Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosikletle İlgili Teorik Bir Soru

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    31 Mayıs 2018
    Günaydın, son günlerde aklıma takılan bi nokta var. Misal ben cbr600f kullanıyorum. Maksimum tork 10500 devirde, maksimum güçse 12500 devirde. 17000 e kadar da ibre mevcut. Şimdi bu motosikletle en hızlı kalkış/en yüksek top speedi görmek için teorik olarak:

    1. 12.500de maks güçte vites atıp üst vitese 10.500 maks torktan başlamak

    2. 14.500de vites atıp 12.500 maks güçte üst vitese başlamak

    Seçeneklerinden hangisi daha fazla ivme sağlayacaktır?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Ağustos 2016
    Güç Endeksi

    F(x)= 3x4-4x3+2
    F'(x)= 12x3-12x2
    F"(x)= 36x2-24x

    36x2-24x=0
    12x(3K-2)=0
    12x=0 3x-2=0
    x=0 3x=2 V 2/3

    Hava Direnci Üzerinde ki Güç Endeksi

    F'(x)= Km
    10x3-10x2=0
    0xF'1-1x2(K-1)=0
    10x2=0 F'-1=0
    X=0 X=1
    F"(0)=0 F"(1)= K 36-24 / 12

    Yani bana sorarsanız, cevap C gidi duruyor.
    A.Sahin ve baltaaa bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    31 Mayıs 2018
    Bu gülmemiz gereken bi mesaj mıydı?

  4. #4
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09

  5. #5

    Üyelik
    31 Mayıs 2018
    Bu durumda az yakmak için 10500 devirde vites atmak bana pek mantıklı gelmedi 😄 bu video turbo araçlar için muhtemelen.
    Öte yandan maksat az yakmak değil yüksek hıza ulaşmak.

  6. #6
    YBRMANİA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2011
    Şehir
    AnTALYA
    Motosikleti
    HONDA CBR 1000RR(14)-YAMAHA YBR(12)
    HADİ ateistler bunu da açıklayın
    Yamaha YBR-125 2008/Honda DYLAN 2008/Honda CBF-150 2011/Kawasaki ER-5 2005/Yamaha fazer8 2011/YAMAHA YZF R1 2010/YAMAHA YZF R1 2014/HONDA CBR 1000RR 2014+YAMAHA YBR-125 2012

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Ağustos 2016
    Memurların boş vakti çok olur sözü aklıma geliyor konu üst sıralara taşındıkça.

    Yinede...

    Bana daha mantıklı gelen;

    Gücün yüksek olduğu devir aralığında vites geçişi sağlamak.

    Tork itmeden çok çekmek için lazım oluyor.

  8. #8
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    En hızlı kalkışı yapmak için debriyajı motor maksimum tork devrinde tam gaz vererek kaydırman lazım. Daha sonrasında ise vitesi öyle bir anda atacaksın ki 2. viteste gelecek olan beygirgücü değeri 1. vitesdekinden fazla olacak. Bu da spor motosikletlerde maksimum devre çok yakın bir devir oluyor. Net bir sayı söyleyemiyorum çünkü elimizde vites oranları ve güç grafiği yok.

  9. #9

    Üyelik
    31 Mayıs 2018
    Biraz araştırdım ve evet maksimum güçte vitesi atmak ve diğer vitese maksimum tork değerinden devam etmek en iyi ivmeyi sağlıyor
    Konu kilit üye ban

  10. #10
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı MemurBey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biraz araştırdım ve evet maksimum güçte vitesi atmak ve diğer vitese maksimum tork değerinden devam etmek en iyi ivmeyi sağlıyor
    Konu kilit üye ban
    Çok yanlış anlamışsın malesef. Maksimum güç en iyi ivmelenmeyi aldığın noktadır. Tam da en iyi hızlandığın anda vitesi değiştirmek ne kadar mantıklı?

  11. #11

    Üyelik
    01 Aralık 2012
    Motosikleti
    Honda CB125 E
    Bu soruya daha kesin cevap verebilmek için motorun maksimum tork/güç verdiği deviri değil, tüm devir bandında hangi devirde ne kadar güç verdiğini bilerek kesin bir sonuç verebiliriz. Vites aralıkları ve vites değiştirme hızı da denkleme dahil olur. Tabi ben bu denklemi çözecek kadar matematik bilmiyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:48 ----------

    Denklemde hem enerji hem de güç (enerjinin türevi) bulunduğu için diferansiyel denklem çıkıyor çözülmesi gereken denklem.

  12. #12
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı mutas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu soruya daha kesin cevap verebilmek için motorun maksimum tork/güç verdiği deviri değil, tüm devir bandında hangi devirde ne kadar güç verdiğini bilerek kesin bir sonuç verebiliriz. Vites aralıkları ve vites değiştirme hızı da denkleme dahil olur. Tabi ben bu denklemi çözecek kadar matematik bilmiyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:48 ----------

    Denklemde hem enerji hem de güç (enerjinin türevi) bulunduğu için diferansiyel denklem çıkıyor çözülmesi gereken denklem.
    Diferansiyel denklem falan abartmaya gerek yok. Üst viteste alacağın beygirgücü şuanda bulunduğun viteste aldığın gücü geçtiği anda vites değiştireceksin.

  13. #13

    Üyelik
    01 Aralık 2012
    Motosikleti
    Honda CB125 E
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Diferansiyel denklem falan abartmaya gerek yok. Üst viteste alacağın beygirgücü şuanda bulunduğun viteste aldığın gücü geçtiği anda vites değiştireceksin.
    Sorun şu ki öyle bir an yok. Güç-Devir grafiği genelde artan bir grafiktir.

    Ama dediğin gibi işin bokunu çıkarmazsak genelde en ideal hızlanma vitesi devir kesiciye değmeden hemen önce yükseltmek oluyor pratikte.

  14. #14

    Üyelik
    31 Mayıs 2018
    O zaman 14.500 mü olmalı? 🤔

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Ağustos 2016
    Amirim memurum, amaç ne? Gölgenle mi yarışacaksın? Yoksa... girişimci falan mısın? Yeni bir şanzıman sistemi üzerinde çalışıyorsan söyle bilelim. Yok amacın sadece maksimum hız ve ivme gücüyse, kırmızıya geçtiğin noktanın 1/5 altında geç üst vitese. Bu tüm düz vites ve içten yanmalı araçlarda aynıdır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:10 ----------

    1.23 aslında tam oranı ama ben düz olarak 1.5 dedim.

  16. #16

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Peki en ekonomik sürüş için vites ne şekilde atılmalı

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Ağustos 2016


    İyimi böyle?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:38 ----------

    Alıntı oktayakgoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki en ekonomik sürüş için vites ne şekilde atılmalı
    Bu soruyu ciddi mi sordunuz?

  18. #18

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Alıntı U.KALKAVAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://i.hizliresim.com/Tu2MSn.jpg

    İyimi böyle?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:38 ----------



    Bu soruyu ciddi mi sordunuz?
    evet. anladığım kadarıyla buradaki arkadaşlar vites olayından anlıyorlar. ekonomik sürüş için hangi devir aralığı daha ekonomiktir merak ettim.

  19. #19
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı oktayakgoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .........ekonomik sürüş için hangi devir aralığı daha ekonomiktir........
    en büyük vitesde gidebildiğin en düşük hız en ekonomik devirdir , max torkunu düşük devirde verebilen motorlar bu konuda çok verimlidir..

  20. #20
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı MemurBey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Günaydın, son günlerde aklıma takılan bi nokta var. Misal ben cbr600f kullanıyorum. Maksimum tork 10500 devirde, maksimum güçse 12500 devirde. 17000 e kadar da ibre mevcut. Şimdi bu motosikletle en hızlı kalkış/en yüksek top speedi görmek için teorik olarak:

    1. 12.500de maks güçte vites atıp üst vitese 10.500 maks torktan başlamak

    2. 14.500de vites atıp 12.500 maks güçte üst vitese başlamak

    Seçeneklerinden hangisi daha fazla ivme sağlayacaktır?
    redline den bi gıdım önce vites attır
    ama yarışmıcaksan bu kadar detaylı düşünme
    since 1987


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)