Kask konusunda standart var. Şekli kaska benzeyen ve kask diye satılan herşey geçerli. Önemli kriter motosiklet kaskı olacak.
Kask konusunda standart var. Şekli kaska benzeyen ve kask diye satılan herşey geçerli. Önemli kriter motosiklet kaskı olacak.
Çok kolay ve basit,aynı alkolmetre cihazı gibi her trafik ekip otosuna db ölçüm yapan cihaz verirsin,ne kadar mesafeden ölçüm yapılacağının dersini verirsin memurlara.Sonra ay da bir 1 hafta uygulama yaparsın motosikletlere pek çok motosiklet de şasi de yazıyor çıkardığı db rakam ile ya da ne bilim basit ufak bir araştırma ile piyasa da ki marka modellerin stock çıkarttıkları db ses seviyesini ister emniyet,dağıtırsın tüm ekiplere.
Misal benim arrow full sistem egzoz ara parça katalizör de satılıyor,onu alıp takarsan stock egzoz ile db sınırı aynı.
3 ay da bir tane kalmaz çevreyi rahatsız eden,redline atan apaçi.ceza makbuzuna alkol promil oranı gibi ne kadar db ses çıkardığını ve olması gereken değeri yazarsın,ondan sonra mahkemeye gitsen de nafile.
En azından yönetmelik düzeyinde düzenleme lazım onun için.
Çok zekisin biz de şimdi emniyet yetkileri ile aynı şeyi konuşuyorduk,vızır vızır araba geçen otoyol da mı yapsak yoksa şehir için de belli noktalar da mı yapsak diye.Hepsini geçtim senin ile aynı motosikleti kullanmak kadar daha ağırıma giden bir şey yok ama senin bu zeka ile o motosikleti sadece hareket ettirecek kadar gaz açabildiğini düşününce bir nebze rahatlıyor insan.
ciddi olamazsın sorduğum soruyla kullandığımız motosikletlerin ne alakası var? sen insan gibi cevap vermeyi bilmez misin? ama yok ben senin derdini biliyorum. Yaklaşık 7-8 ay önce motorumu alıp MT09 Kullanıcıları başlığına bu motor abarttıkları kadar yokmuş, gaz tepkileri abarttıkları kadar agresif değilmiş yazdığımda sen kullanamıyorsundur, sen ne anlarsın, düz yolda gaz açmışsın, kullanmayı bilmiyorsun diye kudurmuştun. sende ne tür bir kuyruk acısı yarattıysam bu kuyruk acısının aylar sonra bile hala dinmemiş olmasına içtenlikle çok mutlu oldum. hayatında hiç görmediğin, tanımadığın birisine bunları diyebilecek karaktere sahip olmanın ağırlığını senden dinlemek isterdim. oturduğun yerden ağla benden uzak ol. bu arada engelliyorum daha önce de söylediğim gibi boş lak lak sın.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post4487362
Aslında biraz çetrefilli bir konu. Öncelikle, çevre gürültüsü illa ki ölçümü etkileyecektir ama bunun dramatik boyutta olacağını sanmıyorum. Etkiyi minimuma indirmek için ağır taşıtların geçmediği bir anda ölçüm yapılabilir, otomobillerin sesi çok daha az olacaktır. Öte yandan konu gerçekten tartışmaya açık ve mevzuat yetersiz.
Yukarıda örneği verilen 200km/st hız yapan taşıtın satışı yasal ama 110km/st'ten fazla gitmek yasak. Bunu örnek göstererek birisi (ben dedim mesela) 200km/st hızla giden araç nasıl ki sürekli o hızda gitmiyor, 110km/st'i geçince ceza yazılıyorsa izin verilenden yüksek ses çıkaran egzoz da daha az ses çıkarara gidebilir. Aracın seyir halinde 110km/st'i geçtiğini göstermek gerektiği gibi motorun da seyir halinde izin verilenden fazla ses çıkardığını göstermek gerekir diyebilir. Ama düşününce aslında böyle değil. Trafiğe çıkacak taşıtların uygunluk kriterleri arasında maksimum hızı şu değerin altında olacak diye bir kural yok. Yani 500km/st hızında bir araç da gerekli şartları karşılarsa trafiğe çıkabilir, ama o araçla 110km/st'i geçmek yasal değil.
Öte yandan motosikletlerde egzoz kriteri var (Aslında bütün taşıtlarda var galiba). Kullanılacak egzozun sesi şu dB'in altında olmalı deniyor. Mevuatta belirtilen şekilde yapılan ölçüm sonucunda bu sesten fazla çıkarsa ceza yazılabilir, çünkü trafikte izin verilmeyen bir egzozdur. Ama bu işin teknik tarafı ve buradan ceza yazılması için cidden ölçüm yapılması gerekir.
Öte yandan, trafikte giderken gazı kökleyip, egzozu bağırtmak, patlatmak konusuna gelirsek buna da kabahatler kanunundan çevreyi rahatsız edecek gürültü altında ceza yazılabilir. Ama bunun için de egzozunuzun o potansiyele sahip olması değil, gerçekten gürültülü bir şekilde giderken polisin sizi yakalaması gerekir. Sakin sakin giden motoru durdurup "gazı kökle bakayım, hmm çok sesi var." deyip çevreye rahatsızlık vermekten ceza yazılmaması lazım. Aynen 200W müzik setiniz olup evde sadece 5W açık dinleyip çevreyi rahatsız etmemeniz gibi. Kimse size 200w gücü var diye ceza yazmaz, çevreyi rahatsız edecek boyuta ulaşınca ceza yazar, bunun için de ölçüme gerek yok bildiğim kadarıyla.
Gel track day'e çıkalım kim kaybederse mt9'u anahtarını bırakır,otobüs ile döner.Yer mi?
Ooo, idrar yarışı başlamış. Gidip çay mısır alayım.
çoğu polis kulakla yapıyor ölçümü, ne dB cihazı ne de devir sayısına bakıyor.
- aç bakayım gazı, hıı tamam sana cezayı yapıştırıyorum.
sanmıyorum,üzerinde akrapovic , sc project , yoshimura vb yazı yazmadığı , performans egsoz olmadığı sürece sıkıntı olmaz ))) Sonuçta her polis her motorun orjinal egsozunun nasıl göründüğünü mü bilecek sanki
Bekçilere trafiği denetleme yetkisi versinler. Seyredin o zaman gümbürtüyü.
Havaya ates acan bekci diger bekciyi vurdu.
Malatya'da bir kişiye müdahale etmeye çalışan bekçilerden biri görev arkadaşının tabancasından çıkan kurşunla yaralandı.
Üstünde kocaman Akrapovic yazıyor :D, replika Akrapovic slip-on sesi çok hoşuma gidiyor çok derin bir sesi var ama takarsam kendi yaptığım susturucusuyla kullanacağım anca köyde falan çıkarırım.
Dün çevirme vardı beni çevirmediler ama sırf konuşma için yanaştım kenara, sesi orijinali kadar çıkacak dedim 3 kere. Bağırtmazsan kimse bişey demez diyip durdu, iyi güzel ama soruyu anlamadı :D
orjinal egzoz ile ceza yemekte ne bileyim, çok ilginç...
benim başıma gelse muhtemelen polise "sen bir de kendi motorunu çalıştır gaz ver bak nasıl bağırıyor, kendi motorun ile karşılaştır, motorlar gaz verince bağırırlar" derdim. yani sonuçta yüksek devir çeviren bir motor bağırır, egzozdan gelmez motordan gelir yine ses gelir... sokaklarda ve caddelerde hız sınırı düşük olduğu için motor düşük devirde olur ve dolayısıyla bağırmaz fakat ana yolda hızlı gitmek için devri yükseltiriz ve motor bağırmaya başlar fakat onun olayı da o zaten... ana yollar genelde evlerin uzağında olur ve gürültüden o kadar rahatsız olmazlar...
yine de gürültü aldıkları için ana yol çevresindeki evler hem ucuz olur hem kirası az olur... bu böyledir yani... tüm bu bilgileri bir anda unutup motor bağırıyor diye ceza yazmak ahmaklıktır... dediğim gibi işte polis birde kendi motorunu bağırtarak sizinki ile ses farkına bakacak orada. biraz düz mantık gerek. desibel aletine gerek yok.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)