden faktörleri araştırabilirsin.

    Zengin veya fakir karışımın etkisi sizin şartlarınızda olamaz. Çünkü günümüz emisyon standartlarında hava yakıt karışımı 1 olmak zorundadır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62

    Üyelik
    05 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    SUZUKI gsx r 1000
    2017 nc 750 x dct sahibiyim.Daha önceki motorlarım geriye dogru sayarsam;gsx r 1000 6 sene,1000rr5 sene,zx6 1 sene,EN 500 2 sene,Virago 535 1 sene,Modenas 2 sene mz 150 1 sene.Şimdi nedenmi nc 750 x dct serisini tercih ettim yaz günü artçılı işe git gel,hafta sonu çocuklar Tekirdağda Tekirdağ a artçılı git gel,hem top case hem ön bagaj var(neler taşıyorum inanamazsınız) yakıt düşük 3.5 lt civarı,2.9 ortalama da gördüm,250cc ler kadar yakiyor,önde tek disk olmasina rağmen 14000 km dir kullaniyorum yüksek hızlarda panik fren yaparak frenleri köklemişliğim de var gayet sorunsuz durdu problem yaşatmadı.Beygiri düşük 55 bg. Ama tork yüksek 68nm tork var bu da 600cc race makinaların bazılarının torklarından fazla 1500 d/dk.dan itibaren tork u hissediyorsunuz(yeni nesil dizel araçlar gibi) benim için yani yeterli doyuma ulaşmış motorcular için ideal bir motor,bende Honda markasını sevmezdim ama benim istediğim şartlara uygun bi motor yapmışlar aldık kullanıyoruz,zamanında 1000cc race makinalarimın 6.vitesini çok bitirmişliğim vardır ama yaş 45 artık yeter kısacası benim fikrim benim düşüncem nc iyi bi motor haaaa tabiki nc den iyi yüksek devir çeviren makinalar var hangisini begeniyorsanız onu alıp bineceksiniz iyi eğitim alacaksınız yoksa geçen sene Uçmakdere yollarında gsx r 600 ü ve tracer 900 ü olan arkadaşlarımı nc ile beklemekten gına gelmişti.Varsın çok hızlı gitmesin bu arada nc nin tablosunda tek kişi tur camı ve top case ile 199km/h gittiğini bizzat yaşadım.NC alınırmı alınır,binilir,sürülür.
    nanis61 ve blueway2 bunu beğendiler.

  3. #63
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı fireblade e adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uçmakdere yollarında gsx r 600 ü ve tracer 900 ü olan arkadaşlarımı nc ile beklemekten gına gelmişti.
    Bu ornekte karsilastirilan motosiklet degil, kullanici. Yoksa ayni kullanici altinda ilk iki motosiklet te nc'nin etrafinda dort doner.

    NC performans ve kullanim zevkinden ziyade yakit ekonomisi ve kullanim rahatligi ile one cikan bir model.

  4. #64
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)
    Kamyon aynı hız aynı devirde çok daha fazla yakıyor, buna ne dersiniz?

    Soru amatörce değil, soru bozuk; hatta bu bir soru değil.

    *

    Motorlar (güç birimleri) belirli hedefler doğrultusunda üretilir. NC ve Africa'da farklı amaçlar için üretilmiş, farklı karakterleri olan ve farklı işler yapan motorları var; nasıl aynı yaksınlar?
    Kaldı ki aynı güç karakteri olsa ne olur; çektikleri yük, tekere aktarım oranları farklı.

    NC tasarruf için yapılmış her şeyi ona göre ayarlanmış, diğerinde ağır şartlarda başarım (performans) istenmiş:
    - iş istiyorsan yemek vermek şart patronum ama siz daha iyi bilirsiniz.
    - ben yemek verdim ama iş yoktu neden böyle oldu?
    - kovalım mı bütün işçileri ne yapalım?
    - basit bir cevabı vardır ama ben bulamadım müdür bey
    - NC alalım
    - evet NC alalım çok iyi buldun bunu
    (ve ikisi motorları maviliklere sürerler...)
    "Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"

  5. #65
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu ornekte karsilastirilan motosiklet degil, kullanici. Yoksa ayni kullanici altinda ilk iki motosiklet te nc'nin etrafinda dort doner.

    NC performans ve kullanim zevkinden ziyade yakit ekonomisi ve kullanim rahatligi ile one cikan bir model.
    Uçmakdere nin virajlarında bir Doblo bile 1000 lik SS leri avlar , güçten çok tamamen sürücünün ve aracın keskin viraj kabiliyeti öne çıkıyor orada , düzde ise 300 lük Ninja nın NC yi 0-100 de geçtiğine bizzat şahit oldum..

  6. #66

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    Tek binerim, laptop ve ekipmanımla 110kg çekerim.
    NC: 55 / (220 + 110) = 0.17, CB500F: 43 / (190 + 110) = 0.14.
    Ağırlığımı da katınca arada NC lehinde 0.17 / 0.14 * 100 = %21'lik bir fark oluşuyor.

    Buna göre genel hissiyatta bir fark algılanmasa bile pratikte kafa kafaya getirildiklerinde NC pis döver. Bunu denemeden nasıl bilebiliyorum? Güç ağırlık oranı.
    Hesapta hata varmış yukarıda: CB500F 43 değil 47 beygir. (Kafam torka gitti...) Hesabı tekrarlarsak;
    NC: 55 / (220 + 110) = 0.17, CB500F: 47 / (190 + 110) = 0.16.
    Ağırlığımı da katınca arada NC lehinde 0.17 / 0.16 * 100 = %6'lık bir fark oluşuyor. Bendeki sensörler o kadar farkı algılayamıyor. Bununla birlikte kalkışta ve ara hızlanmalarda NC CB500F'ten biraz daha iyi olacaktır. (Artık "pis döver" denemez ama daha yüksek bir başarım olacağı kesin...)

    Neyse sonuçta pek çok insanın NC'yi itin g.tüne sokup çıkarmasının sebebi de yukarıda görünüyor; bazı açılardan CB500F'ten öyle aman aman iyi değil...

    Bence şöyle (işçiliği dahil) maksimum EUR 1.000,00 tutacak bir amortisör yükseltmesi ile NC gayet de keyifle kullanılabilecek ve kişinin şehir içi veya dışı *ulaşım ihtiyacını* "nisbeten" *düşük işletim maliyetleriyle ve ortalama üstü bir konfor sunarak* çözen bir *araçtır*. (Valla bundan daha iyi bir NC tarifi bulan varsa beri gelsin... )

    Bugün CB500F'imi bırakıp NC'ye geçer miyim? Geçmem, aradaki fark değecek kadar değil, bu kadar fark için masraf yapmayı gerekli bulmam. Hatta bana yeni CB500X mi yoksa NC mi diye sorsanız direkt CB500X'i tercih ederim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:29 ----------

    Son bir ekleme, NC aslında 55 değil 54 beygir-miş. O zaman NC'nin de (sürücü dahil) güç / ağırlık oranı CB500F ile aynı oluyor = 0.16... (Sensörlerim matematik ile tutarlıymış meğerse!)

  7. #67

    Üyelik
    07 Haziran 2016
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    BMW
    Devrin aynı olması bir anlam ifade etmez ki.
    Bunun rüzgar direncinden tutun da aktarma organlarına, torkuna, bir sürü mühendisliği var.

  8. #68

    Üyelik
    01 Şubat 2019
    benzin ucuzluyor fakat duşüşü demek arkasından çıkış da gelicek demek. nc750 gibi motorlar bir sure gozden dusecek sonra reşat altını gibi olacaklar.

  9. #69

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ... düzde ise 300 lük Ninja nın NC yi 0-100 de geçtiğine bizzat şahit oldum..
    Mümkün; 0-100 hızlanmaları çok yakın. Youtube'da gördüğüm kadarıyla Ninja 300 için 8-9sn olarak video çeken de var 5,5-6sn arası da var. En iyisini alırsak NC'nin 5,5-6sn arası süresine eşit gibi. Sürücülerin kalkış yapma ve hızlı ve doğru zamanda vites atma becerisine göre iki taraf da alabilir...

    Mühim mi? NC alan adam için zerre kadar bir ehemmiyeti yok (Hem düşünsel hem de fiziksel... Mesela ben Ninja'ya binsem kıçıma motor takmışlar gibi olur; o yüzden sittin sene alacağım bir motosiklet değil. Kawasaki'nin o cc / serilerdeki motosikletleri çok ufak tefek oluyor...)


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)