Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

cb125e ve tubeless lastik

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Temmuz 2019
    Merhaba iyi akşamlar.

    gecen yaz ilk motorsikletim olarak 2013 model cb125e aldim. üstündeki lastikler fabrika çıkışlı IRC marka hatırladığım kadarıyla.

    yaz boyu ve ekimin ortasina kadar kullandim motorumu, bir kez yerin toprak olduğunu farketmeden kavşaktaki arabalari kontrol edeyim derken ön fren yüzünden dengemi kaybedip düştüm. onun haricinde tutuşla alakalı bir problem hissetmedim. tabii ki acemilik ve motorun canının olmaması sebebiyle ve şehir içi kullanmamdan riskli hareketlere hiç girmiyorum. ışıklarda falan başa bile geçmiyorum. 3. araç isem sıramda bekleyip devam ediyorum. otomobil gibi kullanıyorum yani. velhasıl kelam, havalar iyileşiyor ve motora binmek ve otomobilden kurtulmak için can atıyorum.

    Motosikletin kis boyu beklemesi ve senelik bakimlarini yaptırmak için bütçe hazırlığı yaparken lastikler aklıma geldi. 7 yaşında fabrika çıkışı lastiklerle muhtemelen çok kötü bir tecrübe yaşıyorum. webde satilan lastikler ise tubeless diye tarif edilen şambrelsiz lastikler. benim motoruma uygun olup olmadığını size sormak isterim. yaptığım araştırmalar bu sitedeki motorun başlığı diyor ki ; sadece sibop değiştirerek tubeless kullanabilirsiniz.
    yabanci bir forumda da jantin aslinda tubeless uyumlu olduğu fakat Honda maliyet düşsün diye şambrelli lastik kullandığını yazmış.
    https://netrider.net.au/threads/firs....129115/page-3

    bu işi bilenler 0 tecrübeli birine lütfen yol gösterebilir mi? adini duymadığım şambrelli lastiklerden birini mi almaliyim yoksa metzeller pirelli gibi bilindik markalarin tubeless lastiklerini alıp dönüşüm işine girişmeliyim?? bir de yağ değişimi genel kontroller harici nelere dikkat etmeliyiz kış için motoru yaptırdıktan sonra tekrar kullanmaya başlarken. şimdiden teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motorunuzda çelik jant mevcut yani tubeles sibop takarak tubeles lastikle kullanabilirsiniz.iç lastikli yani tube type lastikleri maliyet için kullanıyor üreticiler.şuan kullandıgım lifan motorda Kingstone adında iç lastikli dandik bi lastik var bende anlas mb34 ile degiştiricem yorumlar oldukca iyi

  3. #3
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Tubeless' e uygun janttır, kullanmanızda genel anlamda bir sakınca yoktur.

  4. #4

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Aynı motora sahibim, tubeless lastik kullanıyorum bir sorun yok. Ama lastiğinizi adam akıllı bir yerde değiştirin. Geçen yaz özene bezene boyadım jantlarımı lastiklerimi değiştirdim. Ama ön lastiğin okuna değil dişlerin yönüne göre taktığım için ters olmuş. Burada alet edevatım ve tanıdığım olmadığı için bilmediğim bir ustaya gittim. Kenarda ne kadar boya varsa levyeyle hepsini kazıdı. 30 liramı ve anası avradı için benden sağlık duası aldı.

  5. #5

    Üyelik
    13 Temmuz 2019
    Alıntı zeynelhazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı motora sahibim, tubeless lastik kullanıyorum bir sorun yok. Ama lastiğinizi adam akıllı bir yerde değiştirin. Geçen yaz özene bezene boyadım jantlarımı lastiklerimi değiştirdim. Ama ön lastiğin okuna değil dişlerin yönüne göre taktığım için ters olmuş. Burada alet edevatım ve tanıdığım olmadığı için bilmediğim bir ustaya gittim. Kenarda ne kadar boya varsa levyeyle hepsini kazıdı. 30 liramı ve anası avradı için benden sağlık duası aldı.
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tubeless' e uygun janttır, kullanmanızda genel anlamda bir sakınca yoktur.
    Alıntı EMRE_R19 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorunuzda çelik jant mevcut yani tubeles sibop takarak tubeles lastikle kullanabilirsiniz.iç lastikli yani tube type lastikleri maliyet için kullanıyor üreticiler.şuan kullandıgım lifan motorda Kingstone adında iç lastikli dandik bi lastik var bende anlas mb34 ile degiştiricem yorumlar oldukca iyi
    teşekkürler lastik siparişimi vereyim hemen. peki kış boyunca yatan motoru canlandirirken neler yapiyoruz hocam. ben bir ustaya verip motoru hazirla diyeceğim, dikkat edilecek bir husus bulunuyor mu

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    yağını yağ filtresini varsa benzin filtresini bujisini hava filtresini değiştirseniz kafi. Bahse konu motosiklet için bu malzemeler çok yüksek bi mebla tutmaz.
    Aküde problem varsa şarj edebilirsiniz, bunun için de kendiniz n11den ortalama bi akü şarj cihazı almanız faydalı olacaktır. Benim her anlamda işime yarıyor, motosiklet veya otomobil aküsü fark etmeksizin kullandım şimdiye kadar, kendisini 2 kez amorti etti.
    Üstelik akü kullanılamayacak durumdaysa bunu da size ikaz ediyor.
    Motosikletiniz kaç km de bilmiyorum ama ben yerinizde olsam, yukarda ve aşşağıda bahsettiğim bütün bakımları kendim yapar ustaya sadece sübap ayarı için giderdim. (kaç km de bir sübap ayarı yapılması gerektiği kullanıcı kılavuzunda yazıyordur )

    El değmişken fren balataları kontrol edilir kaliperlerine de bakım yapılırsa çiçek gibi olur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:53 ----------

    Bu yazdıklarımı motosikleti aldığınızdan beri yapmadıysanız ilk fırsatta yapmanızda fayda var. Bunlar yapıldıktan sonra her birinin tekrar yapılması gereken belirli km aralıkları olur, o aralığı öğrenip rutin şekilde kmsi gelince yapmalısınız.

    Hepsi daha önce yapılmış ve kmsi gelmemişse yaza veya kışa girerken extra birşey yapmanıza gerek yok

  7. #7

    Üyelik
    13 Temmuz 2019
    Alıntı Boldpilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağını yağ filtresini varsa benzin filtresini bujisini hava filtresini değiştirseniz kafi. Bahse konu motosiklet için bu malzemeler çok yüksek bi mebla tutmaz.
    Aküde problem varsa şarj edebilirsiniz, bunun için de kendiniz n11den ortalama bi akü şarj cihazı almanız faydalı olacaktır. Benim her anlamda işime yarıyor, motosiklet veya otomobil aküsü fark etmeksizin kullandım şimdiye kadar, kendisini 2 kez amorti etti.
    Üstelik akü kullanılamayacak durumdaysa bunu da size ikaz ediyor.
    Motosikletiniz kaç km de bilmiyorum ama ben yerinizde olsam, yukarda ve aşşağıda bahsettiğim bütün bakımları kendim yapar ustaya sadece sübap ayarı için giderdim. (kaç km de bir sübap ayarı yapılması gerektiği kullanıcı kılavuzunda yazıyordur )

    El değmişken fren balataları kontrol edilir kaliperlerine de bakım yapılırsa çiçek gibi olur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:53 ----------

    Bu yazdıklarımı motosikleti aldığınızdan beri yapmadıysanız ilk fırsatta yapmanızda fayda var. Bunlar yapıldıktan sonra her birinin tekrar yapılması gereken belirli km aralıkları olur, o aralığı öğrenip rutin şekilde kmsi gelince yapmalısınız.

    Hepsi daha önce yapılmış ve kmsi gelmemişse yaza veya kışa girerken extra birşey yapmanıza gerek yok
    dediğiniz gibi aldığım gibi binmeye başladım. alirken guvendigim bir kisi kontrol etti her sey yolunda dedi ben de devam ettim.maalesef alet edevat tamirat işleri elime hiç yakışmıyor. açıklayıcı yorum için sağolun.

  8. #8

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Alıntı Oasceu1s adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dediğiniz gibi aldığım gibi binmeye başladım. alirken guvendigim bir kisi kontrol etti her sey yolunda dedi ben de devam ettim.maalesef alet edevat tamirat işleri elime hiç yakışmıyor. açıklayıcı yorum için sağolun.
    Hocam yavaş yavaş alışmaya başlayın bence yoksa ustalar sizi zorla alıştıracak alet edevat tutmaya


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)