Motosikletle İlgili Teorik Bir Soru
-
Günaydın, son günlerde aklıma takılan bi nokta var. Misal ben cbr600f kullanıyorum. Maksimum tork 10500 devirde, maksimum güçse 12500 devirde. 17000 e kadar da ibre mevcut. Şimdi bu motosikletle en hızlı kalkış/en yüksek top speedi görmek için teorik olarak:
1. 12.500de maks güçte vites atıp üst vitese 10.500 maks torktan başlamak
2. 14.500de vites atıp 12.500 maks güçte üst vitese başlamak
Seçeneklerinden hangisi daha fazla ivme sağlayacaktır?
Reklamlar
-
Güç Endeksi
F(x)= 3x4-4x3+2
F'(x)= 12x3-12x2
F"(x)= 36x2-24x
36x2-24x=0
12x(3K-2)=0
12x=0 3x-2=0
x=0 3x=2 V 2/3
Hava Direnci Üzerinde ki Güç Endeksi
F'(x)= Km
10x3-10x2=0
0xF'1-1x2(K-1)=0
10x2=0 F'-1=0
X=0 X=1
F"(0)=0 F"(1)= K 36-24 / 12
Yani bana sorarsanız, cevap C gidi duruyor.
-
Bu gülmemiz gereken bi mesaj mıydı?
-
-
Bu durumda az yakmak için 10500 devirde vites atmak bana pek mantıklı gelmedi 😄 bu video turbo araçlar için muhtemelen.
Öte yandan maksat az yakmak değil yüksek hıza ulaşmak.
-
HADİ ateistler bunu da açıklayın
Yamaha YBR-125 2008/Honda DYLAN 2008/Honda CBF-150 2011/Kawasaki ER-5 2005/Yamaha fazer8 2011/YAMAHA YZF R1 2010/YAMAHA YZF R1 2014/HONDA CBR 1000RR 2014+YAMAHA YBR-125 2012
-
Memurların boş vakti çok olur sözü aklıma geliyor konu üst sıralara taşındıkça.
Yinede...
Bana daha mantıklı gelen;
Gücün yüksek olduğu devir aralığında vites geçişi sağlamak.
Tork itmeden çok çekmek için lazım oluyor.
-
En hızlı kalkışı yapmak için debriyajı motor maksimum tork devrinde tam gaz vererek kaydırman lazım. Daha sonrasında ise vitesi öyle bir anda atacaksın ki 2. viteste gelecek olan beygirgücü değeri 1. vitesdekinden fazla olacak. Bu da spor motosikletlerde maksimum devre çok yakın bir devir oluyor. Net bir sayı söyleyemiyorum çünkü elimizde vites oranları ve güç grafiği yok.
-
Biraz araştırdım ve evet maksimum güçte vitesi atmak ve diğer vitese maksimum tork değerinden devam etmek en iyi ivmeyi sağlıyor
Konu kilit üye ban
-
MemurBey adlı üyeden alıntı
Biraz araştırdım ve evet maksimum güçte vitesi atmak ve diğer vitese maksimum tork değerinden devam etmek en iyi ivmeyi sağlıyor
Konu kilit üye ban
Çok yanlış anlamışsın malesef. Maksimum güç en iyi ivmelenmeyi aldığın noktadır. Tam da en iyi hızlandığın anda vitesi değiştirmek ne kadar mantıklı?
-
Bu soruya daha kesin cevap verebilmek için motorun maksimum tork/güç verdiği deviri değil, tüm devir bandında hangi devirde ne kadar güç verdiğini bilerek kesin bir sonuç verebiliriz. Vites aralıkları ve vites değiştirme hızı da denkleme dahil olur. Tabi ben bu denklemi çözecek kadar matematik bilmiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:48 ----------
Denklemde hem enerji hem de güç (enerjinin türevi) bulunduğu için diferansiyel denklem çıkıyor çözülmesi gereken denklem.
-
mutas adlı üyeden alıntı
Bu soruya daha kesin cevap verebilmek için motorun maksimum tork/güç verdiği deviri değil, tüm devir bandında hangi devirde ne kadar güç verdiğini bilerek kesin bir sonuç verebiliriz. Vites aralıkları ve vites değiştirme hızı da denkleme dahil olur. Tabi ben bu denklemi çözecek kadar matematik bilmiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:48 ----------
Denklemde hem enerji hem de güç (enerjinin türevi) bulunduğu için diferansiyel denklem çıkıyor çözülmesi gereken denklem.
Diferansiyel denklem falan abartmaya gerek yok. Üst viteste alacağın beygirgücü şuanda bulunduğun viteste aldığın gücü geçtiği anda vites değiştireceksin.
-
mustafa_325 adlı üyeden alıntı
Diferansiyel denklem falan abartmaya gerek yok. Üst viteste alacağın beygirgücü şuanda bulunduğun viteste aldığın gücü geçtiği anda vites değiştireceksin.
Sorun şu ki öyle bir an yok. Güç-Devir grafiği genelde artan bir grafiktir.
Ama dediğin gibi işin bokunu çıkarmazsak genelde en ideal hızlanma vitesi devir kesiciye değmeden hemen önce yükseltmek oluyor pratikte.
-
O zaman 14.500 mü olmalı? 🤔
-
Amirim memurum, amaç ne? Gölgenle mi yarışacaksın? Yoksa... girişimci falan mısın? Yeni bir şanzıman sistemi üzerinde çalışıyorsan söyle bilelim. Yok amacın sadece maksimum hız ve ivme gücüyse, kırmızıya geçtiğin noktanın 1/5 altında geç üst vitese. Bu tüm düz vites ve içten yanmalı araçlarda aynıdır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:10 ----------
1.23 aslında tam oranı ama ben düz olarak 1.5 dedim.
-
Peki en ekonomik sürüş için vites ne şekilde atılmalı
-
İyimi böyle?
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:38 ----------
oktayakgoz adlı üyeden alıntı
Peki en ekonomik sürüş için vites ne şekilde atılmalı
Bu soruyu ciddi mi sordunuz?
-
U.KALKAVAN adlı üyeden alıntı
evet. anladığım kadarıyla buradaki arkadaşlar vites olayından anlıyorlar. ekonomik sürüş için hangi devir aralığı daha ekonomiktir merak ettim.
-
oktayakgoz adlı üyeden alıntı
.........ekonomik sürüş için hangi devir aralığı daha ekonomiktir........
en büyük vitesde gidebildiğin en düşük hız en ekonomik devirdir , max torkunu düşük devirde verebilen motorlar bu konuda çok verimlidir..
-
MemurBey adlı üyeden alıntı
Günaydın, son günlerde aklıma takılan bi nokta var. Misal ben cbr600f kullanıyorum. Maksimum tork 10500 devirde, maksimum güçse 12500 devirde. 17000 e kadar da ibre mevcut. Şimdi bu motosikletle en hızlı kalkış/en yüksek top speedi görmek için teorik olarak:
1. 12.500de maks güçte vites atıp üst vitese 10.500 maks torktan başlamak
2. 14.500de vites atıp 12.500 maks güçte üst vitese başlamak
Seçeneklerinden hangisi daha fazla ivme sağlayacaktır?
redline den bi gıdım önce vites attır
ama yarışmıcaksan bu kadar detaylı düşünme
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)