Yağ ısındıktan sonra debriyaj kaçırması
-
Arkadaşlar bir türlü içinden çıkamadım bir sıkıntım var. Motor 19binde yaklaşık 8bin kmdir. 5100 motul kullanıyorum 10-40. Ve, yağ ısındıktan sonra, trafikte sıkışınca vs. Debriyaj kaçırmaya başlıyor. Kaçırmaktan kasıt örneğin 3. Viteste giderken birden dipgaz yaptığımda yüksek devire çıkarken vs sorun yok. Fakat diyelim ani hızlanmalarda vites değiştirdiğim zaman 2-3 arası devir takılıyor geçerken çık hızlı vites attığımdan yüksek devir düşmek için vakit bulamıyor kaçırmaya başlıyor. Gazı kapatmak zorunda kalıyorum vitesteyken. Örneğin motor soğukken tekere gelir derecesinde debriyaj tokatlayabiliyorum. Ama ısındıktan sonra sadece ileri atılıyor, ön amortisörler açılmıyor bile. Actevo 20-40 öneren var fakat 20-40 koyamam. Kitapçıkta 20-50 15-50 10-50 15-40 10-40 10-30 ve 5-30 kullanabileceğim yazıyor. Yağ kalınlığından olduğunu düşünüyorum. Eskiden castrol kullanıyordum. Sanki öyle bişey yaşamıyordum castrolde. Sizlerin de yorumunu bekliyorum neler önerirsiniz ne tavsiye edersiniz
Reklamlar
-
Yağ ile alakası olabilir ama o kadar olur mu? Olmaz.
Senin debriyaj balatan bitmiş. Balataların iyi durumdaysa saclar yanmıştır. Hiç yağa falan bakmadan balatalarına bak.
-
19.000 km de yağlı debriyaj kolay kolay kaçırmaz kaçırmaya başlarsa önce tap sıpid giderken belli eder yani alt devirlerde değil..tahminen kullandığın yarı sentetik 40 no yağ kullanım şartlarına yeterli gelmiyor , yağ aynı zamanda pistonlarıda soğutup şişmesini engeller , tam sentetik 10/50 denemelisin..
-
bendede ayni sorun oluyor sirket motoru cbf150 10 /40 yag koyarlar isindikdan sonra ayni sorun oluyor kendi sahsi motorumda 10/50 yada 20/50 yag kullanirim ayni sorun cok nadir olur yag isinmasi ile alakli bajajin yeni yag geldi dts oli yarin siparis gelirse onu denicem 10 000 km garanti veriyo bajajin kendi sitesinde bakalim cbf 150 de ise yararmi ?
-
Üstad, bu motor 11bin kmde de aynıydı şimdi de aynı. Sürüş şuan daha agresif ve kaçırmalar aynı artış vs de yok.
-
shell advance 10 50 dene dene bende ducati de yaşadım ısınınca kaçırma olayını motul da baya debriyaj bitik gibi gazlayınca hızlanmıyor yada durduğunda debriyaj sıkılı motor milimetrik ilerlemeye çalışıyordu
-
Sanki bu konunun aynısını hatırlıyorum... Motor kışın yattı mı?
-
Mamba09 adlı üyeden alıntı
Yağ ile alakası olabilir ama o kadar olur mu? Olmaz.
Senin debriyaj balatan bitmiş. Balataların iyi durumdaysa saclar yanmıştır. Hiç yağa falan bakmadan balatalarına bak.
Benimde düşüncem aynı yönde.
-
zeynelhazan adlı üyeden alıntı
Sanki bu konunun aynısını hatırlıyorum... Motor kışın yattı mı?
Motor yatmadı. Statör yandığı için 10 gün bekledi sadece onun haricinde yeni değişti yağı ve kış için geçerli değil bu aldığımdan beri var
-
HRider adlı üyeden alıntı
Motor yatmadı. Statör yandığı için 10 gün bekledi sadece onun haricinde yeni değişti yağı ve kış için geçerli değil bu aldığımdan beri var
Benim motorum sapasağlamdı, kışın yattı sonrasında motor ısınınca debriyaj kaçırması yapmaya başladı. Isınınca yol eziyet oluyordu sürekli gaz koluyla kaçırmamasını sağlamak zorundaydım, ne yağ koyduysam çözülmedi. En son balataları değiştirdik, üstündeki balatalar sapasağlamdı ama kaçırıyordu işte. Bartın'da bi usta balata şişmiştir falan fıstık demişti. Sonuç; değiştirince çözüldü.
-
ilginç bir fikrim var, aldığınız yağ n11'de satılan sahte motullerden olmasın?
-
piaggioman adlı üyeden alıntı
ilginç bir fikrim var, aldığınız yağ n11'de satılan sahte motullerden olmasın?
Yağı n11den alıyorum kargo geldiğinde sahte olup olmadığını kontrol edip öyle teslim alıyorum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)