Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Yetersiz ehliyetin yakalanma olasılığı üzerine kurulu hayaller

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    sutlusoda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Kasım 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Ne denir, insanların çoluk çocuğu umarım siz polisten kaçarken size denk gelmez.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    22 Ocak 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Sattığına pişman ve yeni arayışında
    Bir yanlış anlaşılmadan bahsetmeliyim,ben çevirmeden kaçmak derken çevirme görünce tüyme veya çevirme potansiyeli olan yerlerden geçmemeye çalışmak olarak söylemiştim.1 senede 20.000km r25 tecrübem var ve honda güvenli sürüş 1-2-3 eğitimlerini tamamladım.Yaşıma rağmen arkadaşlarım tarafından söylenen ve kendimide bildiğim gibi SAKİN bir kullanıcıyım.Öyle olmasa tercihimi 600rr dan yana kullanırdım.Benim derdim hem 4 silindirin sesini duymak hemde r25 ile aynı yakıt tüketimine sahip olması tabii birazda hızlı uzaması.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:21 ----------

    Alıntı Moto43 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    paradan haber ver
    maalesef henüz baba parası

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:28 ----------

    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Polisin sana yapabileceği en fazla 1228 TL ceza yazmak ve motoru bağlamak olur. Polislik bir durumun olmaz. Akrapovic ile dolaştığım için polislere gözükmemeye çalışıyorum o sebeple birkaç öneri verebilirim. Zamanında ehliyetsiz motosiklette kullandım.

    Öncelikle çevirmelerin yerini yavaş yavaş öğrenmen lazım. Yere koyulmuş üçgen Radar veya Trafik Kontrol tabelası görürsen yolunu değiştirmelisin bunun için en iyi yöntem Google haritalar kullanmak. Aynı yere çevirmenin olmadığı yerden başka şekilde nasıl gidersin navigasyondan bakabilirsin.
    İlerde çevirme var mı yok mu önceden görmek için motosiklet kullanırken bakışın her zaman ileride/uzaklarda olmalı.
    Trafik çevirmeyle belli bir mesafede karşı karşıya gelirsende hiç panik yapmadan motoru çevir ve ters yönden kaçacak bir yol bulana kadar git.

    Çok sonra farkededip yüz yüze gelirsen de yapabileceğin çok birşey yok. Eğer durmanı işaret ederlerse duracakmış gibi yavaşlayıp kaçacaksın. Burdaki konu ise kaçarken insanda aşırı bir heyecan oluyor. Hayatımda sadece bir kez plakasız ruhsatsız ve ehliyetsiz olarak 125cc cg ile çevirmeden kaçtım. Yüksek hacimli bir motorla kaçma heyecanı mutlaka başa iş açar o sebeple kaçışı çok kısa tutup en yakında ki bir yan yola, istasyona vs girerek motoru saklayıp beklemen lazım. Bekleme sebebinde eğer polis peşine düşerse (genelde uğraşmazlar ama bir ihtimal) heyecanın katlanacağı için mutlaka kaza yaparsın. kaçmak pek mantıklı değil. polisten kaçamazsın. yakalamak isterlerse mutlaka yakalarlar.

    Bu video polis konusuyla alakalı fikir verebilir
    https://youtu.be/gstFxRYWfRg

    Polisin A2 ile A ehliyeti arasındaki farkı gözetmeyeceğini düşünürsen ilk çevirmede gümlersin onu söylim. A2 ile A farkını bilmeyen polis kalmadı.

    Bir diğer konuda kaza durumları. Eğer motoru alınca her gün kullanırsan tehlike potansiyeli artar. Yetersiz ehliyet ile araç kullandığın için kaza durumlarında haklı olsan bile haksız duruma düşersin. Diyelim ki arabanın teki geldi arkadan çarptı motorunu pert etti. Bu durumda hiçbir hak talebinde bulunamazsın. En kötüsü yayaya çarpabilirsin yayaya çarpma durumlarında yaralanmalı veya ölümlü olursa yetersiz ehliyetten dolayı bedeli ağır olabilir. Aynı şekilde sen kaza yapabilirsin. Trafikte bir arabaya sürtüp çizebilirsin bu durumda araç sahibi tutanak tutacağız dediği zaman hayır deme durumun yok. Polisi arayıp başına bela olabilir ama bu düşük bir ihtimal çünkü kimse 200-300tl için tutanak tutturup hasar kaydı oluşsun istemez aranızda halledersiniz. Daha büyük bir kazada ( Allah göstermesin yerden kalkamayacağın ve ambulans beklediğin bir kaza yaparsan) yine yetersiz ehliyet yakana yapışır ve çeşitli sıkıntılar yaşarsın.

    Haftada birkaç gün motora biner biraz turlar gelirim dersen riskleri göz önünde bulundurarak almanda bir sakınca yok.

    Kanunsuzluk kuralsızlık öğretiyorsun, teşvik ettiriyorsun diye duyar kasacaklar az ötede durun.
    Öncelikle yorumun için teşekkürler.
    Ben sanırım çevirmeden kaçamam çünkü peşime takılırlarsa dediğiniz gibi bir kaza ihtimali çok yüksek.Kaçmaktan kastım çevirme olan yerlere girmemeye çalışmak veya gördüğüm yerde farkedilmeden sıyrılmak gibi risk içermeyen hareketler olabilir anca
    Sanırım r25 ile devam edeceğim..Çünki hergün okula gideceğim motosikletle yani ara sıra turlamak hiç işime gelmez

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:32 ----------

    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bak sabah sabah gene sert yazacağım. Sonra gene ben kötü olacağım Toto'n yiyorsa bin ve çevirmeden kaç. Bakalım tekme atıp, seni yere yapıştırdıktan sonra:

    Sana 1,
    Motora 2,
    Motor masrafına 3,
    Bedenine 4 vs vs vs. gibi kalemlerle masraf açtıklarında, buraya gelip ^^Polis beni hırpaladı.^^ die de başlık açar mısın die merak etmiyor değilim.

    Sonra gençlere nie kızıyormuşum? Bizim zamanımızda mahallede abilerimiz olurdu. Bir yanlış yaptıklarında ilk tokadı onlar çakardı. Zaman ilerledikçe, o tokatların ne kadar faydalı olduğunu öğrendik...
    Ehliyetsiz kazaya karışmanın getireceği sonuçları gözardı etmişim.Bu forumda bu konuyu açmanın bana en büyük getiriside bu oldu sanırım.Son kararım r25 den devam etmek büyütme fikrinide ileride düşünürüz artık.Teşekkür ederim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:35 ----------

    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    A2 ehliyet ile sürülebilecek, R25' den daha güçlü motosikletler var. Nispeten yularını tutmanın daha kolay olduğu, daha naif modeller. Bunları araştırmanızı öneririm.

    Kesinlikle 1 yıllık tecrübe ile şu cc şu hp motosiklet kullanılmaz diyemem, diyemem çünkü durumunuzu veya motosiklet eğitiminizi, yeteneğinizi, bu sürede hangi koşullarda ne koşullarda nasıl kullandığınızı görmedim.

    İki basit öneri:
    1. Paranızı önce kendinize yatırım yapmakta kullanın, iyi bir kurumdan birkaç kur eğitim alın.
    2. A sınıfı ehliyet sahibi arkadaşların dahi almayı düşündüğü ancak A2 ile kullanılabilen modellere bakın.

    Diğer sulara girmeyin, oralarda canınızı yakacak çok şey var.
    Öncelikle bütün ekipmanlarım koruyucu özellikleri yüksek seçtim ve ekipmansız yola çıkmışlığım ancak cadde içerisinde bakkala veya bir cafeye uğrayacakken olmuştur,buda olmamalı tabii.
    Eğitim olarak hondanın 3 adet güvenli sürüş eğitiminede katıldım tanesi 800₺ idi o zamanlar ve 2 si cbf150 ile olsa da 3. sü cb650f ile verildi.Yani alacağım motoru tanıyorum ve üzerinde iken zorlu parkurlarda eğitim aldım.Zaten kendime güvenimde biraz ondan geliyor galiba.r25 ile 25.000km yakın tecrübem var.Kimine göre yetersiz denilebilir ama 600cc yarış motosikletleri gibi olmadığı için ben önce kendimi sonra motosikleti kontrol edebileceğime inanıyorum.Fakat son kararım r25 i 1 sene daha kullanmaktan yana yorumunuz için teşekkürlerrr

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:39 ----------

    Alıntı f0cus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şöyle bir şey diyeyim ankara için konuşuyorum. Kaçabilmen neredeyse imkansız inat edip peşine düşüyorlar.
    Motorumu ilk aldığımda ehliyetsiz 4 ay sürdüm.

    Kaza konusuna gelirsek. Bir aracın ters yöne bodoslama atlamasından dolayı ani frenle yere kapaklandım. Motor kaydı adamın kapıya vurdu hak vb hiç bir şey talep edemedim üstüne adama 300 lira verip yolladım maalesef. Hala elimin üstünde ve dirseğimde izini taşıyorum bu olayın.

    Peki polis konusunda ne oldu?
    Bir seferinde kızılayda ters yönde yunus yakaladı buralı değilim(plakam 67)ters yön olduğunu bilmiyordum diyip ayrıldım oradan ehliyet vb bakmadı sağolsun.

    İkinci seferde ise ehliyet kursuna yazıldığımın hemen çıkışınca çevirmeye aldılar. sakin davrandım ehliyet ruhsat için yanaştım baktım adamlar durduğunu bile unutmuş beni, tabi o sırada 3 4 kişiyi çevirmiş birinde ehliyet yok, birinde ruhsat+ehliyet yok, diğerinde egsoz var. Kendi kendime dedim ben derdimi anlatsam bile adamlar orada bekleyenlere ceza yazmışken beni yollamaz bu sefer onlar cingar çıkartır. Her neyse kenara çekildim hesap kitap yapıyorum. kurye bir arkadaşımı aradım gelsin kurtarsın vb. detayına girmeye gerek yok tahmin edebileceğiniz şeyler. O sırada yüksek cc sesi 2 sokak öteten gelen bir motor yaklaşıyordu. polis yolun ortasına silahıyla çıkıp durdurdu, çok hızlı geliyordu muhtemelen kaçacaktı ve kaçsa muhtemelen ateş bile edebilirdi öyle psikopat birine benziyordu polis amca. Neyse cevap uzamasın ben çözüm ararken bir yandan da çekici geldi 5 motoru yüklediler çekiciye polis amca benim motor için bu motor kimin diye sormuş ceza yiyenlerden biride beni gösteriyor yanaştım kenarda durumu anlattım ehliyet kursunun evraklarını vb gösterdim sağolsun devam et ehliyetini almadan binme dedi.

    Ders oldu bana da ehliyeti alana kadar sokağa çıkartmadım motorumu.

    Şöyle bir şey var. yaşım 23 eğer kazada 200 300 liralık bir hasar değilde daha çok bir hasar olsaydı ne bileyim allah korusun bir yaya felan olsaydı hayatım kaymıştı.

    arkadaşım sana ilk önerim 1 yıl bekle öyle al hayalindeki motoru. Ama illa da ben alıcam yakalanmam vb düşünüyorsan sakin kullan ve polisten kaçma sakin sakin derdini anlat emin ol onlarda yardımcı olmak için uğraşıyor.
    Polis beni çevirmeye almak isterse dediğin gibi girer dil dökmeye çalışırım,kaçmak bana göre hiç değil.Kaza konusunda ki gerçekler beni aydınlattı ve 1 sene daha r25 süröeye devam edeceğim.
    Teşekkürler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:41 ----------

    Alıntı toreador adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enfes bir başlık ve birbirinden kıymetli öneriler. İnsanın motosiklete dair endişe duyduğu konularda bu forumda yanıtlar bulacağına itimat sağlamasına hak vermemek mümkün değil.

    Aslında "sabahları işe geç kalıyorum, ışıklarda çok duruyorum" sorununun çözümü de "polis ya da EDS yoksa geç gitsin"

    "Sadece bir tane yayanın bulunduğu bir yaya geçidinde boşuna devri düşürüp yakıt tüketimni artırmak istemiyorum" sorununun da çözümü "polis yoksa geç gitsin"

    İstisnaları tenzih ediyorum ancak genel olarak iki fikir ilişti gözüme "çevirmelerden kaçın" ya da "alacağın riski karşılayabilecek misin"

    Görünen şu ki hiçbirimiz trafikte tüm trafiğin sağlığı adına davranış sergilemiyoruz; şayet yakalanmayacağımızı biliyorsak orada hak gasp etmekten ya da kuralsızlıktan/kanun tanımazlıktan çekinmiyoruz.

    Düşünme şablonları böyleyken ülkemizin ya da toplumumuzun pek de bir yere gelemeyecek olması sürpriz değil. Böylesi yaratıcı fikirlerin ortak kabul gördüğü bir toplumsal algı ile bilim kurgu yerine Recep İvedik serilerini takip etmeye devam etmek zorunda kalırız gibi duruyor.

    Avrupa standartlarına ayak uydurmaya çalışan gariban ülkemizin muhakeme ya da yorumlar konusunda zafiyeti olan sadece vatandaşlarının aksine bu standartları belirleyen otoriteler aslında diyor ki: "motosiklet kullan, motosiklet zevkli. Ancak önce düşük hacimliden başla peyder pey büyüt tecrübe kazandıkça". Ancak dünyanın gıpta ettiği bizlerin buna yanıtı ne oluyor: "ben zaten 12 yaşından beri kullanıyorum ehliyetsiz, yani tecrübeliyim"

    Sizleri bilmem ancak ben böyle durumları görünce samimi bir biçimde eğleniyorum. Yahu diyorum bunlar benim nasıl aklıma gelememiş, hiç uyanık değilim. Bu konuda benim hükmüm geçerli olsaydı bu gibi bir fikri aklında oluşturan ve etrafına sorarak hayat bulduran kişinin ben şimdilik ehliyet almamasını, 15 yıl sonra yeniden ehliyet başvurusunda bulunmasını uygun görürdüm. Böylelikle polisten kaçarken ya da çevirmeye odaklanmış biçimde kaçış virajı alırken birini ezdiği senaryosunda haklı olurdum.
    Kimse sütten çıkmış ak kaşık değil dediğimix gibi.Ve bu forumda ben bazı gerçeklerle yüzleştim ve bu konu sayesinde r25 ile 1 sene daha devam etme kararı aldım.
    Angrypower bunu beğendi.

  3. #23
    baskentli1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    BMW R1200GS
    Cok pardon ben tam anlamadim benim a2 ehliyetim var 4 silindir kullanamazmiyim yani?

  4. #24

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Alıntı baskentli1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cok pardon ben tam anlamadim benim a2 ehliyetim var 4 silindir kullanamazmiyim yani?
    Trafik mevzuatını okumanı tavsiye ediyorum.

  5. #25
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Aşağıdaki maddeler Avrupa Birliği Uyum Yasaları çerçevesinde , belirli uzman görüşleri alınarak, sürücülerin yaş/fiziki ve psikolojik şartları gözetilerek kanunlaşmıştır.
    Dolayısıyla bir şeyi çok iyi yapabilmeniz, kolluk kuvvetlerini ikna edebileceğiniz anlamına gelmiyor.


    “Madde 75 ‒ Sürücü belgesi sınıfları ile belge sahiplerine sürme yetkisi verilen motorlu araçlar ve özellikleri aşağıda gösterilmiştir:

    a) M sınıfı sürücü belgesi iki, üç ve dört tekerlekli motorlu bisikletleri (moped) kullanacaklara verilir.

    b) A1 sınıfı sürücü belgesi silindir hacmi 125 santimetreküpü, gücü 11 kilovatı ve gücünün ağırlığına oranı 0,1’i geçmeyen, sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler ile gücü 15 kilovatı geçmeyen üç tekerlekli motosikletleri kullanacaklara verilir.

    c) A2 sınıfı sürücü belgesi gücü 35 kilovatı ve gücünün ağırlığına oranı 0,2’yi geçmeyen, sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler ile gücü 15 kilovatı geçmeyen üç tekerlekli motosikletleri kullanacaklara verilir.

    ç) A sınıfı sürücü belgesi sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler ile gücü 15 kilovatı geçen üç tekerlekli motosikletleri kullanacaklara verilir.

  6. #26
    baskentli1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    BMW R1200GS
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Trafik mevzuatını okumanı tavsiye ediyorum.
    Tesekkurler Lucas yazmis orasi yetti :/

    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aşağıdaki maddeler Avrupa Birliği Uyum Yasaları çerçevesinde , belirli uzman görüşleri alınarak, sürücülerin yaş/fiziki ve psikolojik şartları gözetilerek kanunlaşmıştır.
    Dolayısıyla bir şeyi çok iyi yapabilmeniz, kolluk kuvvetlerini ikna edebileceğiniz anlamına gelmiyor.


    “Madde 75 ‒ Sürücü belgesi sınıfları ile belge sahiplerine sürme yetkisi verilen motorlu araçlar ve özellikleri aşağıda gösterilmiştir:

    a) M sınıfı sürücü belgesi iki, üç ve dört tekerlekli motorlu bisikletleri (moped) kullanacaklara verilir.

    b) A1 sınıfı sürücü belgesi silindir hacmi 125 santimetreküpü, gücü 11 kilovatı ve gücünün ağırlığına oranı 0,1’i geçmeyen, sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler ile gücü 15 kilovatı geçmeyen üç tekerlekli motosikletleri kullanacaklara verilir.

    c) A2 sınıfı sürücü belgesi gücü 35 kilovatı ve gücünün ağırlığına oranı 0,2’yi geçmeyen, sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler ile gücü 15 kilovatı geçmeyen üç tekerlekli motosikletleri kullanacaklara verilir.

    ç) A sınıfı sürücü belgesi sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler ile gücü 15 kilovatı geçen üç tekerlekli motosikletleri kullanacaklara verilir.
    Tesekkurler bilgilendirme icin. Hala eski kimlik ve ehliyet kullaniyorum acikcasi hicte lazim olmadi onun icin sasirdim. Yillardir bir cok motorsikletim oldu simdi yeniden ehliyet mi almam gerekecek acaba bi arastirayim ben 🙋*♂️

  7. #27
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Alıntı baskentli1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tesekkurler Lucas yazmis orasi yetti :/



    Tesekkurler bilgilendirme icin. Hala eski kimlik ve ehliyet kullaniyorum acikcasi hicte lazim olmadi onun icin sasirdim. Yillardir bir cok motorsikletim oldu simdi yeniden ehliyet mi almam gerekecek acaba bi arastirayim ben ��*♂️
    2015 Tarihinden önce aldıysanız A2 Ehliyeti, ehliyetiniz yeni kanuna göre A ehliyeti sınıfına giriyor.

  8. #28
    baskentli1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    BMW R1200GS
    Alıntı HRider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2015 Tarihinden önce aldıysanız A2 Ehliyeti, ehliyetiniz yeni kanuna göre A ehliyeti sınıfına giriyor.
    Tesekkur ederim evet biraz eski ehliyetim. Daha once farkli bir sinif icin sertifikayi ehliyete cevirmedigim icin iptal olmustu yine oyle bir sacmalik diye tedirgin oldum.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)