2020 model r25im var bugün yıkadık 120 km de şuan sizce zincir yağı sürülmeli mi?
2020 model r25im var bugün yıkadık 120 km de şuan sizce zincir yağı sürülmeli mi?
Evet
ONCELIKLE ZINCIRI TEMIZLE GUZELCE
DAHA SONRA YIKA
TEMIZLE KURULA
YAGLA OZAMAN MS GIBI OLUR
bugun yıkadıktan sonra yağlamadım :( 20 km falan da sürmüşümdür ya
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Gaz yağıyla temizle, yağla. Sakınılan göze çöp batar
Yıkarken basınçlı suyu doğrudan tutmadıysanız, sadece motosikleti yıkadıysanız, zincir baklalarının içindeki yağı sıyırmak öyle kolay iş değil.
20 km.'lik sürüş de çok uzun bir mesafe değil.
İlk fırsatta yağlayın yeter.
Yoksa yağmurda hiç sürüş yapamazdık.
Normal süre böyle, yağışlı sürüşlerde her sürüşten sonra yağlama yapılmalı.
"Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"
Yıkamadan sonra zinciri nasıl hızlı bir şekilde kurutabilirim?
ben ayarlıyorum genelde yağlama zamanı geldiği zaman yıkıyorum hem zincirde biraz temizlenmiş oluyor sonra silip kuruluyorum zinciri öyle yağlıyorum
Zincirdeki yağ öyle hemen suyla çözünecek bir şey değil, mustafaat'ın dediği gibi, her yağmurda zinciri elimize alırdık yoksa.
Basınçlı su ile uzun süre zincirin canını almadıysanız, hatrı sayılır ölçüde zaten hala yağlıdır.
20km ise hiç bir sıkıntı yaratmaz.
Bu konuda çok görüş var, benim görüşüm çok pis, çamur ve yağmur koşullarında sürmüyorsanız her 500km'de yağlama, her 1000km'de bir temizleme yeterlidir. Koşulların sertliğine göre temizleme 500'de bir de yapılabilir.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
Depoydu kmydi gibi net bir kuralı yok bu işin. Kitapçıktaki değerler ortalama kullanıcı içindir. Siz 200 km yağmurda çamurda gittiyseniz o zinciri temizleyip yağlamanız iyi olacaktır. 500 km kuru asfaltta gittiyseniz, bi 100-200 km daha yağlamasanız sıkıntı yaşamazsınız diye düşünüyorum. Kendim de zincirin durumuna göre temizleme ve yağlama yapıyorum.
Genellikle motoru yıkayacağımız zaman önce zinciri temizliyoruz, sonra komple motoru yıkıyoruz, kuruduktan sonra zinciri yağlıyoruz.
çıkma motor yağıyla yağladım dün ve ardından 50 km yol gittim problem yok çok şükür moto fuara gittim dün 100 tl olmuş bilet fiyatı girmeden geri döndük.
her yıkamadan sonra zıncır temızlersen bu senın ıcın avantaj olur bunu alıskanlık halıne getır yarım saat fazla temızlemıs olursun en fazla okadar
4 depo zincir temizliği için. O da asfalttaki kuru, tozsuz sürüşler için.
Normal şartlarda zincir yağlandığında da bir miktar temizlik olur. Bakla içi contalardaki pislik temizliği (detaylı, fırçalı vs. temizlik) ise sık yapılacak bir şey değil.
Fakat köyde, arazide, kısacası toz-toprak içindeki sürüşlerdeysek daha erken yapmakta fayda var. Yağmurda bakla içi yağların bile sıyırılacağı şartlarda da detaylı temizlik yapmış olunuyor aslında, mantığı bu.
Yine normal şartlarda haftada en az bir kere zincirin her baklasını teker teker gözle kontrol etmek, hasar var mı bakmak lazım. O kontrolde temizlik durumunu da kestirebiliriz. Hoş kendim dahil sürüş öncesi kontrolleri her defasında yapmıyorum ama yine de bilgi saihib olmakta sorun yok.
"Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"
evet yıkamadan sonra tekrar yağlanmalı hayırlı olsun çok yakışıklı motor güzel günlerde binin
tekeriniz yere sağlam bassın...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)