Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

2016 Model Lifan Tay 100 Satın Aldım. Sorularım Var. :)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Eylül 2019
    Motosikleti
    Lifan Tay 100
    Merhaba arkadaşlar uzun zamandır ikinci el cub motor arıyordum pazartesi günü kafama yatan lifan tay 100 modeli bir cup buldum ve aldım. 2016 Model 20 bin km ' de. Buarada ilk benzinli motorum oldu. A2 Ehliyetimi geçen sene almıştım. Motoru alırken güvendiğim motordan anlayan bir abi ile gittim bakmaya. İnceledi bir sıkıntısı yok dedi çalışması falan iyi dedi aldım. Zaten çalışma prensibi basit olan bir motor diye ustaya göstermeye gerek duymnadım açıkçası. 2.300 TL ' ye aldım buarada. Aşağı fotoğraflarını da ekliyorum size birkaç da sorum olacak

    https://i.hizliresim.com/p2qonq.jpg

    https://i.hizliresim.com/2PmkaN.jpg

    1) Şimdi ben bu motoru ustaya götürsem periyodik bakım olaraktan ne yapmak gerekir ? Yağ değişimi - zincir yağlama gibi örneğin. Ne kadar tutar ? İlk defa benzinli motorum oluyor bilgi sahibi değilim fazla.

    2) Bu motorda ön fren arka frene göre çok daha sert geldi bana. Ehliyet alırken bajaj 150 lik motor kullanmıştım o öyle değildi. Tabi ön fren çok kullanmıyorum zaten ama yine de merak ettim. Ön freni baya kuvvetli sıkmazsak hatta yavaşken bile hemen durdurmuyor motoru. Bu tip motorlarda bu normal midir ? Daha önce elektrikli motorum da vardı arka fren ön fren arası böyle bir fark yoktu hiç.

    3) Benim adıma kayıtlı 2 araba var. Kusurlu çıktığım trafik cezası da yok. Sadece hatalı parktan 100 er lira 2 adet cezam oldu şuana kadar. Ama 590 tl sigorta bedeli çıktı. Sigortacı daha önce motorun olmadığı için çok çıkıyor araba olması önemli değil dedi. Öyle bir ayrım olduğunu bilmiyordum doğrusu

    Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)
    Alıntı Altan_74 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2) Bu motorda ön fren arka frene göre çok daha sert geldi bana. Ehliyet alırken bajaj 150 lik motor kullanmıştım o öyle değildi. Tabi ön fren çok kullanmıyorum zaten ama yine de merak ettim. Ön freni baya kuvvetli sıkmazsak hatta yavaşken bile hemen durdurmuyor motoru. Bu tip motorlarda bu normal midir ? Daha önce elektrikli motorum da vardı arka fren ön fren arası böyle bir fark yoktu hiç.

    Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
    *

    Aksine ön fren, arka frene göre daha çok kullanılmalı
    Fren nasıl yapılır burada ayrıntılı bilgi var: https://www.motorhikayesi.com/fren-ve-gaz-nasil/

  3. #3

    Üyelik
    21 Eylül 2019
    Motosikleti
    Lifan Tay 100
    Öyle diyorlar. Ben 19 yaşındayım. 12 yaşından beri 2 tane de elektrikli motosikletim oldu. Hep arka fren bana daha güvenli geldi. Hele hızlıyken ön frene basınca kayıvercekmiş gibi bir his oluyor bende Arka frenle yavaşlıyorum iyice , durmaya yakın kullanıyorum ön freni en fazla. Öyle alıştım. Benim merak ettiğim bu cup tarzı motorlarda ön frenin arka frene göre daha sert olması normal midir ? Ön fren diskmiş arka fren kampana imiş buarada benim kullandığım modelde.

  4. #4
    Ali Mert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2019
    Motosikleti
    RS200
    Alıntı Altan_74 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öyle diyorlar. Ben 19 yaşındayım. 12 yaşından beri 2 tane de elektrikli motosikletim oldu. Hep arka fren bana daha güvenli geldi. Hele hızlıyken ön frene basınca kayıvercekmiş gibi bir his oluyor bende Arka frenle yavaşlıyorum iyice , durmaya yakın kullanıyorum ön freni en fazla. Öyle alıştım. Benim merak ettiğim bu cup tarzı motorlarda ön frenin arka frene göre daha sert olması normal midir ? Ön fren diskmiş arka fren kampana imiş buarada benim kullandığım modelde.
    https://www.youtube.com/watch?v=hfxfimvDxfc

    Sen freni yaptıkça motorun ağırlığı arkadan öne doğru kaydığı için ön frenin durma gücü artar. Ön fren arka frenden kat kat güçlüdür o yüzden, chopper tarzı motorlar hariç tabii.
    Dikkat edersen, bütün motosiklet hatta bisikletlerde ön tekeri tutan amortisörler yere dik değil eğimli bir açıda bakar. Bu, fren yaparken motorun ağırlığını ön tekerin fren gücü arttırması için kullanılmasını sağlar. Sen fren yaptıkça ön frenin fren gücü artıyor, arka frenin fren gücü azalıyor.


    Bence hemen ön fren konusunda kendini geliştirmeye başla, şu anda en iyi durabileceğin mesafenin 2 katı gibi bir mesafede duruyorsun. (Tahmini olarak)
    Sadece ön frene sıkarak ön teker kitleyene kadar değişik hızlarda sık, ön freni ne kadar kullanabileceğini görürsün. Merak etme kolay kolay düşmezsin. Kitleyince hemen sal tabi freni


    Not: Disk fren genelde daha sert oluyor kampanaya göre. 2.el motorlarda arka kampana fren bitik olabiliyor. Kampananın ayarını elinle sıkabilirsin. Biraz sertleştir, eğer fren maneti sert ama yinede fren gücü azsa, kampana bitmiştir. Bir bilen arkadaşına gösterebilirsin, verdiği histen kampananın bittiği anlaşılıyor zaten.

  5. #5
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    https://www.youtube.com/watch?v=MMKXhgVRW0A&list=PLwkhjyk_a0tqstvZIflkx0J4 9AgZV6rIQ

    Şurada yer alan tüm videoları en az 2 kere izleyiniz...

  6. #6

    Üyelik
    21 Eylül 2019
    Motosikleti
    Lifan Tay 100
    Alıntı Ali Mert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://www.youtube.com/watch?v=hfxfimvDxfc

    Sen freni yaptıkça motorun ağırlığı arkadan öne doğru kaydığı için ön frenin durma gücü artar. Ön fren arka frenden kat kat güçlüdür o yüzden, chopper tarzı motorlar hariç tabii.
    Dikkat edersen, bütün motosiklet hatta bisikletlerde ön tekeri tutan amortisörler yere dik değil eğimli bir açıda bakar. Bu, fren yaparken motorun ağırlığını ön tekerin fren gücü arttırması için kullanılmasını sağlar. Sen fren yaptıkça ön frenin fren gücü artıyor, arka frenin fren gücü azalıyor.
    https://i.imgur.com/uw0ldrS.png

    Bence hemen ön fren konusunda kendini geliştirmeye başla, şu anda en iyi durabileceğin mesafenin 2 katı gibi bir mesafede duruyorsun. (Tahmini olarak)
    Sadece ön frene sıkarak ön teker kitleyene kadar değişik hızlarda sık, ön freni ne kadar kullanabileceğini görürsün. Merak etme kolay kolay düşmezsin. Kitleyince hemen sal tabi freni


    Not: Disk fren genelde daha sert oluyor kampanaya göre. 2.el motorlarda arka kampana fren bitik olabiliyor. Kampananın ayarını elinle sıkabilirsin. Biraz sertleştir, eğer fren maneti sert ama yinede fren gücü azsa, kampana bitmiştir. Bir bilen arkadaşına gösterebilirsin, verdiği histen kampananın bittiği anlaşılıyor zaten.
    Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim dediklerinizi deneyeceğim. Arka fren kampana benim. Arka frende bir anormallik görmedim. Ön fren disk. Ön fren maneti sert geldi bana. Tutuyor ama biraz kuvvetle sıkmak istiyor. Daha önceden kurs harici tecrübem yok cup tipi motora zaten ilk defa bindim ondan mıdır bilmiyorum. Ama dediğim gibi kursta kullandığım motor bajaj pulsar 150 lik bir motordu. Onda da ön fren disk arka kampana. Onda böyle bir durum sezmemiştim İkisi de aynı sertlikteydi. Ön fren de arka fren gibi yumuşaktı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:37 ----------

    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://www.youtube.com/watch?v=MMKXhgVRW0A&list=PLwkhjyk_a0tqstvZIflkx0J4 9AgZV6rIQ

    Şurada yer alan tüm videoları en az 2 kere izleyiniz...
    Ah Barkın abi bu bütün videolarını zamanında 16 yaşındayken izlemiştim bana motosikleti sevdiren adam bu. Vefat ettiği zaman sanki öz abim ölmüş gibi ağlamıştım.
    Yeniden videolarına göz atacağım ama ' Bu adam harbiden öldü mü ya ' diye düşünmekten artık eskisi gibi izleyemiyorum öldüğünden beri
    Hatırlıyorum ön freni motosikleti asıl durduran şey olarak tanımlamıştı. Hatta önüne bir engel bişey çıkınca ani ön freni sık kitlenince hemen bırak tarzı şeyler anlatıyordu bir videoda. Allah rahmet eylesin yeniden.

  7. #7
    _recoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM 950 Supermoto
    Hayırlı olsun, ön fren manetinde en ufak bi yamukluk varsa performansı düşürür sertleşir. Maneti söküp bakın sürtünen bir yer varsa çekiçle düzelterek giderebilirsiniz veya wd40 ile yağlamayı deneyin. O da işe yaramazsa balatalar bitmiş olabilir.

  8. #8

    Üyelik
    21 Eylül 2019
    Motosikleti
    Lifan Tay 100
    Alıntı _recoo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun, ön fren manetinde en ufak bi yamukluk varsa performansı düşürür sertleşir. Maneti söküp bakın sürtünen bir yer varsa çekiçle düzelterek giderebilirsiniz veya wd40 ile yağlamayı deneyin. O da işe yaramazsa balatalar bitmiş olabilir.
    Saolun , cevabınız için çok teşekkür ederim. Peki periyodik bakım olarak ne kaç km de bir yapılmalı sanayide motora ? Bakım maaliyeti çok tutmaz diye düşünüyorum ama tahmini ne kadar olur ?

  9. #9
    _recoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM 950 Supermoto
    100 - 150 civari tutar tahminimce cok fazla yag almiyor. Ancak periyodik bakim araligini kendi servisine sormaniz lazim ya da kitapcikta yazar. Her modelin kendine gore farklidir.

  10. #10

    Üyelik
    21 Eylül 2019
    Motosikleti
    Lifan Tay 100
    Alıntı _recoo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100 - 150 civari tutar tahminimce cok fazla yag almiyor. Ancak periyodik bakim araligini kendi servisine sormaniz lazim ya da kitapcikta yazar. Her modelin kendine gore farklidir.
    Özel servise götüreceğim. Daha önce elektrikli motoru getirdiğim bir usta var. Benzinliye de bakıyor ama lifan bayisi değil tabi. Kitapçığı falan yok maalesef. Ama cup tipi çin malı motorların hepsi o konuda birbirine benzer diye düşünüyorum. Ortalam bir değer yok mudur ? Sanayiye gitmeden önce bilgi sahibi olmak için soruyorum. Yağ değişimi , zincir yağlama dışında ne yapılabilir periyodik bakım olaraktan ?

  11. #11
    _recoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM 950 Supermoto
    Alıntı Altan_74 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Özel servise götüreceğim. Daha önce elektrikli motoru getirdiğim bir usta var. Benzinliye de bakıyor ama lifan bayisi değil tabi. Kitapçığı falan yok maalesef. Ama cup tipi çin malı motorların hepsi o konuda birbirine benzer diye düşünüyorum. Ortalam bir değer yok mudur ? Sanayiye gitmeden önce bilgi sahibi olmak için soruyorum. Yağ değişimi , zincir yağlama dışında ne yapılabilir periyodik bakım olaraktan ?
    varsa hava filtresi temizlenir ya da değişir, yağ filtresi değişir fazla para eden şeyler değil. Bunun dışında bi şikayetiniz varsa kontrol edilir başka da bir şey yok en fazla yarım saatlik iş.

  12. #12

    Üyelik
    21 Eylül 2019
    Motosikleti
    Lifan Tay 100
    Alıntı _recoo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    varsa hava filtresi temizlenir ya da değişir, yağ filtresi değişir fazla para eden şeyler değil. Bunun dışında bi şikayetiniz varsa kontrol edilir başka da bir şey yok en fazla yarım saatlik iş.
    Tamamdır cevaplarınız için çok teşekkür ederim.

  13. #13

    Üyelik
    11 Aralık 2019
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Fiddle 2 , Cbr250r , Lifan xplore 200m
    Sigorta ücreti çok fazla söylemişler bence , ben de resmi olarak ilk ruhsatı bu yaz üstüme aldım , 200 cc motorum için 570 lira ödedim , yaş fark ediyor mu emin değilim ama 18 yaşındaydım bu fiyatı aldığımda

  14. #14

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Alıntı Altan_74 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Saolun , cevabınız için çok teşekkür ederim. Peki periyodik bakım olarak ne kaç km de bir yapılmalı sanayide motora ? Bakım maaliyeti çok tutmaz diye düşünüyorum ama tahmini ne kadar olur ?
    2000 km de bi yag degişir.8000 km de buji degişir.her bakımda hava filtresi temizlenir çünkü kagıp değil sünger filtre var yıka kurut tekrar tak.bu arada 800ml yağ alır.cub hakkında istedigin soruyu sorabilirsin

  15. #15

    Üyelik
    21 Eylül 2019
    Motosikleti
    Lifan Tay 100
    Alıntı emirkul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sigorta ücreti çok fazla söylemişler bence , ben de resmi olarak ilk ruhsatı bu yaz üstüme aldım , 200 cc motorum için 570 lira ödedim , yaş fark ediyor mu emin değilim ama 18 yaşındaydım bu fiyatı aldığımda
    Ben de 19 yaşındayım. Birkaç biyere daha soracağım bakalım ya sigorta için. Ben üstüme 2 araba olduğu için az çıkar diyordum. Araba değil motor olsa az çıkardı dediler. Hatalı parktan olan cezaların etkisi var mıdır bilmiyorum çok çıkmasında. Cevabınız için teşekkür ederim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:08 ----------

    Alıntı EMRE_R19 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2000 km de bi yag degişir.8000 km de buji degişir.her bakımda hava filtresi temizlenir çünkü kagıp değil sünger filtre var yıka kurut tekrar tak.bu arada 800ml yağ alır.cub hakkında istedigin soruyu sorabilirsin
    Cevabınız için çok teşekkür ederim. Bir de şey soracağım benzini ilk aldığım zaman fulledim. Benzin bitikti ibre dipteyi. 20 TL'lik benzin aldı. Ağzına kadar doldu depo. 45 km yol yaptım benzin hala ful gözüküyor ibrede. Depoyu açıp bakayım dedim. Biraz azalmış gibi ama deponun içinde yuvarlak birşey var. Onun içinde de benzin gözüküyor. Sanki ibre o yuvarlak şeyin içindeki yüksekliğe göre ayarlanıyormuş gibi geldi bana. Doğru mudur ? O yuvarlak şey ağzına kadar dolu gibiydi. Benzin onun üstünde kalanı gitmiş.

    Bir de şey soracağım motorun sol altında vana gibi birşey var sağa dola dönen. Bana bir abi motoru durdurunca park halindeyken onu kapa açıkken boşa benzin akıtır dedi. Binince aç dedi. Açmazsan zaten çalışmaz dedi. Depodaki benzini kullanmaya yarayan benzinin motora iletilmesini kullanılmasını sağlayan vana mıdır o acaba ? Hep açık durmasının bir zararı olur mu ? Boşa benzin mi akar ? Kapatmak bana saçma geldi park halindeyken.

    Cevaplarınız için çok teşekkür ederim.

  16. #16

    Üyelik
    02 Şubat 2020
    Motosikleti
    Hyosung Gv 250
    Fren konusunda zaten herşey yazılmış , sigorta yaşa bağlı olarak yükseliyoe yaş yükseldikçe fiyst düşüyor ancak ilk motorun olunca onda bile yüksek çıkıyor 33 yaşındayım bu temmuz ayında motorum 250 cc 549 lira ödedim sigortaya ki sigortacımla 12 yıldır çalışıyoruz

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2006
    Yag filtre degişir zincir de değişmesi gerekebilir ustaya bir sor derim 20 bın km olmus. Arka kampana ise balata bitmiş olabılır kampanadaki balatalar cabuk biter ama arkada sıkıstırıcı ayar var cubuk gibi bişeyin orda somunlu yaylı bişeydı ordan biraz sıkarak arka freni sertleştirebilirsin. 2 ltden fazla yakmaz yakarsa motorda sıkıntı var demektir. İyi secim yapmışsın gule gule kullan

  18. #18

    Üyelik
    21 Eylül 2019
    Motosikleti
    Lifan Tay 100
    Alıntı plectrum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yag filtre degişir zincir de değişmesi gerekebilir ustaya bir sor derim 20 bın km olmus. Arka kampana ise balata bitmiş olabılır kampanadaki balatalar cabuk biter ama arkada sıkıstırıcı ayar var cubuk gibi bişeyin orda somunlu yaylı bişeydı ordan biraz sıkarak arka freni sertleştirebilirsin. 2 ltden fazla yakmaz yakarsa motorda sıkıntı var demektir. İyi secim yapmışsın gule gule kullan
    Cevabınız için teşekkür ederim. Benim ön fren arkaya göre biraz daha sert. Arka kampana ön disk

  19. #19
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    Motorun hayırlı olsun. Motora periyodik bakım olarak yağ değiştir yeter onun içinde ustaya gitmene gerek yok kendin değiştirirsin. Her 10 bin civarında birde buji degistirirsin. Fren konusunda kaliperi sökülüp içindeki piston rahat hareket ediyormu bakılması gerek sertlik ondan olabilir. Sigorta ücreti kişiden kişiye yasa göre ve daha önce motor sahibi olup olmamana göre değişiyor bende 2 ay önce sigorta yaptırdım 230 tl çıktı. Bartindasin heralde hangi ustaya gidiyorsun

  20. #20

    Üyelik
    21 Eylül 2019
    Motosikleti
    Lifan Tay 100
    Alıntı boora adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun hayırlı olsun. Motora periyodik bakım olarak yağ değiştir yeter onun içinde ustaya gitmene gerek yok kendin değiştirirsin. Her 10 bin civarında birde buji degistirirsin. Fren konusunda kaliperi sökülüp içindeki piston rahat hareket ediyormu bakılması gerek sertlik ondan olabilir. Sigorta ücreti kişiden kişiye yasa göre ve daha önce motor sahibi olup olmamana göre değişiyor bende 2 ay önce sigorta yaptırdım 230 tl çıktı. Bartindasin heralde hangi ustaya gidiyorsun
    Siz kaç yaşınızdasınız üstünüzde motor falan var mıydı daha önce ? Motor kaç cc 230 TL çok iyi çıkmış ya Bartın'dayım evet. Siz de Bartın'lı mısınız ? Elektrikli motor vardı bende daha önceden. Onu götürdüğüm yere götürmeyi düşünüyorum. Sanayide ÖZEN MOTOR diye biyer. Buarada yağ değişimi kendin de değiştirirsin demişsiniz ama benim ilk benzinli motorum pek bi bilgi sahibi değilim değiştirebileceğimi düşünmüyorum onun için. 800 ml yağ alır dediler. Ne kadar ücret alırlar tahmini tek yağ değişimi için ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:02 ----------

    Siz de buralardaysanız tavsiye ettiğiniz bir usta var mı ?


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)