Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Çinliler Neden 250cc. den Büyük Motosiklet Yapmıyor?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Carlitoturco - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2006
    Şehir
    Acıbadem
    Motosikleti
    HYOSUNG GV250 (sattı)
    Ark.lar merak ediyorum. Piyasada birçok çin markalı motosiklet var, ama ben daha aralarında 250cc 2 silindirden büyük motorlu bir motosiklete rastlamadım. Acaba bunun nedeni nedir? Bir arkadaşım bana Çinlilerin iç piyasasında büyük motorların bulunduğunu ama bunları dışarıya kota uygulamalarından dolayı ihraç edemediklerini söyledi.Ayrıca 2007-2008 gibi bu kotanın yürürlükten kalkacağını, piyasada birçok Çinli büyük motorların bulunacağını ayrıca bu durumun rekabeti körükleyeceğini ve fiyatları aşağı çekeceğini söyledi. Eğer duyduklarım doğruysa güzel günler biz motorcu arkadaşları bekliyor. Sizin bu konu hakkında bildikleriniz neler?
    [FONT="Fixedsys"][I]My mOtO LoVé is indescribablé ..! [/I][/FONT]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    salihgureli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2004
    Şehir
    İSTANBUL
    Ben üretimin yasak olduğunu duymuştum yani iç piyasadada yok 250 üzeri.
    NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!
    www.ataturk.com

  3. #3
    bbaday - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Şubat 2006
    Şehir
    Eskişehir - Bodrum
    çinde siteleri gezerken büyük cc li hatta race çinlileri görmüştüm sanırım bizim ithalatçılar hacimli race sipariş verseler türkiyenin nüfusu belirgin şekilde azalır kalitesini ve ölüm riskini siz düşünün :D

  4. #4
    Aytekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul/Şehremini
    Motosikleti
    ZS200GS
    walla bbaday'ın dediği gibi iyi bir nüfus planlaması olur

    ama bakınız aslında çatır çatır da yapıyorlar
    http://www.bikepics.com/pictures/464412/
    Bişnev in ney çün şikâyet mîküned, Ez cüdâyîhâ hikâyet mîküned...

  5. #5
    bbaday - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Şubat 2006
    Şehir
    Eskişehir - Bodrum
    Alıntı Aytekin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    walla bbaday'ın dediği gibi iyi bir nüfus planlaması olur

    ama bakınız aslında çatır çatır da yapıyorlar
    http://www.bikepics.com/pictures/464412/




    resimleri ben koyayım dedim

    düşünsene bu motor gelse ve uygun fiyattan satılsa almıyacak delikanlımız yok diye düşünüyorum peynir ekmek gibi satarlar artık yollarda ne gibi vahşetler göörürüz düşünmek bile istemiyorum ama şuda varki çinliler kaliteli malda yapabiliyorlar belkide kaliteli gelir ilerki yıllarda kim bilir

  6. #6
    Aytekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul/Şehremini
    Motosikleti
    ZS200GS
    Herkez çin malı motorlara kızıyor ama ben aslında durumdan oldukça memnunum, nedenlerine gelince;

    -Çin malı motorlar ucuz olduğu için her kesim tarafından ulaşılabilirler.
    -Bu kolay ulaşılabilirlik sayesinde ülkedeki motosiklet sayısı artar ve trafikteki diğer sürücüler tarafından daha kolay farkedilir oluruz, insanlar istemeden de olsa.
    -Motosiket ve motosikletli yaşam kültürünün oluşmasında ilk basamak teşkil ederler.
    -Bir ömür boyu motora binmek istemeyenler için kullan-at tipi olarak, ömrünü motor tepesinde geçirmek isteyenler içinse Japon, İtalyan, Alman öncesi iyi birer aşı olurlar.
    -Sağlam motorlar oladıklarına inanmıyorum, aslında motora yeni başlayan birçok kullanıcı için fazla bile sağlamlar.
    -Benim gibi maddi sıkıntı içerisinde olan eski motorcular için kötü gün dostudurlar, milyarlar olmadan rüzgarı yakalarsın.

    vs. vs. şu an aklıma gelmeyen birçok sebep daha sayılabilir
    Bişnev in ney çün şikâyet mîküned, Ez cüdâyîhâ hikâyet mîküned...

  7. #7

    Üyelik
    26 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul bebek
    Motosikleti
    harley davidson night rod special
    iide adamlar zaten tel maşa çalışıyorlar bide 250 cc üzeri yaptıklarını düşünün yolda giderken o tel maşa ile kebap oluruz)))))))
    ]

  8. #8
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    büyük cc li motorlar daha güvenli olmak zorundalar. yoksa aynı plastikten yaparlarsa grenajları grenaj rüzgardan uçar gider. çünkü büyük hacimli motorların hızları 80-90 değildir. her türlü malzemesi daha kaliteli olmak zorundaki hayati risk taşımasın.

    büyük firmalarda bile bu böyledir. büyük hacimi motorlarda kullanılan malzeme diğerlerine göre daha kalitelidir.

    çinliler TR ye zongshen in modelini getirirse satamaz çünkü fiyatı honda ya yamaha ya yakın olur.


    şahsen ben büyük motorunu almam çinlilerin. herkes bakıcak ne kadar kaliteli bile olsa : aha çin malı olmaz yaramaz dicek... siz de yok değil şöyle böyle kafanızı ağrıtcaksınız
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  9. #9
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Çinde 250 cc üstü motorların trafiğe çıkması yasakmış !
    Motosikletler için hız limiti 50km/s imiş !

    Ayrıca 250cc üstü bir motosiklet yapacaksa çinlilerin daha kaliteli lastikler
    kullanması lazım , ChengShinTire(CST) ve benzeri kalitesiz lastikler
    30-40km hızda kuru asfaltta bile kayıyor !

  10. #10
    marques - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Suzuki vstrom 800DE
    adamlar büyük cc leri Türkiyeye sokup vebal almak istemiyorlar bence.gider çine savaş açarız diye korkuyorlar

  11. #11
    EgeKnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2005
    Şehir
    izmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    YAMAHA FZR 1000 EXUP
    çok üretim az kalite az teknoloji çok insan gücü çin üretimi 250 cc üstü motorun piyasada olmaması gayet normal zaten adamlar hitab edeceği piyasayı elde etti ve amaçlarına ulaştı ancak uzun vadede ileri yıllara dönük geleceklerini pek parlak görmüyorum...

  12. #12

    Üyelik
    25 Temmuz 2006
    Şehir
    OSMANİYE
    Alıntı Aytekin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkez çin malı motorlara kızıyor ama ben aslında durumdan oldukça memnunum, nedenlerine gelince;

    -Çin malı motorlar ucuz olduğu için her kesim tarafından ulaşılabilirler.
    -Bu kolay ulaşılabilirlik sayesinde ülkedeki motosiklet sayısı artar ve trafikteki diğer sürücüler tarafından daha kolay farkedilir oluruz, insanlar istemeden de olsa.
    -Motosiket ve motosikletli yaşam kültürünün oluşmasında ilk basamak teşkil ederler.
    -Bir ömür boyu motora binmek istemeyenler için kullan-at tipi olarak, ömrünü motor tepesinde geçirmek isteyenler içinse Japon, İtalyan, Alman öncesi iyi birer aşı olurlar.
    -Sağlam motorlar oladıklarına inanmıyorum, aslında motora yeni başlayan birçok kullanıcı için fazla bile sağlamlar.
    -Benim gibi maddi sıkıntı içerisinde olan eski motorcular için kötü gün dostudurlar, milyarlar olmadan rüzgarı yakalarsın.

    vs. vs. şu an aklıma gelmeyen birçok sebep daha sayılabilir


    sana katılıyorum. birde bazı arkdaşlar ilk defa motor alırken acemiliklerini üzerlerinden atmak için ucuz bi çin motoru alıp 2000km bindikten sonra gidip ister yamaha ister honda vs.. alabilirler. yani acemilik dönemleri için birebir bunlar.

    bide bu çin motorları ucuz olduğu için alınıyo. bence 250cc üzerinin olmaması vergiden dolayı yani pahalı olur.

  13. #13
    Carlitoturco - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2006
    Şehir
    Acıbadem
    Motosikleti
    HYOSUNG GV250 (sattı)
    Bence çinliler istediklerinde kaliteli mal üretebiliyorlar kaldıki yukarıdaki resimdeki 650cc zongshen japon ya da diğer rakip firmalara kıyasla aşağı kalır yanı yok gibi tabii teknik verileri de incelemek lazım. Benim dileğim inş. piyasaya girerler ve fiyatlar aşağı düşer, düşünsenize 5000 ytl civarı 600cc motor alabiliyoruz mükemmel olur.
    [FONT="Fixedsys"][I]My mOtO LoVé is indescribablé ..! [/I][/FONT]

  14. #14
    clint - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Şimdi Çin'in yaptığı nedir, boğaz tokluğuna çalışacak milyar tane adamı var ve dolayısıyla işçilik ucuz, o yüzden de kalite düşük. Zaten çalıştırdığı adamın da kalitesi düşük iş anlamında. Ee bu malları kime satacak, kendi ülkesinde olduğu gibi daha ziyade parası olmayana satacak, çünkü ucuz ve de kalitesiz mal. Adam 600cc motoru yaparsa 5000'e satılmaz daha pahalı olur, zaten 250'likler bile neredeyse 5000'e yakın. Eee o zaman kim alacak o kalitesiz ve nispeten pahalı 600'lük aleti. Ki o kadar yüksek cc'deki motoru alan adam da para var zaten o da gidip Japon v.s. alıyor. Çin'in hedef kitlesi bellidir: yoksullar. Ama giderek pazara hakim olmaya başlıyorlar her anlamda, Avrupa ve Amerikada en önemli ekonomik problem Çin'in hakimiyeti. Türkiye bu küçük cc motorları ucuz diye getirip satıyor zaten. Bunun ötesi olmaz olsa da aynı ilgiyi görmez.

    Bu arada söylemeden edemiyecem, Çin bu kalitesiz mallarla Dünya sağlığını da tehdit ediyor aslında. Nostradamus kehanetlerinde Çin'in 2000li yıllarda Dünyaya hakim olacağını yazmış, o kehanet gerçekleşiyor mu ne?
    "Bir adamın makosenleriyle bir kilometre yürümeden onun hakkında karar verme." (Kızılderili Atasözü) - (Clint is Cloud)

  15. #15
    Carlitoturco - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2006
    Şehir
    Acıbadem
    Motosikleti
    HYOSUNG GV250 (sattı)
    Ya siz bu kadar Çin üretimi malları kötülüyorsunuz, ama birçok ünlü firma Çin de üretim yapıyor. Önemli olan kapitalist için üretimin nerede yapıldığı değil, devletten aldığı teşvik, işçi maliyeti vs. gibi üretimi maliyetlerini arttıran koşullardır. Çin bu yönden yatırımcılara uygun koşullar sağlıyor. Bu yüzden bir mala direk Çinli diye kalitesiz olarak nitelendirmek anlamsız. Kabul ediyorum motosikletler konusunda Çinliler standartların çok altında üretiyor. Ama bu onların diğer konularda da böyle olduğunu kanıtlamaz. Neyse dönelim konumuza inş. ilk mesajımda yazdığım şeyler gerçekleşir ve büyük hacimli motorların piyasası da düşer. Arkadaşlar sanki aramızda bunu istemeyen insanlar var, çok para vermek hoşunuza mı gidiyor? Anlamıyorum, anlayamıyorum. Giden bizim paramız, yazzık...
    [FONT="Fixedsys"][I]My mOtO LoVé is indescribablé ..! [/I][/FONT]

  16. #16
    bur-k@ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2006
    Şehir
    izmir-ankara- kısa süre istanbul :)
    Motosikleti
    cbr 125 pert oldu :(
    abi çinde üretim yapıyor ünlü firmalar ama işi bilenlerle yapıyorlar bakınız
    İZELTAŞ 2 sene önce çine fabrika kurdu bizde TR malı da ÇİNDE üretilmiş olanı da var arada işçilik cok belli oluyor ;)
    ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK

  17. #17
    lata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    as125t
    f650 ya cok benzer bır motorda uretmıslerdı ya..forumda vardı f650 klonu dıye
    as125t

  18. #18
    motocycleboyreigns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Motosikleti
    BMW R26-MZ 251-SRAD 750
    Yassah olum yassah
    Kolpa Adamları

  19. #19
    FutureShock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    XT660Z Ténéré
    Alıntı motocycleboyreigns adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yassah olum yassah

    süpersin yav hehehhe çok güldüm

  20. #20
    Xmaxman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2006
    Şehir
    Haznedar
    Motosikleti
    Gilera Runner VXR 200
    Motor işi çok hassas bir iştir. ben büyük markaların değil çinde yaptırmak, fabrika sınırlarına bir çinliyi bile sokacaklarını sanmam

    ben bir türkün 170 ile giderken grenajlarını rüzgarda heba ettiğini görmek istemem

    bu adamlara güvenipte büyük hacimli motor alınmaz bence.. o motorun bi maliyeti var.. honda veya yamaha gelipte bizden 50-60 milyar istemiyor. adamlar yapmış olağanüstü motoru ve 20 kaada satıyorlar. ötv den önce cbr 600 F - 13 milyardı. şimdi hyosung diye bi marka var 650 lik makinaya adam 13.500 ytl istiyor olacak iş değil... kime sorsam aman uzak dur diyor. ama şekline bakan hayran oluyor.. arkadaşlar çinliler şekli yapıyor eyvallah. ama gerisini bilmem.......yoruma açık
    [COLOR="Red"][B]vınnnnnnnnnn !!![/B][/COLOR]


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler