Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kasko Fiyatı Daima Yüksek Olan / Düşük Olan Motosikletler ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Selamlar,

    Burada eminim ki 30 yaş üstünde olan ve çok motosiklet değiştirmiş kullanıcılar vardır, onların deneyimine dayanarak şöyle bir soru sormak istiyorum.

    Kaskosu daima yüksek çıkan ya da daima kabul edilebilir çıkan motosiklet marka/model var mıdır ?

    Gelecekte hayalini kurduğum bazı motosikletler var, bazen ortamda lafı geçiyor " ooo onun parçaları Türkiye'de yok kaskosu en az 5.000 TRY çıkar, onun çalınma riski yüksek bu sebeple şu çok kasko bedeli çıkar v.s. " falan fişman gibi muhabbetler dönüyor.

    Kawasaki Z1000 sx kaskosu yüksek çıkıp, Cbr1000 RR'ın daha az çıkar gibi tuhaf siyaset meydanlarının oluştuğu bir ortamdaydım, aklıma takıldı bu muhabbetler.

    Yeni motosikletler led farklı olduğu için daha yüksek kasko çıkıyor falan fişman muhabbetleri ??

    Var mı bu konuda genel bir kanı ?

    Not; 30 yaş üstü ve kaza geçmişi çok olmayan sürücüler baz alınabilir, yaşa ve kaza geçmişine göre değişeceğini biliyorum.
    yusufcedid bunu beğendi.
    Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]

    Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sutlusoda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Kasım 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Yerimizi alalım, merak ettim.

  3. #3

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Kasko konusunda sigorta şirketlerinin belirgin bir matematik analizi yok. Sadece zaman zaman bazı sigorta şirketleri uygun fiyatlı olmaya çalışıyor şuanda Quick sigorta nın motosikleti sürücülerine yakın durması gibi..

    Açıkçası güncel olarak sürücüden bağımsız BMW yada HOnda arasında ( Rayic sigorta bedeli ve teminat kapsamları aynı olmak koşulu iel ) Kasko priminde bir fark oluşacağını sanmıyorum.

    Bence burada en önemli etken sigorta şirketinin o yıl / dönem içinde motosiklet kaskosuna ne kadar sıcak bakıp bakmadığı...

    Sigorta şirketleri halen motosikleti kaskoda belalı ve analize değmez bir taşıt olarak görüyor..

  4. #4
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    32 yaşındayım 2011 ducati monster 696 için 3750 en düşük fiyat çıktı kaza geçmişim 0
    abim de r25 oda 36 yaşında 2018 model 0 aldı yaz sonu onada 2300 çıktı 1 tane kazası 5 sene içinde ama arabada o kaza motorla alakası yoktu o aralar
    Gökhan_Aygün ve U.KALKAVAN bunu beğendiler.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Ağustos 2016
    Kasko firmalarına önce doğru bir bakış açısı ile bakmamız gerekiyor.

    Kasko firmaları bankalardan farklı bir zihniyet içeriğinde değil.

    Risk analizi sistemi üzerinden düzenleniyor fiyatlar.

    Bu yüzden sabit bir fiyat konuşmak doğru olmaz.

    Kişiler bu kişilerin yaşları, geçmiş dönemde ki kaza ve kaza türleri, hatta eğitim düzeyi bile etken nedenleri arasında. Marka ve model ilişkisi, kullanılan motosikletin türü fiyatı, üzerine kayıtlı araç sayısı bu araçların türleri diye devam eder, uzar gider bu konu.

    Kendimden örnek vereyim,

    Yakın tarihte bir arazi aracı satışı gerçekleştirdim. Yaşım 29 alan kişi ise 45 yaşlarında düzgün bir insandı. Buna rağmen benim kaska fiyatım dan % bilmem kaç daha yüksek bir fiyat çıkarttılar ona. İkimizinde son 10 yıl içersin de resmi bir kazası yok ama geçmiş ve güncel olarak üzerimize kayıtlı araç sayısı neticesinde o daha fazla kasko/sigorta bedeli ödemek zorunda kalıyor.

  6. #6
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Alıntı berk_cglr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    32 yaşındayım 2011 ducati monster 696 için 3750 en düşük fiyat çıktı kaza geçmişim 0
    abim de r25 oda 36 yaşında 2018 model 0 aldı yaz sonu onada 2300 çıktı 1 tane kazası 5 sene içinde ama arabada o kaza motorla alakası yoktu o aralar
    Mesela bu benim bakış açımın tamamen tersi bi durum, R25'in karıştığı kazalar çok fazla ve racing bir motosiklet olmasına rağmen Ducati'den fazla kasko çıkması ? Parça fiyatları ya da cc farkı baz alınmış olabilir mi ? sorusunu getiriyor aklıma.

    Bu matematikte R25'in kasko şirketi zarar etmeye daha yakın gibi ..
    Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]

    Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]

  7. #7

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Alıntı Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mesela bu benim bakış açımın tamamen tersi bi durum, R25'in karıştığı kazalar çok fazla ve racing bir motosiklet olmasına rağmen Ducati'den fazla kasko çıkması ? Parça fiyatları ya da cc farkı baz alınmış olabilir mi ? sorusunu getiriyor aklıma.

    Bu matematikte R25'in kasko şirketi zarar etmeye daha yakın gibi ..
    Çok uzun süredir otomotiv sektörü ve sigorta sektöründe hasar yönetimi ile ilgili çalışmalar içerisindeyim..

    Sigorta şirketleri son 5 yıldır otomobil konusunda parça merkezli detay bir fiyatlamaya gittiler.. Ancak motosiklet ile ilgili sigorta şirketleri asla detay analizler ile fiyatlama yapmıyor.. Sigorta şirketi otomobil yedek parçalarına kısmen hakim ama motosiklete hiç ama hiç hakim değil..

    Sİgorta şirketine sorsanız motosiklet ile ilgili fiyatlama matrixleri maksimum 2 yada 3 parametredir. Motosiklet avrupalıymış japonmuş parçası ucuzmuş bu fiyatları belirleyen bir unsur değil malesef..

  8. #8
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400
    Bizim rahmetli biraderin arabayı oğlunun üstüne yapmıştık. 16 yaşında idi. Trafik normal fiyatta çıkıyordu. 18'i geçince 3 (1500 küsur) katı trafik çıktı. Arabayı yengeme satıp, yaptırdığımız trafik sigortasının üstüne (500 küsur) para bile arttı. Bu sigortaların bakış açısını anlamanıza yardımcı olur sanırım.

  9. #9
    tomass - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    Yamaha SR500, Vespa Sprint 150S
    35 yaşındayım birçok motosikletim ve otomobilim oldu.
    Hiç motosiklet kaskosu yaptırmadım ama
    Otomobillerim hep kaskolu.
    Eşimin kullandığı aracı kasko yaptırıken (araç benim adıma kayıtlı)
    Aracın piyasa değeri ve segmenti benim kullandığım araca göre daha alt seviyede
    Olmasına rağmen Kasko bedeli benim kullandığım araçtan daha fazla çıktı.

    Sigorta firmaları ve sigorta acentası aynı.
    Sigortacının ifadesi o markanın yedek parçası daha pahalı abi , o yüzden kasko daha pahalı çıkıyor oldu.
    Ben de onun yalancısıyım
    Belki şehir efsanesi , belki gerçek.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)