Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Amortisör Yamulması Düzeltilir mi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Kasım 2017
    Arkadaşlar merhaba
    Daha önce açtığım bir konuda jant yamulması ve gidon furş takımı bozulmasından ve gidonun tek tarafa çekmesinden bahsetmiştim yaptığım kazadan dolayı. Daha sonra jantı düzelttirdim. Furş takımını da kendim değiştirdim alıp. Ama tam tekrar kullanmaya başlayacağım derken hiç hesapta olmayan bir şey çıktı. Furş takımını değiştirmek için amortisörü söktüğümde bir miktar yamulmuş olduğunu gördüm(Üst tarafta kalan parlak alüminyum rengi olan boru kısmı) Bunu o kadar beklemiyordum ki o anki hayal kırıklığı ile motoru toplayıp kenara bıraktım ve uzun süre dokunmadım (Tekrar binilecek hale gelecek diye beklerken böyle bir sorun çıkması cidden kötü oluyor) Tabi öncekinden çok iyi olmadı son durumda. Hatta ilk çıkarttığım şekilde takamadığım için amortisörleri yamulan taraflar başka yöne döndü ve daha kötü oldu. Neyse fazla uzatmadan soru kısmına geçeyim.

    Bi süre beklettikten sonra geçenlerde tekrar amortisörü söküp parçalarına ayırdım. Yamulan boru ayrı olarak elimde tek parça olarak. Sanayide düzelttiririm diyordum ama aradığım bir yer düzelebileceğini sanmıyorum dedi. Adam presleyerek düzeltmeyi düşündü tahminimce.

    Borunun durumu şöyle. Düz bir masanın üstüne koyup en yamuk yeri alta gelecek şekilde tuttuğum zaman 1 cm civar yükseliyor uç kısmı. Şu an yanımda olmadığı için fotoğraf çekemiyorum. Motor da Mondial Drift.

    Size sorum bu şekilde içi boş boru zarar vermeden düzeltilebilir mi? Düzeltilirse hangi yöntemle ve İstanbul'da bunu uygulayan neresi vardır? Bilgisi olan varsa paylaşırsa çok makbule geçer.
    Şimdiden teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    1cm diyorsan baya ciddi yamulmuş. Amortisör hassas bir malzeme düzeltilse bile hiçbir şekilde fabrikadan çıktığı gibi olmaz en sağlıklısı değiştirmek. İki amortisör 200-250 lira civarında. işinin ehli bir yerde düzeltmeye kalksan 50-100 liradan aşağı çıkmaz o kadar para verene ladar değiştirmek daha mantıklı.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Kasım 2019
    Şehir
    Ayvalık
    Motosikleti
    Rks Rk 150
    Bir arkadaşımında kazadan sonra teki yamulmuştu bir tornacıya gidip preste 25 liraya düzelttirdik ustaya bağlı sanırsam biz bi sorunla karşılaşmadık

  4. #4
    yurekli_emin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2019
    Şehir
    Isparta/Merkez
    Motosikleti
    SYM Wolf SB 250 NI
    Geçmiş olsun. Bence hiç uğraşmadan git değiştir sen onu driftin parçaları öyle ahım şahım bişey değil çok şükür. Öyle düzeltip bincem desen bile Allah muhafaza virajlar falan derken kazaya sebebiyet verebilir.

  5. #5
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    daha önce çok düzelttirdim. 2001 model bir motosikletim vardı, hiç bir kaza vs olmamasına rağmen yılların verdiği emekle onda bile yamukluk vardı. hatta arada bir çıkartılıp kontrol edilmesi taraftarıyımdır.

    düzeltilir ama öyle her yere götürmeyeceksin. cidden işini iyi bilen ve makinası olan birisine düzelttireceksin. amortisör millerin çok inceyse ve fiyatı uygunsa yaptırma yenisini al. ince olup olmadığına dikkat et, götürdüğün yere de sor. düzgün bir iş yapılırsa virajda mirajda hiç bir sorun yaşamazsın, keyfine bak.

    dipnot: benim bir mili düzelttirmem 200 tl falandı. düzgün bir yere göndermiştim çünkü. mondialin mil fiyatlarıda öyle bir şeydir zaten. sen bence sıfıra yönel.

  6. #6
    yurekli_emin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2019
    Şehir
    Isparta/Merkez
    Motosikleti
    SYM Wolf SB 250 NI
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    daha önce çok düzelttirdim. 2001 model bir motosikletim vardı, hiç bir kaza vs olmamasına rağmen yılların verdiği emekle onda bile yamukluk vardı. hatta arada bir çıkartılıp kontrol edilmesi taraftarıyımdır.

    düzeltilir ama öyle her yere götürmeyeceksin. cidden işini iyi bilen ve makinası olan birisine düzelttireceksin. amortisör millerin çok inceyse ve fiyatı uygunsa yaptırma yenisini al. ince olup olmadığına dikkat et, götürdüğün yere de sor. düzgün bir iş yapılırsa virajda mirajda hiç bir sorun yaşamazsın, keyfine bak.

    dipnot: benim bir mili düzelttirmem 200 tl falandı. düzgün bir yere göndermiştim çünkü. mondialin mil fiyatlarıda öyle bir şeydir zaten. sen bence sıfıra yönel.
    Yani bence de..

  7. #7

    Üyelik
    24 Kasım 2017
    Teşekkürler cevaplarınız için. Dediğiniz gibi ben de sıfır alsam mı diye düşündüm. 340 ₺ sıfır orjinal çifti. Şimdi normalde ucuz gibi duruyor ama benim için biraz fazla şu sıra. Hem de daha yeni masaraf yapmışken hiç hesapta yokken olduğu için düzelttirebilirim belki diye düşündüm açıkçası. Bu arada 1 cm den az olabilir sapma miktarı takriben söyledim. Ama motorun üstündeyken görünmeyecek kadar yani.

    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    daha önce çok düzelttirdim. 2001 model bir motosikletim vardı, hiç bir kaza vs olmamasına rağmen yılların verdiği emekle onda bile yamukluk vardı. hatta arada bir çıkartılıp kontrol edilmesi taraftarıyımdır.

    düzeltilir ama öyle her yere götürmeyeceksin. cidden işini iyi bilen ve makinası olan birisine düzelttireceksin. amortisör millerin çok inceyse ve fiyatı uygunsa yaptırma yenisini al. ince olup olmadığına dikkat et, götürdüğün yere de sor. düzgün bir iş yapılırsa virajda mirajda hiç bir sorun yaşamazsın, keyfine bak.

    dipnot: benim bir mili düzelttirmem 200 tl falandı. düzgün bir yere göndermiştim çünkü. mondialin mil fiyatlarıda öyle bir şeydir zaten. sen bence sıfıra yönel.

    Hocam tam olarak nasıl düzeltiliyor acaba. Preste düzeltilirse içi boş olduğu için ezilmez mi? Veya başka bir yöntemi mi var? Şimdi götürücem sanayiye ama tam olarak ne arayacağımı bilmiyorum. O yüzden soruyorum.

  8. #8
    yurekli_emin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2019
    Şehir
    Isparta/Merkez
    Motosikleti
    SYM Wolf SB 250 NI
    Çok bi sapma yoksa idaredeten öyle devam et para biriktir al sanayide düzgün adam bulamazsan iyice kötü olabilir.

  9. #9
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Borunun üzerine kalıp yerleştirip presde baskı uyguluyorlar , sağlam bir mengenede de yapabilirsin dikkat etmen gereken hassas davranıp parlak boruyu çizmemek , aksi halde keçeden yağ kaçırır..

  10. #10

    Üyelik
    24 Kasım 2017
    Alıntı yurekli_emin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok bi sapma yoksa idaredeten öyle devam et para biriktir al sanayide düzgün adam bulamazsan iyice kötü olabilir.
    Malesef hocam bu şekilde kullanılması pek mümkün görünmüyor. Düzelttirmeyi deneyeceğim. Olmazsa da bir süre daha motosikletsiz devam artık. Açıkçası kullanmaya başladığımdan beri hemen hemen verdiğim en uzun ara oldu(3ay civarı) Gerçekten özleniyormuş. Kullanırken o kadar fark etmiyordum.

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Borunun üzerine kalıp yerleştirip presde baskı uyguluyorlar , sağlam bir mengenede de yapabilirsin dikkat etmen gereken hassas davranıp parlak boruyu çizmemek , aksi halde keçeden yağ kaçırır..
    Anladım hocam. Eğer öyleyse düzelme ihtimali olabilir belki. Ben belki yamulan noktayı ısıtıp bi şekilde düzeltirler diye düşünmüştüm. Yine sanayiye gidip bir baktırcağız artık. Belki başka bir yol bilen de vardır.

  11. #11
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Gajni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .......yamulan noktayı ısıtıp bi şekilde düzeltirler diye düşünmüştüm. Yine sanayiye gidip bir baktırcağız artık. Belki başka bir yol bilen de vardır.
    Isı uygulamak doğru olmaz , zamanla oksitlenme başlar sızdırmazlık keçesine zarar verir , etrafında kros motorcular varsa onların tecrübesi vardır yardım ederler..

  12. #12

    Üyelik
    24 Kasım 2017
    Malesef etrafımda motosiklet kullanan kimse yok sayılır :(
    Teşekkür ederim cevabınız için

  13. #13
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Tornacıya gidip düzelttirebilirsiniz.

  14. #14

    Üyelik
    24 Kasım 2017
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tornacıya gidip düzelttirebilirsiniz.

    Herhangi bir tornacı yapar mı peki? Yoksa oto/moto işleri yapan bir yer mi olmalı?

  15. #15
    cıbılduck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2019
    Motosikleti
    Monster 696
    CBR125'im vardı, amortisörlerden biri yamuktu. Tornacıya gitti düzelttik falan. 200-300 lira alırlar bunun için en az.

  16. #16

    Üyelik
    24 Kasım 2017
    200-300 alacak olsalar yaptırmam zaten onu en başta konuşuruz. 340₺ sıfırı zaten. Da işte mesele yapacak yer bulup sormak.

  17. #17
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler
    boru içine kum doldurulup preste dikkatlice düzeltilebilir belki. yan sanayi veya düzgün çıkma parça bakman daha mantıklı olacaktır.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)