Alakasız Motorlar Arası Tavsiye
-
Lucas adlı üyeden alıntı
CBF yazarken YBR yazma, CBF daha çok piyasa motoru/kurye motoru olarak çok kullanıldı. YBR'ler enjeksiyonlu çok elleyemediler onları. Bir de zabıta/polis gibi resmi görevler için YBR daha çok kullanıldı.
YBR alırsan, ilk arızasının servis ücreti benden.
sırf sana maddi külfet olmamak için ybr almayacagım dostum biz fakirler birbirimizi desteklemeliyiz.
şaka bi yana fiyatlarını yuksek tutuyorlar bu kadar eskı motorun. tamam eski pahalı motor cok da ybr için biraz fazla gibi
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:34 ----------
bu arada aklımdakı motor direk ns200 idi, hatta görüşüyordum insanlar ile de yedek parca ve servis sıkıntısı dedıler diye buraya konu acma ıhtıyacı duydum
Reklamlar
-
Moderatör
arndiol adlı üyeden alıntı
sırf sana maddi külfet olmamak için ybr almayacagım dostum
biz fakirler birbirimizi desteklemeliyiz.
şaka bi yana fiyatlarını yuksek tutuyorlar bu kadar eskı motorun. tamam eski pahalı motor cok da ybr için biraz fazla gibi
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:34 ----------
bu arada aklımdakı motor direk ns200 idi, hatta görüşüyordum insanlar ile de yedek parca ve servis sıkıntısı dedıler diye buraya konu acma ıhtıyacı duydum
Tabiki o paralar verilmez ama, para sende teklif sende
8 8,5 lira verirdim ben olsam o temizlikte bir motora.
NS200 tek kişi için güzel motor ama yenge ile biraz sağını solunu kurcalarsan konforlu hale gelir herhalde. Hakkında hayırlısı.
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
Lucas adlı üyeden alıntı
Erdem abi,sen forumda kulagi kesiklerdensin,tek silindirli eski motorlar(enduro haric) japon olsun avrupa olsun,iddaa kuponu gibi tek maçtan yatma orani yuksek makinalardir.
Eskiye ragbet olsa bit pazarina nur yağardi.
Hee,2000-2005 model xt600,klr vs.bu motorlara lafim yok
Yeni her zaman yenidir der,arkama bile bakmadan uzar giderim..
-
Moderatör
levend84 adlı üyeden alıntı
Erdem abi,sen forumda kulagi kesiklerdensin,tek silindirli eski motorlar(enduro haric) japon olsun avrupa olsun,iddaa kuponu gibi tek maçtan yatma orani yuksek makinalardir.
Eskiye ragbet olsa bit pazarina nur yağardi.
Hee,2000-2005 model xt600,klr vs.bu motorlara lafim yok
Yeni her zaman yenidir der,arkama bile bakmadan uzar giderim..
Aksine yüksek cc tek silindirli makinalar daha sorunlu olur, 600 cc tek silindirli motorun pistonunun çapı kaba tabirle çaydanlığın demliğinin çapı kadar kocaman birşey, yarattığı yüksek sıkıştırma oranı ve titreşimden ve kullanıcının aldığı torkun hazzıyla kullanım stilinden dolayı daha hırpalanmış olurlar.
600 cc 4 silindir, 900 cc çift silindir, 650 cc tek silindir 10 yaş üzeri kullandığım tüm motorlarda bil bakalım hangisinde problem yaşadım ? Tek silindir iyidir hoştur ama çok zorlamaya gelmez (yüksek cc'de). Yeni nesil sayılabilecek MT-03 bile titreşimden dolayı göstergelerini bozanlarla dolu piyasa.
Araba alırken 10-15 hatta 20 yaşlarında olanlara bakabiliyoruz maddi imkanlar dahilinde ama konu motor olunca niyeyse bir ön yargı var. Oysaki motosiklet otomobilden daha basittir, direksiyon kutusu yok, rot/rotil ön düzen yok, şaft yok, akis yok yok da yok kısacası.
Diyeceksin ki otomobiller motosikletler gibi yüksek devir çevirmiyor, sıkıştırma oranları daha düşük, motor ömürleri daha fazla dolayısıyla. O konuda iddia kuponu benzetmesi yapabiliriz.
İyi ama, bu eski motorları sen almayacaksın, ben almayacağım, senin motor eskidiğinde senin motoru kim alacak ?
Hepimiz 2-3 senede bir motor yenileyecek kadar zenginleştik de bir ben mi kaldım böyle fakir ?
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
Lucas adlı üyeden alıntı
Hepimiz 2-3 senede bir motor yenilecek kadar zenginleştik de bir ben mi kaldım böyle fakir ?
Cb900 aldım geçen yaz bir gram sorun yaşamadım ancak bizim ülkede çoğunluk yağ değişiminden bile kaçıyor. Ne kadar geç gidersem kârdır nasıl olsa satacam gözüyle kullandığı için problem burada başlıyor. Alırken dikkatli olmak gerekiyor bence. Yoksa belli başlı yıpranma dışında sorun olacağını bende düşünmüyorum.
Maalesef yalnız değilsiniz
-
Lucas adlı üyeden alıntı
Hepimiz 2-3 senede bir motor yenileyecek kadar zenginleştik de bir ben mi kaldım böyle fakir ?
bi de ben
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
Lucas adlı üyeden alıntı
Aksine yüksek cc tek silindirli makinalar daha sorunlu olur, 600 cc tek silindirli motorun pistonunun çapı kaba tabirle çaydanlığın demliğinin çapı kadar kocaman birşey, yarattığı yüksek sıkıştırma oranı ve titreşimden ve kullanıcının aldığı torkun hazzıyla kullanım stilinden dolayı daha hırpalanmış olurlar.
600 cc 4 silindir, 900 cc çift silindir, 650 cc tek silindir 10 yaş üzeri kullandığım tüm motorlarda bil bakalım hangisinde problem yaşadım ? Tek silindir iyidir hoştur ama çok zorlamaya gelmez (yüksek cc'de). Yeni nesil sayılabilecek MT-03 bile titreşimden dolayı göstergelerini bozanlarla dolu piyasa.
Araba alırken 10-15 hatta 20 yaşlarında olanlara bakabiliyoruz maddi imkanlar dahilinde ama konu motor olunca niyeyse bir ön yargı var. Oysaki motosiklet otomobilden daha basittir, direksiyon kutusu yok, rot/rotil ön düzen yok, şaft yok, akis yok yok da yok kısacası.
Diyeceksin ki otomobiller motosikletler gibi yüksek devir çevirmiyor, sıkıştırma oranları daha düşük, motor ömürleri daha fazla dolayısıyla. O konuda iddia kuponu benzetmesi yapabiliriz.
İyi ama, bu eski motorları sen almayacaksın, ben almayacağım, senin motor eskidiğinde senin motoru kim alacak ?
Hepimiz 2-3 senede bir motor yenilecek kadar zenginleştik de bir ben mi kaldım böyle fakir ?
Detaylandiracaktim esasinda
Mantiken dogru,
Ama olay muhendislikte degisiyor.
Xt600
Klr vb.motorlarda kullanilan,malzeme ve alaşim daha farkli,zira yuksek sikistirma orani ve tork soz konusu.
El mecbur 600luk makinaya,ybr 125 kalitesinde(dökümünde)biyel kolu uretemezsin.
Klr blogu dagitan ustamla bizzat silindir ve valfleri incelemistik.motor 110bin km deydi.
Emin ol kapak contasini zor ayirdi,daha once yarilmamis bir motor.
Pistonu,silindiri,piyano larin dahada gideri vardi.
Zenginlik fakirlik olayi değil.
2 teker
4 teker
Olsun
10yaş altina bakmiyorum.
10 defa kiş
10 defa yaz gormus
Malzeme yorgunlugu cabasi.
Tercih meselesi alana saygim vardir.ama bu sekilde alipta memnun kalan,bir elin parmagini gecmez(uzun vadede)
-
Moderatör
levend84 adlı üyeden alıntı
Detaylandiracaktim esasinda
Mantiken dogru,
Ama olay muhendislikte degisiyor.
Xt600
Klr vb.motorlarda kullanilan,malzeme ve alaşim daha farkli,zira yuksek sikistirma orani ve tork soz konusu.
Klr blogu dagitan ustamla bizzat silindir ve valfleri incelemistik.motor 110bin km deydi.
Emin ol kapak contasini zor ayirdi,daha once yarilmamis bir motor.
Pistonu,silindiri,piyano larin dahada gideri vardi.
Ve konu yine şuraya geliyor ki, eski motorlar daha dayanıklı üretiliyordu.
Demek istediğim günümüz üretim anlayışıyla Xt600 üretseler, 50 bin kilometreyi görmeden bir çok kullanıcının elinde patlar (Bizlerin agresif sürüş kabiliyeti ve bakım periyotlarını pek önemsememizden dolayı)
Lakin eski motorlar günümüzdekiler gibi çok nazlı değillerdi.
Velhasıl, eski diye göz ucuyla bile bakmadığınız ne cevherler var piyasada, siz 3-5 yaş psikolojisinde kendi dünyanızda yaşayın, eskiler bize kalsın
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
-
ABONE OLMAK İÇİN >>> youtube.com/channel/UC2pNC9t3HM5t01YezVcCwzw
-
burakrak adlı üyeden alıntı
Sym wolf baktin mi hic?
tommy abi önermişti baktım da buradaki de rölanti sorunlu.
yaza kalırsa başka şehirlere de bakacagım ancak su an izmr / manisa ya bakıyorum ilanlardan sadece.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
arndiol adlı üyeden alıntı
tommy abi önermişti baktım da buradaki de rölanti sorunlu.
yaza kalırsa başka şehirlere de bakacagım ancak su an izmr / manisa ya bakıyorum ilanlardan sadece.
Şayet Sym Wolf düşünürsen başka şehirden alım yapma imkanın olursa İstanbul için destek veririm.
-
Lucas adlı üyeden alıntı
Ve konu yine şuraya geliyor ki, eski motorlar daha dayanıklı üretiliyordu.
Demek istediğim günümüz üretim anlayışıyla Xt600 üretseler, 50 bin kilometreyi görmeden bir çok kullanıcının elinde patlar (Bizlerin agresif sürüş kabiliyeti ve bakım periyotlarını pek önemsememizden dolayı)
Lakin eski motorlar günümüzdekiler gibi çok nazlı değillerdi.
Velhasıl, eski diye göz ucuyla bile bakmadığınız ne cevherler var piyasada, siz 3-5 yaş psikolojisinde kendi dünyanızda yaşayın, eskiler bize kalsın
10 yaş psikolojisi diyelim.(kocasi çok modeller)
Senin teorine gore,max 2 kullanici elinden gecmiş bir 2000-2003 arasi xt600 e talibim.fiyat ve km heç möhüm degil.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Şayet Sym Wolf düşünürsen başka şehirden alım yapma imkanın olursa İstanbul için destek veririm.
teşekkür ederim abi, bakalım havalar ısınsın da bi desteğini bekleyeceğim
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
NS200'ün artçısı helâk olur; kabaetler 10dk'dan sonra titreşimden sıvılaşıp akıyor...
-
Arkadaşların dediği gibi bence de ya Tvs Apache ya da Pulsar Ns200 almalısın.
-
Moderatör
Taze çektim, şimdi bu motor 2007 model, kullanırken 13 yaşındayım ben demiyor. 3-5 yaşında olan bu fiyata alınabilecek herhangi bir motor bu gücü ve konforu verebilir mi?
-
Lucas adlı üyeden alıntı
Ybr250 icin
F/P orani iyinin ustunde.
20hp guç
Enjeksiyonlu
Yekpare sele(inazuma ayarinda)
İnazumadan az yakar(agirlik ve silindir farkindan dolayi)
İnazumanin gittigi kadar gider
Cbf250 gibi egzantrik sorunuda yok
Dedigim gibi bu sekilde nadir motorlar ara ara denk geliyor.
İsinde uzman ustaniz varsa alinir,gerekirse baska modellerin yedeklerini bile uydurur bir sekilde yurutur.
Bu arada,cbf600 u en fazla oneren kişilerdenim,forumda bilen bilir,bu motora ciddi saygim var.
Konu 4 silindire giderse mevzu degisir
Her markanin,kendi icinde hirpalanmaya musait olmayan modelleri vardir.(kullanici kitlesi ve segment anlaminda)
Fazerin ilk ciktigi donemleri biliyorum.
Litrelik makinalara kafa tutan,sonrasi ortada..
Şimdinin r25 mt25 neyse eskininde fazeri,r6 kirlangici o...degisen sadece jenerasyonlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:42 ----------
Çok degil bundan 5 sene sonra,8-9 yaşinda r25 mt25 mezar paraya verseler almam.
-
Moderatör
levend84 adlı üyeden alıntı
Ybr250 icin
F/P orani iyinin ustunde.
20hp guç
Enjeksiyonlu
Yekpare sele(inazuma ayarinda)
İnazumadan az yakar(agirlik ve silindir farkindan dolayi)
İnazumanin gittigi kadar gider
Cbf250 gibi egzantrik sorunuda yok
Dedigim gibi bu sekilde nadir motorlar ara ara denk geliyor.
İsinde uzman ustaniz varsa alinir,gerekirse baska modellerin yedeklerini bile uydurur bir sekilde yurutur.
Bu arada,cbf600 u en fazla oneren kişilerdenim,forumda bilen bilir,bu motora ciddi saygim var.
Konu 4 silindire giderse mevzu degisir
Her markanin,kendi icinde hirpalanmaya musait olmayan modelleri vardir.(kullanici kitlesi ve segment anlaminda)
Fazerin ilk ciktigi donemleri biliyorum.
Litrelik makinalara kafa tutan,sonrasi ortada..
Şimdinin r25 mt25 neyse eskininde fazeri,r6 kirlangici o...degisen sadece jenerasyonlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:42 ----------
Çok degil bundan 5 sene sonra,8-9 yaşinda r25 mt25 mezar paraya verseler almam.
İsteyince aynı noktada birleşebiliyoruz demekki
Her markanın her modelinin 10 yaş ve üzeri modeli alınmaz. Zaten çok güzel örnekler vermişsin konu hakkında.
Ve aynen dediğin gibi bundan 10 sene sonrada alınabilecek 10 yaş üzeri motosiklet modelleri de bir elin parmaklarını geçmez.
Konu sahibinin kafasına vura vura yaşlı ama güzel bir motor aldıracağız, 3 ay sonra krank silindir piston hepsini dağıtıp bana beddua edecek ama dur bakalım hayırlısı
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
Lucas adlı üyeden alıntı
İsteyince aynı noktada birleşebiliyoruz demekki
Her markanın her modelinin 10 yaş ve üzeri modeli alınmaz. Zaten çok güzel örnekler vermişsin konu hakkında.
Ve aynen dediğin gibi bundan 10 sene sonrada alınabilecek 10 yaş üzeri motosiklet modelleri de bir elin parmaklarını geçmez.
Konu sahibinin kafasına vura vura yaşlı ama güzel bir motor aldıracağız, 3 ay sonra krank silindir piston hepsini dağıtıp bana beddua edecek ama dur bakalım hayırlısı
Damadin forum uyesi kişisinden,
İsveç çeliğinden krank mili.
Damadin forum moderatorunden,
Nano friks piston
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)